Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

<<

Anoniem271

Bericht 01 Nov 2019 10:32

Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Ik meen me te herinneren dat na een verhuizing het slim is de kat de eerste weken binnen te houden ivm wennen. Wij zitten hier pas een week, maar ik word gek van mijn kat die constant bij de achterdeur loopt te miauwen om naar buiten te mogen. Dit is denk ik veel te vroeg. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11487

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Nov 2019 10:46

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Er wordt altijd gezegd minimaal 6 weken binnen houden. Ik heb mijn poes toen 4,5 week binnen gehad maar ze was de eerste maanden te bang (en te dom) om de tuin uit te gaan.
2015 💙
<<

Anoniem316

Bericht 01 Nov 2019 12:20

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Hier was de intentie om ze 2 weken binnen te houden. Binnen 4 dagen was de eerste al ontsnapt. De andere volgde enkele dagen later. Als het niet te doen is, en ze de boel slopen dan zou ik ze gewoon laten gaan. Een kat wordt er niet gelukkiger van om nog 3 weken opgesloten te zitten. Dat was voor mij wel echt belangrijker op dat moment.
<<

Anoniem279

Bericht 01 Nov 2019 12:41

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Ik heb altijd onthouden minimaal 6, omdat het risico er anders is dat ze terug naar het oude huis lopen. Misschien zou ik zelfs nog even wachten tot na oud en nieuw, vanwege eventueel vuurwerk en angst daarvoor bij de kat als hij buiten is. Geen idee hoe hij dan reageert...
<<

Anoniem279

Bericht 01 Nov 2019 12:43

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Heeft hij binnen verder speelgoed trouwens? Misschien helpt het om hem wat extra speelgoed aan te bieden en even wat vaker met hem te spelen. Dat neemt z’n drang naar buiten niet weg denk ik, maar zorgt wel weer voor net eventjes wat meer vermaak.
<<

Anoniem271

Bericht 01 Nov 2019 15:04

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Ik heb volop speelgoed haha. Hij speelt ook veel. Hij heeft hier véel meer ruimte dan in het andere huis, rent ook lekker door het huis heen.

De tip van na oud & nieuw is wel een goede, ben benieuwd of ik het zo lang kan rekken. Want Dee wat jij zegt vind ik ook, als ik hem echt perse binnen wil houden wordt niemand er gelukkiger van.

Hij ligt nu gewoon heerlijk voor het raam te relaxen/slapen. Ik denk dat hij me gewoon af en toe uitprobeert ?
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 01 Nov 2019 15:44

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Wij hebben de onze bijna 9 weken binnen gehouden. Wonder boven wonder vond ze het meer dan prima!

In de tussentijd hebben we haar wel aan een riempje mee door de tuin genomen.

Nu gaat ze inmiddels wel naar buiten maar blijft ze niet langer dan 10 minuutjes weg. Ze begint echt oud te worden ?.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 915

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 01 Nov 2019 15:59

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Toen ik nog thuis woonde hielden we de kat een weekje binnen. Daarna zetten we de kattenbak in de tuin en mocht de kat naar buiten. Omdat ze hun eigen luchtje ruiken schijnt het voor het beestje makkelijker te zijn om terug te komen mochten ze toch verdwalen
<<

Anoniem271

Bericht 01 Nov 2019 16:41

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Oh Elisabeth, de kattenbak tip is ook een goede. Die ga ik ook even onthouden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Nov 2019 17:14

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Ik zou het laten afhangen van hoe relaxt je kat binnen is. Als ie helemaal at ease lijkt zou ik hem als ie echt graag wil al wel naar buiten laten. Hij is wel gechipt neem ik aan?
#teammaple🍁
<<

Anoniem271

Bericht 01 Nov 2019 17:40

Re: Wanneer kat naar buiten na verhuizing?

Ja hij is gechipt en alles.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers