Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sport vraag

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Sep 2023 21:31

Sport vraag

Ik heb een beetje een gekke vraag, maar misschien wil iemand mee denken.

Ik heb zoveel vrije dagen nog dit jaar dat ik in de maanden november en december elke woensdagochtend vrij heb genomen (s middags ben ik sowieso altijd vrij en met de kinderen). In de ochtend heb ik dan dus vier uur voor mijzelf. Nou wil ik dat eigenlijk goed besteden aan mezelf en dus sporten. Maar het is maar een hele korte periode. Een sportschool abonnement is dus niet erg realistisch. Zijn er sportscholen die met een soort strippenkaart werken? Bestaat dat?
Padel zou ik ook leuk vinden om eens te proberen en dat zou ook een goede mogelijkheid zijn. Maar moet je daarvoor niet andere mensen in een groepje hebben?

Of heeft iemand anders een leuk idee om acht ochtenden sportief te besteden (in de herfst).

Wel notitie erbij dat ik sporten helemaal niet leuk vind en groepen heel erg eng. Maar voor acht weken zou ik misschien m'n confort zone uit durven stappen. Misschien.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Sep 2023 21:35

Re: Sport vraag

Ik zou lekker banen gaan zwemmen!
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 11 Sep 2023 21:42

Re: Sport vraag

Ik zou kijken of je ergens een paar weken iets van pilates kunt doen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 11 Sep 2023 21:49

Re: Sport vraag

Je kunt via de app Eversports eens kijken wat er allemaal in je buurt beschikbaar is. Via die app kun je vaak losse lessen boeken, maar ook een strippenkaart ergens aanschaffen of proeflessen. Ik heb hier in de buurt bijvoorbeeld ergens twee proeflessen gedaan voor vijf euro.

Als je echt goed van start wilt en het lastig vindt, dan zou ik overwegen om een personal trainer te vragen om die acht weken elke week twee uur met je te sporten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 11 Sep 2023 22:18

Re: Sport vraag

Ik heb ook zo’n verloren paar uurtjes in de week en ga dan zwemmen. Neemt niet te veel tijd in beslag, is niet een te hoge druk voor mn lichaam en ik hoef geen abbonnement af te sluiten. Rittenkaart maakt het goedkoper en kwam er achter dat ik dat nog kon declareren op mijn werk ook :thumbup:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Sep 2023 23:09

Re: Sport vraag

Ik dacht ook aan zwemmen, al vind ik dat zelf vaak wel gedoe haha. Maar dan kun je wel gewoon per keer betalen of een zoveel badenkaart aanschaffen.
Bootcamp achtige dingen werken soms ook met een soort strippenkaart. Misschien zoiets?
Of je zoekt gewoon een fijne sportschool (of een andere sport die je leuk vindt) en blijft na die 8 weken gewoon gaan op een ander moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Sep 2023 05:07

Re: Sport vraag

Mizz_S schreef:Of je zoekt gewoon een fijne sportschool (of een andere sport die je leuk vindt) en blijft na die 8 weken gewoon gaan op een ander moment.


Dat gaat me niet lukken. Het gaat echt om deze ochtenden.

Zwemmen had ik nog niet aan gedacht! Leuk, zal eens kijken of er op woensdagochtend baantjes zwemmen mogelijk is of dat er dan baby zwemmen is in 't zwembad (lijkt me typisch zo'n ochtend daar voor namelijk). Vind het ook wel gedoe maar ook wel leuk! Edit: Yep, is mogelijk!

Leuke tip June, had de app gisteravond direct al gedownload. Ik vond een padelbaan in de buurt via die app maar die heeft geen les in de ochtend. Wel een pilates school, waarbij ze ook met apparaten werken en in de ochtend een privé les aanbieden. Lijkt me wel echt goed voor m'n lichaam, al is 8 lessen natuurlijk alleen maar genoeg om er een indruk van te krijgen en niet iets blijvends te doen. Ik vind zoiets heel spannend (uit m'n comfort zone, ben totaal niet sportief) maar misschien dat ik dat wel durf. Eens even bedenken, is iig een goede optie naast het zwemmen!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Sep 2023 05:48

Re: Sport vraag

Je hebt ook abonnementen die maandelijks opzegbaar zijn. Die zijn dan wel wat duurder maar dat zou je dan voor 2 maanden kunnen doen.

Ik zou een goed plan maken wat je wil gaan doen. Jij hebt ooit gefitnesst en vond dat niet zo toch? Padel doe je met een clubje idd.

Ik ben met weer gestart op een sportschool en dat kostte wel weer even wat tijd voor ik er echt lekker in zat. Ik heb een schema gekregen en heb hier even in moeten komen. Ook heb ik een bekende die de eerste keren mee ging. Dat maakt het net wat leuker en makkelijker! En iemand die op je wacht.

Wat zou je leuk vinden? Heb je niet een vriendin die dan ook altijd vrij is en met je mee zou kunnen?

Je kunt natuurlijk ook een flink stuk gaan wandelen. Dat is ook goed voor je gezondheid en ook nog eens leuk en niet te moeilijk. Een concreet plan maken helpt wel echt, wat ga ik doen? Hoe laat, wat nodig, met wie en dan gaaaaan met die banaan :-). Na het naar school brengen meteen door.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Sep 2023 05:55

Re: Sport vraag

Een vriendin van mij is personal trainer. Mocht ik weer kunnen gaan sporten, dan zou ik dat doen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Sep 2023 06:06

Re: Sport vraag

De sportschool waar ik sport werkt alleen met maandabonnementen die kun je dus ook na een maand weer opzeggen. Moet zeggen dat deze sportschool wel duur is maar ze hebben een visie met hoe ze willen trainen. Er bestaan dus wel sportscholen waar je niet maanden aan vast zit.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Sep 2023 06:31

Re: Sport vraag

Ik zou ook gaan zwemmen! Lekker laagdrempelig, je kunt het zo zwaar maken als je wil, je zit nergens aan vast, goedkoop, en ik vind het niet eng in m’n eentje 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Sep 2023 07:03

Re: Sport vraag

Marin schreef:
Mizz_S schreef:Of je zoekt gewoon een fijne sportschool (of een andere sport die je leuk vindt) en blijft na die 8 weken gewoon gaan op een ander moment.


Dat gaat me niet lukken. Het gaat echt om deze ochtenden.

Zwemmen had ik nog niet aan gedacht! Leuk, zal eens kijken of er op woensdagochtend baantjes zwemmen mogelijk is of dat er dan baby zwemmen is in 't zwembad (lijkt me typisch zo'n ochtend daar voor namelijk). Vind het ook wel gedoe maar ook wel leuk! Edit: Yep, is mogelijk!


In welk zwembad ga je zwemmen?
Ik doe graag een woensdagochtend met je mee, haha!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Sep 2023 07:04

Re: Sport vraag

Groenendaal dan! Dan ga ik 's ochtends zelf en s middags O voor zwemles haha. Gezellig!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Sep 2023 07:08

Re: Sport vraag

Marin schreef:Groenendaal dan! Dan ga ik 's ochtends zelf en s middags O voor zwemles haha. Gezellig!


Leuk!
App maar even wanneer je gaat :thumbup:
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 12 Sep 2023 08:51

Re: Sport vraag

Leuk Marin! Team stevig doorwandelen of hardlopen hier. Zeker in combinatie met jouw voorliefde voor de herfst. 😍 Schoenen aan, naar buiten, muziekje aan en gaan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Sep 2023 19:44

Re: Sport vraag

Wat schrijf je dat leuk SoGood en heel aanstekelijk, krijg direct zin erin. Ik denk dan direct aan slecht weer, maar kan natuurlijk best heel prima inzetten op hardlopen en indien het echt slecht weer is dan gaan zwemmen en Snirp appen ;)

Denk dat ik dat ga doen inderdaad. Ook niet zo duur haha. Niet zo spannend maar SoGood heeft wel gelijk dat ik dat leuk vind. Slim om direct na school weg brengen te gaan Lot, dat is een lekkere stok achter de deur als je toch al buiten bent ja.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Sep 2023 06:53

Re: Sport vraag

En dan ook nog lekker podcast luisteren. Winwin!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 13 Sep 2023 07:03

Re: Sport vraag

Je zou ook Onefit of classpass kunnen proberen. Daar zijn heel veel scholen bij aangesloten en kun je dingen uitproberen om te zien wat je leuk vindt.

Ik ben zelf de laatste tijd fan van Pilates. Doe dat ook via Eversports zoals iemand hierboven al aan gaf.
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 13 Sep 2023 08:03

Re: Sport vraag

Moet het echt sporten zijn?
Misschien gewoon de bossen in, lekker wandelen. Camera mee en foto's maken?
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Sep 2023 08:13

Re: Sport vraag

Wat een goed en leuk voornemen. Ik zou op wandelen inzetten, laagdrempelig en inderdaad je camera mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2023 08:21

Re: Sport vraag

Siesa schreef:Moet het echt sporten zijn?
Misschien gewoon de bossen in, lekker wandelen. Camera mee en foto's maken?



Nou ik vind het wel gezond voor mezelf. Ik ben helemaal geen sporter en vind het vaak spannend of ik wel iets kan, dus zo'n korte periode leek me juist wel goed om dan wat laagdrempeliger iets te proberen. Maar kan helaas niet echt iets vinden hier in de buurt wat dan goed past/aansluit/ik wil. Dus ik vind hardlopen en zwemmen wel de beste combi afhankelijk van het weer denk ik, daar word ik wel blij van. Maar als ik ga hardlopen is het grotendeels wandelen hoor ;)

Onefit en Classpass ga ik nog even naar kijken of daar iets geschikts bij zit. Kan ook proberen elke week wat anders te doen juist, ook een soort leuke uitdaging!
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 13 Sep 2023 08:58

Re: Sport vraag

Ik heb een PT/Small group trainer en hij begint om 6 uur in de ochtend. Afhankelijk van het aantal deelnemers ben ik alleen tot Max 4.
Ik ga om maandag om 8u als ik de kids heb afgezet, ik begin dan een uurtje later met werken. En op vrijdag om 7u, kan ik stopt half 9 beginnen.

Ik zou dus zoiets zoeken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2023 09:01

Re: Sport vraag

Bedoel je voor de lange termijn Bloom? Ik vind dat heel knap als mensen dat zo 's ochtends vroeg doen maar dat is voor mij niet haalbaar. Ik sta elke dag al om 6.00 op en kom alsnog te laat op mijn werk om 9.15 omdat ik zoveel moet doen in de ochtend met de kinderen.

Ik vind PT zo ontzettend vervelend en eng dus dat wil ik eigenlijk echt niet doen.

Bij OneFit zag ik wel een padelclub in de buurt die aangaf echt iets voor beginners te hebben, dus misschien is dat wat! Kan ik zo m'n eigen sportpas samenstellen, elke week wat anders proberen haha.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Sep 2023 09:39

Re: Sport vraag

Marin schreef:Maar als ik ga hardlopen is het grotendeels wandelen hoor ;)
!


Verkijk je er niet op wat dat doet voor je conditie. Ik heb een garmin smartwatch en daar zitten ook coaches bij. Ik heb de afgelopen 15 weken het schema van coach Jeff gevolgd en Jeff is van de de run walk run. Ik heb geen enkele training aan een stuk door hard gelopen. Wel echt trainingen gehad waarbij ik 2 uur lang steeds aan het rennen en wandelen was. Gister had ik een 5k wedstrijd en heb daar meer dan 2 minuten van m’n Pr afgelopen. Mijn oude Pr heb ik in 2014 gelopen en stond dus al 9 jaar.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2023 09:44

Re: Sport vraag

Ja dat helpt echt enorm! Ik merk het ook uit eigen ervaring. Toen ik nog niet werkte, wandelde ik vrijwel elke dag 5 tot 10 kilometer. Mijn conditie is in dit jaar enorm achteruit gegaan. Gewoon door een zittend beroep.

Knap van je zeg!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers