Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Online bordspelletje - wie doet er mee?

<<

Anoniem272

Bericht 15 Apr 2020 08:31

Online bordspelletje - wie doet er mee?

Wie doet mee met online Diplomacy? Het is een soort Risk, maar tactischer. Meer overleg, samenwerken, afspraken wel of niet nakomen... het is echt superleuk!

Voor een potje zijn 7 spelers nodig.

Je hoeft maar eens per 24 uur je zetten door te geven. Vóór je je zetten doorgeeft, overleg je met de andere landen wat je (gezamenlijke) strategie wordt.

Korte samenvatting van hoe het spel werkt:
https://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/diplom.html

De site waar ik het speel: https://www.playdiplomacy.com/

Als er genoeg animo is, maak ik een nieuw spel aan en deel ik de spelnaam en het wachtwoord met wie er mee wil doen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Apr 2020 09:46

Re: Online bordspelletje - wie doet er mee?

Je kiest wel een stevig spel uit (oke, eigenlijk niet stevig), maar ik bedoel als je het irl zou spelen zou je een hele dag zoet zijn.

Ik speel wel eens op boardgamearena online bordspellen, want ik mis nu behoorlijk de fysieke bijna wekelijkse bordspelavondjes.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 15 Apr 2020 12:09

Re: Online bordspelletje - wie doet er mee?

Lijkt me wel leuk! Het is denk ik juist handig dat je dus maar 1x per 24 uur iets moet doen, dan ben je minder afhankelijk van elkaar om direct iets te moeten doen. Kan ook leuk zijn, maar dat moet je er echt voor gaan zitten en datum en tijd afspreken.
<<

Anoniem272

Bericht 15 Apr 2020 13:15

Re: Online bordspelletje - wie doet er mee?

Precies. De één kan om 13u 's middags ermee bezig en de ander om 22u 's avonds, maakt allemaal niet uit. Als je maar vóór de deadline je zetten door hebt gegeven. Dat vind ik er fijn aan :)

Ben benieuwd of we zeven mensen bij elkaar kunnen krijgen hier!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers