Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moeten we met onze kat..

<<

Anoniem316

Bericht 11 Nov 2017 16:31

Wat moeten we met onze kat..

Wij wonen redelijk vlakbij het centrum van ons dorp. De eerste 2 jaar kwam onze kat daar nooit maar opeens heeft hij het ontdekt. Waar hij eerst op het centrale plein bleef, loopt hij nu continue de winkels in. Nu werd ik met gebeld door een geïrriteerde winkelmedewerker of we direct dat beest wilden ophalen.
Ik vind het onwijs vervelend maar ik heb ook geen idee wat ik hier mee moet. Hem binnen houden is onmogelijk want dan sloopt hij alles en denk ook niet dat dat het probleem oplost.
Iemand tips?
<<

Anoniem223

Bericht 11 Nov 2017 17:06

Re: Wat moeten we met onze kat..

Oh jee dat is wel lastig. Het klinkt best grappig, mij lijkt het wel gezellig zo’n kat in de winkel, maar kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Katten zijn zo lastig binnen te houden. Kun je je tuin niet op een of andere manier afsluiten zodat hij er niet meer uit kan? Castreren/steriliseren helpt geloof ik ook om ze minder reislustig te maken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Nov 2017 18:10

Re: Wat moeten we met onze kat..

Stroom rond je tuin?
Lijkt me dat gewoon zorgen dat hij in de tuin blijft zal werken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 11 Nov 2017 19:18

Re: Wat moeten we met onze kat..

Vragen of de winkeliers er een emmer water overheen willen gooien? Of gewoon weg laten jagen? Lijkt mij dat de kat dan vanzelf de winkels gaat vermijden van de winkeliers die het liever niet hebben.
<<

Anoniem316

Bericht 11 Nov 2017 19:38

Re: Wat moeten we met onze kat..

Ja dat zegt mijn man ook altijd. Dus nu ook tegen de winkeliers. Maar dat vinden ze zielig...
Vandaag in een van de winkels hadden ze zelfs een doosje neergezet met een handdoekje erin. En dan gek vinden dat hij terug komt.... :palm:

Stroom rond de tuin is hier geen optie.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 12 Nov 2017 09:31

Re: Wat moeten we met onze kat..

Tja het is jullie kat dus ook jullie probleem en niet die van winkeliers (of buurtbewoners) vind ik.
Wellicht is steriliseren een optie en kan hij daarna lekker binnen of in jullie tuin blijven.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Nov 2017 09:41

Re: Wat moeten we met onze kat..

Sneeuwwitje schreef:Tja het is jullie kat dus ook jullie probleem en niet die van winkeliers (of buurtbewoners) vind ik.


Ik ben het hier niet mee eens. Zoals je boven kunt lezen doen de winkelmedewerkers er niks aan om de kat weg te jagen, logisch dat hij dan terug komt. Dan moet je ook niet gaan lopen klagen vind ik. Laten ze eerst zelf maar een tijdje de kat wegjagen en niet aanhalen, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Laatst gewijzigd door Scandic op 12 Nov 2017 10:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Nov 2017 09:47

Re: Wat moeten we met onze kat..

Eens met sneeuwwitje hoor, kom zeg ga toch zeker geen kapriolen uithalen om een kat weg te krijgen uit mijn pand.

Ik zou met de winkeliers overleggen over water gooien ed, niet aanhalen etc. Willen ze dat niet, dan zou je toch echt moeten zorgen dat het beest daar niet naar binnen gaat.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Nov 2017 10:46

Re: Wat moeten we met onze kat..

Lotus schreef:Eens met sneeuwwitje hoor, kom zeg ga toch zeker geen kapriolen uithalen om een kat weg te krijgen uit mijn pand.

Ik zou met de winkeliers overleggen over water gooien ed, niet aanhalen etc. Willen ze dat niet, dan zou je toch echt moeten zorgen dat het beest daar niet naar binnen gaat.


Ook wel heel erg eens. Beetje omkeerde wereld Scandic.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Nov 2017 10:54

Re: Wat moeten we met onze kat..

Achja, dat wordt precies dezelfde discussie als de €400 boete voor loslopende katten. Kattenhaters vs. kattenlovers.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Nov 2017 11:01

Re: Wat moeten we met onze kat..

Ik ben absoluut geen kattenlover, maar ik ben het wel met jou eens Scandic ;-)
Als ik lees dat een winkelier zelfs een soort mandje neerzet, uhm ja dan komt de kat terug ja. Maar ik zou er ook vanuit gaan dat ze wegjagen al geprobeerd hebben en daarna bij to komen. Als dat niet het geval is, vind ik zelf wegjagen echt de meest logische eerste stap.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 12 Nov 2017 11:03

Re: Wat moeten we met onze kat..

Dit heeft niets met kattenhaters/kattenlovers te maken, maar wel met het bereid zijn om als eigenaar je verantwoordelijkheid te nemen voor jouw kat door mee te zoeken naar een oplossing. Gelukkig is Dee dat. De kat zou maar zaterdagmiddag naar binnen gaan, onopgemerkt blijven en opgesloten zitten tot maandag halverwege de dag...
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 12 Nov 2017 11:16

Re: Wat moeten we met onze kat..

Dee zoekt zeker mee naar een oplossing, dat is ook ontzettend goed. Maar als ik hier zie dat er opties als stroom rond je tuin zetten worden aangedragen terwijl de kat niet eens is weggejaagd door de winkeliers, dan vind ik dat toch wel ‘iets’ overdreven hoor. Kom nou, je gaat een beest niet moedwillig pijn doen omdat hij gewoon nieuwsgierig is.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 12 Nov 2017 11:31

Re: Wat moeten we met onze kat..

Mijn keuze zou dat ook zeker niet zijn, maar hey, mensen denken toch alleen maar mee? Om dan meteen te beginnen over kattenlovers vs kattenhaters als mensen (terecht) vinden dat het vooral het probleem is van de eigenaar, vind ik een beetje sneu.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Nov 2017 12:23

Re: Wat moeten we met onze kat..

Ik heb geen hekel aan katten maar ik ben idd voor katten in je eigen tuin houden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem335

Bericht 12 Nov 2017 12:37

Re: Wat moeten we met onze kat..

Dit is echt de reden dat ik geen kat heb. Zo'n beestje binnen houden is zeer moeilijk en ook is het onmogelijk om bij sommige katten alleen in de tuin te houden. De kat van onze bovenburen kan echt enorm goed klimmen, daar valt niet tegen op te werken.

Ik heb geen tips, ik denk niet dat er echt iets aan te doen is..
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 12 Nov 2017 12:59

Re: Wat moeten we met onze kat..

Onze katten zijn van kitten af aan niet buiten gelaten. Komen nu ook niet buiten. Vinden het wat eng zelfs. Ze mogen achter buiten met ons. Anders niet.

Maar eventueel winkeliers met een plantenspuit de kat wegjagen. Na een tijdje leert deze het dan misschien wel af.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem316

Bericht 12 Nov 2017 14:00

Re: Wat moeten we met onze kat..

Sneeuwwitje schreef:Tja het is jullie kat dus ook jullie probleem en niet die van winkeliers (of buurtbewoners) vind ik.
Wellicht is steriliseren een optie en kan hij daarna lekker binnen of in jullie tuin blijven.


Huh? Dit is wel een heel bijzondere redenatie. Steriliseren? Want dat zou helpen? Deze kat is al jaren gecastreerd.
Daarnaast maakt de desbetreffende winkelier een mandje voor hem, maar dan wel zeuren dat hij terug komt? Dat snap ik dus niet.

Probleem is dat onze kat een allemansvriend is. Iedereen haalt hem dan ook aan. Hij is voor de duvel niet bang, dat vinden mensen blijkbaar leuk. Hoe zou ik dat moeten oplossen als het mijn probleem is? Er een agressieve kut kat van maken?
<<

Anoniem304

Bericht 12 Nov 2017 18:10

Re: Wat moeten we met onze kat..

JustMeDaan schreef:Onze katten zijn van kitten af aan niet buiten gelaten. Komen nu ook niet buiten. Vinden het wat eng zelfs. Ze mogen achter buiten met ons. Anders niet.

Onze kat is het eerste jaar ook niet buiten geweest, maar ze plaste alles eronder omdat ze graag naar buiten wilde. Zelfs 1x ontsnapt door een uitzetraampje (en drachtig thuis gekomen) dus die was helaas niet binnen te houden :(
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 13 Nov 2017 00:27

Re: Wat moeten we met onze kat..

Ja sommige katten zullen echt niet te houden zijn. Is toch instinct. Die van ons gaan wel voor het raam zitten en het liefste als ze wat open staan. Maar dat is het dan ook. Ze doen hier niks in huis oid. Zeuren nooit aan de deur enz. Maar iedere kat heeft een ander karakter. Denk dat er ook geen eenduidig antwoord hierop is.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Nov 2017 10:21

Re: Wat moeten we met onze kat..

Lastig, waar ik werkte kwam soms ook een kat binnen. Die heeft er zelfs een keer overnacht doordat niemand door had dat hij binnen was. Gelukkig nergens geplast of gepoept waar we bang voor waren. Alleen een trui vol haren.

Een emmer water over een kat gooien als winkelier is lastig. Je winkel wordt nat wat je weer allemaal mag opruimen. Is het mogelijk om je kat een poos aan een lang touw in je tuin te laten? In de hoop dat hij leert in de tuin te blijven? Of verhangt ie zichzelf dan denk je?

Dat de winkel wel een bak voor hem neerzet is dan wel weer tegenstrijdig.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Nov 2017 10:22

Re: Wat moeten we met onze kat..

Haha hij hoeft ook niet in de winkel een bak met water er over heen te gooien maar als ze hem buiten zetten bijvoorbeeld. Dan blijft hij wel weg denk ik.

Maar een touw is zeker geen optie. Dan weet ik zeker dat ik straks geen kat meer heb.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Nov 2017 10:28

Re: Wat moeten we met onze kat..

Ah zo :p

Hm dan heb ik ook geen tips meer...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 13 Nov 2017 10:33

Re: Wat moeten we met onze kat..

Het is ook wel erg makkelijk te roepen 'Jouw kat jouw probleem'. Tuurlijk moet Dee zoveel mogelijk proberen om haar kat bij de winkels weg te halen, maar als er in de winkels een mandje wordt neergezet waar de kat lekker in kan liggen, tja dan is het toch dweilen met de kraan open.
Misschien kun je op een vrije dag zelf een beetje bij de winkel in de buurt gaan staan als je merkt dat je kat die kant op gaat, en zelf met een plantenspuit in de weer gaan. En inderdaad tegen het winkelpersoneel zeggen dat ze geen mandje moeten neerzetten en de kat niet mogen aanhalen. Al zullen klanten dan wellicht ook doen. Lastig hoor!

♥♥
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Nov 2017 10:35

Re: Wat moeten we met onze kat..

Serieus? Dezelfde persoon die klaagt zet wel ook mandjes en bakjes voor hem neer?

Dan zou het toch voor mij heel simpel zijn: " Sorry meneer, ik begrijp het probleem en ik zou u heel graag willen helpen mijn kat weg te houden maar als u hem zelf lokt/aanhaalt en welkom heet en het daarmee weer ondermijnt heeft het weinig zin, dus ga ik er maar vanuit dat het toch niet zo'n groot probleem is. Laat het maar horen als u bereid bent geen voorzieningen meer te hebben en hem weg te jagen als u hem ziet dan zal ik ook mijn best gaan doen!"

Daaaaagg!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers