Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen - van stad naar dorp.

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 01 Dec 2020 18:51

Verhuizen - van stad naar dorp.

Binnenkort gaan mijn vriend en ik verhuizen naar zijn hometown en waar het eerst een heel goed idee leek, begin ik toch lichtelijk in paniek te raken. We blijven in Brabant maar wel op ruim 3 kwartier rijden van mijn vrienden.

Ik woon inmiddels al 9 jaar in de stad en vind het zo heerlijk wonen. De rumoer om je heen, altijd wat te doen, relatief makkelijk sociale contacten opbouwen en ik vind mensen uit de stad gewoon meer open en gastvrijer dan mensen uit een dorp. Goed, we hebben de keus gemaakt en vooralsnog is het maar tijdelijk maar dan nog, ik vind het fijn om mijn eigen sociale contacten te hebben en ik heb niet zo veel raakvlakken met de vrienden van mijn vriend. Zij zijn allemaal een stuk jonger dan ik ben dus prima voor een avondje borrelen met een groepje maar geen mensen waar ik 1 op 1 mee zou afspreken.

Hoe leer ik mensen kennen waarmee ik wél raakvlakken vind? Mijn huidige vrienden in de stad zijn ontstaan door werk in de horeca, huisgenoten, via via en mijn studie.. Dat is natuurlijk allemaal niet in het dorp. Ik dacht aan een sportclub maar daarna loop ik wel een beetje vast. En hoe ga ik überhaupt aarden in een dorp waar ik nog helemaal onbekend ben en op mijn schoonfamilie na niemand ken?

Hier zitten volgens mij genoeg voorgangers en ervaringsdeskundige dus vertel!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Dec 2020 19:04

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Je hebt een dorp en een dorp.
Daarmee bedoel ik te zeggen dat je dorpen totaal niet met elkaar kunt vergelijken. Een groot dorp dat bijna qua grootte en faciliteiten op een stad lijkt is heel anders dan een dorp dat bijv geen voorzieningen (zelfs geen supermarkt) heeft. Een dorp dat 30.000 inwoners heeft is anders dan een dorp van 1.000 inwoners.

Daarnaast zijn er dorpen waar je makkelijker inburgert dan bij anderen. Hier in de buurt ligt bijv een dorp waarbij je als import er niet zo maar tussen komt. Dat heeft ook met de carnaval te maken bijv.. Ze hebben een van de mooiste optochten van Brabant met wagens van 8 meter hoog. Mooier dan alle stedelijke optochten, maar om daar onderdeel van te zijn is mag je eigenlijk geen import zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2020 19:12

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Fred schreef:maar om daar onderdeel van te zijn is mag je eigenlijk geen import zijn.



Ik zou met name hopen dat je in een dorp terecht komt waar ze je geen import noemen, Toet!

Ik woon nu in een dorp en heb ook wel in steden gewoond. Ik vind het zelf heerlijk. Maar dat komt ook wel omdat het dorp waar ik woon groot is met veel voorzieningen en eigenlijk gewoon een verlengde van de stad. Met tien a vijftien min fietsen zit ik in 't centrum.

Echt veel mensen heb ik niet leren kennen nog dus daar heb ik geen echte tips voor. Begin dit jaar was er iemand die op Nextdoor een berichtje had geplaatst om een keer met wat vrouwen samen te komen en dat hebben we toen gedaan. Daar is wel een leuk app groepje uit ontstaan. Maar verder elkaar niet meer gezien maar dat komt meer door corona.

Edit; ik voel me dus eigenlijk helemaal geaard in dit dorp en woon er echt met heel veel plezier. Alleen ken ik niet veel mensen. Dat is de strekking van mijn verhaal.
Let's discover the world together.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 01 Dec 2020 19:30

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Haha dat hoop ik ook niet Marin, vind dat zo’n flauwe term.. import, jeetje. Dat is dus precies wat ik bedoel met dat ongastvrije.
Goed om te horen dat jij helemaal op je plek zit daar. Ik kan me wel voorstellen dat als je een gezin/kinderen hebt je iets minder behoefte/tijd hebt om nog een hele sociale kring op te bouwen, correct me if i’m wrong maar ik heb dat natuurlijk nog niet en ook niet in de korte termijn planning.

Het is wel een redelijk groot dorp, Fred. Ik geloof tegen de 20.000 inwoners en dus ook genoeg voorzieningen. Er is niet echt een stad dichtbij. Eindhoven centrum is een half uurtje rijden. Buiten dat vind ik het ook gewoon niet echt een gezellig dorp, tot nu toe, niet echt leuke cafés of terrasjes, niet echt een gemoedelijke sfeer maar misschien heb ik dat gewoon nog niet ontdekt!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 01 Dec 2020 19:35

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben opgegroeid in een dorp met 1500 inwoners en woon nu in een dorp met 50.000 inwoners. Allebei een dorp, maar nogal een verschil. Ik woon hier nu 2 jaar en heb ook nog geen nieuwe vrienden. Dat is niet erg, omdat we heel dicht bij een grote stad wonen waar we allebei onze 'oude' vrienden hebben.
De sociale contacten die ik wel heb zijn van de sportclub, waar ik ook in het bestuur ben gegaan. Verder is er een eetclub in het buurthuis voor de leeftijdscategorie 25-35 jaar, maar ik merk dat ik daar toch niet zo veel aansluiting heb. Je moet maar net iemand treffen met dezelfde interesses. Er is ook een facebookgroep waar ik wel eens oproepjes voorbij zie komen voor van alles en nog wat, van samen muziek maken tot eetclubjes, wandelmaatjes, etc. Misschien is dat een optie?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Dec 2020 19:36

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ja hoewel ik merk dat juist door kinderen die sociale kring begint te komen bij mij nu. Beetje bij beetje. Maar heb er sowieso niet zo'n behoefte aan, dat scheelt ook.

Ja dit is wel een leuk dorp. Er is ook een stroom aan Amsterdammers gaan wonen en dat heeft geresulteerd in recentelijk geopende to go tentjes enzo. Ze misten het dus zijn ze t zelf maar gestart. Begint wel wat te worden hier.

Hopelijk heeft jouw toekomstige dorp ook wel iets waar je een beetje vrolijk van wordt. En anders maar lekker naar de stad in de weekenden.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Dec 2020 19:43

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Wil je pb-en welk dorp het is? Als het een halfuurtje ten noordelijk van Eindhoven centrum ligt dan ken ik de regio namelijk omdat ik er zelf woon. Dan zou ik je wellicht heel gerichte tips kunnen geven.

Zelf ben ik van een klein dorp met zo ongeveer nul voorzieningen naar een vergelijkbaar qua grote als jouw dorp gegaan.

Bij mij hebben de hobby's en sportclubs wel geholpen om mensen te leren kennen. Daar heb ik het meest aan gehad om dat die mensen hetzelfde leuk vinden. Ook de buurtapp en de activiteiten in de buurt helpen. Al is het dan toch lastig omdat de meeste mensen die in de buurt wonen al jaren hier wonen. Toch ben ik vanaf het begin naar de activiteiten van de buurt gegaan om mensen te leren kennen. Dat is lastig want waar praat je dan over? Vaak begon ik dan maar over de buurt zelf. Welke straat en huisnummer degene woont zodat ik er een beeld bij krijg wie waar woont. Nu na 5 jaar gaat kennen de meeste buurtbewoners mij wel en een aantal volg ik bijv ook op andere media.
Laatst gewijzigd door Fred op 01 Dec 2020 19:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Dec 2020 19:45

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Mijn man is naar mijn dorp verhuisd. Kende er ook alleen mijn familie en vrienden. Hij heeft in het begin veel tijd geïnvesteerd bij de voetbalvereniging, naar elk feestje om zo er tussen te komen. Inmiddels hoort hij er gewoon bij. Hij mist nog wel mensen waar hij zo even heen kan voor een kop koffie/biertje. En wil dan ook niet direct bij z'n zwagers aankloppen. Maar ook in de stad waar hij vandaan komt, deed hij dat niet heel veel.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem295

Bericht 01 Dec 2020 19:57

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Burn, zoals jouw man het heeft gedaan, heeft mijn vriend het ook gedaan. Hij is naar mijn woonplaats verhuisd (niet echt een dorp, maar ja) en is vrij snel een vrijwilligersfunctie binnen de voetbalclub gaan doen. Echt vrienden heeft hij er niet aan over gehouden, maar wel super veel sociale contacten. Ik durf oprecht te zeggen dat hij in die 8 jaar tijd dat hij hier woont, meer mensen heeft leren kennen en ook echt ként (als in: meer weten van ze dan alleen wat oppervlakkige gesprekken), dan ik in 39 jaar.

Ik merk trouwens dat ik heel veel leuke contacten over hou aan de groepslessen van de sportschool
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 01 Dec 2020 20:00

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Goede tip Jente! Ik zal eens kijken of er zoiets is in dat dorp. Ik ben zelf ook opgegroeid in een dorp met 1500 inwoners dus ik weet hoe het is om in een dorp te wonen, gelukkig.

Ja Marin ik weet denk ik over wel dorp je het hebt, klinkt heerlijk. Ik hou gewoon meer van de stadse mentaliteit en die vind je denk ik ook nog wel in dorpen die vlakbij een stad liggen.

Fred het is helaas niet bij jou in de regio (die ik overigens ook vrij goed ken omdat ik in V werk en wat kennissen heb in U) maar bedankt voor het aanbod!

Dat klinkt goed Burn, kom jij zelf ook bij de voetbalvereniging of is dat echt je vriend zijn eigen ding? Het is precies hoe ik het ook wil doen. Toen dit idee ontstond riep ik meteen dat ik dan weer op tennis of voetbal zou gaan. Ik denk dat dat wel een goede manier is maar vind het ook ontzettend spannend om daar helemaal als newbie bij te komen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 01 Dec 2020 20:01

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Maple schreef:Burn, zoals jouw man het heeft gedaan, heeft mijn vriend het ook gedaan. Hij is naar mijn woonplaats verhuisd (niet echt een dorp, maar ja) en is vrij snel een vrijwilligersfunctie binnen de voetbalclub gaan doen. Echt vrienden heeft hij er niet aan over gehouden, maar wel super veel sociale contacten. Ik durf oprecht te zeggen dat hij in die 8 jaar tijd dat hij hier woont, meer mensen heeft leren kennen en ook echt ként (als in: meer weten van ze dan alleen wat oppervlakkige gesprekken), dan ik in 39 jaar.

Ik merk trouwens dat ik heel veel leuke contacten over hou aan de groepslessen van de sportschool


Aan de sportschool ook ja? Wat leuk! Dat klinkt iets laagdrempeliger dan voetbal of tennis. Kan ik ook nog wel eens overwegen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Dec 2020 21:18

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Toet schreef:Dat klinkt goed Burn, kom jij zelf ook bij de voetbalvereniging of is dat echt je vriend zijn eigen ding? Het is precies hoe ik het ook wil doen. Toen dit idee ontstond riep ik meteen dat ik dan weer op tennis of voetbal zou gaan. Ik denk dat dat wel een goede manier is maar vind het ook ontzettend spannend
om daar helemaal als newbie bij te komen.

Ik kom er alleen om bij zijn wedstrijden te kijken. Ik ken er wel veel mensen, maar dat komt omdat het halve dorp daar voetbalt. Het is ook spannend, maar dat wordt vanzelf minder! 😉
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 01 Dec 2020 21:59

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Spannend Toet! Welk dorp ga je wonen? Ik woon in G. Net onder Eindhoven.
Heb je een hond toevallig? Ik heb ook best veel nieuwe mensen leren kennen sinds ik wekelijks naar de bossen ga met m’n hondje. Sowieso raak je snel in gesprek met mensen dan merk ik.
En idd de sportschool, groepslessen ook. Ik heb het idee dat het met mooier weer allemaal wel wat makkelijker is, zeker als je gewoon lekker op een terrasje zit, of door het dorp wandelt. Maar goed, ik heb ‘makkelijk’ praten want ik woon al heel m’n leven in hetzelfde dorp, zelfde als mijn vriend.

In ieder geval veel plezier en succes alvast!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 01 Dec 2020 22:19

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben van een stad naar een dorp met nog geen 1000 inwoners verhuisd. Heerlijk! Voel me hier helemaal thuis, ken niet heel veel mensen maar wel iedereen uit de straat. Het is hier heel normaal om iedereen gedag te zeggen en een praatje te maken. Moest daar wel even aan wennen, hoef je in Z.aandam natuurlijk niet te doen 🙈
Maar het is natuurlijk heel persoonlijk waar je van houdt. Nadeel is voor mij wel dat het dorp zo klein is dat we hier, op een paar restaurants, een dorpshuis en sportverenigingen na, geen voorzieningen hebben. Maar dat verschilt natuurlijk per dorp 😁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Dec 2020 22:41

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Toevallig dat je in V werkt. Hier in de regio heb je als het ware een gezegde: in V werk je en in U leef je. Aangezien je het toch best kent zal je dat wel weten. Je ziet het ook in het verschil in de huizenprijzen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 01 Dec 2020 22:45

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Dat is in de buurt Kreeft, ik ga iets verderop wonen in S.
Ik heb geen hondje nee, wil ik wel heel graag maar wij kunnen het niet combineren met ons werk. M’n schoonouders hebben wel honden waar ik mee kan wandelen :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2020 00:09

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Dat is wel een mooie plaats. Erg bosrijke omgeving. In de meeste bossen daarin de buurt heb ik wel gewandeld. Je moet dan best een eind rijden voor je werk. Zie je daar niet tegen op? Zelf wil ik namelijk niet meer dan een half uurtje enkele reis naar mijn werk rijden.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Dec 2020 00:37

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Het is 35 minuten rijden ;) Ik woon nu in Tilburg dus mijn reistijd en km’s blijven ongeveer gelijk. Daarbij werk ik maar 2 dagen op ons hoofdkantoor in V en daarnaast op verschillende locaties door heel het land dus het maakt eigenlijk niks uit, ik zit toch al veel op de weg.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Dec 2020 00:44

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Oké, je maakt mij nu wel nieuwsgierig waar je precies werkt. Al snap ik goed dat je dat niet gaat zeggen. Ik heb wel zo'n vermoeden namelijk al zitten van meerdere bedrijven de hoofdvestiging in V. Wel leuk dat je hier in de omgeving werkt.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 02 Dec 2020 07:08

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben zelf van een stad vlakbij Utrecht verhuisd naar een dorp tussen Eindhoven en Tilburg in. Ontzettend wennen en zelfs na 4 jaar mis ik de stad nog steeds! Maar gelukkig is dit dorp gewend aan 'import' en wonen we in een gezellige straat.
Via vriend dinnenonline.nl heb ik iemand leren kennen waarmee het leuk klikt en ik regelmatig afspreekt. Sporten doe ik al 4 jaar in de sportschool, maar dat is toch meer alleen dan een sociale activiteit.
Verder vind ik het ook lastig, zou mijn sociale contacten hier nog wel willen uitbreiden, dus ik heb mij voorgenomen om na de corona te kijken of ik misschien een spelletjes avond kan organiseren oid. Maar ja, nu met corona is het gewoon een beetje lastig om vrijblijvend met nieuwe mensen af te spreken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Dec 2020 09:45

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik snap je Toet, ik ben net voor de Corona net boven EHV gaan wonen in een behoorlijk klein dorp. Nu ben ik wel lid geworden van de tennisbaan om o.a. te kunnen gaan tennissen met mijn vriend. Maar ook in de hoop dat ik op die manier mensen leer kennen in het dorp. Zo zouden mijn vriend en ik ook mee gaan doen aan de interne wintercompetitie, maar helaas is deze tot onbekende tijd uitgesteld.

Gelukkig heb ik wel mijn werk in de regio en zo leer ik mensen kennen, alhoewel ik niet echt de persoon ben om vrienden te worden met collega's. Ik mis de contacten in de regio wel, nu rij ik toch nog 1x per maand naar Nij.megen om daar met vrienden te gaan tennissen en wat te gaan drinken o.i.d.
Toch denk ik dat ergens lid worden wel de makkelijkste manier is om mensen te leren kennen. Een voordeel is dat je dan al wel een gemeenschappelijke hobby hebt, waardoor je op dat vlak al een klik hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 02 Dec 2020 09:58

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben van een dorp naar de stad verhuist, en heb heel veel tijd doorgebracht in zowel Rotterdam als Breda, en nu Dordrecht en ik ben van mening dat de mensen in een dorp juist veel socialer zijn dan in de stad. Toch een boel eigenheimers in de stad, waar lastig tussen te komen is. In mijn dorp wordt en werd iedereen met open armen ontvangen en is er altijd iemand die je wilt helpen. Zo groet bijv. iedereen elkaar.

Als je sociale contacten wilt vinden, dan zou ik je aanraden om daar lid te worden van een sportclub of iets en misschien kan je wel een keer iets doen van vrijwilligerswerk in het buurthuis/een school/de kerk/het bejaardentehuis. Verder vooral blijven communiceren, en zeker ook kennis maken met de buren. Zo kom je vanzelf mensen tegen!

Toen ik hier kwam wonen had ik ook alleen maar de vriendengroep van mijn vriend, inmiddels - na een jaar of 12/13 heb ik volledig mijn eigen vrienden. En dat allemaal via mijn werk, social media (instagram vind ik heel fijn - zo heb ik hier echt wel mensen leren kennen) en hobby's.

Verder heel veel succes, geluk en natuurlijk plezier!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 02 Dec 2020 09:59

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Ik ben van een redelijk dorp in Midden-Limburg verhuisd naar een dorp in Noord-Brabant in de buurt van Tilburg. Nu wonen we al 2,5 jaar in een naburig dorp.

't is dus niet van stad naar dorp, maar als de mensen niet al te veel zo'n opstelling hebben in de zin van 'dat is import dus die past er niet tussen', dan valt het wel mee. Beetje jammer wel dat dat nog steeds zo is, ook bij jongere mensen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Dec 2020 10:31

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

Even een geluidje van de andere kant, de onpopulaire mening in dit topic 🤓

Ik woon al mijn hele leven in hetzelfde dorp en mijn ouders en grootouders komen hier ook bijna allemaal vandaan. Ik merk dat de geboren en getogen dorpers (uit dit specifieke dorp dus) wel veel waarde hecht aan bepaalde dorpse tradities en gebruiken, zoals bepaalde feesten. Wij gebruiken hier ook de term import wel eens, omdat er inmiddels veel mensen vanuit Amsterdam richting dit dorp komen en die geven natuurlijk geen moer om al die dingen. Dus ja, als dan op een bepaalde dag het hele dorp de dorpse vlag buiten hangt en 1 buurtbewoner niet omdat zij niets geven om dat gebruik, dan is dat gewoon een beetje jammer (hoe goed ik het ook begrijp he!).

Begrijp me niet verkeerd, iedereen is welkom hier in het dorp. Maar ik begrijp dus wel een beetje waarom er soms een scheiding blijft bestaan tussen de geboren en getogen dorpers en de mensen die later vanuit andere plaatsen hierheen zijn verhuisd. En als je dan richting een dorp verhuisd met de instelling “er is niks in een dorp, de mensen zijn niet gastvrij”, dan gaat het denk ik ook niet echt lukken.

Mijn tip zou dus zijn; probeer je een beetje te verdiepen in het dorp en of er bijvoorbeeld een speciale feestweek is of iets, en probeer daar aansluiting bij te zoeken. Hier in het dorp zou je echt instant een vriendenclub hebben als je vrijwilliger zou worden bij de jaarlijkse feestweek bijvoorbeeld. En dan zien ze je ook niet meer als “import”, maar als betrokken nieuwe dorper.

♥♥
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 02 Dec 2020 11:20

Re: Verhuizen - van stad naar dorp.

-
Laatst gewijzigd door Toet op 02 Dec 2020 15:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers