Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweede slot fiets (verzekering)

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Mei 2023 20:31

Tweede slot fiets (verzekering)

Ik heb een nieuwe fiets besteld en voor de verzekering moet hij dan met 2 sloten worden afgesloten. Nou zoek ik dus een extra slot, ik heb op de site van AXA gekeken welke zij aanraden (het moet aan bepaalde voorwaarden voldoen voor de verzekering). Welke hebben jullie en is het aan te raden? En hoe maak je het vast aan je fiets tijdens het fietsen?
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1745

Geregistreerd: 14 Sep 2022 21:10

Bericht 12 Mei 2023 20:35

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Ik heb een fietstas waar mijn kettingslot in zit. Deze kan in het slot van de vaste slot.
Volgens mij zijn er ook ergens tips hoe je hem niet bevestigen. Bv niet op de grond volgens mij. Maar weet niet meer waar ik die ben tegen gekomen.
AXA slot is inderdaad een goed slot
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 12 Mei 2023 20:57

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Niet laag bij de grond vastmaken en ook niet aan je voorwiel. Zo een die vast zit aan het vaste slot lijkt me heel handig. Ik ben vergeten daar naar te kijken bij het bestellen van de fiets, ik denk niet dat de mijne zo’n slot heeft.
Ik zag van die ijzeren sloten met stof erover, die zijn vrij zwaar, ik denk dat ik er zo een ga bestellen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Mei 2023 21:06

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Zo een die aan het vaste slot zit lijkt handig, maar als ze je vaste slot kapot maken dan kunnen ze fiets ook al heb je er via een vaste slot een ketting aan liggen nog jatten.

Ik gebruik soms zelfs 2 kettingen. Een via de vaste slot en ander AXA los waarmee ik het frame bijv vastzet aan een lantaarnpaal of hekwerk etc...
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Mei 2023 21:52

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Mijn moeder heeft een losse van AXA. Die aan het slot vast zit hebben ze zo open schijnt. Die oude van haar heb ik over genomen. Als we samen weg zijn maken we de fietsen dus helemaal aan elkaar vast.
2015 💙
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Mei 2023 12:13

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Minx schreef:Mijn moeder heeft een losse van AXA. Die aan het slot vast zit hebben ze zo open schijnt. Die oude van haar heb ik over genomen. Als we samen weg zijn maken we de fietsen dus helemaal aan elkaar vast.


Ja, dat las ik laatst ook. Echt 2 aparte schijnt het veiligst te zijn.
Ik wikkelde vroeger mijn losse slot om de zadelbuis
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 13 Mei 2023 12:23

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Lang geleden is mijn nieuwe fiets van destijds amper een week oud binnen een week gejat terwijl ik hem bij de sporthal op slot had gezet bij de ingang van de sporthal. Dus iedereen die in en uit de hal komt zou daar langs zijn gekomen. Dit was in een klein dorp en ik vind nog steeds dat dit behoorlijk brutaal is ons om zo ongeveer in het zicht en fiets te stelen. Gelukkig wel verzekerd dus ik heb gewoon een nieuwe gekregen die ik nu nog steeds heb. Inmiddels is die bijna meer dan 18 jaar oud en niet meer verzekerd uiteraard.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 13 Mei 2023 12:25

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Altijd je kettingslot door je frame en voorwiel en ergens aan vast.
Ik heb gewoon een kettingslot bij de fietsen maker gekocht. Hij hangt altijd om m’n stuur, maar dat is niet veilig. Je moet m om je zadel vastmaken als je fietst. Ben ik te lui voor.

Ik heb ook nog een tweede kettingslot, die gebruik ik alleen als ik een tijdje m’n fiets niet ga gebruiken ivm vakantie.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 13 Mei 2023 12:28

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Fred schreef:Lang geleden is mijn nieuwe fiets van destijds amper een week oud binnen een week gejat terwijl ik hem bij de sporthal op slot had gezet bij de ingang van de sporthal. Dus iedereen die in en uit de hal komt zou daar langs zijn gekomen. Dit was in een klein dorp en ik vind nog steeds dat dit behoorlijk brutaal is ons om zo ongeveer in het zicht en fiets te stelen. Gelukkig wel verzekerd dus ik heb gewoon een nieuwe gekregen die ik nu nog steeds heb. Inmiddels is die bijna meer dan 18 jaar oud en niet meer verzekerd uiteraard.

Mijn fiets is weleens gestolen voor het raam van een bomvol restaurant. Terwijl ik zat te eten aan de andere kant van het raam. Letterlijk aan het tafeltje aan het raam. Blijkbaar niet goed opgelet. Overigens stond ie toen wel met kettingslot alleen nergens aan vast. Gewoon ingeladen dus.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 13 Mei 2023 12:31

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Ik heb ongeveer deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/abus-ionus- ... mIQAvD_BwE

Ik weet niet wat de eisen zijn, maar deze gaat al twaalf jaar mee.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Lavina

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 13 Okt 2022 16:58

Bericht 13 Mei 2023 19:45

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Een insteekslot wordt afgeraden en niet bij alle fietsverzekeringen goedgekeurd als tweede slot. Ik zou echt je polis goed bekijken. Mijn polis is tot € 3000 1 slot, daarboven 2. Maar wel met een keurmerk. Iets van Art2 geloof ik
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Mei 2023 23:17

Re: Tweede slot fiets (verzekering)

Ze adviseren bij mijn verzekering art 2 (of hoger) sloten en ik heb heel fijn slot van Hema die daaraan voldoet, gewoon een losse die om m’n zadel heen gaat en dan door m’n frame ergens aan vast.
11-2017 ♥
12-2021 ♥

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers