Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


planten in huis

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 12 Aug 2017 15:36

planten in huis

Ik heb vandaag een paar mooie planten gekocht aangezien ik al een paar jaar niets meer in huis had staan (op wat neppers na) en ik echt naar groen in huis snakte. Maar ik wil er graag nog een paar aanschaffen. Maar ben totaal inspiratieloos. Welke planten hebben jullie in huis staan? Zijn makkelijk te verzorgen en een beetje makkelijk maar toch heel mooi! Mag uiteraard met foto's :smile:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Aug 2017 16:11

Re: planten in huis

Hier heel veel pannenkoekplanten in verschillende groottes. Ook hebben we een bananenplant, een kokospalm, 2 avocadoplanten (zelf opgekweekt met avocado pitten), vetplantjes en cactus.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 12 Aug 2017 17:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2017 16:16

Re: planten in huis

Wat er op dit moment in de woonkamer staat (en waarvan ik de naam kon achterhalen):

- kalanchoe (3x in het roze)
Afbeelding

- orchidee (grote witte en kleine paarse)
Afbeelding

- Peperonia (2x)
Afbeelding

- Zamioculcas
Afbeelding

- Flamingoplant (2x wit en 1x rood)
Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Anoniem278

Bericht 12 Aug 2017 18:03

Re: planten in huis

Ik heb erg veel planten dus ik zal ze niet allemaal noemen maar ik heb onder andere deze:

Afbeelding
Spathiphylium


Afbeelding
Pilea Peperomioides (pannenkoekenplant, tip van Ooh La La, maar niet een stekje)

Afbeelding
dracaena mariginata

Afbeelding
beaucarnea

Afbeelding
varkensboom (clusia)

Daarnaast heb ik nog meerdere Kalanchoes en een aantal planten die ik als stekjes heb gekregen en die nu gewoon een grote plant zijn, maar ja, welke?, en dan nog allerlei vetplantjes
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 12 Aug 2017 18:05

Re: planten in huis

Asparagus, sanseveria en wat mini vetplantjes.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Aug 2017 18:10

Re: planten in huis

Ik heb staan een dracaena of wel drakenbloedboom.
Spathiphyllum 2x en wat cactussen. Voor meer geen plek, woonkamer van 20 m2. Met open keuken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Aug 2017 18:23

Re: planten in huis

Ik heb twee bonsai boompjes (zijn ficussen gingseng van de Ikea) en een bonte ficus die ook een beetje lijkt op een boom.
De bonsais moet ik om de zo veel tijd even bij knippen, heel leuk om te doen! Ook doe ik ze om de twee weken in bad, omdat de pot weinig ruimte heeft om water in te geven. En mijn ficus doet het gewoon altijd goed.

Ikea bonsai
Afbeelding

Bonte ficus.
De mijne is wel groter en lijkt dus wat meer op een boompje. Ik vind dat blad zo leuk!
Afbeelding
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Aug 2017 20:29

Re: planten in huis

- Pannenkoekplantjes (1 stekje van Ooh la la gehad en daarna nog 2 voor mijn verjaardag gehad)
- bananenplant
- kleine cactussen en kleine vetplantjes
- een bonsaiboompje

En ik wil er nog een Monstera plant bij.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 13 Aug 2017 08:43

Re: planten in huis

Ik heb geen enkele plant in huis. Zou eigenlijk wel planten willen maar 1). Ik heb katten die aan elk mogelijke plant knagen, en 2). Als die planten al niet doodgaan vanwege die katten dan leggen ze wel het loodje omdat we vergeten water te geven.
Zo'n pannenkoekplant van stek af aan laten groeien lijkt me trouwens wel heel erg leuk, een plantenkindje :love:
Misschien binnenkort toch maar eens uitzoeken welke planten veilig zijn met kauwende katten. En toch maar consequent water geven.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 13 Aug 2017 13:43

Re: planten in huis

Ik heb/ had een cocospalm, maar die is in mijn vakantie/ de hele zomer overleden door te weinig licht. Ik heb nu vaak tegen de zon de rolgordijnen en het screen dicht zitten.

Verder heb ik wat vetplantjes en cactussen.

En een Ikea bonsai, maar die staat nu buiten omdat hij binnen ook dood ging (ook door te weinig licht denk ik)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Aug 2017 14:03

Re: planten in huis

3 cactussen hahaha, verder niet.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Aug 2017 14:38

Re: planten in huis

Ik heb drie cactussen op het raam getekend en vier gerbera's in kleine vaasjes op de kast.
R. 2013
D. 2016
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Aug 2017 14:59

Re: planten in huis

6 pannenkoekplanten, 1 moederplant en de rest stekjes
Een Dracaena massangeana
Een aantal catussen

Deze Afbeelding


Een sinds vorige week een erwtenplantje die hangt aan het plafond
Afbeelding
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]