Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nacht van de vluchteling

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Apr 2017 07:00

Nacht van de vluchteling

In het holst van de nacht lopen duizenden deelnemers een 40 kilometer lange sponsorloop van Amsterdam naar Amsterdam, van Rotterdam naar Den Haag en van Nijmegen naar Arnhem. Het startschot is om precies 00:00 uur middernacht. De Nacht van de Vluchteling is een pittige en onvergetelijke ervaring.

Het doel? Met elkaar een zo hoog mogelijk bedrag ophalen voor noodhulp aan mensen die wereldwijd op de vlucht zijn voor oorlog, geweld en onderdrukking. Naast het ophalen van geld, vragen de lopers met hun deelname ook op een positieve manier aandacht aan vluchtelingen wereldwijd.

In het holst van de nacht lopen duizenden deelnemers een 40 kilometer lange sponsorloop van Amsterdam naar Amsterdam, van Rotterdam naar Den Haag en van Nijmegen naar Arnhem. Het startschot is om precies 00:00 uur middernacht. De Nacht van de Vluchteling is een pittige en onvergetelijke ervaring.

Het doel? Met elkaar een zo hoog mogelijk bedrag ophalen voor noodhulp aan mensen die wereldwijd op de vlucht zijn voor oorlog, geweld en onderdrukking. Naast het ophalen van geld, vragen de lopers met hun deelname ook op een positieve manier aandacht aan vluchtelingen wereldwijd.



Wereld Vluchtelingendag
In 2017 vindt de Nacht van de Vluchteling plaats in het weekend voorafgaand aan Wereld Vluchtelingendag (20 juni), in de nacht van zaterdag 17 op zondag 18 juni. Het startschot klinkt stipt om middernacht op de drie startlocaties in Amsterdam, Rotterdam en Nijmegen. De meeste deelnemers lopen er gemiddeld 8 tot 9 uur over en finishen dus de volgende ochtend. In Amsterdam is er bovendien een 10 kilometer en 20 kilometer loop die starten om 18:00 uur.

Miljoenen mensen wereldwijd op de vlucht
Sinds de Tweede Wereldoorlog waren er nog niet zoveel mensen op de vlucht voor oorlog, geweld en onderdrukking, maar liefst 65,3 miljoen mannen, vrouwen en kinderen. Dat betekent dat 1 op 113 mensen een vluchteling is. Zoals in bijvoorbeeld Afghanistan, Libanon, Nigeria, Syrië of Somalië. Al deze mensen hebben dringend hulp nodig. Onderdak, drinkwater, noodvoeding en medische zorg.

Read about the Night of the Refugee 2017. Click here for English

Jij kunt erbij zijn, schrijf je in!
Ga jij deze pittige uitdaging aan? Schrijf je dan vandaag nog in. Als individuele loper, met je eigen team, of door je aan te sluiten bij een bestaand team. En laat je sponsoren!

Eerdere edities en bestedingen
Sinds 2010 organiseert Stichting Vluchteling de Nacht van de Vluchteling en is in die jaren uitgegroeid tot een evenement van betekenis. Klik hier voor een overzicht (in thema en opbrengst) van alle voorgaande edities.

In 2016 werd een recordbedrag van ruim 1 miljoen euro opgehaald door 2800 deelnemers. Dit geld is inmiddels ten goede gekomen aan hulpprojecten voor 225.000 vluchtelingen in Niger, Syrië, Tsjaad en Zuid-Soedan.

---------------------

Ik las vanmorgen dit bericht via een vriendin op FB. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik ga mij hierin meer verdiepen en kijken of het agenda technisch lukt om mee te lopen. Misschien zijn er hier meer meiden die het een leuke uitdaging vinden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Apr 2017 09:44

Re: Nacht van de vluchteling

Ik ken het ook en het lijkt me heel erg bijzonder om er aan mee te doen. Maar ik ben geen loper, al kun je daar natuurlijk wel voor trainen, maar bovenal ben ik geen nachtbraker. Denk dat die combinatie voor mij echt killing wordt.

Maar misschien ooit?!
<<

Anoniem210

Bericht 08 Apr 2017 14:59

Re: Nacht van de vluchteling

ik vind het een mooi initiatief en zou graag mee lopen maar dat redt ik never nooit niet, helaas.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Apr 2017 18:39

Re: Nacht van de vluchteling

Voor mij wordt het denk ik, na een dag nadenken, een een jaar later. Voor nu zal het nog een te grote belasting voor mijn knie zijn. Aangezien ik, ondanks een dat de operatie een 8 maanden geleden is. Nog niet volledig pijnvrij ben.
Ik ga denk ik wel een bedrag sponsoren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Jun 2017 07:33

Re: Nacht van de vluchteling

Zijn er uiteindelijk nog mensen die zich hebben ingeschreven?

Ik loop zaterdagnacht mee in de tocht van en naar Amsterdam, de 40 km. VET spannend, want ik ben geen die-hard wandelaar. Met één van de vriendinnen met wie ik ga lopen heb ik laatst 20 km gelopen om te oefenen, dat ging eigenlijk erg goed. Ik was daarna wel wat moe maar ik kon zeker nog makkelijk door. Of het dubbele lukt, en dan ook nog 's nachts, dat gaan we zien, haha! Maar het lijkt me wel een superleuke ervaring en het is natuurlijk voor het goede doel.

Als je iets wilt bijdragen aan noodhulp voor vluchtelingen wereldwijd en je wacht het goede moment af DAN IS DIT HET GOEDE MOMENT want je kunt me sponsoren voor nóg meer motivatie om zondagochtend de finish te halen. Het hele bedrag komt ten goede aan stichting vluchteling. PM me in dat geval voor meer info!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 14 Jun 2017 07:40

Re: Nacht van de vluchteling

Teun, wat ontzettend goed dat je dat gaat doen!
Je mag een topic openen in de vraag- en aanbodpijler als je dat wil om donaties te werven. Wij kunnen vanuit Yes ook eenmalig een donatie doen.

Alvast heel veel succes!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Jun 2017 07:58

Re: Nacht van de vluchteling

OK will do!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Jun 2017 09:35

Re: Nacht van de vluchteling

Knap van je, Teun.
Alvast heel erg veel succes aankomend weekend.

Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren. Misschien wil ik het volgend jaar ook gaan proberen, ik vind het zoiets moois en goeds.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 16 Jun 2017 11:21

Re: Nacht van de vluchteling

Wat een mooi initiatief en wat goed dat je mee gaat lopen Teun. Heel veel succes!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem278

Bericht 18 Jun 2017 05:56

Re: Nacht van de vluchteling

<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 20 Jun 2017 18:41

Re: Nacht van de vluchteling

Teun hoe was het? Kun je nog lopen nu...

Zo jammer dat ik niet kon. Zag allerlei gezellige filmpjes voorbij komen en mijn taalmaatje vond het erg leuk.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers