Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Race across the world

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mrt 2023 21:57

Race across the world

Is er iemand die dit ook kijkt?

Programma met BN'ers (sommige bekender dan andere) waarbij ze van Mexico City naar Ushaia moeten reizen, voor de prijs van een vliegticket maar dan over land, zonder telefoon etc. Beetje Peking Express idee dus. Mooie reis beelden. I like it.



Voor wie zijn jullie? (voor zover je dat na twee afleveringen al kunt zeggen).

Mijn favoriet is Hugo & Eva, vind Hugo altijd een enorm leuke kerel. Team Commandeur vind ik ook leuk, zo voorzichtig en toch doen ze t wel goed. En heb Olga laatst in het echt ontmoet op m'n werk toen ze een workshop kwam geven dus dat vind ik wel extra leuk.
Oh en ik vind Sem Ragas ook heel leuk. Z'n vader een lekkere brompot maar Sem is een leuke jongen, en wat spreekt hij goed Spaans. Palenque en Oaxaca staan trouwens echt nog op m'n wishlist!

Ben pas halverwege aflevering 1 trouwens, maar er zijn ook pas 2 afleveringen uit.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mrt 2023 22:18

Re: Race across the world

Ja ik kijk ook, net aflevering 2 gekeken! Ik vind het een heel leuk programma, keek vroeger ook altijd Peking Express. Ik vind de koppels eigenlijk ook allemaal leuk. Denk wel dat team Seldis en Ragas de eindstreep niet gaan halen.
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Mrt 2023 06:57

Re: Race across the world

Oh ben benieuwd ik ben 10 jaar geleden van de grens met Mexico naar ushaia gereisd en vond het echt geweldig.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Mrt 2023 07:32

Re: Race across the world

Ja ik kijk ook! Prachtig om te zien.

Ik vind Dominic Seldis ergens een beetje wereldvreemd en dat had ik niet achter hem gezocht. Hugo & Eva zijn inderdaad erg leuk zo om te zien, benieuwd naar het vervolg.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Mrt 2023 16:15

Re: Race across the world

Jaa gisteren de eerste afleveringen gezien. Ik vind het ook een leuk programma, heerlijk die reisbeelden.

Op een paar plekken waar ze waren in Mexico en Guatemala ben ik ook geweest, Palenque en Antigua. Zo leuk om weer terug te zien! En de sfeer in Guatemala vond ik ook heel erg fijn destijds. Maar ook tegenstrijdig omdat het zo onveilig kan zijn zoals nu ook wel te zien was. Al die auto-ongelukken ook, brrr.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Mrt 2023 18:05

Re: Race across the world

Oh Guatemala is mijn lievelingsland! Ik ga het vanavond proberen te kijken.
Heb de route van Mexico City naar Guatemala over land zelf meerdere keren afgelegd. Al mijn favoriete plekjes zitten op die route.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Mrt 2023 18:45

Re: Race across the world

Ok ik heb nu al vragen.

3400 euro is toch niet weinig? Al die lokale bussen kosten helemaal niks.

Alle uitjes zouden evenveel tijd kosten, maar dat klopt toch niet? Caye Caulker is een enorme omweg als je naar Antigua moet vanuit CDMX? Hierve El Augua en Oaxaca City liggen op de meest makkelijke route.

En waarom heeft niemand even een crash course Spaans gedaan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Mrt 2023 20:06

Re: Race across the world

Max schreef:Ok ik heb nu al vragen.

3400 euro is toch niet weinig? Al die lokale bussen kosten helemaal niks.

Alle uitjes zouden evenveel tijd kosten, maar dat klopt toch niet? Caye Caulker is een enorme omweg als je naar Antigua moet vanuit CDMX? Hierve El Augua en Oaxaca City liggen op de meest makkelijke route.

En waarom heeft niemand even een crash course Spaans gedaan?


Dat laatste is niet helemaal waar: Dré spreekt enigzins Spaans en Sem Ragas spreekt goed Spaans. Frank van Olga kan zich ook enigzins redden, net als Eva. Alleen Dominic en Kathy totaal niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 26 Mrt 2023 20:25

Re: Race across the world

Dre spreekt Portugees. Frank spreekt echt maar een half woord Spaans. Ze wisten niet eens het Spaanse woord voor kamer. Sem is de enige die goed Spaans spreekt.
Poeh ik zou goed gek worden van zo'n vader (of uberhaupt reisgenoot) trouwens.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mrt 2023 06:46

Re: Race across the world

In Mexico heb je ook meer aan Portugees dan aan Spaans.

Overigens had ik toen 1 cursus Spaans van een week achter de rug en kon mij toen prima redden. Maar wel slim om iets van de taal te weten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2023 06:52

Re: Race across the world

He waarom heb je meer aan Portugees daar? Ze spreken daar toch Spaans?

Maar misschien hoorden ze maar kort van te voren waar ze heen gingen. En een taak is ook echt niet 123 geleerd. Maar ben het met je eens Max dat ik dan zelf gauw wat belangrijke woordjes had geoefend.

Ik vond dat cien / ten ook zo erg. Die arme meneer. Hij had gewoon gelijk maar Eva ging er direct zo vol overheen.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 27 Mrt 2023 07:41

Re: Race across the world

Ja met dat vingertje ook! Ze begint steeds met 1 woord Spaans en dan in t Engels. Denk dat t daar mis ging.

Ik ben fan van Howard en dre. Die genieten er echt van. Overigens vind ik veel situaties erg herkenbaar van t reizen. Leuke serie!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 27 Mrt 2023 08:06

Re: Race across the world

Max schreef:3400 euro is toch niet weinig? Al die lokale bussen kosten helemaal niks.

Alle uitjes zouden evenveel tijd kosten, maar dat klopt toch niet? Caye Caulker is een enorme omweg als je naar Antigua moet vanuit CDMX? Hierve El Augua en Oaxaca City liggen op de meest makkelijke route.


Nee ik vind het budget ook niet heel weinig. Ze gaan er op zich ook netjes doorheen, op dag 14 van de 55 was er nog zo’n 70% over. Of Zuid Amerika moet veel duurder zijn, bij sommige landen kan ik me dat wel voorstellen.

Wat betreft die uitjes: de uitjes zelf kosten evenveel tijd, maar de routes niet. Ze krijgen bijvoorbeeld allemaal een halve dag ‘vrij’ om het uitje te doen. Maar de keuze van de uitjes/routes wordt bepaald door volgorde van binnenkomst.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 27 Mrt 2023 08:22

Re: Race across the world

Argentinië is een stuk duurder. En Colombia volgens mij ook wat duurder. Daarentegen zijn Ecuador en Bolivia weer goedkoper. Bijvoorbeeld Belize is ook een stuk duurder dan Guatemala en Mexico. En die ellende in Belize city… wij liepen daar met hetzelfde gevoel rond.
Het valt me op dat ze niet proberen af te dingen. Dat doen wij wel altijd op alles. Zeker bijv een taxi of een hotel overnachting is altijd wel wat af te krijgen. Of misschien laten ze dat niet zien.

Ik heb de hele route gedaan aantal jaar terug. Alle uitjes tot nu toe zijn we geweest (behalve de spirituele reiniging, maar wel in dat stadje geweest). Nu al zin in de aflevering over Bolivia.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Mrt 2023 10:47

Re: Race across the world

Oh ik dacht aan Brazilië. Daar spreken ze Portugees. Oeps.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 27 Mrt 2023 11:09

Re: Race across the world

Lijkt me trouwens loodzwaar zo'n race. Bus in bus uit, de hele tijd moeten opschieten. Je bent alleen maar onderweg, heel vermoeiend. Het zijn enorme afstanden. Sommige landen zien ze helemaal niks van.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2023 12:31

Re: Race across the world

Nou inderdaad, ik was verbaasd dat het tweede checkpoint al in Panama City was. Heel Honduras doorgecrosst zonder wat te zien. Lijkt me ook niet persé leuk inderdaad. Hopelijk kunnen ze later iets rustiger aan doen.

Maar vind het wel een leuk programma om te kijken!
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 27 Mrt 2023 12:45

Re: Race across the world

Honduras (of El Salvador), Costa Rica én Nicaragua zonder ook maar iets te zien. Alhoewel 1 van de uitjes (sandboarden op vulkaan) volgens mij in Nicaragua was, alleen had niemand dat gekozen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 05 Apr 2023 11:23

Re: Race across the world

Ik ben inmiddels ook de BBC versie van race across the world aan het kijken. Die is heel leuk!! Aanrader! In seizoen 1 gaan ze van Londen naar Singapore en in seizoen 2 van Mexico City naar Ushaia (zelfde route als NL).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2023 11:43

Re: Race across the world

Ooh leuk! Hoe kijk ik dat? Behalve live... De BBC iPlayer doet het niet hier toch?
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 05 Apr 2023 13:36

Re: Race across the world

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 13 Apr 2023 18:45

Re: Race across the world

Kijkt iemand dit nog? Ik erger me groen en geel aan de voice over van Martijn Krabbe. Echt verschrikkelijk.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Apr 2023 19:45

Re: Race across the world

Ja ik kijk het nog! Ik vind het een leuk programma, alleen jammer dat ze niet meer laten zien van wat er om het reizen heen gebeurt laten zien. Zal geen toegevoegde waarde hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 14 Apr 2023 11:03

Re: Race across the world

Wat bedoel je met om het reizen heen? Volgens mij doen ze niet zoveel behalve in de bus zitten. Het zijn echt enorme afstanden die ze afleggen. Of bedoel je meer het eten en overnachten?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Apr 2023 12:18

Re: Race across the world

Nou voor wat ik begrijp hebben ze een week voor zo’n etappe. Lijkt me dat ze meer doen dan alleen in de bus/taxi zitten, of mijn inschatting moet echt verkeerd zijn.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers