Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Home gym

<<

Anoniem290

Bericht 11 Aug 2019 08:32

Home gym

Als je een sportruimte thuis zou hebben, wat zou je daar dan in zetten?
<<

Anoniem279

Bericht 11 Aug 2019 08:50

Re: Home gym

Ik denk voornamelijk dingen voor krachttraining. Vooral barbell & gewichten, een bankje, dumbells, kettlebells, een matje, een step, dat soort dingen. En ook wel een cardio-apparaat maar dan zou ik niet zo goed weten welke.
<<

Anoniem290

Bericht 11 Aug 2019 09:01

Re: Home gym

Daar zit ik idd ook aan te denken Flo. Crosstrainer vind ik niks aan, dus ik denk aan een loopband. Hoewel ik liever buiten loop. Het wordt ongeveer 5 bij 5 meter, dus ik moet ook een beetje passen en meten. Ik wil er ook een yogamat hebben en aan een wand een spiegel. Misschien zo’n multistation voor kracht, waar je kunt squatten, chest press enz. Waar de stang af kan, dus dat je die dan ook los kunt gebruiken. En wat dumbells. Best lastig kiezen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11566

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Aug 2019 09:41

Re: Home gym

Multistation idd, goeie set dumbells, bosuball, step, matje. Cardio zou ik niet toevoegen. Buiten kun je prima hardlopen en er is in de weekenden eigenlijk altijd wel een moment te vinden waarbij het droog is en je goed kan lopen.
2015 💙
<<

Anoniem294

Bericht 13 Aug 2019 20:42

Re: Home gym

Wij hebben een multikrachtstation, heel veel soorten gewichten, stang, halterbank, matten, kettlebells. Nou ja, ik weet het zo allemaal niet op te noemen. We hebben meer wel dan niet, met wat thuis mogelijk is dan. Man traint altijd thuis. Ik train toch echt liever in de sportschool dus zal mij daar toch weer gaan inschrijven en alleen thuis trainen tijdens vakanties ivm de kinderen thuis. In de avond ga ik toch niet meer.
Ik weet niet waarom je thuis zou willen trainen ipv in de sportschool, misschien is de sportschool geen optie voor je en dan is thuis een uitkomst natuurlijk, maar ik zou er zelf echt nooit zoveel geld insteken als mijn man ook naar de sportschool zou willen. Ik voel me nu schuldig over de sportschool terwijl we thuis alles hebben maar thuis ga ik ondertussen toch ook andere dingen doen waardoor het toch geen ontspannen en voldaan gevoel geeft na het trainen (wat voor mij toch ook een belangrijk doel is). Terwijl ik dat bij de sportschool dus wel heb.
Misschien iets om over na te denken.


Heb zelf geen cardio, wel altijd gehad maar niet gebruikt omdat ik dan liever buiten gingen fietsen, skeeleren etc. Nu loop ik qua wandelen zo'n 10u per week (buiten de vakanties) en man heeft geen cardio nodig, beweegt genoeg op werk en moet juist aankomen.
Maar als ik ooit nog iets qua cardio zou willen aa schaffen, dan zou het een roeistation kopen. Je traint hierbij tegelijk je hele lichaam en het tuned je ook. Is meteen een full body training.
Dat vind ik bij fietsen, crossen en lopen toch anders.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 13 Aug 2019 20:56

Re: Home gym

Wij hebben een bankje staan, en een bankje waarmee je met gewichten (van die schijven) je benen en armen kunt trainen.

We hebben een stel dumbels in allerlei gewichten. 2 verschillende stangen waar de schijven aan kunnen.

Kettlebels in verschillende kg.

Matje en zo'n gymbal.

We hadden een crosstrainer maar dat vond ik vreselijk. Dus die is weg. En ooit hadden we een roeitrainer waar we veel gebruik van maakten maar die ging kapot en we konden niet eenzelfde vinden. Een roeitrainer komt misschien nog terug en mijn man wil zo'n ding waar hij zijn mountainbike op kan zetten zodat hij binnen kan fietsen.

Overigens doe ik er niet zo veel mee, ik wil echt weer starten. Mijn man zit er wel iedere avond.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers