Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hobbytips voor gepensioneerde moeder

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 11 Jul 2023 14:31

Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Ik wist niet goed welke titel ik moest kiezen, maar ik zou willen vragen of iemand van jullie wellicht tips heeft voor mijn moeder die al een tijdje aangeeft niet goed te weten wat ze met haar tijd moet. Ze verveelt zich op zich niet, er is voldoende te doen in en rond het huis. Maar de kleinkinderen zitten inmiddels allemaal op school, daar past ze nog maar sporadisch op. Toen mijn vader nog leefde, stond haar hele leven altijd in het teken van zijn ziek zijn en moest ze alles daaromheen plannen. Daarna dus jarenlang voor alle kleinkinderen gezorgd en nu valt ze voor haar gevoel een beetje in een gat.
Ze mist een doel in haar leven, ze leest en puzzelt graag, maar dat is echt tijdverdrijf en geeft haar weinig voldoening. Ze zou zich graag wat nuttiger voelen. Ze zingt ook in een koor, maar dat is maar 1 avond in de week. Ik denk dat het voor haar ook leuk zou zijn om een cursus te doen en iets nieuws te leren, wat meer uitdaging. Maar ik kan dus echt niet bedenken wat dan. Dus als iemand tips heeft, hoor ik het graag. Bedankt alvast!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 11 Jul 2023 15:17

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Aansluiten bij een museumclub. Dan gaan ze met een groep elke 2 weken naar een museum incl lunchen etc.

Boeken club.

Sport groepje. Bijv roeien, gymnastiek, hockey, tennis etc. Er is vaak ook genoeg te doen op het clubhuis van dat soort groepjes.

Tuinieren.

Vrijwilligerswerk. Bijv koken voor opvanghuizen of oppassen 1x in de 2 weken bij een gezin die hulp nodig heeft.
Edit: kijk eens naar buurtgezinnen.nl die zijn vaak op zoek naar een leuke “oma”.

Qua cursussen:
Potten bakken/keramiek
Creatief schrijven (kan ze daarna aan boek schrijven!)
Schilderen/tekenen
Laatst gewijzigd door Max op 11 Jul 2023 17:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 11 Jul 2023 17:24

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Kijk even bij buurthuizen, daar doen ze vaak vam alles voor/ met ouderen en dan hoef je niet perse bejaard te zijn.

Verder is je verhaal herkenbaar al spreekt mijn moeder veel af met vrienden/ vriendinnen/ zussen. Ook ging ze een keer naar een meeting met allemaal vrouwen van haar leeftijd dat werd in de buurt georganiseerd. Haar vriendin vond dat leuk maar haar trok het toch minder aan, ook omdat ze al best veel vrienden heeft.

Ze reist graag en doet diamond painting. Maakt af en toen nog een beetje schoon voor mensen. Verder zou je nog kunnen kijken voor linedancing in de buurt of iets anders qua bewegen. Zwemmen, aquafit enzo ook nog een idee. Of mss kan ze het plaatselijke asiel helpen met iets.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Jul 2023 17:54

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Mijn moeder laat sinds haar pensionering twee dagen per week een hond uit (van een oud-collega). Volgens mij neemt ze hem dan ook even mee naar huis.

Daarnaast sport ze op twee vaste dagen in de week. Verder doet ze regelmatig wat in de tuin en leest ze volgens mij veel.
❤ 7 juni 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 11 Jul 2023 20:41

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Mijn moeder doet zumba, pilates, wandelt veel en reist ook veel.
Verder gaat ze graag naar concerten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Jul 2023 20:42

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Vrijwilligers zoeken ze op veel plekken vaak wel. In de bibliotheek, verzorgingshuizen, peuterspeelzaal. Maar net waar de interesse van je moeder ligt.

Mijn moeder sport 1x in de week buiten. Een soort bootcamp voor 60 plussers. Ze doet vrijwilligers werk in de kerk.
Verder fietst ze veel en spreekt ze regelmatig af met vriendinnen om te wandelen of even op de koffie.

Mijn ouders hadden een hond (een herplaatser) die heel slecht alleen kon zijn. Na het overlijden van mijn vader was de hond voor haar meer een last dan een steun. Sinds ze daar een nieuw baasje voor geeft gevonden heeft ze echt weer haar 'vrijheid' terug. Soms vraag ik me wel eens af of ze ook wel eens een dagje niks doet 😅
2012
2016
2020

Instagram
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Jul 2023 05:44

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Houdt ze van fietsen? Hier zie je veel van die duo fietsen van Fietsmaatjes voorbij komen, waar een vrijwilliger een ouder iemand meeneemt op de fiets en ze zoeken altijd vrijwilligers.

Of inderdaad ander vrijwilligerswerk, gastvrouw in verzorgingshuis. Of in een revalidatiecentrum patienten naar verschillende afdelingen brengen die dat zelf niet kunnen. (Van de kamer naar de therapie etc).
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 12 Jul 2023 09:54

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Mijn moeder wandelt en fietst veel, spreekt af met vrienden/familie, past op bij de kleinkinderen en maakt dan gelijk ook schoon, gaat weekendjes weg (maar wel met mijn vader). Mijn vader golft wel eens, is ook een hobby die hij pas op latere leeftijd heeft opgepakt. Als je moeder zoiets leuk lijkt kan ze misschien ook les of een cursus volgen daarin.
Mijn schoonmoeder is vrijwilliger bij de wereldwinkel en bij de kerk (daar doet ze de praktische begeleiding van uitvaarten).

Andere leuke hobby's waarin je ook cursussen kunt volgen zijn handwerken (naaien, breien, iets anders creatiefs), een nieuwe taal leren, een sport leren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jul 2023 14:24

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Ik hoorde gisteren van een vriendin dat haar vader vrijwilliger is geworden bij de dieren ambulance. Dat vind ik een hele mooie. En ook bij verzorgings- en verpleeghuizen staan ze volgens mij te springen om vrijwilligers.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 12 Jul 2023 15:00

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ze het inderdaad vooral moet zoeken in de hoek van vrijwilligerswerk. Zoals ik al zei, vindt ze op zich genoeg dingen leuk om te doen en verveelt ze zich niet; maar ze zoekt iets zinvols, iets waar ze voldoening uit kan halen en waar ze iets mee kan betekenen voor de maatschappij. Ik ga de ideeën eens met haar bespreken van de week.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1678

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 12 Jul 2023 20:32

Re: Hobbytips voor gepensioneerde moeder

Als ze zoveel ervaring heeft met kinderen en met zorgen, er zijn vaak ouders met zorgkinderen die geen geschikte oppas kunnen vinden. Kinderen die niet naar de bso kunnen bijvoorbeeld maar waarvan de ouders wel moeten werken.
En zoiets hoeft niet gratis, zo'n adresje is snel gevonden via fb.
Als ik in onze situatie kijk, wij kunnen geen 14 jarig meisje vragen om op te passen. Wij zouden blij zijn als wij zo iemand gevonden krijgen (hopelijk komend jaar 1 middag, is ook een oma met oudere kinderen).

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers