Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Investeren in de toekomst

<<

Anoniem262

Bericht 28 Feb 2019 11:18

Investeren in de toekomst

We hebben het al over vele zaken gehad, waaronder hoeveel spaargeld er op een spaarrekening 'moet' staan, maar zijn er ook nog meiden die beleggen/investeren en dan met name voor de toekomst.

Mijn man wil graag een vakantiewoning kopen om in te wonen. Ik wil de vakantiewoning wel kopen, en eventueel ook een paar maanden in wonen, maar ik gebruik het liever voor het rendement dat het ons gaat opleveren als we het als vakantiehuisje verhuren. Natuurlijk zijn er plussen en minnen, maar vooralsnog zie ik meer plussen dan minnen.

Hebben jullie, naast het spaargeld, nog andere dingen die jullie doen om geld te genereren? En dan met name om voldoende geld te hebben voor studie of vakanties of later, voor een goed pensioen?
<<

Cotton

Gebruikers-avatar

President

Bericht 28 Feb 2019 11:33

Re: Investeren in de toekomst

Niet echt nee. Maar dat hoeft ook niet echt.
Mijn vader leeft niet meer, dus de erfenis die vrij komt als mijn pake en beppe overlijden is genoeg 'voor later'.

De man van mijn beppe (andere kant) had ook een vakantiehuisje, maar hij had er vaak meer gedoe van dan financieel plezier.
29032018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 28 Feb 2019 11:44

Ik ben mij hier wel op aan het oriënteren, maar daarvoor moeten we eerst meer geld hebben om überhaupt te investeren.
Ik heb trouwens ook een woonblog - en een YouTube kanaal!
<<

AMM

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 28 Feb 2019 11:45

Wij hebben aandelen, niet enorm veel hoor. Gewoon leuk extraatje.
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven; een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met nieuwe en oude vrienden.

lief meisje (12/17) <3
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Feb 2019 12:04

Tabbie schreef:Ik ben mij hier wel op aan het oriënteren, maar daarvoor moeten we eerst meer geld hebben om überhaupt te investeren.

Same. Ik zou het wel tof vinden om passief inkomen te genereren, maar op dit moment is daar, ondanks twee banen, geen ruimte voor.
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2019 12:21

Ik investeer in aandelen en heb ooit lite coins gekocht maar daar doe ik niks mee. Ik zou nog wel meer willen doen maar ik moet me er eerst wat meer in verdiepen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Feb 2019 12:25

Wil vriend wel naar gaan kijken; maar nu eerst andere prioriteiten zoals een nieuw huis.
11-2017 ♥
<<

Bergkristal

Kwebbel

Bericht 28 Feb 2019 12:55

Later misschien wel nu heb ik de financiële middelen en de tijd er niet voor.
Carpe Diem
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2019 12:57

Minn vriend heeft aandelen, en hij bouwt extra pensioen op via banksparen voor pensioen. Ik heb dit zelf niet maar vind dat ook ok. Bouw al jaren pensioen op en straks ons huis is ook mooi voor de toekomst.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2019 13:19

Oh ja, ik bouw ook gewoon pensioen op ja.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 28 Feb 2019 13:32

Ja, ik spaar voor extra pensioen (dus naast wat ik op mijn werk opbouw). Dit is een regeling waarbij er ook deels belegd wordt, maar ik krijg op mijn 65e gegarandeerd een bepaald bedrag, en dit bedrag is hoger dan mijn inleg. Door die beleggingen kan het hoger worden maar dus niet lager dan dat bedrag.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Feb 2019 13:57

Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 28 Feb 2019 14:16

Ik investeer niet op die manier in mijn toekomst. Geen geld voor en momenteel ook de tijd niet.
"ja, maar" betekent nee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 28 Feb 2019 14:22

Wij investeren niet in de toekomst. Ik doe niet eens boodschappen voor een paar dagen vooruit. :P
Wel hebben we een hypotheek die we natuurlijk aflossen (hoewel, een deel is aflossingsvrij en we moeten nog bekijken of we dat weer meenemen naar ons volgende huis).
Afbeelding

Babykleertjes en -spullen te koop! http://www.instagram.com/spullen_van_nova
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 28 Feb 2019 17:53

Wij beleggen met een flink bedrag. Ook hebben wij een tweede woning, deze verhuren we.
Ons vakantiehuisje is voor eigen gebruik.
05-05-2005 01-05-2011
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2019 19:52

Sam schreef:Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.

Waarom los je niet nu al gewoon (beetjes) af ipv dat geld elders neer te zetten?
Bij de meeste aflossingsvrije hypotheken mag je gewoon aflossen (tot max 10/15/20 procent per jaar)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 28 Feb 2019 19:56

Ik vind t nu wel lastig wat nou een goede investering is. Extra pensioen bijstorten schiet niet echt op/ heeft weinig waarde. Beleggen op dit moment ook niet heeeel aanlokkelijk (sparen al helemaal niet).

Wij gaan mogelijk ons huidige huis aanhouden en verhuren als wij straks zelf gaan verhuizen naar een ander huis. Puur als investering dus. Hebben nog jaartje om er over na te denken of dat echt zinvol is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 28 Feb 2019 20:00

SophieZMY schreef:
Sam schreef:Wij (mijn man) beleggen met als doel om over 29 jaar ons aflossingsvrije deel van de hypotheek af te kunnen lossen.

Waarom los je niet nu al gewoon (beetjes) af ipv dat geld elders neer te zetten?
Bij de meeste aflossingsvrije hypotheken mag je gewoon aflossen (tot max 10/15/20 procent per jaar)

Mijn man heeft alle opties overwogen en dit was de beste optie met de meeste winst.
Mijn man is wel werkzaam hierin. Dat scheelt.
♡ P 09.2015
♡ S 02.2017
♡ I LOVE YOU

Terug naar Huisje, boompje, beestje