Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Visite uitzwaaien

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jul 2018 20:58

Visite uitzwaaien

Zeggen jullie al gedag in de gang of gaan jullie uitgebreid afscheid nemen bij de auto?

Wij staan namelijk meestal nog even na te kletsen in de keuken, dan gaat de deur open en is het tot ziens.
Onze buren kunnen om 1 uur ‘s nachts echt nog een half uur op straat afscheid staan nemen. Met daarna luid getoeter als de visite weg gaat. Ik heb dit nooit gedaan omdat ik de buren niet tot last wil zijn :palm:
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Jul 2018 21:03

Re: Visite uitzwaaien

Hangt er een beetje vanaf wie het is. Maar meestal bij de voordeur en dan vanaf de tuin/oprit nog even zwaaien.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jul 2018 21:03

Re: Visite uitzwaaien

Wij laten iedereen uit, tot bij de voordeur. En zwaaien meestal ook echt uit. Maar toeteren doet geen van onze visite en savonds zouden we sowieso erg gedempt praten. Raar hoor, ‘s avonds (laat?) toeteren. Dat mag niet eens meer :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem257

Bericht 22 Jul 2018 21:04

Re: Visite uitzwaaien

Tot de voordeur, maar als het laat is maak ik sowieso geen lawaai en toeteren vind ik gewoon asociaal op dat tijdstip
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Jul 2018 21:07

Re: Visite uitzwaaien

Wij praten meestal nog wat na in de gang en overdag (en bij mooi weer) ook nog wel bij de buitendeur. Maar nooit 's avonds laat (vind ik zelf ook niet prettig, want de slaapkamers van de kinderen zitten boven de voordeur).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Jul 2018 21:09

Re: Visite uitzwaaien

Hmh oké gelukkig snappen jullie mij.
Buren hadden ivm een verjaardag nu 3 avonden visite en 3x waren wij er wakker van. Ik vind het best onnodig op dat tijdstip. Ze hebben zelf ook kleine kinderen maar die slapen aan de achterkant. T en wij aan de voorkant.
2016
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 22 Jul 2018 21:21

Re: Visite uitzwaaien

Dat het een keertje gebeurt vind ik niet zo vreemd. Nou heb ik geen buren bij mijn voordeur vlakbij, dus het wil weleens gebeuren dat we bij de deur of op de oprit nog even praten. Maar 's avonds laat eigenlijk niet en sowieso niet harder dan normaal praatvolume dan. Dan roep ik bijv niet nog even hard 'tot ziens' er achteraan (dat zou ik overdag wel kunnen doen). Toeteren ed vind ik sowieso behoorlijk asociaal rond die tijd,
<<

Anoniem247

Bericht 22 Jul 2018 21:25

Re: Visite uitzwaaien

Ik blijf meestal nog in de deuropening zacht en kort kletsen. Onze voordeur zit aan de zijkant van het huis en wij wonen op de hoek dus daar heeft niemand last van. Ik heb zelf ook een ontzettend hekel aan pratende mensen buiten als ik op bed lig dus ik snap je volkomen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Jul 2018 21:29

Re: Visite uitzwaaien

Wij blijven bij de voordeur en wachten meestal totdat ze de auto zijn in gestapt. Maar goed, visite moet altijd een stukje naar de auto lopen (meter 10-20).
Toeteren vind ik overdag prima, maar ‘s avonds asociaal.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem271

Bericht 23 Jul 2018 08:49

Re: Visite uitzwaaien

Zora schreef:Wij laten iedereen uit, tot bij de voordeur. En zwaaien meestal ook echt uit. Maar toeteren doet geen van onze visite en savonds zouden we sowieso erg gedempt praten. Raar hoor, ‘s avonds (laat?) toeteren. Dat mag niet eens meer :angel:


Ik doe dit meestal ook. Al ligt het er soms wel aan, soms staan we nog tijden te praten dat ik denk 'dit hadden we ook kunnen doen in de tuin met een drankje', soms is het gewoon doei en dan gaan ze weg.
<<

Anoniem246

Bericht 23 Jul 2018 08:58

Re: Visite uitzwaaien

Meestal gewoon bij de voordeur. Ze moeten vervolgens nog vijf trappen af en een deur door om bij de auto te komen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Jul 2018 09:00

Re: Visite uitzwaaien

Oh wat vervelend dat ze dat zo luidruchtig doen. Ik zou in dit geval vandaag even langs gaan en uitleggen dat jullie in tegenstelling tot hun kids aan de voorkant slapen en vragen of ze daar een beetje rekening mee willen houden. Misschien realiseren ze zich het helemaal niet (niet snugger van ze dan maar ja).
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Jul 2018 09:10

Re: Visite uitzwaaien

Dat lijkt mij ook irritant Salome. Ook niet echt netjes naar de buren (jullie) toe inderdaad.
Wij zeggen gewoon gedag bij de voordeur. Meestal blijft iedereen nog wel even kletsen in de hal, maar we lopen vrijwel nooit echt mee naar buiten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jul 2018 09:39

Re: Visite uitzwaaien

Tot de voordeur en dan zwaai ik meestal nog even half uit de deur hangend als ze wegrijden. En dan toeteren ze vaak nog even. Maar alleen overdag of vroeg op de avond.
<<

ChiQ

Bericht 23 Jul 2018 10:50

Re: Visite uitzwaaien

Nou ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mensen zo aso zijn om luid te toeteren, misschien een korte ‘honk’, maar daar zou ik niet wakker van worden. En als ze verder nooit of 1x in de zoveel tijd even buiten babbelen met mooi weer zou ik niet direct naar de buren gaan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 23 Jul 2018 11:11

Re: Visite uitzwaaien

Het is bijna iedere vrijdag en zaterdag.
Grote familie en veel aanloop.
Ik word er zelf wel altijd wakker van maar omdat het weekend is wil ik er niets van zeggen.
We slapen nu natuurlijk ook met alle ramen open.
Dar getoeter vind ik wel echt raar
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 23 Jul 2018 11:31

Re: Visite uitzwaaien

Onze voordeur zit boven en de woonkamer dus beneden. De hal boven is smal dus we nemen afscheid in woonkamer en dan lopen ze zelf de trap op en deur uit.

Wat getoeter word ik echt zwaar agressief, vind ik zo zo zo zo irritant! Trouwens ook fietsen hier met hun stomme fietsbel. Komt omdat we in Nederland natuurlijk de fiets als vervoersmiddel gebruiken maar hier is het recreatief en ze bellen dus als een 'hallo, ik kom eraan' tring. En het fietspad is zo breed, grrr. Echt iedereen doet het, terwijl een fietsbel voor mij net een toeter in de auto is - alleen gebruiken als je hem echt nodig hebt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Jul 2018 12:33

Re: Visite uitzwaaien

Ik kan ook niet tegen getoeter. Gebeurt bij ons in de straat ook gerust om 1 of 2 uur 's nachts. Dat vind ik helemaal aso, maar ook overdag word ik er redelijk agressief van, het is zo onnodig. Ik snap ook het ook niet als afscheidsgroet. Oooh.. er was een tijd dat een oma bij ons in de straat haar kleinkind in de auto liet zitten spelen en dat die dan steeds flink toeterde, omg dat doe je toch niet.
Verder on topic: ik laat visite uit en zeg gedag bij de voordeur. Ik denk dat jouw buren van dat praten niet doorhebben dat jullie er zo'n last van hebben, ik zou het wel aangeven. Ook al is het weekend. Als ze het niet weten, gaan ze er sowieso niks aan veranderen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers