Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriezer

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 05 Mrt 2018 21:27

Vriezer

Wij hebben nu de keuken bijna klaar is een vriezer nodig. In ons oude appartement hadden we een inbouw, dus die konden we niet meenemen.

Nu twijfelen we alleen over welke maat we moeten aanschaffen. We hadden er een met 3 lades en dat ging soms goed, maar soms zat hij ook wel heel vol. Hoe zit dat bij jullie? Met hoeveel personen wonen jullie in huis en hoe groot is je vriezer? Heb je hem nog van een bepaald merk? We hadden er nu eentje gezien die vrij gunstig geprijsd is, maar het merk is ons beide onbekend. Dan ben ik toch gelijk wat huiverig.

Wie heeft de tip voor een vriezer en helpt mij met dit dilemma? :lol:
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 05 Mrt 2018 21:32

Re: Vriezer

Moet het een inbouw zijn? Wij doen er voor een vriendenprijs nog eentje weg met drie laden (A+ of A++ van twee jaar oud), omdat we een combi hebben gekocht. Ik vind het zelf groot genoeg.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem281

Bericht 05 Mrt 2018 21:37

Re: Vriezer

Wij hebben 2 vriezers. Eentje is inbouw en heeft 2 gewone lades en zo'n halfje. De tweede vriezer staat boven en is van klein formaat met 2 lades en een vakje bovenin. Beneden ligt alles wat ik snel nodig heb (groenten, diepvriesfruit voor smoothies enz. En vlees voor t menu van die week) en boven heb ik voorraad brood en nog meer vlees en groenten.

Ik houd van voorraad :smile: de vriezer boven vind ik vooral zomers fijn; veel barbecuevlees op voorraad en ik vries dan veel vers fruit in, vooral aardbeien!
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2018 21:40

Re: Vriezer

Wij hebben een inbouw combi met 3 lades in het vriesgedeelte en nog een losse vriezer met 4 lades.
Wij zijn nu nog met 2 personen.
Onze inbouw is Liebherr en onze losse vriezer heb ik geen idee van. Dat merk boeit me ook niet zo want het ding kostte geen drol haha.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 05 Mrt 2018 21:41

Re: Vriezer

Wij hebben een vriezer in de garage staan, 5 lades uit mijn hoofd. Voor nu met 2 personen is het groot zat, maar ik merk dat ik het wel fijner vind dan de 3 lades uit de inbouw van ons vorige huis.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 05 Mrt 2018 21:44

Re: Vriezer

Wij hebben een combikoelkast in de garage staan met drie lades in de vriezer. Dat was voor ons gezin (toen nog met vier) eigenlijk net te weinig ruimte. De vriezer zat altijd helemaal vol en ik kreeg alles er met moeite in. In onze nieuwe keuken hebben we een Smeg combikoelkast gekregen, ook met drie lades. Nu hebben we meer dan genoeg ruimte met twee combikoelkasten en dus zes lades in totaal. Als het kan zou ik toch voor iets meer ruimte dan drie lades kiezen.
2011 2012 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Mrt 2018 21:44

Re: Vriezer

Wij hebben de vriezer in de schuur staan. Een kast met een klepvak en 4 lades. Voor ons vieren is dat prima. Wij hebben geen vriezer in huis.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 05 Mrt 2018 22:05

Re: Vriezer

In huis 4 lades (Siemens inbouw) en in de garage nog 3 lades (merk geen idee).
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 05 Mrt 2018 22:29

Re: Vriezer

Oeh trouwens! Wij hebben onze combi als Tweedekansje van Coolblue. Dat scheelde 200 euro en we hebben pas na een week of 6 de beschadiging ontdekt. Misschien ook nog een plan. En in de koopjeshoek bij Ikea heb ik er ook al een paar keer eentje zien staan.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Mrt 2018 22:32

Re: Vriezer

Wij hebben z’n koelkast met vriezer me 3 vakjes in de bijkeuken en een grote met 6 lades in de schuur. Meestal zitten ze vol.
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 05 Mrt 2018 23:07

Re: Vriezer

Wat hebben jullie er allemaal inzitten dan? Wij zon klein vakje boven koelkast alleen, dus 2 plankjes zijn dat. Voor samen prima, nu zo met fruithapjes wat krap gok ik.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Mrt 2018 06:29

Re: Vriezer

Ik heb een koelvriescombi in de berging staan. 3 lades vriezer.
Bovenste la zit wat vlees,groente en broodbeleg. Middelste la 2 broden en wat losse rommel.
Onderste la is voor mijn kind haha. Alles wat ik teveel kook enzo gaat in bakjes daarin.
Ik vind het zat. Anders moet ik echt dingen weggooien want ik bewaar alles veel te lang.
2016
<<

Anoniem258

Bericht 06 Mrt 2018 07:03

Re: Vriezer

Wij hebben een Liebherr NoFrost met 7 lades. Zijn met 6 personen, en hij zit altijd helemaal vol.
Sowieso met 2 lades brood, vlees, snacks, groentes, ijs enz.
Kom soms nog ruimte te kort.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mrt 2018 07:04

Re: Vriezer

Wij hebben iig al 2 lades met brood/broodjes. Dan 1 lade met vlees en 1 lade met maaltijden die gemaakt zijn of aardappeltjes bijv. die we toch niet gebruikt hebben, bladerdeeg en diepvriesfruit etc.
De onderste la van de combi is een halve la daar zit de motor achter en daar zitten ijsjes in.
En dan nog een la met snackjes, ovenfriet etc.
Hij zit niet altijd stampvol dus hoop ook nog wat melk op te slaan binnenkort.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mrt 2018 07:11

Re: Vriezer

Bij ons zit er een voorraad brood in. Vlees en bakjes eten voor mijn man. En in de kleine zitten nog ijsjes en aardappelschijfjes/ patat
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Mrt 2018 07:36

Re: Vriezer

Ik denk dat als je meer ruimte hebt je het ook makkelijker gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat je niet zonder kunt. Ik heb nu 3 lades, maar als ik meer zou hebben zou ik mijn vlees bestellen op koopeenkoe.nl of bij de vleesboerderij halen en invriezen omdat ik dat betere kwaliteit vlees vind dan van de supermarkt. Nu heb ik die plek niet dus halen we vlees bij de supermarkt en voldoen 3 lades voor brood, kliekjes, ijsjes, snacks en dat soort dingen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mrt 2018 08:12

Re: Vriezer

Wij hebben een vriezer in de kelder. Het merk weet ik even niet uit m'n hoofd. Hij heeft vijf (of zes? Denk vijf) lades. Die zitten gewoon altijd vol. En dan ben ik geen echte vriezer eter.
Als het past zou ik voor een war grotere gaan. Kijk ook goed naar de diepte of hoogte van een la. Een brood of pizza is wel fijn als dat er in kan. Wij hebben er nu zelfs een hele kalkoen in (van kerst).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem236

Bericht 06 Mrt 2018 09:00

Re: Vriezer

In de keuken inbouw met 2 grote lades; hier ligt brood, groenten, fruit voor smoothie en op zolder staat er nog een met 3 lades. Hier ligt momenteel een voorraad oven snacks en friet in en wat bakjes in gevroren maaltijden voor de kids. Maar deze vriezer is soms ook nagenoeg leeg. We zijn met 4 personen. Merken geen idee
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 06 Mrt 2018 19:44

Re: Vriezer

Bedankt voor de reacties. Wij zijn er door jullie uit om een grotere te nemen haha. Wij houden nogal van koken dus vinden het ook wel handig om bepaalde dingen te kunnen invriezen en inderdaad wat brood of een pizza in de vriezer en je bent al zo een la verder. Mijn man had het laatst ook over het vlees van 1 dier allemaal kopen (dat had hij ergens gezien) en dan heb je ook zo alles vol zitten.

Bedankt nog wel voor je aanbod June! Ik ga ook kijken naar tweedehands of showmodellen. Wie weet vinden we daar nog iets.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Mrt 2018 22:20

Re: Vriezer

Hier ook een Liebherr no Frost met 7 laden die bijna altijd vol zit ook al zijn we met 2. Ideaal als er vlees in de aanbieding is. Slaan we gelijk super veel in en verdelen we het over bakjes. Ook hier standaard 2 bakken waar we brood in doen (6 broden). Vervolgens 2 bakken voor friet en snacks. Super vriezer is het en heerlijk dat die nooit ontdooid hoeft te worden.
<<

Anoniem246

Bericht 07 Mrt 2018 12:50

Re: Vriezer

We hebben nu een diepvries met drie laden. Later wil ik wel liever een diepvrieskist. En dan hoop ik maar dat we een bijkeuken hebben.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Mrt 2018 12:56

Re: Vriezer

Frankie schreef:Bedankt voor de reacties. Wij zijn er door jullie uit om een grotere te nemen haha. Wij houden nogal van koken dus vinden het ook wel handig om bepaalde dingen te kunnen invriezen en inderdaad wat brood of een pizza in de vriezer en je bent al zo een la verder. Mijn man had het laatst ook over het vlees van 1 dier allemaal kopen (dat had hij ergens gezien) en dan heb je ook zo alles vol zitten.

Bedankt nog wel voor je aanbod June! Ik ga ook kijken naar tweedehands of showmodellen. Wie weet vinden we daar nog iets.


Hoe groter hoe beter inderdaad! Ideaal zoveel ruimte.

Wij hebben een losse (inbouw) vriezer met 4 lades in de keuken. Daarnaast nog een koelvriescombinatie in de bijkeuken, daarvan heeft het vriesgedeelte 3 lades.

Om maar even op de zaken vooruit te lopen, sinds wij een kind hebben is daar ook 1 lade voor in gebruik. Eerst voor gekolfde melk en nu voor maaltijden en fruithapjes.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 07 Mrt 2018 13:02

Re: Vriezer

We kregen een Bosch. Maar zelf zou ik absoluut een Beko hebben gekocht.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Mrt 2018 19:11

Re: Vriezer

Wij hebben nu alleen 3 lades in onze combi koelkast.
Die zitten altijd propvol.
In de bovenste la 2 of 3 broden.
De middelste vlees, pizza, bakjes eten.
De onderste frites, snacks en ook bakjes eten als het in de andere la niet meer past.

Als we gaan verhuizen zal dat naar een koopwoning zijn met hopelijk een inbouw combi.
De koelkast die we nu hebben willen we dan op zolder zetten. Dus 3 extra lades erbij dan hopelijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Linvi

Bericht 09 Mrt 2018 20:21

Re: Vriezer

Gezin van 2volwassenen en 2kinderen.

Wij hebben een (geloof ik) beko met 7 lades.
Eerste lade ligt vol met brood, bladerdeeg en afbakbrood.
Tweede en derde met groente en fruit.
Vierde en vijfde met vlees verpakt per 3.
Zesde met frituur spullen
Zevende met restjes/kliekjes/ 1persoonsmaaltijden/pizza

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers