Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naai topic

<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Sep 2013 15:14

Naai topic

Op het oude forum hadden we een naaitopci, ook al was ie niet echt actief. De naaimachine staat hier al in de kast sinds de bruiloft, maar met menig vriendin die zwanger is ben ik op zoek naar leuke kraamcadeaus om te maken.
Een vriendin van me vroeg of ik een badcape kon maken met de naam erop. Maar kan je met een naaimachine een naam in de badstof stikken?
Afbeelding

Zo ja, iemand die weet hoe dat moet?
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Sep 2013 15:55

Re: Naai topic

Ik heb echt geen idee, ik heb dan ook geen naaimachine en er ook nog nooit 1 gebruikt. Ik zou het wel graag willen leren. Mijn tante kan echt supergoed naaien, dus ik moet haar binnenkort maar eens om een paar lesjes vragen. En mijn moeder heeft twee naaimachines maar 1 daarvan gebruikt ze nooit omdat ze haar andere fijner vindt, dus die mocht ik van haar wel gebruiken.
Als ik nu weleens iets naai dan doe ik het altijd met de hand. Mijn laatste projectje was een uiltje. Het resultaat was niet geweldig, maar het was de eerste keer dat ik zoiets gemaakt heb dus ik was nog best tevreden. In het echt is ie ook wel leuker dan op de foto maar ach...
Foto niet quoten!
<<

Anoniem12

Bericht 27 Dec 2013 16:56

Re: Naai topic

Wie gaat mij leren naaien?? Ik heb een naaimachine gekregen!
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Dec 2013 17:01

Re: Naai topic

Met die naaimachine kun je geen letters borduren. Wat je wel kunt doen is letters uit andere (bad) stof knippen en die met een zigzag steek op de randen vastnaaien op de andere stof

Rush, ik zou gewoon zelf wat gaan proberen, dan leer je het vanzelf!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 17:04

Re: Naai topic

Jaaaa ik meld mij ook weer! Mijn grote voornemen voor 2014 is om lekker veel te naaien!

Fairy; volgens mij heb je voor zo'n naam een borduurmachine nodig. Een naam naaien is bijzonder ingewikkeld!
Wel zou je bijvoorbeeld strijkletters o.i.d kunnen gebruiken!

Rush; wat leuk! Ik heb het geleerd van youtube, boekjes, maar ook van bekenden. Ik heb ook 2 naai cursussen van 1 dag gevolgd. Naast dat het erg leerzaam was vond ik het ook heel gezellig met al die vrouwen, koekjes en thee!
Welke naaimachine heb je gekregen?

Ik maak vooral accessoires maar wil komend jaar ook eens wat kleding gaan uitproberen.

:dance:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Dec 2013 17:05

Re: Naai topic

Tutorials op youtube misschien? Ik zou ook wel willen!
L2014 & H2017
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 27 Dec 2013 17:19

Re: Naai topic

Leuk, weer zo'n topic!

Feari, ik denk dat het het makkelijkst is om letters uit katoen te knippen en die met een hele fijne, dicht op elkaar zigzag erop te naaien. Mijn moeder heeft wel een naaimachine waar je ook letters mee kan maken, maar dan zou je echt in het boekje van je machine moeten zoeken.

En voor de mensen die het willen leren, ik zou eerst een oud laken of kussensloop pakke en alle steken van de naaimachine proberen, is ook goed voor het gevoel met de pedaal. En vervolgens beginnen met een simpel 'action'rokje of een labeldoekje oid, op internet zijn er volgensmij genoeg tutorials te vinden.
En ik wil het ook wel aan jullie leren :)
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Dec 2013 17:21

Re: Naai topic

Ik haal heel veel inspiratie weg van verschillende blogs.
Ik zal ze later even hier posten want die staan allemaal in de leeslijst van m'n laptop!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Dec 2013 19:53

Re: Naai topic

Fearie, ik zou het ook zo doen als Serena zegt. Maar je hebt vast al iets bedacht want dit topic is al wat ouder zie ik.

Rush, leuk! Ik ben begonnen met steken uitproberen op een oud laken en daarna heb ik een labeldoekje gemaakt. Het is gewoon veel proberen en doen, ik heb heel veel gehad aan tutorials en blogs op internet.

Ik hoop dat ik binnenkort ook weer wat meer tijd heb om te naaien, ik wil nog truien maken voor de kinderen, een rokje voor mijn dochter, een carnavalspak voor de kinderen en ik moet 7 keukenschortjes naaien voor het kinderfeestje van mijn dochter.
En dan heb ik nog een hele lijst van dingen die ik ooit wil maken, maar waar ik niet aan toe kom.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 27 Dec 2013 19:56

Re: Naai topic

Deze blog vond ik in het begin fijn omdat alles duidelijk wordt uitgelegd:
http://www.sewnaturalblog.blogspot.nl/p/tutorials.html
Ik heb het labeldoekje en de drakenmutsjes als 1 van de eerste dingen gemaakt via een tutorial op deze site.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Dec 2013 00:28

Re: Naai topic

Oefenen op een oud laken is wel een goede tip! Thanks.

Ik wil graag beginnen met een soort etuitje voor mn haaknaalden.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Dec 2013 07:18

Re: Naai topic

Op de site die Liadan geplaatst heeft staat daar een tutori
Voor. Je kunt er ook een DIY pakketje bestellen voor haaknaalden met stofjes enzo erbij.
Super handig om mee te beginnen!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2013 19:47

Re: Naai topic

Ik heb het naam naaien inmiddels op gegeven. Ik moet een andere naaimachine hebben. Deze loopt niet lekker, kan hem wel voor onderhoud wegbrengen maar kost me €60 en bij de blokker heb je voor €90 een nieuwe.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 28 Dec 2013 20:36

Re: Naai topic

Wie heeft deze naaimachine en vind het wat?

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... tId=151534
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Dec 2013 21:09

Re: Naai topic

Rush, inderdaad gewoon beginnen. Ik heb een boek gekocht met leuke naaiprojecten en gewoon met wat makkelijke dingen begonnen (waarbij je vooral recht naait). Op een gegeven moment sta je versteld van wat je allemaal al kunt maken!

Ik wil in 2014 ook echt weer wat meer gaan naaien, het is zo leuk en heb weer allemaal leuke ideeën!
<<

Anoniem124

Bericht 28 Dec 2013 21:59

Re: Naai topic

Ik wil ook gaan naaien! Iemand nog tips voor een goede beginners naaimachine?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Dec 2013 22:14

Re: Naai topic

Ik heb een Toyota naaimachine van de karwei, ik vind hem super fijn!
<<

Anoniem12

Bericht 28 Dec 2013 22:20

Re: Naai topic

Ik heb een Singer gekregen, volgens mij is dat ook1 van de grote merken.

Anyway, ik ga denk ik niet zon pakketje bestellen, vind het best prijzig in verhouding tot een stofje. Heb al wel een gratis patroon gevonden van een mooi haaknaalden etuitje, dus ik ga het binnenkort proberen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Dec 2013 08:30

Re: Naai topic

Ik naai op een bejaarde husqvarna, ik denk zo'n 50 jaar oud. Om precies te zijn zo'n exemplaar:

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 29 Dec 2013 08:52

Re: Naai topic

Wat een leukerd pompoen, heeft wel wat zo´n oude naaimachine.

Fearie: Toyota is ook een goed merk, en voor die prijs ook leuk. Ik heb zelf alleen ervaring met Singer, dat moet ik wel zeggen haha.

Rush: leuk dat je nu ook een naaimachine hebt. Zo'n haaknaalden etui staat hier ook nog op het lijstje.
(net even bedacht dat ik al ruim 10 maanden dat ding niet meer aangeraakt heb, schande)
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Dec 2013 09:22

Re: Naai topic

Leuke naaimachine Pompoen!
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 29 Dec 2013 09:52

Re: Naai topic

Toyota en Singer (behalve de hele oude) staan niet bekend als hele goede naaimachines, maar zijn wel leuk om mee te beginnen. Je kan ook naar een naaimachinewinkel gaan en naar een goede 2ehandse vragen.
Ik ben begonnen met een Toyota en dat ging prima, maar ik ben toch heel blij dat ik nu een Bernette heb. Dat is toch wel een heel groot verschil. (nou ja, eigenlijk ben ik begonnen met een hele oude van mijn oma nog, maar die deed het echt niet goed meer).
Ik heb deze, ben er heel tevreden over:
Afbeelding

Pompoen, ik vind die oude naaimachines mooi!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Dec 2013 10:45

Re: Naai topic

Volgens mij zijn die machines van blokker, kruidvat, Lidl etc echt prima als start machine.
Er is er op dit moment ook eentje te koop bij de Hema in een hele toffe kleur.

Afbeelding

Ik heb een iets duurder segment omdat mijn mdr mee was naar de naaimachinewinkel en graag iets
mee wilde betalen voor m'n verjaardag.
De meneer van die naaimachine winkel vertelde dat al die machines in de basis echt prima zijn. Het verschil
zit hem vaak in de motor (kunstof materialen of metaal) en of je er bijvoorbeeld
wel/geen dikkere (jeans oid) mee zou kunnen naaien.

Kortom; prima machine om mee te beginnen bij de blokker!
Ik heb een Janoma;

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 29 Dec 2013 10:57

Re: Naai topic

Die heb ik ook Rush! Maar hij staat nog in de doos ;).

Ik wil ook heel graag beginnen met een cursus hier in de buurt. Alleen die beginnen in het nieuwe jaar allemaal weer.
Dan ga ik eens beginnen met een dekentje en kussentje voor de pop. Daar kan weinig mis mee gaan toch? Haha.

Ik kijk weer uit naar foto's van jullie creaties!
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Dec 2013 11:04

Re: Naai topic

Ik heb nu ook een hele oude maar die werkt gewoon niet fijn. Heb helaas geen budget voor een echt nieuwe.
Denk dat ik nu voor een basic naaimachine ga en dan op ten duur doorspaar voor een betere.

Het enige wat ik ermee doe is af en toe een spijkerbroek inkorten en een keer een knutsel maken.

Die van de hema is ook leuk maar durf ik toch niet aan. Net als die van de Ikea.
D. 16-8 en J. 27-11
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron