Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat overleden, zoveel verdriet

<<

Anoniem271

Bericht 16 Mei 2018 15:54

Kat overleden, zoveel verdriet

Ik heb afgelopen zaterdag plotseling mijn lieve poesje in moeten laten slapen. Ik kwam thuis en ze lag op de vloer in de hal te miauwen van de pijn, achterpootjes verlamd. Racen naar de dierenarts, maar er was helaas niks meer aan te doen. Ze had iets met haar hartje wat ik nooit gemerkt heb, daardoor zijn bloedpropjes ontstaan en die zijn naar haar ruggetje geschoten, daardoor die verlamming. Het was al zo ver gevorderd dat haar voorpootjes ook al kouder werden en haar lichaamstemperatuur nog maar 33 graden was. Het enige wat ik op dat moment kon doen was haar verlossen van de pijn en haar laten inslapen. :snik:

Ik weet nu dat het beter voor haar is, maar wát een verdriet en wát een pijn voel ik. Zondag heb ik echt alleen maar kunnen huilen, echt non-stop. Het gaat nu iets beter, maar bij het thuis komen iedere keer moet ik weer huilen en iedere keer als ik in de hal kom zie ik haar daar weer liggen en zo hulpeloos naar me kijken, die opluchting in haar oogjes dat ik er eindelijk was. Het gaan slapen is ook ellende, aangezien ze dan iedere avond even kwam knuffelen. Om het schuldgevoel maar niet te spreken..

Jullie kunnen hier vast niks mee, maar ik merk dat ik het er behoorlijk moeilijk mee heb en het gewoon even ergens kwijt wil. Het doet me zoveel pijn dat mijn lieve meisje er ineens niet meer is. :snik:
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 16 Mei 2018 16:00

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Het is ook super verdrietig om een huisdier te verliezen.
Heel veel sterkte !

15-11-2019
14-05-2023
<<

Anoniem245

Bericht 16 Mei 2018 16:02

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ah wat naar, kan me goed coorstellen dat je zo'n verdriet hebt.
Heb een pup gehad die precies na een jaar zo ziek werd dat we hem moesten laten inslapen, achteraf heb ik ook allemaal signalen gemist en me vreselijk schuldig gevoeld.
Heel veel sterkte!
<<

Anoniem271

Bericht 16 Mei 2018 16:11

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Heb je je lang schuldig gevoeld Kira? Ik weet dat het niet nodig is, maar ik heb dat gevoel nu ook heel sterk. Vooral schuldig dat ik niet thuis was die dag en er dus niet voor haar was.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Mei 2018 16:26

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ja dat heeft wel een tijdje geduurd.
Ik had toen een project met school en de hond was bij mijn ouders toen hij ziek werd (op vrijdag). Zij zijn ook met hem naar de dierenarts geweest (die de verkeerde diagnose had gesteld). Op zaterdag was ik thuis en lag hij alleen maar te slapen, stond wel op om dichterbij mij te liggen, als ik naar de keuken in bijvoorbeeld. En zondagochtend was er eigenlijk al niets meer van over, en hebben we hem moeten laten inslapen.
Dat hij dichterbij kwam liggen zag ik als een goed teken, naderhand denk ik hij vroeg om hulp. Kan mij er nu nog naar over voelen. Het slijt wel hoor.
Ik vond het achteraf, na een hele tijd wel fijn dat we hem uit zijn lijden konden verlossen en ik hem op die manier heb kunnen "helpen". Nogmaals sterkte!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Mei 2018 16:58

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ah ik zag het al op Instagram voorbijkomen, wat verdrietig zeg. :( Neem de tijd om erom te rouwen, het is niet niks om afscheid te nemen van een huisdier na zo'n lange tijd. Hopelijk kun je het schuldgevoel wel snel loslaten, want dat is nergens voor nodig, je kunt nu eenmaal niet 24 uur per dag je kat in de gaten houden! Het had net zo goed 's nachts kunnen gebeuren terwijl je sliep. Gecondoleerd en heel veel sterkte!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem271

Bericht 16 Mei 2018 17:26

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Wat een heftig verhaal ook Kira. Klinkt inderdaad alsof hij om troost kwam vragen, of lekker dicht bij je kwam liggen zo lang het nog kon. Mijn kat had ook zoiets, ik had in paniek mijn moeder aan de telefoon, slaat ze de telefoon uit mijn handen en 'pakt' mijn hand, alsof ze wilde zeggen 'doe die telefoon weg, ik heb je nu nodig'. Heftig hoor. :snik:

Dank je wel InweCulnamo en Bliss. Wat jij zegt zei de dierenarts ook Bliss. Zelfs als ik het zou zien gebeuren was er een kleine kans dat het helemaal goed zou komen, in ieder geval geen zekerheid op herstel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Mei 2018 18:18

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

oh ben jij het. Ik had het ook al op instagram gezien. Wat vreselijk. Het is ook erg je hebt jaren voor dat beestje gezorgd het zijn toch je kindjes. Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verdriet.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Mei 2018 19:11

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ach wat naar zeg! Het schuldgevoel vind ik erg herkenbaar. Toen mijn kat overleed overheerste ook een enorm schuldgevoel. Ze was al twee dagen weg en ik had haar nog niet gemist. Achteraf vind ik dat zo naar, dat ze misschien al twee dagen langs de weg lag. Op het moment dat ik haar als vermist wilde opgeven bij amivedi belde de dierenambulance dat ze haar hadden gevonden. Ze was aangereden en direct overleden. Oh wat een naar telefoontje was dat, ik krijg er nog een rotgevoel van in m’n maag.
Maar, het gevoel slijt echt. Het heeft tijd nodig, het is gewoon een rouwproces waar je doorheen gaat.

Heel veel sterkte!

♥♥
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Mei 2018 19:14

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Nou, wat verdrietig zeg! Mooie woorden staan hier van ervaringsdeskundigen, maar ik wil je ook even veel sterkte wensen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem248

Bericht 16 Mei 2018 19:20

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ik zag het inderdaad al op Instagram en Facebook, zo verdrietig. Het verhaal is een beetje hetzelfde als dat van mijn kat, die bleek ook een hartkwaal te hebben die ik nooit eerder opgemerkt heb, behalve pas toen het echt te laat was. Mijn kat gong naar de dierenarts voor benauwdheid maar schoot dusdanig in de stress dat de benauwdheid alleen maar erger werd en er geen redden meer aan was. Het schuldgevoel herken ik heel erg! Nog, als ik eraan terugdenk kan ik me af en toe nog zo naar voelen dat ik niet net even wat eerder naar se dierenarts ben gegaan. Maar het schuldgevoel slijt, ik kan het nu ook relativeren en parkeren, ik had er gewoon weinig aan kunnen doen, katten doen nou eenmaal meestal of alles goed gaat, tenzij het écht foute boel is. Dus ik had het gewoon niet eerder door kunnen hebben. Het gemis word uiteindelijk ook wat minder rauw maar ik kan nog altijd wel een traantje om hem laten.
Heel veel sterkte!
<<

Anoniem271

Bericht 16 Mei 2018 19:38

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Oh Elliot en Maple, ook al zo verdrietig.

Fijn, jullie begrip ook. Sprak van de week iemand die het echt niet begreep, dat kan natuurlijk, maar als het nog zo vers is kan ik dat niet handelen als dat tegen me gezegd wordt zeg maar. Bedankt meiden.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Mei 2018 21:20

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ach lieve schat, wat een verdrietig bericht. Wat heeft jouw kat toch maar geboft met jou als baasje, zoveel liefde. Niet je schuldig voelen hoor, je hebt alles gedaan wat je kon doen. En wat een gemis moet dit voor je zijn, heel veel sterkte gewenst :hug:
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 16 Mei 2018 22:04

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Tot 2 jaar geleden zou ik ook moeite hebben gehad om het te begrijpen, maar sinds onze kat er is word ik al naar als ik alleen maar denk dat hij op een dag naar de dierenarts moet om hem in te laten slapen. Degene die het niet begrijpt heeft waarschijnlijk geen hond of kat in huis. Sterkte Ise. :( Wat een verdriet.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 17 Mei 2018 07:18

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Heel erg veel sterkte Ise!
Het verliezen van je huisdier is zo ontzettend naar en verdrietig. Zo'n leegte.
<<

Anoniem271

Bericht 20 Mei 2018 21:05

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Ja en de leegte was vandaag weer even extreem aanwezig. 4 dagen weggeweest, dacht in de bus naar huis ineens dat ik thuis vrolijk begroet ging worden, maar helaas. Was weer even een besef momentje :snik:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 22 Mei 2018 13:05

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Lastige momenten zijn dat :( Voel je je inmiddels niet meer zo schuldig? :hug:
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 22 Mei 2018 13:07

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Sterkte, Ise :hug:
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem271

Bericht 22 Mei 2018 19:39

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Chava schreef:Sterkte, Ise :hug:


Dankjewel.

Peinture, het echte schuldgevoel is wel wat minder, heb nu wel het idee dat het voor haar beter is zo.
<<

Anoniem273

Bericht 22 Mei 2018 21:04

Re: Kat overleden, zoveel verdriet

Wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte :heart:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers