Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opzet zwembad in de tuin.

<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 24 Jun 2018 11:10

Opzet zwembad in de tuin.

Wij hebben een grote tuin dus veel ruimte voor eventueel een opzet zwembad in de zomer.
Maar ik wil eigenlijk ook weer niet een erom ding hebben staan.. wel een goed formaat waar lekker in gespeeld en gezwommen kan worden door onze drie kinderen, maar ook een die je evt. als het een paar weken minder weer is je hem makkelijk kunt opbergen..

Kortom ervaringen gevraagd!
Is het veel werk om het schoon te houden? Mijn ervaring bij een klein badje is dat het water binnen een uur al smerig is.

Oh en twee van mijn kinderen hebben zwemdiploma's dus dat ik veilig maar de jongste is drie jaar, dus ergens houd me dat ook nog een beetje tegen.. het moet dus ook wel goed af te sluiten zijn.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 25 Jun 2018 08:18

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Wij hebben een bad van 3,5 meter doorsnee, 3300 liter inhoud meende ik. We hebben er een pomp in en een drijver met chloortabletten. Het bad staat nu volgens mij een week of 4 en het water is nog steeds schoon, en ph waarde was afgelopen week ook nog prima.
We hebben er wel een kleed over en we maken ‘m regelmatig schoon met een netje en eens per week met een soort ‘stofzuiger’ over de bodem. Over het algemeen is het niet heel veel werk, als je het maar een beetje bij houdt.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 13:39

Bericht 26 Jun 2018 12:03

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Dankjewel voor je antwoord Pandora.

Wij hebben toch besloten geen zwembad aan te schaffen, tenminste voorlopig. Ik vind onze jongste nog te klein om dan zonder steeds continue toezicht in de tuin te spelen, zou het mezelf nooit vergeven mocht er iets gebeuren...

Oh en daarbij zie ik er veel voorbij komen tweedehands op internet... en dat lijkt mij ook een teken dat het vaak een "miskoop" want zeker hier bij ons in zeeland is het weer vaak net niet lekker genoeg om in een bad te gaan denk ik.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 26 Jun 2018 12:50

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Wij hebben ook een rond bad van zo'n 3500 liter, net als Pandora met pomp en drijver met chloortabletten en we hebben het een kleine 6 weken opstaan denk ik. De kinderen hebben er al ontzettend veel plezier in gehad en gaan er ook gerust een uurtje in op dagen dat het niet heel warm is. Het water heeft inmiddels een lekkere temperatuur en door het zeil dat we er iedere avond opleggen, houdt die temperatuur ook best goed stand.

Het is overigens pas het eerste jaar dat we een groter zwembad hebben opgezet, nu twee van de drie hun zwemdiploma hebben. Eerder vond ik het te gevaarlijk. De jongste gaat er nog niet vaak in en dan alleen onder toezicht. De andere twee laat ik wel met een gerust hart alleen erin. Ik ben uiteraard altijd in de buurt en heel diep is het niet.

Wat voor zuiger gebruiken jullie trouwens voor de bodem Pandora? Want dat zou hier ook wel eens nodig zijn.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 26 Jun 2018 17:45

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Een ‘zuiger’ die je tezamen met een netje aansluit op de tuinslang. Vraag me niet hoe het werkt maar op één of andere manier ontstaat er een zuigende (of blazende?) werking. Een diepte investering van, ik geloof, € 10,- :thumbup:
Ik go dat deze, net als het zwembad, ook van het merk Intex is.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 26 Jun 2018 20:23

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Wij hebben onlangs ook zo'n zwembad gekocht, een langwerpige van volgens mij 1.60 x 2.60. Niet zo groot dus, maar net lekker om in te chillen op hete zomerdagen. Vind ik zelf ook wel lekker en voor m'n stiefdochter is het ook leuk. We hebben 'm nog niet gebruikt, dus ben benieuwd hoe lang het schoon blijft enzo. We hebben er ook een pomp bij en een drijver met chloortabletten.
❤ 7 juni 2018
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 27 Jun 2018 16:05

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Pandora schreef:Een ‘zuiger’ die je tezamen met een netje aansluit op de tuinslang. Vraag me niet hoe het werkt maar op één of andere manier ontstaat er een zuigende (of blazende?) werking. Een diepte investering van, ik geloof, € 10,- :thumbup:
Ik go dat deze, net als het zwembad, ook van het merk Intex is.


Oh wat handig, ik heb er meteen een besteld via bol.com :-) Dankjewel voor de tip!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 29 Jun 2018 17:51

Re: Opzet zwembad in de tuin.

Welke zuiger is dat? Kunnen wij ook wel gebruiken denk ik. We gaan het zwembad straks opzetten.
❤ 7 juni 2018

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers