19 Dec 2014 19:35 door Lot
Ik ben druk bezig met inpakken voor de verhuizing (95 dozen! Pfff man!) dus vraag me de volgende dingen af:
- hoeveel dozen had jij voor de verhuizing?
Ik heb ze niet geteld. Maar het waren er denk ik niet zoveel als bij jou.
- hoe lang heb je daar over gedaan om het in te pakken?
Een aantal dagen/uren, ik heb drie keer een inpaksessie gehouden, verschillende mensen (meestal 2 tegelijk) kwamen mij dan helpen en namen een ruimte op zich. Dat was heel handig. Dan pakte we ongeveer 3 a 4 uur in denk ik.
- wat zijn nou handige dingen om zo laat mogelijk in te pakken?
Je toiletspullen, hoognodige keukenspullen (niet als je 2 dagen van te voren begint, maar wel als je het inpakken verdeelt over een paar weken), wat je gebruikt voor werk e.d.
- heb je veel weggegooid? Tijdens het inpakken zelf, van te voren al, of pas bij het uitpakken?
Ik heb van te voren geruimd, ik nam steeds een kast voor me en die ploos ik dan uit en gooide weg wat ik niet meer nodig had. Ik heb ook veel dingen op marktplaats gezet en gezorgd dat die spullen allemaal op 1 dag opgehaald werden.
- hoe lang heb je over het uitpakken in het nieuwe huis gedaan?
Wij hebben nu 2x met een 'verhuisteam' gewerkt (gewoon familie en vrienden). Een team blijft in het oude huis en een in het nieuwe huis. Eigenlijk zijn het dus sjouwers en uitpakkers. Hierdoor was eigenlijk alles meteen uitgepakt, wij werkten flink door, ieder nam weer een ruimte opzich en ondertussen werden ook de meubels weer in elkaar gezet door de sjouwers. Ik bleef meestal nog maar met 2 dozen over of zo. Werkt echt super, dan zijn we wel heel de dag bezig (tot etenstijd).
- heb je nog andere tactische tips?
Wat ik hierboven zeg. En uit handen geven, ik hoorde zeg maar bij 'team het nieuwe huis' en was niet echt aan het uitpakken maar meer aan het coördineren, iedereen komt je 100 vragen stellen, waar deze lamp, deze doos, welke la de pannen e.d. Dan was ik steeds beschikbaar en kon alles goed overzien. Ik hielp natuurlijk wel tussendoor mee. Mijn zus liet ik bijv. mijn kledingkast inrichten, mijn schoonfamilie de keukenspullen (iets minder persoonlijk). Dat ging echt goed. Ik heb lijstjes gemaakt met wat ik op welke dag ging doen en wie er kwam helpen. Ze hebben we voor de verhuizing gepoetst met een clubje. Ook heb ik takenlijstjes gemaakt voor de dag zelf wat er moest gebeuren (bijv. lamp 1 in slaapkamer, raamdecoratie in slaapkamer 2 etc.). Dat was de leidraad voor de klusjesmannen.
Ik praat wel over een appartement. Dus ik denk wel het zelfde aantal spullen als jij nu hebt.
Laatst gewijzigd door
Lot op 19 Dec 2014 19:36, in totaal 1 keer gewijzigd.