Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanschaf keuken en badkamer

<<

Anoniem250

Bericht 26 Mei 2017 15:42

Aanschaf keuken en badkamer

Ik heb een huis gekocht. Een heel huis! Er moet, niks moet, maar dit moet toch, een nieuwe keuken en badkamer in. Daar weet ik echt niks van af. Behalve dat ik een kunstof aanrecht lelijk vind. Hoe doe je dat? Een keuken uitzoeken. En waar moet je opletten? Wat heb je echt nodig? Kies je voor inductie, inbouwapparatuur etc.? En een badkamer? Welke zaken zijn het bezoeken waard? Oh als je gouden tips hebt over vloeren, gordijnen, andere zonnenwering of schilderwerk hoor ik het ook graag.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Mei 2017 16:22

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht een aantal jaren geleden. De badkamer hebben wij standaard gelaten dus daar kan ik je niet mee helpen. Voor de keuken hebben wij een shortlist gemaakt van drie zaken die we wilden bezoeken. We hadden wel bedacht wat we wilden. Zo kunnen wij alleen koken op electriciteit omdat we geen gasaansluiting hebben. De keuze voor inductie was dus zo gemaakt. Ik vond het belangrijk om 5 pitten te hebben en daarnaast alles inbouw. We zijn de drie zaken langsgegaan en alles besproken wat we mooi vonden. Uiteindelijk een prijs kwaliteit keuze gemaakt voor Kvik. Deze sloot het beste aan bij onze wensen en had de mooiste prijs.
Wij zijn ook bij Voortman keukens geweest en de keukenconcurent.

Gefeliciteerd met je nieuwe woning trouwens!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Mei 2017 18:14

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Qua leuke kan ik je als advies geven. Kijk naar een kleinere zaak waarbij ze bij binnenkomst al aangeven dat de prijs die ze zeggen de prijs is. Bij bedrijven waar je moet afdingen betaal je vaak nog teveel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem250

Bericht 26 Mei 2017 18:17

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Bedankt voor de tips. Daar kan ik zeker wat mee. Zijn Ikea keukens een optie? Of is dat helemaal niks?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 26 Mei 2017 18:24

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Heb je toch nog een wat groter huis binnen je budget gevonden of toch voor een kleiner romantisch huis gegaan?

Waar je op moet letten is ook een beetje afhankelijk van het budget is en de ruimte die je hebt. Kun je kopen wat wilt of moet je een keuken van bijv 3000-5000. Heb je de ruimte of is het wat krap. Qua winkels zou ik gaan naar winkels waar ze vaste prijzen hebben en je niet nog een paar duizend af moet kletsen.
In elk geval zou ik gaan voor minimaal een 5 pitter en dan de wokpit niet in het midden maar aan de buitenkant. Ik zou dan ivm het schoonmaken ook gaan voor een elektrische glazen kookplaat of een gas op glasplaat als je geen fornuis neemt. De andere vind ik zelf in elk geval de horror om schoon te maken en de krassen doe je er dan snel op krijgt.
Je hebt tegenwoordig ook afzuiging wat in het aanrecht wordt verwerkt ipv een afzuigkap, wel mooier, ook wat prijziger. Neem een oven waar je een horizontaal rooster in hebt en geen rond plateau, nu zijn je kindjes nog klein maar met de tijd zullen ze grotere porties gaan eten en heb je aan een ronde schaal niet genoeg (vind ik, zeker als je van iets nog voor de makkelijkheid wat wilt overhouden voor de volgende dag). Ik heb in dit huis daarom een oven+kast erbij moeten kopen.
Ik twijfel voor het nieuwe huis nog weer om een groot fornuis te nemen wat we in ons vorige huis ook hadden. Veel ruimte in de oven. Past alleen niet in de hoogglanskeukens, vind ik. Maar ik houd toch meer van de landelijke keukens, geloof ik.
Zou wat afbeeldingen van google of pinterest zoeken wat je wilt en daarmee naar een keukenboer gaan. Of ikea.


Wat ik in elk geval sowieso in de nieuwe keuken wil is een warm water boiler in aanrechtkast (heb je direct warm water voor handen wassen). Zowel de kinderen als ik hebben een hekel aan handen wassen met koud water. Ik vind het ook irritant als ik even een glas,koffiebeker of iets zo wil afwassen dat ik eerst een zooi water weggooi tot het water warm is. Zonde van de rekening en irritant om lang te wachten (al is dat lange wachten niet bij alle woningen). Ruimte oven dus, 5 of 6 pitter en als het geen fornuis met oven wordt, dan een glazen kookplaat.

Badkamer geldt eigenlijk hetzelfde, hoe is het budget en zitten de leidingen op de muur of in de muur, moeten ze verplaatst worden? Of een voorzetwand. Is de indeling naar wens? Wil je een bad of alleen een douche of een douche in het bad? Toilet aanwezig in badkamer of moet die nog komen? Wil je een warme badkamer in aardetinten of een beetje de huidige standaard witte muur donkere vloer. En wil je tegels of een gladgestuucte geverfde muur doe waterafstotend is?
Ga je het werk uitbesteden aan een vakman/vrouw of heb je iemand die het voor je wil doen of doe je het zelf?
Zou ook hiervoor beetje funda, pinterest en google zoeken naar wat je mooi vindt.

Wil je schilderen zelf doen dan heb je veel aan youtube.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem249

Bericht 26 Mei 2017 18:25

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat leuk!! Gefeliciteerd!! Heel benieuwd naar het huis.

Ik heb een ikea keuken en ben he-le-maal fan. Mensen geloven nooit dat mijn keuken van Ikea is. Ik heb gekozen voor een (veel) duurder aanrechtblad. Die heb ik van een keukenboertje uit de buurt. Verder heb ik geen greepjes op m'n kastjes waardoor het er heel luxe uitziet. Daarnaast heb ik geen "echte" afzuigkap. Ik heb een extra kastdeurtje erbij bestelt en bij bcc online een afzuiger gekocht en die heb ik een mannetje erin laten zetten. Het lijkt dus gewoon een kastdeurtje maar die kun je opschuiven en dan heb je een afzuiger. Daardoor is alles strak op dezelfde hoogte.

Ik heb alles inbouw: mangetron/oven combi, vriezer, koelkast, afwasmachine. Ideaal! Heb toen in de Ikea uren op zo'n computertje het in zitten tekenen en zitten twijfelen over alles. Ik heb gewoon gas, 4 pits.

Badkamer wist ik tot het laatste moment niet. Daar heb ik alles los geshopt. 1 tip: laat in je badkamer een nisje inbouwen voor je shampoo etc. Heb je geen gedoe meer met bakjes/plankjes etc die vies worden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 26 Mei 2017 18:32

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Ik vind ikea keukens prima en het voordeel dat je de deurtjes etc makkelijk kunt vervangen ipv hele keuken als je over 5 jaar bijv wat anders wilt. Dat is voor ons in elk geval reden om voor ikea te gaan iig de kasten. Apparatuur misschien eea ergens anders. Op de ikea site kun je de keuken ook zelf ontwerpen en alvast wat puzzrlen met wat je wilt.
Als je het budget hebt zou ik hem wel laten plaatsen en niet zelf doen, maar dat maakt de "goedkope" ikeakeuken wel gelijk een stukje duurder natuurlijk.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem249

Bericht 26 Mei 2017 18:35

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Ik heb toen mannetjes ingehuurd om badkamer te laten maken en die hebben gelijk de keuken meegepakt. Waren ze in 1 dag mee klaar. Dus als ze er toch al zijn, is dat een stuk goedkoper dan de ikea het te laten doen.
<<

Anoniem250

Bericht 26 Mei 2017 20:09

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat een goede tips! Die klusjesmannen wil ik ook Claire. Er valt veel te klussen en dat ga ik niet doen. Ook het schilderen niet. Maar het uitzoeken wel. Ikea dus in combinatie met kleinere keukenzaak. Ik wil eigenlijk vintage keukenkastjes met luxe apparatuur. En ik vind Portugese tegels heel leuk voor in badkamer of keuken. En ik moet opzoek naar een houten vloer. Super leuk!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 26 Mei 2017 20:17

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wauw, wat leuk dat je een huis gekocht hebt! Toch snel gevonden nog dan :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Mei 2017 20:32

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat leuk, gefeliciteerd! Knap hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt!

Bij ons was Ikea geen optie omdat het vrij standaard maten zijn en dat niet uit kwam met de ruimte. Wij zijn naast de Ikea naar 3 keukenwinkels gegaan en hebben geheel blanco de verkoper een keuken laten tekenen. Daarna was de keus heel makkelijk, de prijs heeft mijn man daarna inderdaad flink over onderhandeld, vreselijk vind ik dat altijd. Overigens waren wij bij de Ikea duurder uitgeweest aangezien het zetten van de keuken nu bij de prijs in zat en wij het niet zelf konden, bij Ikea kwamen we met zetten duurder uit.

Wij hebben een 5 pits gasfornuis met de wokbrander in het midden, oorspronkelijk wilde ik die ook aan de zijkant maar dat nam meer ruimte in beslag, is duurder en in de praktijk is het ook nog nooit een probleem geweest. Hier gewoon een ouderwets fornuis, ik vind het totaal geen horor qua schoonmaak, de rekjes waar de pannen op staan kunnen gewoon in de afwasmachine, het RvS is met een doekje zo schoon. Ik gebruik nooit de de magnetron dus heb ook gekozen voor een gewone oven en geen combi omdat ik er graag een kalkoen in wil kunnen schuiven bij wijze van spreken, prijstechnisch bleek dat ook heel interresant. De oven zit hoog en dat vind ik nu met kind wel ideaal, hij kan hem voorlopig niet zelf open doen en aan de buitenkant wordt hij niet echt warm.
Via werkspot hadden we toen heel snel meerdere klusjes mannen gevonden die de leidingen konden verleggen, ze zijn allemaal komen kijken en daarna hebben we een keus gemaakt. We hadden ook via via een klusjes man over de vloer maar zijn ideeen vonden we beide echt niks, dus wij vonden het wel prettig om met meerdere te spreken, offertes op te vragen en daarna onze keus te maken.

De badkamer konden wij niet meer kiezen, alleen de tegels, daar hebben wij niet echt bewust over na gedacht.
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 26 Mei 2017 20:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 26 Mei 2017 20:33

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat leuk zeg, gefeliciteerd!
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 26 Mei 2017 20:37

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Oh ik heb geen tips. Al zou ik wel voor alles inbouw gaan. En wij zijn heel blij met onze speedoven.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem313

Bericht 26 Mei 2017 21:16

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Superstoer zeg, gefeliciteerd!
Van de dingen die jij noemt heb ik geen bal verstand. Ik heb van anderen wel begrepen dat IKEA keukens echt dikke prima zijn. Wij zijn destijds naar Duitsland gegaan voor een keuken, dat was een stuk goedkoper dan in Nederland. Verder weet ik niks, maar ik vind het heel tof voor je!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 27 Mei 2017 08:43

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Gefeliciteerd! Leuk voor je. Wij hebben een Ikea keuken. Huis had deze keuken al toen we hem vorig jaar kochten. De keuken is pas een paar jaar oud, maar ik heb wel een beetje spijt er dat we niet voor de verhuizing een nieuwe in hebben laten plaatsen. Vind de Ikea keuken echt niets, vooral een slechte vaatwasser. En ook het blad is niet stevig genoeg en niet naadloos. Maar goed, Ikea heeft keukens van meerdere prijs/kwaliteitniveaus. Misschien hoort die van mij wel tot de onderste regionen.
<<

Anoniem210

Bericht 27 Mei 2017 09:06

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Gefeliciteerd met de aankoop van je huis!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 27 Mei 2017 09:10

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Je gaat vooral veel adviezen en meningen krijgen en leg die gerust naast je neer als je denkt daar misschien niks aan te hebben. De buurman van je tante kan bijvoorbeeld wel roepen dat bijvoorbeeld een qooker onmisbaar is, maar dat zul je zelf moeten beslissen. Overigens hebben wij onze keuken nu een jaar en krijgen we nog regelmatig de vraag waarom er geen qooker in zit.

Je zegt kunststof bladen heel lelijk te vinden en die mening deel ik. Misschien is composiet een optie? Dat heeft wel de strakke steen-look, maar is minder prijzig. Wij zijn er in elk geval erg blij mee, hoewel het wel erg besmettelijk is. Misschien zijn er ook wel te krijgen met een spikkeltje of structuurtje, maar dat moet je ook maar net mooi vinden.
Wij hebben onze keuken via Superkeukens en ben er erg gelukkig mee. We wilden niet via zo'n club waar je af moet dingen en alsnog het gevoel hebt teveel te betalen. Ikea en Kivik hebben we wel overwogen, maar daar kon niet alles wat we wilden. Superkeukens gaf ons een mooie balans tussen duur en mogelijkheden. Ik kan nu wel met prijzen gaan gooien, maar denk dat geen enkele keuken vergelijkbaar is.

Badkamer zou via een badkamerzaak kunnen. Wij hebben dit wel gedaan, maar zou niet weten of ik het aan zou raden. Qua budget mag je daar een fors bedrag voor uittrekken en niet iedereen heeft dat ervoor over. Houd er wel rekening mee dat badkamer verbouwen veel zooi geeft (tegels slijpen), dus als de mogelijkheid er is, laat dan eerst verbouwen en ga daarna je eigen klussen afronden.

Zo, hier nu ook weer een berg mening, zie zelf maar wat je ermee doet. :)
<<

Anoniem278

Bericht 27 Mei 2017 10:03

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Gefeliciteerd !!! Ik weet niks. Maar wou gewoon zeggen hoe blij ik voor je ben !
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 27 Mei 2017 14:09

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Gefeliciteerd! Echt super leuk en fijn voor je :cheering:

Wij gaan over een maand ook beginnen met onze verbouwing en ik merk dat ik vooral veel losse dingen wil. De hele badkamer komt dan niet van 1 winkel dus het is de bedoeling dat we dan een klusjesman inhuren die de badkamer voor ons kan plaatsen. Bij de keuken hetzelfde verhaal. Wij willen een deel laten zitten omdat wij vinden dat dat deel sfeer brengt maar ook een deel vernieuwen. Ik wil eigenlijk met ytong blokken extra kastruimte (of open vakken) maken maar ook hier moet elektra verlegd worden en misschien de waterleiding een stukje.

We hebben wel vrienden/familie die dit kunnen maar ik wil niet volledig afhankelijk van hun zijn. Wij zijn dus echt op zoek naar een goede, professionele klusjesman voor dit soort aanpassingen in huis. Het is zeker niet te makkelijkste oplossing maar we weer een optie :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mei 2017 20:37

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Ik zie nu pas dat dit topic van jou is. Gefeliciteerd, wat leuk!

Ik heb ook geen verstand van keukens en badkamers alleen dat die van ons (zowel keuken als badkamer) van de ikea zijn. Zou je ook niet zeggen. Ik vind het mooi. Ik vind het echt netjes er uit zien. Wel willen we nog altijd een nieuw aanrechtblad.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Mei 2017 20:47

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat fijn voor je HG! Spannend ook allemaal, of niet?

Ik lees even mee, want wij willen volgend jaar een nieuwe keuken. Mijn zwager heeft trouwens een Ikea keuken en heeft het blad en de frontjes door de aannemer laten ontwerpen. Dat is dus ook een idee. Ziet er heel mooi en luxe uit!
<<

Anoniem250

Bericht 27 Mei 2017 22:35

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat een leuke en nuttige reacties. Ikea in combinatie met een mooi aanrechtblad lijkt me wel wat. Ik vind het ook een zeer goed idee om af te kijken bij Frankie. Bedankt! Ik neem alle tips mee. Ik heb zelf nul keukenaanschafervaring. Dus ben echt blij jullie ervaringen te lezen.

Ook de badkamertip. Tegels slijpen. Nog nooit aan gedacht. Ik neem het allemaal mee.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Mei 2017 10:09

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wij hebben ook een ikea-keuken en zijn er enorm blij mee. Echt goede prijs-kwaliteit verhouding.
Je kunt op de site van de ikea je eigen keuken al ontwerpen in zo'n speciaal programma, dan zie je ook direct of het praktisch is in de beschikbare ruimte en wat de kosten zijn.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 28 Mei 2017 11:34

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Wat fijn Holly! Gefeliciteerd! Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar als je de keuken niet perse hoeft te vervangen dan is het ook mogelijk om je bestaande keuken aan te passen. Dus bijvoorbeeld door een nieuw aanrechtblad, nieuwe keukendeurtjes en andere apparatuur. Scheelt ook behoorlijk in de prijs.
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 28 Mei 2017 11:37

Re: Aanschaf keuken en badkamer

Hier ook een Ikea keuken waar ik onwijs blij mee ben. Dacht altijd een hekel aan hoogglans te hebben, maar het is ideaal qua schoonmaken en eigenlijk vind ik het nu ook heel mooi.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers