Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig: raamdecoratie

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Nov 2015 12:10

Advies nodig: raamdecoratie

Het is eindelijk zover, morgen komen de klusjesmannen om nieuwe kunststof kozijnen te plaatsen. Inmiddels is het hard nodig, omdat het wel matglas lijkt waar we doorheen kijken, omdat er een aantal ramen lek zijn. Zojuist heb ik de rolgordijnen eraf gehaald en is het 'leeg'. Mijn vriend en ik hadden het er net over of we deze uberhaupt willen terughangen of niet. En als we ze niet terughangen wat willen we dan?

Ik keek zojuist al even op internet en iets 'nieuws' kost flink wat geld. Waar ik ook tegenaan liep, is dat het grote raam 264 x 176 cm is, waardoor diverse dingen eigenlijk niet mogelijk zijn of we weer 2 losse systemen naast elkaar moeten hangen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening, wat zouden jullie hier voor het raam hangen?

Hebben jullie ook een idee over welke kleuren mooi zijn? Alle muren zijn hier wit, een antraciet bankstel en 2 grijze stoelen. Salontafel / tv-meubel is donkerbruin hout.

Zo is het kaal: (nu)
Afbeelding

Zo was het (van binnen en van buiten):
Afbeelding

Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Nov 2015 12:31

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Hmm, lastig. Heb je bewust voor verduisterende gordijnen gekozen? Ik vind het zo erg donker ogen. Ik ben altijd voorstander van wit. Maar een naturel kleur kan ook erg mooi zijn. Ik zou in ieder geval kiezen voor iets wat meer licht doorlaat, bijvoorbeeld voor houten/kunstof jaloezieën (bij Kwantum best betaalbaar). Die kun je dan gewoon openzetten waardoor er meer licht naar binnen komt, plissé gordijnen vind ik ook mooi. Met top down bottum up systeem, dan kun je het gordijn precies openmaken zoals je wil, en de zon weghouden op die manier.

Afbeelding

Afbeelding

Je hebt geen gordijnen of wel? Die geven ook altijd veel sfeer. Je zou ook eventueel voor inbetweens kunnen kiezen. Dat is ook erg sfeervol.

Afbeelding

Maar gordijnen zijn niet echt goedkoop nee. Ik heb plissé gordijnen en zou graag ook nog overgordijnen willen hebben voor de sfeer, maar het is allemaal niet goedkoop en ik heb veeeeel ramen :).
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Nov 2015 13:12

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Dankje voor je reactie Lot. Destijds toen we hier zijn komen wonen, wisten we dat we op korte termijn de kozijnen wilden vervangen. We hebben dus geen hele grote investering hierin gedaan; enkel rolgordijnen en geen (over)gordijnen. Het zijn overigens geen verduisterende rolgordijnen, volgens mij; Kleur is zandbruin. Effectief hadden we ze ook nooit dicht.

Wat je net aangeeft, lichte kleuren, heb ik toevallig ook naar zitten kijken. Overigens lijkt de foto wel donkerder dan het in werkelijkheid is. Effectief is het een soort doorzonwoning, zowel de voorkant als achterkant zijn voorzien van deze grote ramen.

Plissé heb ik net naar gekeken; ik kwam hierbij tegen dat maximale breedte 240 is en het kozijn is 264 breed (online calculator Decokay). Ik vond dit zeker een hele mooie optie, ook met halverwege open / dicht. Vraag is dus of dat uberhaupt kan bij dat raam... Ik zou hier het liefste 1 ding ophangen, anders moeten het er 2 worden. Of weet iemand een bedrijf die dit wel kan leveren of heeft iemand andere suggestie?

Ik weet niet of ik inbetweens hier zou vinden passen. Aan de rechterkant van het raam kan het prima, maar aan de linkerkant zitten we ook een beetje met hoe de tv staat. Dat betekent namelijk dat deze wat onpraktisch komen te hangen. Er is weinig andere optie om de tv namelijk neer te zetten ivm aansluiting / L-vormige woonkamer. Zou dat dan wel mooi uitkomen?

Toen we hier kwamen hing het hele huis vol met jaloeziën, van die hele zware dure dingen en smerig dat ze waren... Op dat moment heb ik daar een beetje afkeer voor gekregen. Ik vind die houten jaloeziën zoals je heb geplaatst wel mooi. Ik denk dat hier ook het verhaal speelt met maximum breedte, dan zouden het er 2 naast elkaar worden (voor grote 1 en voor kleine 1), dat lijkt me in dat geval niet storend.
08/2018
05/2021
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Nov 2015 13:43

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Wij willen graag roljaloeziën maar wat ik bij de bouwmarkten zie is dat onze ramen hiervoor te groot zijn. Want het liefst heb ik inderdaad iets uit één geheel. Nu hangen hier nog hele goedkope rolgordijntjes van de vorige bewoners, per raam hangen er 3 voor en overal zit minstens 10 cm tussen :palm:
10.04.17
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Nov 2015 11:35

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Ik vind DUO rolgordijnen erg mooi. Ik ben dan weer totaal geen fan van gordijnen of jaloezieën. Een lichtere kleur kan idd mooier zijn, maar dan zou ik niet gaan voor wit, maar eerder een licht grijs.

Maar mocht jullie budget het niet toe laten vind ik jullie huidige rolgordijnen ook niet verkeerd hoor.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12148

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2015 11:39

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Paneelgordijnen is misschien wel mooi. Kan je helemaal open doen of helemaal dicht
Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 09 Nov 2015 13:48

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Wij hebben plissé gordijnen, en vind het ideaal. Ze hangen standaard in het midden. Wil nog wel overgordijnen voor de sfeer.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Nov 2015 16:31

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Ik denk dat het ook een beetje afhangt van je persoonlijke smaak. Ik hou zelf niet van rolgordijnen, lamellen en luxaflex. Wel van gordijnen, houten jaloezien en plissegordijnen (maar die laatste twee zou ik dan zelf alleen icm gordijnen doen) vind ik ook nog wel oke. In jouw geval, door dat grote raam, zou ik zelf dus voor gordijnen gaan. De muren zijn al wit dus ik zou een mooie kleur er bij wel mooi vinden.

Afbeelding
Afbeelding

Zoiets!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Nov 2015 21:40

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Dankjewel voor jullie input!

@Harrison, @Tabbie: We gaan de rolgordijnen niet terugplaatsen, maar bij andere ramen ophangen. Vitrage/gordijnen wil op 1 plek (achter tv) niet mooi, waardoor we echt richting rolgordijnen / plissé etc. denken.

Paneelgordijnen hebben we eerder wel naar gekeken, maar vind ik niet zo mooi qua hoe je het open/dicht doet. Ik vind het hier ook niet echt passen bij de ramen.
Plissé-gordijnen vinden we erg mooi, maar we twijfelen erover hoe we dat zullen gebruiken. Waarschijnlijk hangt het meestal gewoon als een rolgordijn hier, dus dan is het een beetje een dure oplossing.
Net als Saga zitten we een beetje met de breedte...

Op dit moment neigen we erg sterk naar de DUO rolgordijnen. Waarschijnlijk dan de witte variant, dan kunnen we er jaren mee vooruit, aangezien je de accesoires daarbij kan aanpassen.
08/2018
05/2021
<<

sdejongxx

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 25 Jan 2018 15:02

Bericht 25 Jan 2018 16:41

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Ik heb gordijnen gekocht. Ideaal voor kunststof kozijnen want je hoeft niet te boren. Ik ben echt tevreden. Ze maken ook echt grote afmetingen dus je kunt hier echt voor alles terecht. Vind het ook betaalbaar maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Burgemeester Sil op 25 Jan 2018 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: aangepast wegens reclame
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jan 2018 16:44

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Is dat een partner van de andere site waar je reclame voor maakte?
Laatst gewijzigd door Burgemeester Sil op 25 Jan 2018 16:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
Reden: aangepast wegens reclame

♥♥
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Jan 2018 18:15

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Goed doorgeven eliot! Alleen de reclame post zelf is niet veranderd haha
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Jan 2018 19:47

Re: Advies nodig: raamdecoratie

Ik dacht al wie upt zo'n oud topic van mij!
08/2018
05/2021

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny