Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paniekaanval

<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 00:25

Paniekaanval

Ik word even geleden wakker in best een flinke paniekaanval. Net nu het flink beter met me gaat krijg ik dit ineens weer, waar komt dit ineens vandaan? Anyway ik vind ze altijd zo eng, ben er echt even naar van nu, dit went gewoon nooit ??

Wat doen jullie tijdens een paniekaanval? Het laten gebeuren? Proberen eruit te komen? Afleiding zoeken?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 18 Sep 2019 06:46

Re: Paniekaanval

Oh bah Ise wat vervelend. Midden in de nacht ook. Was je vriend er? Ik heb geen ervaring met paniekaanvallen, dus geen tips helaas. Hopelijk voel je je vandaag wat rustiger!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2019 07:11

Re: Paniekaanval

Oh wat rot Ise. Zo naar dat je ook echt zo wakker werd. Ik wist niet dat dat kon. Bij mij kwam het alleen overdag op en dan ging ik met name hyperventileren. Ik geloof dat ik daar wel echt even door heen moest voordat het weer ging. Maar daarna voelde ik me zo ontzettend uitgeput ook, fysiek en mentaal.

Sterkte, hopelijk blijft het bij deze en kan je je gedachten een beetje verzetten vandaag.
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Sep 2019 07:28

Re: Paniekaanval

Sterkte.
Ik ga dan ademhalingsoefeningen doen. Meestal helpt dat wel.

Het kan best zijn dat je nog bezig bent met het verwerken van alles. En snachts verwerk je ook in je dromen en dat die daarom ineens aankwam zetten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Sep 2019 08:14

Re: Paniekaanval

Wat naar Ise. Bij mij is het gelukkig alweer een jaar of 15 geleden dat ik er last van had maar ik ging dan enorm spiertrekken want dat was dan mijn controle, is een soort van hyperventilatie. Daarna was ik dan ook helemaal kapot. Ik liet het dus maar gewoon gebeuren maar probeerde dus de controle over te nemen door me op andere dingen te richten. Sterkte!
<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 09:54

Re: Paniekaanval

Mijn vriend lag naast mij maar die heb ik laten slapen. Vind het vervelend om hem hiervoor wakker te maken, omdat ik weet dat het toch weer over gaat, maar ellendig is het wel!

Ik voel(de) me Inderdaad helemaal uitgeput. Heb gelukkig nog wel wat kunnen slapen, maar anders dan anders zeg maar. Ik ga vanmiddag met een vriendin wat drinken, dus heb wel iets leuks te doen. ?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2019 10:17

Re: Paniekaanval

He wat akelig. Ik zou in zo’n geval toch je vriend wakker maken. Het is feitelijk paniek om de paniek, en door iemand erbij te betrekken waartegen je je gedachtes en ervaringen uitspreken kan het wat normaliseren.
Verder iid ademhalingsoefeningen; bv met een meditatie app.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 10:27

Re: Paniekaanval

Ja je hebt ook gelijk hoor Caulfield. Als ik straks tegen hem zeg dat ik een paniekaanval heb gehad vannacht zegt ie vrijwel zeker dat ik hem had wakker moeten maken. Maar dat vind ik dan weer sneu omdat hij zelf al een paar dagen flink beroerd is en gewoon werkt, dan gun ik hem zijn slaap ook.
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 18:20

Re: Paniekaanval

Een dergelijke terugval is volgens mij vrij normaal. Althans bij mij is m'n burn out alweer 4 (?) jaar geleden en ik heb nog steeds in stressvolle periodes/situaties dat ik paniekaanvallen krijg. Ik zie het altijd maar als waarschuwing van mijn lichaam. Bij mij komt het nu nog zelden voor, alleen bij hele heftige situaties (bijv een onverwachts overlijden).

Ik laat het altijd maar gebeuren en probeer me te beseffen wat er aan de hand is. Dat het overgaat en dat ik met de oorzaak aan de slag moet.
<<

Anoniem271

Bericht 18 Sep 2019 19:39

Re: Paniekaanval

Ja ik denk dat de oorzaak nu is dat misschien alles van afgelopen tijd een beetje eruit komt, nu het wat rustiger begint te worden en ik me beter voel. Geen idee of dat mogelijk is, maar ik zou zo snel geen andere reden kunnen bedenken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Sep 2019 13:49

Re: Paniekaanval

Hoe gaat het nu Ise?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 19 Sep 2019 15:54

Re: Paniekaanval

Goed gelukkig, lief dat je het vraagt. Geen last meer van gehad, gisteren een beetje gespannen met slapen maar niks gebeurd. Maar ze blijven akelig, ik ga er nooit aan wennen denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Sep 2019 16:31

Re: Paniekaanval

Nee wennen zal het nooit doen, gelukkig ook maar eigenlijk. Fijn dat je er geen last meer van hebt gehad, daar moet je maar aan denken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem271

Bericht 19 Sep 2019 17:02

Re: Paniekaanval

Ja achteraf denk ik ook altijd; zie je nou dat er niks was. :palm:

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron