Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Aug 2023 17:43

Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik wil voor een nieuwe fiets gaan kijken. Maar er zijn zóveel opties. Mijn gewone fiets is ook echt aan vervanging toe, dus ik denk erover om in ieder geval een ‘gewone’ mamafiets te kopen (in ieder geval een fiets waar zitjes op kunnen). Dan kan ik later eventueel nog kijken of ik er nog een bakfiets bij wil hebben, maar een gewone fiets is sowieso wel handig naar mijn werk (stallen ophef station) en is ook thuis makkelijk binnen te zetten.
Maar nu twijfel ik. Koop ik een simpele (niet elektrische) mamafiets, zodat ik meer geld overhoud voor later evt nog een bakfiets. Of koop ik nu een hele goede mamafiets en koop ik er later bijvoorbeeld een fietskar bij? Allemaal overwegingen waar ik niet helemaal uitkom. De elektrische fietsen waar ik tot nu toe weleens op gefietst heb vond ik trouwens maar eng, maar misschien is dat vooral wennen?

Ik ben benieuwd welke overwegingen bij jullie gespeeld hebben en wat voor fiets je uiteindelijk hebt aangeschaft/gebruikt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Aug 2023 18:14

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik denk dat alles valt of staat met de frequentie van gebruik en de afstand die je wilt gaan fietsen. Ik heb een gewone (niet elektrische) mama fiets. Voor die lage frequentie die ik fiets (nu zoon zelf fietst, fietsen we wat vaker maar nog steeds maximaal twee keer per week) en de korte afstanden is dat prima. Ik heb nooit een bakfiets nodig gehad. Woon op loopafstand van school en van de winkels.

Ik heb daar echt prima voldoende aan. Maar kan niet voor jou spreken natuurlijk. Ik vind elektrisch fietsen (wat ik wel eens heb gedaan) eng en chill tegelijkertijd. Maar heb er geen behoefte aan voor 't dagelijks leven.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Aug 2023 18:50

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

En hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Aug 2023 18:59

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een elektrisch mamafiets en een elektrische bakfiets. Ik heb de ondersteuning nodig i.v.m. knieklachten maar als ik die niet had vond ik zonder ondersteuning ook prima. Ik fiets geen lange afstanden en met zoon van 4 die nu ook zelf fietst is het soms juist lastig om naast hem te fietsen met de elektrische fiets.

De bakfiets gaat hier z.s.m. weer weg zodra dochter in het fietsstoeltje kan. We hebben deze gekocht voor de babyperiode, omdat ik de kinderen het liefst met de fiets vervoer en ik het niet zag zitten om minimaal 9 maanden alles lopend of met de auto te doen. Hoewel iedereen om mij heen helemaal enthousiast is over een bakfiets vind ik het echt een onhandig en ongezellig ding. Ik mis de connectie met de kinderen, het geven van een kusje, de handjes om je heen voelen, samen een liedje zingen etc.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Aug 2023 19:11

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een elektrische bakfiets en een gewone mamafiets. Bakfiets gebruiken we om zoon naar school te brengen, ideaal want dan kunnen we hem recht voor school afzetten i.p.v. zoeken naar een parkeerplaats. Merk dat ik hem ook vaker pak dan mijn gewone fiets omdat hij elektrisch is en ik er dus niet moe van word en overal wel snel ben 😀. En kinderen zitten altijd droog en warm (als kap erop zit). Ik fiets er geen verre afstanden mee. Ik gebruik hem ook alleen om bijvoorbeeld te gaan sporten omdat hij zo fijn en snel fietst. Ook ideaal voor baby’s natuurlijk omdat ze al met 3 maanden mee kunnen.

Mamafiets vind ik best zwaar al qua frame, ik heb ook een kratje voorop en dat maakt het nog zwaarder. Die fietsen moeten ook stevig zijn maar zijn wel zwaar vind ik. Vooral met twee kinderen fietsen vond ik zwaar. Met tegenwind was het helemaal zwaar en omdat de kids zo hoog zitten en ik klein ben kon een flinke wind me ook een beetje uit balans brengen. In de bakfiets zit de ballast lager en dat voelt dus lichter (+ elektrisch natuurlijk). Met kap erop vind ik windstoten ook niet zo leuk.

Zoon fiets nu ook korte stukjes zelf en nu ben ik weer blij met mijn gewone fiets. Dochter kan dan achterop mijn fiets en ik fiets naast zoon. Niet elektrisch is dat al flink inhouden omdat we zo langzaam gaan. Dus nu is de fiets eigenlijk weer ideaal.

Ik zou ook wel een gewone elektrische fiets willen om zo samen op pad te kunnen met de bakfiets. Nu kan de ander hem vaak niet bijhouden. En dan zou ik die ook gebruiken als ik alleen op pad zou gaan omdat die natuurlijk wat smaller is en makkelijker te stallen is.

Waarom overweeg jij een bakfiets? Als je een gewone fiets als vervoer voor kinderen gaat gebruiken zou ik altijd elektrisch kiezen.
Laatst gewijzigd door Lot op 13 Aug 2023 19:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Aug 2023 19:13

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een gewone mamafiets. Wij fietsten altijd veel voor we kinderen kregen, dus we hebben we gedacht over een bakfiets of een fietskar, maar daarbij kwam dan steeds het 'probleem' dat je je kind ook nog moet vervoeren op de plek waar je heen fietst. Een kinderwagen kan dan natuurlijk niet mee. Draagzak kan natuurlijk, maar dat is ook niet overal handig en bovendien mogen baby's pas in de bakfiets of zo'n fietskar als ze een paar maanden oud zijn. Dus wij namen gewoon vaker de auto. En sinds de jongste loopt en oudste zelf fietst, gaan we weer vaker op de fiets.

Om de kinderen naar de opvang te brengen, gebruiken we vooral de auto. Ik ging met de auto naar het werk, dus daarna reed ik gewoon door. Nu heb ik een nieuwe baan en werken vriend en ik beide op fietsafstand en de school van de kinderen is op loopafstand. Dus elektrische fiets of bakfiets is ook niet (meer) nodig.
december 2016
juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Aug 2023 19:18

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik vind mijn mamafiets helemaal niks. Met 2 kinderen erop al helemaal niet. Veel te zwaar. Had achteraf direct een elektrische gewild bij de eerste.
Nu doen wij niks op de fiets, alles of lopend of met de auto, en fiets alleen heel af en toe als blokje om. Ik zou het nu wel fijn vinden om iets makkelijker de fiets te pakken voor de ritjes van 3km die ik af en toe maak. Maar dat is ook weer niet zó vaak. Dan weet ik nu alsnog niet of ik dan elektrische wil met 2 zitjes, of een goede gewone fiets. Eigenlijk wil ik gewoon beide.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Aug 2023 19:35

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een gewone elektrische fiets met achter zitje & m’n vriend ook & we hebben een elektrische bakfiets.

We gebruiken alles dagelijks, doen alles op de fiets. School, werk, opvang, boodschappen, dus ideaal.

Zoon (5) fietst ook graag zelf naar school, maar ik vind bakfiets super fijn, spullen mee, buggy mee, boodschappen mee én de kinderen mee, we fietsen er uren mee ☺️

Maar een gewone is fijn voor mezelf om op pad te kunnen en naar werk enz, en met 2 achter zitjes kunnen we ook gewoon op pad met z’n vieren als we willen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Aug 2023 20:06

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Hier een gewone fiets en een elektrische bakfiets. En ik pak altijd de bakfiets met de kids. Ik vind dat zo fijner fietsen en de kinderen vinden het ook gezellig. Een fietskar lijkt mij dan ongezellig.
Wel wil ik nog een elektrische fiets met 1 zitje. Zodat we ook samen goed op pad kunnen en voor ritjes zonder de kids.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 13 Aug 2023 21:02

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een gewone elektrische fiets met een fietskar voor ons kind.
Ik fiets heel veel; naar mijn werk, naar mijn zus, naar de supermarkt, naar andere winkels, naar sport. Wij wilden geen bakfiets omdat dat niet praktisch is voor woon-werkverkeer. Ik heb een elektrische fiets gekocht voordat ik zwanger was, dus die had ik al. Omdat ik al snel wilde gaan fietsen met de baby, hebben we een fietskar gekocht en zit op allebei onze fietsen een koppelstuk. Ze zit er in de maxi-cosi in (al vanaf dat ze een maand of 3 is) en volgens de fietsenwinkel is dit stukken veiliger dan een kinderzitje. We zijn echt heel blij met de fietskar. Het enige nadeel is dat het wat lastiger parkeren is bij de supermarkt of je moet de kar afkoppelen en mee naar binnen nemen. Allebei niet superhandig, dus als ik even naar de supermarkt wil met kind, kies ik er toch voor om te gaan wandelen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 13 Aug 2023 21:16

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Fijn om jullie ervaringen te lezen! Ik heb 1 kind, maar weet nog niet of dat in de toekomst zo blijft. Als baby hoeft hij nog niet mee te kunnen op de fiets, ik ga er vanuit dat ik volgend voorjaar pas met hem wil gaan fietsen. Nu vind ik hem nog te klein en kan me niet voorstellen dat ik straks in de herfst of winter echt zin heb om met hem te fietsen 😉
Een heleboel punten die jullie noemen zijn precies mijn twijfels. Zal ik veel met de auto blijven doen, omdat ik bijv meteen doorrijd naar mijn werk of ga ik weer meer met de trein doen. In de stad zullen het vooral korte ritjes zijn, maar wie weet als ik een goede fiets heb nodigt dat ook uit om meer tochtjes te maken. Ik twijfel geloof ik nog even verder…..
Hebben de mensen met een bakfiets trouwens genoeg ruimte om die fiets binnen te zetten? Dat zou hier nog wel een probleem zijn namelijk. Waarschijnlijk moet er dan een nieuw schuurtje oid komen.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 13 Aug 2023 21:31

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Wij doen alles op de fiets en gebruiken de fiets dagelijks. We gebruiken de auto misschien 1x per maand. Wij zijn van plan om een gewoon kinderzitje op onze stadsfietsen te plaatsen met daarbij een veilige standaard. We hebben een buggy die precies op een transport rekje past. Dan is er nog ruimte voor een grote tas.

We fietsen nu ook weleens kleine stukjes met hem in de draagzak. Hij mag biiijna in het zitje! We zijn ook van plan de herfst, winter etc met hem te fietsen. Regenpak aan en gaan.

Bakfiets willen we niet. Te groot, te zwaar en word snel gestolen. Elektrisch willens e al helemaal niet. Levensgevaarlijk in de stad die elektrische fietsen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Aug 2023 21:59

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb een stadsfiets met zitjes en een elektrische bakfiets. Hier fietsen we veel, de auto gebruiken we eigenlijk alleen als we ver weg moeten of grote aankopen doen. Boodschappen doen we altijd op de fiets omdat je voor de supermarkt kan parkeren en ook geen parkeerkosten hebt.

In eerste instantie hebben we een voorzitter en daarna een achterzitje op mijn normale fiets gezet. Na de geboorte van de jongste hebben we een bakfiets gekocht, aangezien 2 kinderen en boodschappen toch echt een beetje te zwaar werd. We hebben ook gedacht over een elektrische fiets, maar dat werd gewoon lastig met boodschappen vervoeren. .

We hebben de bakfiets nu 2 jaar en er staat ongeveer 4000 km op. Hij staat binnen in onze garage.
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Aug 2023 22:39

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb gewoon een normale fiets waar een achterzitje op kan. Ik wilde zelf ook gewoon prettig kunnen fietsen dus speciaal niet voor een mamafiets gekozen. Mijn man heeft een voor- en achterzitje en als we samen weg gaan gaat heel soms de jongste bij mij maar meestal gaan ze allebei bij mijn man. Die vindt dat leuk en ik vind fietsen met kind achterop echt niet prettig. Als ik met ze wegga gaan we dus ook altijd lopend of met de auto.
Wij hebben overigens ook een fietskar en daar kon de jongste vanaf 3 maanden in. Maar sinds ze in het voorzitje kan (en niet meer in de babyinzet van het karretje paste) is ze eigenlijk niet meer in de fietskar geweest omdat we haar niet zo vertrouwden 🙈 (het is zo'ntype dat gewoon zou opstaan of zo). Meestal ging zij dan dus in het voorzitje en de oudste in de fietskar samen met de buggy.
Voor de oudste hebben we ook nog een maxi cosi drager gehad zodat mijn man hem ook weg kon brengen als ik met de auto weg was. Maar dat voelde toch niet heel fijn dus zo weinig mogelijk gebruikt en bij de jongste hebben we die nooit gebruikt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Aug 2023 06:23

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Mijn kinderen zijn 8.5 en 6 en ik doe alles met de Urban Arrow.
Mijn man en ik hebben maar 1 auto die mijn man door de week mee naar het werk heeft, de bakfiets is dus mijn “auto”.
Mijn kinderen kunnen beide fietsen en de oudste neemt ook echt al deel aan het verkeer en fietst zelf al overal naar toe. Maar tock gebruik ik de bakfiets bijna dagelijks voor hem. Hij past er overigens nog heel goed in, ook met huif voorlopig nog wel.

Mijn kinderen worden met een busje vanuit school naar de bso gebracht en zijn daar dus zonder fiets, ik ga op de bakfiets naar mijn werk en pik de jongens op de terugweg op. Uit school gaan ze vaak mee naar vriendjes, we lopen naar school dus dan hebben ze ook geen fiets bij zich en ga ik ze met de bakfiets ophalen. Zwemles is een dorp verderop, ik moet door weer en wind er naar toe, de jongens zitten dan lekker droog en uit de wind en eten snel hun lunch in de bakfiets om te zorgen dat de jongste op tijd in het zwembad ligt.
Als vriendjes komen spelen kan ik ze ook even thuis brengen ( we hebben een extra bankje en drie kinderen past goed, vier kan als uitzondering ook best een keer). Of ik neem vriendjes mee naar de speeltuin ed, allemaal in de bakfiets en gaan. Ik rij zelfs soms weleens met klassenuitjes!

En met mijn verjaardag nam ik een paar taarten mee naar mijn werk in de bakfiets, boodschappen doe ik met de bakfiets, kerstboom haal ik met de bakfiets en ga zo maar door.

Er past trouwens oa een JoJo buggy in de Urban Arrow las ik, dus geen probleem hoe je op de plaats van bestemming je kleine kind dan moet vervoeren.

Hiervoor hadden we een niet elektrische bakfiets en ik had een moederfiets, de oudste was 5 en de jongste 2.5 en we moesten naar zwemles een dorp verderop, te ver om zelf te fietsen voor de oudste, ik had elke week pijn in mijn rug, het was echt veel te zwaar. Toen hebben we de Urban Arrow gekocht en dat is echt de beste aankoop geweest.

Onze bakfiets staat in de achtertuin, achter het schuurtje dus vanuit het huis uit het zicht, maar buiten dus met een hoes er overheen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 14 Aug 2023 07:34

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Wij hebben een elektrische mamafiets. Die gebruiken we in principe dagelijks om de kinderen naar de opvang te brengen/te halen. Nu alleen even niet, omdat de jongste nog niet meekan. Maar in het voorjaar pakken we dat weer op.
We fietsen daar beide op. Als we met de kids samen weg willen fiets ik ermee, en man op zijn gewone fiets (kunnen geen zitjes op).
Van het voorjaar zal ook onze tweede auto de deur uit gaan.
We hebben getwijfeld over een bakfiets, maar kunnen die niet kwijt in de tuin/schuur omdat daar ook al 5 andere fietsen en vooralsnog een motor staat. Dus dat was voor ons geen optie.

Boodschappen laten we bezorgen. Dus die paar kleine dingen die we halen hoeven niet in zo’n bak.

Over met de trein naar je werk. Wij wonen vlakbij het station, maar de opvang is verder. Ik heb werkelijk nog nooit onze zoon weggebracht en vervolgens met de trein gegaan. Dan pak ik altijd de auto. Ik vind dat zo’n gesleep. En bovendien super zonde om mijn fiets (welke dan ook, behalve stationsfiets) daar neer te zetten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Aug 2023 08:45

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Max schreef:Wij doen alles op de fiets en gebruiken de fiets dagelijks. We gebruiken de auto misschien 1x per maand. Wij zijn van plan om een gewoon kinderzitje op onze stadsfietsen te plaatsen met daarbij een veilige standaard. We hebben een buggy die precies op een transport rekje past. Dan is er nog ruimte voor een grote tas.

We fietsen nu ook weleens kleine stukjes met hem in de draagzak. Hij mag biiijna in het zitje! We zijn ook van plan de herfst, winter etc met hem te fietsen. Regenpak aan en gaan.

Bakfiets willen we niet. Te groot, te zwaar en word snel gestolen. Elektrisch willens e al helemaal niet. Levensgevaarlijk in de stad die elektrische fietsen.


Is maar met hoe je je elektrische fiets gebruikt (in de stad), auto’s en fietsen die andere dingen doen zijn vele malen gevaarlijker, en ook een draagzak is lekker gevaarlijk natuurlijk… een bakfiets is ook niet zwaar en mijne wordt toch echt niet gestolen in de stad, dus dat je hem niet wil oké maar zijn wel grappige bezwaren natuurlijk. Groot kan met wegzetten probleem zijn.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Aug 2023 08:48

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Onze bakfiets staat in de tuinkamer beneden, en heb je geen last van, is alleen in de avond, overdag gewoon in de achtertuin of op de stoep voor de deur (voortuin heeft een trapje).. schuur werd lomp want hij is 2,53 in z’n totaliteit dus dan maar zo voor nu en hebben een hoes om buiten te laten staan ook. Maar echt, het is ZO ideaal, ook toen de jongste klein was kon ik overal normaal heen, bij zoon deed ik toen alles lopend of met de bus (moest wel in de stad)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Aug 2023 10:11

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Max schreef:Wij doen alles op de fiets en gebruiken de fiets dagelijks. We gebruiken de auto misschien 1x per maand. Wij zijn van plan om een gewoon kinderzitje op onze stadsfietsen te plaatsen met daarbij een veilige standaard. We hebben een buggy die precies op een transport rekje past. Dan is er nog ruimte voor een grote tas.

We fietsen nu ook weleens kleine stukjes met hem in de draagzak. Hij mag biiijna in het zitje! We zijn ook van plan de herfst, winter etc met hem te fietsen. Regenpak aan en gaan.

Bakfiets willen we niet. Te groot, te zwaar en word snel gestolen. Elektrisch willens e al helemaal niet. Levensgevaarlijk in de stad die elektrische fietsen.


Ik wilde ook op de gewone stadsfiets een dubbele standaard, maar dat ging niet. Je voorwiel komt dan meestal los en er zit meestal geen stuurslot op een gewone stadsfiets.
Het voorzitje ging nog wel op de stadsfiets. Eentje voor en eentje achter ook nog. Maar toen er alleen eentje achterop zat vond ik het niet meer veilig. De fiets werd kont zwaar en ging snel steigeren. Ik heb toen een mama fiets, tweedehands, gekocht. Nog steeds heel blij mee! Door het stuurslot, geen steigerende fiets meer en een krat voorop wat groot genoeg is voor twee schooltassen, jassen en extra dingen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Aug 2023 12:15

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb wel een andere standaard erop gezet, maar nooit een stuurslot gemist. Het kan ook zonder, kwestie van ervaren
08/2018
05/2021
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Aug 2023 13:26

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik heb vandaag toevallig met 1 kind achterop gefietst, voorzitje eraf gehaald. Dat was heel prima. Vind met 2 kinderen gewoon te zwaar/niks aan. Denk nu ook dat ik een nieuwe gewone fiets die minder zwaar is wil, en elektrisch niet hoeft. Al kan dat voor naar werk ook wel een goede optie zijn. Stuurslot van de mamafiets gebruik ik eigenlijk heel weinig. Soms makkelijk, maar ik kan prima zonder.
Ik vind een bakfiets op vakantie wel geinig maar zou ik voor thuis echt niet willen. Zou nu ze beide achterop kunnen, op vakantie ook geen bakfiets meer kiezen. Maar zoals je leest is alles vrij persoonlijk.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 14 Aug 2023 13:42

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ja, dat het persoonlijk is is mij ook wel duidelijk. Ik denk dat ik toch echt eea moet gaan uitproberen. En nu eerst maar eens gaan kijken voor een ‘gewone’ mamafiets waarbij ik elektrisch en niet-elektrisch goed ga vergelijken. Een bakfiets kan er altijd nog bij, die heb ik met 1 kind sowieso voorlopig nog niet echt nodig. Het winkelcentrum is hier aan het eind van de straat, dus boodschappen gaan lopend prima😀
Door een aantal berichten hier heb ik trouwens wel een beter idee waar een eventuele bakfiets in de toekomst zou kunnen staan. Binnen last echt niet, maar naast een schuurtje heb ik nog wel ruime waar die redelijk beschut zou kunnen staan.kost waarschijnlijk een stuk minder geld dan een compleet nieuw schuurtje😉
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Aug 2023 14:37

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik zou echt niet zonder stuurslot kunnen. Maar zal door het brede mamastuur, het krat voor en mijn wiel los van de grond komen dat het stuur hier altijd omklapt. En dals het stuur gaat, gaat de fiets mee.

Ik heb ook een elektrische bakfiets. Die gebruik ik altijd met de meiden. Doe bijna niks meer met de auto als zij er zijn (behalve naar de vso, omdat ik dan door moet maar mn werk).
Als ze er niet zijn pak ik de gewone fiets.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Siesa

Yipyapper

Berichten: 1679

Geregistreerd: 14 Sep 2022 20:10

Bericht 14 Aug 2023 18:37

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Ik had een elektrische fiets maar dat ging niet toen de oudste zelf ging fietsen. Dus nu heb ik mijn oude fiets weer en de elektrische verkocht.
Hou daar ook rekening mee.
Bij ons was dat met 4 maar ik zie ook veel 3 jarige fietsen dus dan is een elektrische fiets niet echt een meerwaarde voor die korte tijd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Aug 2023 19:00

Re: Mamafiets, bakfiets, fietskar, elektrisch of niet?

Zoon fietst vanaf 3, maar de afstanden die wij maken red hij nog niet, dan is het toch wel heel handig hoor voor erbij, dus je kan er lang mee doen hoor, en ik zet hem gewoon laag of uit als ik met zoon naast me fiets.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers