Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet goed door kunnen zuchten/gapen

<<

Anoniem271

Bericht 11 Aug 2019 16:15

Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ik heb nu sinds een paar dagen dat ik niet goed door kan zuchten/gapen. Ik moet dan gapen maar dat laatste zetje waardoor je door gaapt komt zeg maar niet, alsof het in mijn keel blijft hangen, heel benauwd. Ik heb het niet constant, eigenlijk vooral als ik tijd heb om erop te letten.

Herkent iemand dit? Iemand tips om hiermee om te gaan? Ademhalingsoefeningen doe ik, of ja ik let erop dat ik door mijn buik adem en dan wordt het ook beter, maar soms vergeet ik dat dus..
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Aug 2019 16:17

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Komt me bekend voor van de tijd dat ik ook last van hyperventilatie had. En dat had ik in het begin van m'n burnout. Volgens mij zit jij met vergelijkbare klachten thuis? Nou dat dus.
Geen tips dus maar wel herkenbaar.
Naarmate ik me beter voelde, geen last meer had van hyperventilatie en paniekaanvallen, ging dit ook over.
Dit triggerde bij overigens wel hyperventilatie omdat ik er door dit gevoel erg mee bezig was. Mijn tip zou eventueel zijn om het te negeren :P.
<<

Anoniem271

Bericht 11 Aug 2019 16:23

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ja klopt ik weet ook waar het vandaan komt. Omdat het zo benauwd is ben ik geneigd om toch te proberen om die zucht op te wekken, maar dat werkt natuurlijk helemaal niet. Waardoor ik nu mega pijn heb aan mijn nek/schouders/rug. Dus dat (en het ermee bezig zijn) moet ik niet meer doen, maar is best moeilijk omdat het zo’n akelig gevoel is.. :palm:

Fijn dat het herkenbaar is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Aug 2019 16:24

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ik had het idd ook tijdens periodes van veel stress en tijdens burn-out.

Ik was dan onbewust vaak aan het hyperventileren.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Aug 2019 16:31

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ise schreef:Ja klopt ik weet ook waar het vandaan komt. Omdat het zo benauwd is ben ik geneigd om toch te proberen om die zucht op te wekken, maar dat werkt natuurlijk helemaal niet. Waardoor ik nu mega pijn heb aan mijn nek/schouders/rug. Dus dat (en het ermee bezig zijn) moet ik niet meer doen, maar is best moeilijk omdat het zo’n akelig gevoel is.. :palm:

Fijn dat het herkenbaar is.

Ja dat proberen opwekken is ook herkenbaar, en dan de frustratie dat het niet lukt. Vreselijk als ik er weer aan denk.
Als je erin zit lijkt het soms uitzichtloos, maar het wordt echt beter!!
<<

Anoniem271

Bericht 11 Aug 2019 16:35

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Precies dat Joey. Komt ook vast goed hoor, nu ik ook lees dat jullie hetzelfde hebben gehad in een soortgelijke situatie stelt me dat ook weer wat gerust, maar jeetje het is echt niet leuk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Aug 2019 19:39

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ik heb dat ook als ik me gestrest voel en ook als ik heel erg op m'n ademhaling let. Vroeger lag ik dan met m'n broer en zus op een hotelkamer en dan gingen ze zeuren dat ik zo hard ademde en daar schoot ik dan juist van in de stress en werd de druk er zo groot op dat ik benauwd werd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Aug 2019 20:11

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Heel herkenbaar. Hier was het ook een van de signalen van mijn burn out (en achteraf dus al heel veel langer) en in tijden dat het minder gaat, komt het weer terug.
Wat hier dan nog wel eens helpt is te gaan sporten, muziekinstrument spelen(beiden een ander soort ademhaling en daardoor kreeg ik het, weliswaar tijdelijk, weg), mindfulness doen of echt iets doen waar je kan afdwalen en niet op je ademhaling let (winkelen helpt bij mij bijvoorbeeld).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Aug 2019 20:41

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Hier ook, net als bovenstaande dames, die klachten gehad toen ik overspannen was. Heel naar gevoel, ik werd er vaak ook heel duizelig van. Het hielp mij vooral om afleiding te zoeken en te proberen er niet aan te denken.
<<

Anoniem307

Bericht 11 Aug 2019 20:42

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Klinkt inderdaad als hyperventilatie/paniekaanval. Ik heb er ongelofelijk veel last van gehad en soms nog weleens, maar ben blij dat het grotendeels is vervaagd. Zo vervelend, vooral als je het merkt, erop gaat letten en het daardoor erger lijkt te worden. Sterkte!
<<

Geel

Bericht 11 Aug 2019 20:53

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ik herken t alleen van mijn zwangerschappen, door benauwdheid. Als oplossing moet ik denken aan zingen. Gewoon voluit zingen zorgt ook voor andere ademhaling, wie weet helpt het.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Aug 2019 21:18

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Oh vreselijk. Ik heb het in tijden van stress. Soms lukt het dan alleen als ik m’n tong in een vreemde krul leg, maar dan krijg ik weer spierpijn in m’n tong en keel. Wat een ellende.
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 12 Aug 2019 13:06

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Vandaag gaat het tot nu toe goed gelukkig. Heb ook eindelijk weer eens goed geslapen. Alleen zoveel last van nek en schouders en rug en hoofdpijn nog steeds.

Dee, winkelen zal hier misschien ook best werken, maar weet niet of mijn portemonnee daar blij van wordt :wink:
<<

Anoniem316

Bericht 12 Aug 2019 14:46

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ise schreef:Vandaag gaat het tot nu toe goed gelukkig. Heb ook eindelijk weer eens goed geslapen. Alleen zoveel last van nek en schouders en rug en hoofdpijn nog steeds.

Dee, winkelen zal hier misschien ook best werken, maar weet niet of mijn portemonnee daar blij van wordt :wink:


Haha het hoeft bij mij ook niet zozeer om het uitgeven van geld te gaan hoor. Maar dom snuusteren in de winkels werkt voor mij prima.
<<

Anoniem290

Bericht 12 Aug 2019 17:03

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Heel herkenbaar. Ik heb dat ook een tijd heel veel gehad. Ik heb wel het vermoeden dat ik tegen een burn-out aan zit, maar had er niet bij stilgestaan dat het daardoor zou komen. Tijdens de zwangerschap had ik het ook vaak. Ik heb er ook geen oplossing voor. Eigenlijk moet je er niet aan denken, maar doe dat maar eens. Misschien iets op tv gaan kijken waar je al je aandacht aan kunt geven?
<<

Anoniem271

Bericht 12 Aug 2019 20:54

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Als ik er niet aan denk is het er inderdaad niet. Maar als ik eraan denk is het erg moeilijk om het uit te schakelen. Gelukkig ging het vandaag een stuk beter!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Aug 2019 21:02

Re: Niet goed door kunnen zuchten/gapen

Ik heb het ook regelmatig dat ik niet door kan gapen. Zo vervelend, want wil het dan weg hebben.
Ik heb verder geen andere klachten zoals stress of burn-out.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers