Pagina 1 van 1

Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 14:40
door Bliss
Hoe lang bewaren jullie je oude administratie? Ik heb mappen vol vanaf 2011 ofzo, maar ik heb er al jaren niet naar omgekeken. Ben dan ook geneigd de hele handel nu maar eens weg te gooien. Bewaren jullie alles of doen jullie het na een x aantal jaar gewoon weg?

Tegenwoordig komt natuurlijk alles via MijnOverheid, dus ik bewaar nu sowieso al veel minder op papier.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 14:43
door Prosecco
Volgens mij ben je verplicht om het 5 jaar te bewaren ivm eventuele controle

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 14:45
door Lady
Ik houd inderdaad 5-6 jaar aan.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 14:49
door Nan
Tot we een map nodig hebben. :laughcry: We bewaren het allemaal maar, de laatste keer ook categorieën gemaakt. Het is nu weer op orde, ben benieuwd voor hoelang.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 14:50
door Anoniem316
5 jaar ofzo. Het meeste heb ik inmiddels digitaal.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 15:00
door Anoniem222
Je moet het 5 jaar bewaren. Dus dat doe ik, maar gelukkig is veel tegenwoordig digitaal inderdaad.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 04 Aug 2017 16:24
door Anoniem286
Ik hou inderdaad ook 5 jaar aan. Moet er eigenlijk weer eens naar kijken om het een en ander weer weg te doen. Ik heb maar 3 mappen. 1 van mij, 1 van mijn man en 1 gezamelijke/van dochter. Daar heb ik eigenlijk wel voldoende aan dus het valt wel mee qua hoeveelheid.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 08 Aug 2017 21:27
door Birdie
Ik doe 7 jaar, want dat is volgens mij de bewaartermijn voor fiscale documenten

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 14:22
door bosjesvrouw
5 jaar maar inderdaad het meeste is digitaal tegenwoordig. Heb per ding een map.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 14:41
door Green_Pepper
Ik bewaar vrijwel niets meer op papier, vrijwel alles is digitaal terug te vinden. Loonstroken zou ik wel downloaden uit een beveiligde omgeving als je bijvoorbeeld van werkgever wisselt.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 15:30
door Silly-One
Ik heb in mijn berging het e.e.a. aan documenten liggen die nog bewaard moeten blijven. Bij mijn verhuizing toen ik ging samen wonen heb ik alles ouder dan 5 jaar weggegooid. Dat is nu een jaar geleden. Aangezien ik toen veel heb ingevallen op verschillende scholen en van iedere dag invallen ongeveer een aparte salarisstrook kreeg was dat een behoorlijke berg.
Verder heb ik alles in mappen zitten, salarisdocumenten in één, alles rondom mijn woningen in een andere map.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 16:05
door Bliss
En als je iets weggooit, doe je dat dan gewoon bij het vuilnis of echt door een papierversnipperaar ofzo?

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 16:07
door Silly-One
Ik verscheur het kapot en het gaat gewoon in de papierbak. Misschien niet zoals het zou moeten, maar om daar nu een papierversnipperaar voor te kopen, daarvoor is het te weinig per keer.

Re: Administratie bewaren?

BerichtGeplaatst: 09 Aug 2017 16:10
door Anoniem304
Gewoon verscheuren.