Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe woning - hoe kennis gemaakt met de buren?

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 28 Jun 2017 11:10

Voorstellen aan buren

Hebben jullie je voorgesteld aan de buren toen jullie nieuw in je huis/appartement kwamen wonen?
Heb je iets leuks gegeven of gezegd? Of heb je helemaal geen contact gehad en waarom dan?

Wij krijgen overmorgen de sleutel van ons nieuwe huis (oohyeaah haha) en ik vind het wel zo netjes om de buren te melden dat er een redelijke verbouwing plaats gaat vinden maar ook weer niet zo van 'Hoi, ik ben je buurvrouw Frankie en ik ga je geluidsoverlast bezorgen :laughcry: '.

Toen onze buren (hier, in ons appartement) introkken kwamen ze langs met een mandje vol chocolaatjes om zichzelf voor te stellen. Echt heel erg lief. Ook meldden ze gelijk dat als we ooit last hadden we gewoon moeten aanbellen zodat ze er rekening mee konden houden (studenten/feestjes etc.).

Wat moet ik doen bij de nieuwe buren? Ook zoiets?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jun 2017 11:32

Re: Voorstellen aan buren

Wij hebben een briefje door de bus gedaan (nadat ze niet thuis bleken te zijn). Daarin stelden we ons voor en hebben we kort uitgelegd wat we qua verbouwing van plan waren en hoe lang dat zou duren. Verder er in gezet dat als ze overlast van de aannemer hadden dat ze ons dan konden bellen. (Ik was er zelf niet dagelijks ivm pasgeboren baby).

Het eerste weekend dat we er aan het klussen waren zijn beide buren langs gekomen on even voor te stellen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 28 Jun 2017 11:36

Re: Voorstellen aan buren

Bij ons vorige huis hebben we dat wel gedaan. En gezegd dat we nog wel wat gingen klussen.

In dit huis zijn we rond de kerst verhuisd en heb ik kerstkaarten in de brievenbus van de directe buren gedaan met onze namen. Vrijstaand huis, dus ook minder last van geklus van elkaar.

Als je veel gaat klussen zou ik er wel even heen lopen of een briefje in de bus doen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2017 12:55

Re: Voorstellen aan buren

Toen wij de sleutel van ons huis kregen gingen we er (ook?) nog niet meteen wonen. We hebben ons toen wel voorgesteld aan de directe (over)buren en uitgelegd wat we gingen doen. Werden echt superhartelijk en enthousiast onthaald. We moesten overal binnenkomen en blijven voor een drankje enzo! In de loop der weken kom je steeds meer mensen uit de straat tegen natuurlijk. Die hebben we allemaal beloofd dat we nog een keer een housewarming zouden geven als de verbouwing klaar was.

Dat hebben we een half jaar later ofzo gedaan. Echt de hele straat kwam. Supertof. Het werd ook echt heul erg op prijs gesteld. Leuk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jun 2017 14:17

Re: Voorstellen aan buren

Ik ben bij mijn beide buren even langs gegaan om mij voor te stellen.
We hoefden niet veel te verbouwen, maar wel gezegd dat als ze ergens last van hadden het gelijk moesten aangeven.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Jun 2017 14:21

Re: Voorstellen aan buren

Leuk! Wij hebben ons, toen we de sleutel kregen, ook meteen voorgesteld aan de directe buren. We hebben eerst een paar weken geklust en dat gaven we dus ook al bij ze aan en als ze ergens last van hadden dat ze het altijd aan konden geven. We hadden geen presentje. We nodigen ook altijd alle buren uit als we een feestje geven, onder het mom van dan weet je dat er een feestje is en als je er last van hebt dan kom je maar meefeesten :p.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 28 Jun 2017 20:12

Re: Voorstellen aan buren

Nou top. Dan weet ik dat ik ook zoiets ga doen haha. Ik heb geen flauw idee wat voor een mensen onze buren zijn. Ze hebben wel kinderspul in de tuin staan (schommel en trampoline, aan beide kanten). Ik neem aan geen baby leeftijd meer. We gaan het allemaal zien! Vind het best spannend, me voorstellen aan onbekende mensen. Sukkelig he.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 28 Jun 2017 20:20

Re: Voorstellen aan buren

Wij hebben een kaartje in de bus gedaan. Hierop stond dat we gingen klussen, wanneer we verwachtten in te trekken (weten ze meteen hoelang het klussen ongeveer duurt) en dat ze welkom waren voor een kopje koffie zodra we gesetteld waren.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jun 2017 20:42

Re: Voorstellen aan buren

Niet gek hoor haha! Wij waren ook vet zenuwachtig. En moesten we ooook nog helemaal binnenkomen haha. Maar je weet vast ook: achteraf ben je er vet blij mee dat je het gedaan hebt!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 29 Jun 2017 07:52

Re: Voorstellen aan buren

Bij ons gaven ze een bbq voor de straat, wij hadden toen nog niet de sleutel, maar werden wel uitgenodigd. Mooi moment om met de meeste kennis te maken.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 29 Jun 2017 10:50

Re: Voorstellen aan buren

Ik ben echt contactgestoord en vind zoiets mega eng. Ik wil ook nooit op bezoek bij de buren ofzo. Maar ik heb dus een aardig briefje in de bus gedaan met mijn 06 nummer waarop ik per app een leuke reactie kreeg en toen gingen we appen en nu durf ik ook met ze te praten haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 10:52

Re: Voorstellen aan buren

Wij hebben ons gewoon voorgesteld aan de meest directe (over)buren. En een keer naar een borrel geweest waar m'n man vet dronken werd, niet handig haha. En ik moest alle namen onthouden maar dat is niet helemaal gelukt. Met de komst van de baby is het iets beter geworden, omdat we kaartjes van veel buren in de bus kregen met hun naam er op!
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Jun 2017 10:53

Re: Voorstellen aan buren

Toen wij in het huis bezig waren kwamen de buren kijken. En later zijn er een aantal buren op visite geweest

Toen wij nieuwe buren kregen de ene stelde zich voor toen ze mij op straat zag lopen en de andere had met kerst een kerstkaart in de bus gedaan
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 29 Jun 2017 10:55

Re: Voorstellen aan buren

Charles schreef:Ik ben echt contactgestoord en vind zoiets mega eng. Ik wil ook nooit op bezoek bij de buren ofzo. Maar ik heb dus een aardig briefje in de bus gedaan met mijn 06 nummer waarop ik per app een leuke reactie kreeg en toen gingen we appen en nu durf ik ook met ze te praten haha.


Maar serieus, dit hebben wij ook. Mijn man was altijd erger, maar ik haal hem nu in. Ik vind het zo lastig om bij onbekende aan te bellen en m'n verhaaltje te doen haha. Ik ben gewoon mensenschuw aan het worden :omg: . Wij kunnen serieus woorden krijgen over wie als eerste een restaurant in moet stappen hahaha. Nu houdt hij altijd de deur voor mij open, heel galant. Maar dan moet ik wel als eerste naar binnen :laughcry: .. Alsof iedereen je dan aanstaart (gebeurt helemaal niet, zit in m'n hoofd.. maar goed).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 10:58

Re: Voorstellen aan buren

Haha oh wat erg Frankie, zo was ik in mijn jeugd altijd. Ik herken dat zo! Ik word er eindelijk juist beter in. 'Gewoon doen' is dan ook een klote advies. Hopelijk zie je gewoon lekker losjes in de tuin ofzo en is het niet zo officieel met aanbellen. Komt vast goed!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jun 2017 11:11

Re: Voorstellen aan buren

Wij zijn de naaste buren langs gegaan toen we de sleutel kregen. En toen de verbouwing klaar was hebben we een burenborrel gedaan 's avonds voor de hele buurt waar iedereen ook kwam en wat heel gezellig was!
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jun 2017 11:20

Re: Voorstellen aan buren

Wij wonen vrijstaand, dus weinig geluidsoverlast, en dus geen urgentie mensen direct op onze komst te wijzen. Maar we troffen de buren vrijwel direct al, dat verliep dus heel natuurlijk.

Na een maandje hebben we alle buren uitgenodigd voor een tuinfeest (ter ere van de verhuizing en geboorte van onze dochter).
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 29 Jun 2017 11:20

Re: Voorstellen aan buren

Frankie schreef:
Charles schreef:Ik ben echt contactgestoord en vind zoiets mega eng. Ik wil ook nooit op bezoek bij de buren ofzo. Maar ik heb dus een aardig briefje in de bus gedaan met mijn 06 nummer waarop ik per app een leuke reactie kreeg en toen gingen we appen en nu durf ik ook met ze te praten haha.


Maar serieus, dit hebben wij ook. Mijn man was altijd erger, maar ik haal hem nu in. Ik vind het zo lastig om bij onbekende aan te bellen en m'n verhaaltje te doen haha. Ik ben gewoon mensenschuw aan het worden :omg: . Wij kunnen serieus woorden krijgen over wie als eerste een restaurant in moet stappen hahaha. Nu houdt hij altijd de deur voor mij open, heel galant. Maar dan moet ik wel als eerste naar binnen :laughcry: .. Alsof iedereen je dan aanstaart (gebeurt helemaal niet, zit in m'n hoofd.. maar goed).


Ja ik snap het helemaal. En nu ben ik alleen met twee kinderen en heb allemaal nieuwe buren en die zitten dan op straat koffie te drinken (vreselijk!) en ik wil dat niet. Gister zette ik de auto op de oprit en keken drie buurvrouwen me aan en vroegen heel leuk of ik ook een kop koffie wilden en toen ben ik iets mompelend naar binnen gevlucht en voelde me zo gestoord daarna. Maar diep vanbinnen heb ik ook echt geen zin op straat koffie te zitten drinken, geen tijd voor ook. Maar ik vind die balans zo lastig want nu kom ik hartstikke raar over!

Met dat restaurant herken ik ook helemaal! Gelukkig is mijn vriend mega sociaal en open en denk nog niet eens na bij dat soort dingen. Hij babbelt ook bij de buren. En dan vind ik het ook makkelijker.

Marin hahaha ik moet wel lachen om je mega dronken man bij de buren...hoe ging dat dan? :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 11:25

Re: Voorstellen aan buren

Nou steeds luider worden en steeds brutaler mensen afblaffen die hij nog niet goed kent. Niet handig. Maar gelukkig is de directe buurman waar de borrel was net zo'n alfamannetje als hij dus die kon er wel tegenop. Ik had toen nachtdienst dus was nuchter dus kon het mooi aanschouwen.
Let's discover the world together.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 29 Jun 2017 11:39

Re: Voorstellen aan buren

Oh men whahaha. Ik zou geloof ik echt kwaad worden en zoiets niet nuchter aanschouwen. Wel knap en zen van je.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Jun 2017 11:40

Re: Voorstellen aan buren

Huh, mensen afblaffen? Hoe dan?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Jun 2017 11:42

Re: Voorstellen aan buren

Ik hoop dat ik afblaffen anders opvat in deze..
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 11:44

Re: Voorstellen aan buren

Haha is dat niet het juiste woord? Afplassen? Gewoon, lullige opmerkingen maken bedoel ik.
Let's discover the world together.
<<

ChiQ

Bericht 29 Jun 2017 11:50

Re: Voorstellen aan buren

Haha blaffen wie de grootste heeft denk ik :smile: zoiets Marin?

(Ik doel op auto..)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2017 11:51

Re: Voorstellen aan buren

In dit geval boot maar ja inderdaad, precies dat ja ;) Auto zal vast ook aan bod gekomen zijn.

Boys and their toys. :12:
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers