Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe auto en baby

<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 26 Mei 2019 10:50

Nieuwe auto en baby

Ik wil graag een andere auto kopen. De vader van een goede vriendin heeft 1 te koop die ik kan betalen.
Echt een heel leuk autootje.

Alleen dit is een 3 deurs. Nu met een kindje op komst vraag ik me af hoe erg dat is.
De airbags kunnen uit op de passagiersstoel, dus dat is het probleem niet.
Maar is het echt onveilig om een baby voorin te hebben?

Daarnaast heeft mijn vriend wel een 5 deurs dus als gezin zullen we altijd in die auto rijden.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 26 Mei 2019 11:07

Re: Nieuwe auto en baby

Toen wij onze eerste kregen, hebben we voor de maxicosi een easybase gekocht, zodat we de maxicosi heel makkelijk in de auto konden zetten zonder steeds de gordel te moeten gebruiken. Wij hadden toen ook een driedeursauto en dat ging prima. Misschien is dat een optie voor jou? Of het voorin veel onveiliger is, weet ik eigenlijk niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mei 2019 11:44

Re: Nieuwe auto en baby

Ik zou als je nu een nieuwe auto uitzoekt geen 3-deurs doen. Je koopt een auto toch voor een langere periode. En wordt je blij van een vervolgstoel in een 3-deurs.
2015 💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Mei 2019 11:49

Re: Nieuwe auto en baby

Wij hebben ook een driedeurs auto en onze dochter heeft in de maxi cosi altijd op de achterbank in de gordels gezeten. Er zit wel een mogelijkheid voor een isofix in de auto, maar wij kregen de maxi cosi cadeau en die bleek niet op een isofix te passen.

Wij weten niet beter, ik kan me voorstellen dat het met een vijfdeurs auto veel makkelijker gaat, maar ik vind het echt geen gedoe om achterin die gordels vast te maken. Als nummer 2 er straks is, gaat de maxi cosi ook op de bijrijdersstoel. Met kinderstoelen achterin moeten de stoelen aardig ver naar voren (in onze clio dus), voor de bijrijder kan dat nog net, voor de bestuurder niet. Qua veiligheid maak ik me geen zorgen, qua ruimte zal het krap worden, maar we hebben gewoon het geld niet voor een grotere auto.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Mei 2019 11:52

Re: Nieuwe auto en baby

Minx schreef:Ik zou als je nu een nieuwe auto uitzoekt geen 3-deurs doen. Je koopt een auto toch voor een langere periode. En wordt je blij van een vervolgstoel in een 3-deurs.


Ik denk dat je 'niet blij' bedoelt? ;) al vind ik dat hier ook geen gedoe. Dochter klimt nu zelf in haar stoel. Maar nogmaals, ik ben niet anders gewend. Maar aangezien het in het geval van TO een auto voor erbij is en de gezinsauto gewoon vijfdeurs is, zou ik er sowieso minder moeite mee hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Mei 2019 12:14

Re: Nieuwe auto en baby

Als het een auto voor erbij is zou ik me daar niet echt zorgen om maken. Wij hebben nu één auto, maar er is een kans dat mijn vriend een lease-auto moet. Omdat die dan voor woon/werk is overwegen we dan een kleintje. Degene met kinderen kan dan de grote auto meenemen.

Ik vind vijfdeurs wel heel handig en we hebben ook nog een draaibaar stoeltje genomen, dat vinden we wel echt fijn. Zelf in de auto klimmen doet ze niet, onze auto is best hoog.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Mei 2019 12:51

Re: Nieuwe auto en baby

Ik zou het niet doen en kijken naar een 5 deurs. Je went er vast aan, maar het lijkt me werk echt een gedoe.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 26 Mei 2019 12:52

Re: Nieuwe auto en baby

Het is inderdaad een auto voor erbij. Op 4 van de 10 dagen kan ik niet de auto van mijn vriend (de 5 deurs dus) gebruiken. Dus op 4 van de 10 dagen zal ik deze auto gebruiken. Zo gezegd, merk ik zelf al dat het erg mee valt.

Ik heb (nog) geen idee wat iso fix is. Maar dat zit ook voorin.

We hebben een goede auto aangeboden gekregen binnen onze prijsklasse. Dus vandaar dat we deze afwegingen moeten maken.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mei 2019 13:06

Re: Nieuwe auto en baby

Ik zou het niet doen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Mei 2019 13:06

Re: Nieuwe auto en baby

Ik heb een 3 deurs. Vind het prima.
T klimt er inmiddels zelf in.
Zelfs als onze 5 deurs stationwagon thuis is pak ik mijn kleine auto. Toch makkelijker parkeren in het dorp.
Met de maxi cosi was het inderdaad iets lastiger. Maar om hoeveel maanden gaat dat...
2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 26 Mei 2019 14:34

Re: Nieuwe auto en baby

Voorin isofix? Zeker weten? Dacht dat dat vrijwel nooit is.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 26 Mei 2019 15:04

Re: Nieuwe auto en baby

Niekske schreef:
Minx schreef:Ik zou als je nu een nieuwe auto uitzoekt geen 3-deurs doen. Je koopt een auto toch voor een langere periode. En wordt je blij van een vervolgstoel in een 3-deurs.


Ik denk dat je 'niet blij' bedoelt? ;) al vind ik dat hier ook geen gedoe. Dochter klimt nu zelf in haar stoel. Maar nogmaals, ik ben niet anders gewend. Maar aangezien het in het geval van TO een auto voor erbij is en de gezinsauto gewoon vijfdeurs is, zou ik er sowieso minder moeite mee hebben.

Hoe lang heb je je dochter achteruit vervoerd? Dat moet met de huidige regels tot 15maand. Zo lang de maxi cosi gebruiken lijkt me heel erg onhandig met een 3deurs en zelf in de stoel klimmen is er dan nog niet bij.
Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 26 Mei 2019 15:16

Re: Nieuwe auto en baby

Plien schreef:Voorin isofix? Zeker weten? Dacht dat dat vrijwel nooit is.

Volgens mij ook niet.

Ik zou ook niet kiezen voor een 3 deurs; nu voor jezelf met het erin zetten van de MC of later met de vervolgstoel, maar ook omdat het me voor het kind ook gewoon lastig lijkt later.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 26 Mei 2019 15:24

Re: Nieuwe auto en baby

Elska schreef:Hoe lang heb je je dochter achteruit vervoerd? Dat moet met de huidige regels tot 15maand. Zo lang de maxi cosi gebruiken lijkt me heel erg onhandig met een 3deurs en zelf in de stoel klimmen is er dan nog niet bij.


Mijn dochter heeft tot ongeveer 10 maanden in de maxi cosi gezeten geloof ik, toen was ze er echt uit gegroeid. Volgens mij zijn er geen regels mbt achteruit vervoeren, alleen adviezen. In de vervolgstoel zit ze vooruit, maar sinds ze zo zit, is ze een stuk rustiger in de auto. Ik denk dat ze zo beter rond kon (kan) kijken en mij kan zien voorin en dat zorgt voor een stuk minder drama onderweg.
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mei 2019 15:56

Re: Nieuwe auto en baby

Als het budget technisch mogelijk is om voor een vijf dejrs te gaan zou ik dat doen. Het lijkt mij wel echt heel veel makkelijker. En Isofix voorin lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Sowieso zou ik goed kijken of er achter ook Isofix zit en of dat in de auto van je vriend zit. In moderne auto's wel hoor maar met tweedehands altijd even dubbel checken. Aan de hand daarvan kan 't ook nog afhangen welke autostoel je namelijk koopt. (en voordat je een auto koopt je beetje inlezen over wat Isofix is lijkt me ook handig).
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mei 2019 16:18

Re: Nieuwe auto en baby

Isofix voorin kan wel hoor. Heeft mijn vriend ook in zijn auto.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Mei 2019 18:33

Re: Nieuwe auto en baby

Ik heb geen ervaring met een maxi Cosi in een drie deurs. Heb wel nu 2 andere autostoelen in de auto en vind het echt geen gedoe. Ben er aan gewend en het gaat prima.
R. 2013
D. 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 26 Mei 2019 20:04

Re: Nieuwe auto en baby

Mijn eerste auto (een drie deurs, uit 2003) had ook isofix voorin. Dus dat kan zeker!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mei 2019 20:06

Re: Nieuwe auto en baby

Oh sorry dan heb ik niets gezegd!
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 26 Mei 2019 20:09

Re: Nieuwe auto en baby

Ik had eerst ook een drie deurs en de maxicosi altijd op de achterbank. Opzich prima te doen. Maar was daarna wel blij met mijn vijf deurs auto.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2019 20:10

Re: Nieuwe auto en baby

De auto (Peugeot 206 uit 2005) die wij hadden toen onze oudste geboren werd had ook isofix voorin, daar heb ik toen dankbaar gebruik van gemaakt, omdat ik vaak alleen met haar in de auto zat.

Toch zou ik niet gauw voor een 3-deurs gaan, lijkt mij superonhandig, maar zo te lezen went dat ook wel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem281

Bericht 26 Mei 2019 20:13

Re: Nieuwe auto en baby

Het zal vast wennen, maar ik zou echt een voorkeur hebben voor een vijfdeurs. Als je kind nog slaapt, als je het uit de auto wilt tillen, als je eens een extra passagier hebt, als je last hebt van je rug, als je meer boodschappen hebt enz. Redenen genoeg.

Wij hebben ook een periode een driedeurs en een vijfdeurs gehad, maar ik baalde oprecht als ik eens een dagje met de driedeurs weg moest. Wat een gedoe.. helemaal omdat ik zo gewend was aan de vijfdeurs en dan opeens weer afwisselen, meh.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 27 Mei 2019 09:22

Re: Nieuwe auto en baby

Ik vond een 3-deurs met 1 kind nog wel te doen eigenlijk. Als baby zat de oudste nog voorin in de maxi-cosi en achterin zetten en vastmaken lukte ook prima. Toen ik zwanger was van nummer 2 hebben we ook als 2e auto een 5-deurs aangeschaft, dat leek ons toch wel fijner.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 27 Mei 2019 09:30

Re: Nieuwe auto en baby

Ik ben duidelijk in de minderheid hier.. maar ik vind het zelf eigenlijk handiger om in een 3-deurs een gordel vast te maken dan in een 5-deurs. Je kunt meer van voren werken ipv opzij half over je kind hangend.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2019 10:01

Re: Nieuwe auto en baby

teletascha schreef:Ik ben duidelijk in de minderheid hier.. maar ik vind het zelf eigenlijk handiger om in een 3-deurs een gordel vast te maken dan in een 5-deurs. Je kunt meer van voren werken ipv opzij half over je kind hangend.

Draaibaar stoeltje, probleem opgelost. :smile:

Ik heb 1x de maxi cosi in een 3 deurs auto gedaan, maar wat ik had als voordeel (klein zijn), was ook meteen een nadeel. Ja ik paste zelf helemaal in de auto, maar had ook meteen een half gebroken rug omdat de maxi cosi heel onhandig erin getild moest worden. Ik heb niet zoveel kracht om dat zo voor me uit te houden zeg maar.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers