Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De zolder

<<

Anoniem247

Bericht 11 Nov 2017 14:46

De zolder

Hebben jullie een echte rommel-dump-zolder of is alles netjes geordend?
Wat doen jullie er nog meer behalve spullen opslaan en evt de was drogen? (sporten, hobbyhoekje bijv.)
Is er echt aandacht aan je zolder besteed zoals een mooie vloer, strakke wanden of vind je dat niet belangrijk?
En is het één grote ruimte of heb je apart nog een slaapkamer of wasruimte?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Nov 2017 14:49

Re: De zolder

Puur opslag. Dikke bende momenteel door alle babyspullen die her en der staan.
Het zijn wel meerdere ruimtes en over de hele lengte van het huis.
Het zou met gemak 2 slaapkamers kunnen zijn.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2017 14:54

Re: De zolder

Wij hebben geen zolder..
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 11 Nov 2017 14:57

Re: De zolder

Puur opslag omdat het geen stahoogte heft en een vlizotrap.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 11 Nov 2017 15:12

Re: De zolder

Opslag, en was/strijkruimte. Op het moment ook een bende en omdat ik er geen tv-aansluiting meer heb kom ik er niet meer echt om te strijken. Heel graag zou ik er een geordende ruimte van maken en een speelruimte voor de kinderen, maar dan moet er echt eerst grondig opgeruimd worden!

Er ligt trouwens wel een laminaat vloer in en we hebben alles geverfd, dus de ruimte zelf is wel netjes.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Nov 2017 15:58

Re: De zolder

Het is (nu nog) een grote open ruimte waar ik was en droog, veel opslag, er staat een twee persoons bed, er is een gamehoekje voor de kinderen en mijn man heeft er een bureau staan voor de administratie van z’n bedrijf. Het is behangen en geschilderd en er ligt een vloer, nu de dakkapel nog.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 11 Nov 2017 16:43

Re: De zolder

Hier is het een grote open lichte ruimte, wit laminaat en witte muren. Op zich wel netjes. Alle kledingkasten staan er, de wasmachine, droger en de box nog :palm: die moet ik echt even op mp gooien vd week zodat die weg is voor we verhuizen. Ik vind het alleen altijd jammer als er een wasrek staat, dat maakt het slordig.

Over een paar weken gaan we verhuizen en wordt de zolder compleet verbouwd met twee dakkapellen, twee slaapkamers, een tweede badkamer en een waskamer, dus optimaal benut. Zolder is ongeveer 50m2 dan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Nov 2017 16:47

Re: De zolder

Ik heb een zolder op 4hoog. We wonen zelf op de begane grond+1hoog. Ik moet er flink wat trappen voor klimmen dus, en in de ruimte op 4hoog zitten ook alle zolders van de andere bewoners. Het is een grote ruimte die met een soort hekken is verdeeld in 4 gedeeltes. Niemand heeft er veel werk van gemaakt. Wij ook niet. Wel is het bij ons vrij netjes met kasten.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 11 Nov 2017 17:01

Re: De zolder

Onze zolder is eigenlijk geen zolder, maar een verdieping. Zit een grote slaapkamer en het washok. O en een dakterras.
<<

Anoniem223

Bericht 11 Nov 2017 17:04

Re: De zolder

Die van ons is afgewerkt, dakkapel, laminaatvloer, alles netjes gestuukt. We hebben een vaste trap, en op zolder 3 ruimtes: 1 met de cv ketel, wasmachine, wasdroger en schoenenkast, een als bergruimte (koffers, ski’s, skischoenen, motorpak enz) en een grote ruimte met een tweepersoonsbed en bureau en kast. Ik gebruik die ruimte als kantoor en er komt wel eens iemand logeren. Ik ben er wel blij mee! Ik wil er nu nog een tv hebben, want wij hebben er maar 1 in huis.
B
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Nov 2017 17:16

Re: De zolder

Een rommel zolder. We hebben ook geen vaste trap naar zolder dus het is echt gooi maar naar zolder en af en toe ruimen we op. We hebben wel geïsoleerd en gips tegen de wanden gedaan. En schotten gemaakt. Maar nog steeds veel rommel. Zit wel een systeem in. Ene hoek is vakantie spul andere hoek spul van vroeger schoonspullen en speelgoed. En de rest van alles wat en in het midden de kerstspullen. En de ketel hangt er.
We hebben er geen bijzondere vloer er lag nog vloerbedekking van de vorige bewoner. En toen we in het begin een nieuwe ketel kregen heeft de woningstichting de leidingen gewoon over de vloer gelegd heel onhandig
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2017 18:47

Re: De zolder

Wij hebben een zolderverdieping met een grote ruimte waar we wat spullen opslaan. Hier komt ooit een tweede badkamer. Aan de voorkant zit nog een opbergzolder. Daar staan bijv de koffers. En de achterkamer is nu logeerkamer maar daar gaat O slapen als hij een broertje of zusje krijgt. Dat is een hele toffe zolderkamer met een extra vide.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 11 Nov 2017 19:16

Re: De zolder

Hij is opgedeeld in 2 kamers en een ruime voorzolder en daar ben ik erg blij mee. Ik zou zo'n grote ruimte nooit netjes kunnen houden. De voorzolder staan de wasmachine en droger, hangen waslijnen en staat een wasrek. Er staan ook 3 kasten met onze administratie en wat losse spullen. Achter schotten staan spullen die we vaak tijdelijk gebruiken zoals de mobiele airco of kampeerspullen.

De eerste kamer is onze studeerkamer. Daar staat mijn naaimachine, 3D-printer, papierprinter en een paar oude laptops, al onze boeken en materialen om mee te werken. De collectie printplaatjes en toebehoren van mijn vriend liggen daar ook. Ik vind het een heerlijke plek om uren terug te trekken en dingen te maken. Alles is daar bij de hand en als we halverwege een project stoppen kunnen we het gewoon laten liggen en de deur dichttrekken.

De andere kamer is een beetje zinloos, daar moeten we echt nog wat moeite en liefde insteken. Daar staat nu een tweepersoonsbed, terwijl we zelden logés hebben. Doordat we die kamer amper gebruiken en daar de toegang tot de vliering zit is het al snel een dumpplek voor meuk.
We twijfelen nog een beetje wat we ermee moeten. Ik neig ernaar om er een opklapbed neer te zetten en verder wat spullen die we niet vaak gebruiken zoals fitnessapparatuur.
<<

Anoniem317

Bericht 11 Nov 2017 19:45

Re: De zolder

Wij gebruiken de zolder om spullen op te bergen en onze wasmachine staat op zolder. Op onze zolder ligt laminaat en alles is verder netjes afgewerkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Nov 2017 20:58

Re: De zolder

Onze zolder bestaat uit twee delen, de ene helft is een rommelzolder, de andere helft is onze slaapkamer. Het is maar een klein slaapkamertje met een heel laag schuin dak, maar ik vind het heel knus om zo net onder het dak te slapen. Ik zit ook heel vaak vanuit het zolderraam over de daken te kijken, met 3 oktober kun je heel mooi het vuurwerk zien en als het onweert zie je het ook heel mooi. Het enige nadeel is dat je het keihard hoort als het regent, en ook wind klinkt boven veel harder, maar ik vind het wel een veel leukere slaapkamer dan een gewone slaapkamer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 11 Nov 2017 21:11

Re: De zolder

De zolder is vrij netjes, een gedeelte is de studio van mijn man en de andere kant opslag en was. Het is verder goed afgewerkt, grote dakkapel, mooie vloer en vloerverwarming, dit omdat we er misschien ergens in de komende jaren wat muurtjes willen zetten om er 2/3 slaapkamers van te maken.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 11 Nov 2017 21:32

Re: De zolder

We hebben op zolder onze slaapkamer. De tweede kamer heeft schotten met begruimte en een grote open kast van 3,50m bij 3,50m. Hier liggen al onze kleding in.

Ook is het mijn droogkamer. Ik heb er 12 waslijnen hangen, dus kan alles goed kwijt.
De kamer is gewoon netjes afgewerkt. Gordijnen, mooie vloer, plinten, vloerverwarming en geverfde muren.

Tussen de twee kamers in hebben we de trapopgang en de wasmachine/droger staan. Ook de cv hangt hier.
Ook hier is alles netjes.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Nov 2017 21:52

Re: De zolder

Hier is de zolder nu vooral een rommeltje.
Het is wel in 2 gedeeltes. Of eigenlijk 3.

Een soort voorzolder met de wasmachine, droogrek en onder het schuine stuk allemaal dozen etc.
Daarboven zit een soort vide waar opslag staat waar ik eigenlijk nooit bij hoef. (Heb ook geen trap meer tegenwoordig. Dus kom er ook niet bij)

Daarnaast nog een grote kamer. Door de volgende bewoners geel met blauwe balken geschilderd. Daar staat de droger bij het mini dakraampje.

Ook een tafel waar naaimachine kan staan en kast vol stofjes, patronen etc. In de praktijk zit ik altijd aan de eettafel.

Mijn vriend gaat er zijn PlayStation nog neerzetten als hij hier komt wonen.

In een volgend huis zou ik het ook schilderen en er meer een echte kamer van maken. Het liefst ook geisoleerd en met verwarming.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem239

Bericht 11 Nov 2017 21:55

Re: De zolder

Wij hebben een vaste trap naar zolder. Op de voorzolder hangt de cv en staan de koffers, kerstpsullen etc.
Dat stuk zit om de trap heen, een rechte trap in het midden. Aan de rechterkant zit een kamer waar de strijkplank staat en een droogrek. Er staat ook een tweepersoonsbed als logeerbed. De ruimte is netjes met een dakraam en een zijraam en ook een wastafel. Er ligt laminaat en is behangen.

We willen daar in de loop der tijd een dakkapel plaatsen en een nieuwe vloer en de muren stucen en dan een van de kinderen naar zolder. Tot nu toe durven ze beide nog niet :palm:
<<

Anoniem236

Bericht 11 Nov 2017 22:58

Re: De zolder

Eerst een overloop met aan een kant de wasmachine droger en mechanisch ventilatiesysteem. Dan een heel grote slaapkamer met een inloopkast, ons bed, nog wat lage kasten. Kamer is mooi afgewerkt, al moeten de schuifdeuren voor de inloop kast nog besteld worden. Boven de kamer zit een vlizo zolder en die gaan we ook nog maken boven de overloop.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Nov 2017 09:08

Re: De zolder

We hebben een vaste trap naar zolder.
We hebben een dakkapel geplaatst, en aan de andere kant is het schuin en heeft mijn vriend schuifdeuren gemaakt waar we spullen kunnen opbergen. Verder is het een grote ruimte.
De verzameling van de meiden staat er en mogen ze daar laten staan dus daar kunnen ze altijd mee spelen maar ik vind het wel een troep... Er staat ook nog een bureau waar printers op staan.
:heart: :heart: 2011
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 12 Nov 2017 09:27

Re: De zolder

Wij hebben overloop, 2 grote kamers (slaapkamers van de jongens) en een ruim washok. Over de gehele breedte hebben we een vliering. Alles is hier dus netjes afgewerkt.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Nov 2017 10:50

Re: De zolder

Wij gebruiken onze zolder vooral als opslag. De zolder is gigantisch, dus de meeste ruimte is leeg. Onder de ene schuine kant staan allemaal plastic kisten met spullen en bijvoorbeeld de kerstboom, kerstspullen etc.
Er staat ook een kledingrek met kleding die we bijna nooit dragen en nu de zomerjassen, allemaal netjes in kledingzakken.
En er staat een grote kist met al het gereedschap.
In het trapgat heb ik nog een wasrekje hangen. De staande wasrekken staan in een slaapkamer.
De zolder is trouwens wel gewoon netjes opgeruimd en geordend.

We hebben verder niet geschilderd of iets aan de vloer gedaan. We wonen in een huurwoning en we vonden het zonde om te investeren in het opknappen van een opslagruimte, want veel meer is het voor ons niet. We hebben de ruimte ook echt niet voor iets anders nodig.
<<

Anoniem306

Bericht 12 Nov 2017 10:52

Re: De zolder

Momenteel een rommelige zolder omdat we in april dit jaar verhuisd zijn. We hebben een voorzolder waar de wasmachine staat en waar de kan drogen. En nog een kamer met 2 dakkapellen. Dat is de hobbykamer van mijn man en daar staat ook vaak ook nog een rek voor het wasgoed om te drogen. Daarnaast zijn er aanbeide kanten zijn er knieschotten. We zijn bezig met klussen op zolder. In februari wordt er een vliering gemaakt, waardoor een hoop losse rommel niet meer in het zicht staat. We willen de zolder uiteindelijk mooi afgewerkt hebben.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 12 Nov 2017 14:04

Re: De zolder

Onze zolder is mijn fotostudio. Afgesloten met een deur. Dus in de ruimte ervoor staat de wasmachine en droger en nog een deel rommel.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers