Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat in appartement

<<

ringling

Noob

Berichten: 97

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:22

Bericht 25 Mei 2017 12:13

Kat in appartement

Hello! Ik wil eigenlijk al heel lang een kat. Maar ik woon in een appartement met een klein balkon dus de kat zou dan niet echt naar buiten kunnen. Is dit een probleem en/of is dit zielig? Benieuwd naar jullie ervaringen!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Mei 2017 12:28

Re: Kat in appartement

Zo hebben wij dat de afgelopen 8 jaar met onze kat gedaan. Vanaf kittentijd dus ze was niet anders gewend. Sinds november kan ze wegens een nieuwe woning met tuin naar buiten. Vind ze super leuk. Ik heb nooit het idee gehad dat ze het vervelend vond dat ze niet naar buiten kon.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 25 Mei 2017 12:32

Re: Kat in appartement

Het is inderdaad maar wat het beestje gewend is.
Mijn kat uit het asiel is niet gewend om buiten te komen. Inmiddels woon ik wel in een huis met tuin, maar krijg niet de indruk dat ze graag naar buiten wil.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem316

Bericht 25 Mei 2017 12:36

Re: Kat in appartement

Wij hadden een kat uit het asiel waar ze het niet van wisten en die vond het prima. Nu we in een huis met tuin wonen, vindt ze het ook heerlijk.
<<

anoniem203

Bericht 25 Mei 2017 13:11

Re: Kat in appartement

Ik zou dan wel een kitten nemen. Of uit het asiel een wat oudere kat die altijd een binnen is geweest.

Wij hebben op een appartement gewoond met 2 katten. We hadden wel een groot balkon (afgesloten) van 7 bij 3 ongeveer en die van ons gingen dan als we thuis waren vaak naar buiten. Later zijn we met 1 kat verhuisd naar een huis met een grote tuin. Hij vind het nu heerlijk in de tuin. Hij blijft ook alleen maar in de tuin want hij kan er toch niet uit. Soms zijn er ook dagen dat hij meer buiten zit dan binnen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 25 Mei 2017 13:49

Re: Kat in appartement

Ik woon ook in een appartement. Onze poes heeft alleen een balkon en dat vindt ze heerlijk. Ze weet niet beter natuurlijk. Gaat echt prima.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 25 Mei 2017 14:35

Re: Kat in appartement

Wij hebben dit ok gedaan. Eerste poes zat in het asiel en was buiten niet gewend. Tweede poes was een kitten dus die was nog niks gewend. Na twee jaar gingen we verhuizen naar een eengezinswoning en daar hebben we ze rustig aan laten wennen aan het buiten zijn. Nu zijn ze meestal buiten en komen om te eten en drinken binnen.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 25 Mei 2017 19:04

Re: Kat in appartement

Met sommige katten kan dat prima en met andere echt niet. Op https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl kun je aanvinken dat je een binnenkat wil, mocht je er een willen adopteren.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Mei 2017 09:18

Re: Kat in appartement

Ik zou dan voor een oudere kat kiezen die al wat ouder is en waar van bekend is dat ze binnen kunnen zijn. De twee katten die ik met een ex had konden prima binnen blijven. Mijn huidige poes wordt gek en gaat ook slopen. Ze is nu sinds een week of 2 weer buiten en ze is weer veel rustiger. Alle katten heb ik van kitten af aan gehad. Dus een kitten is ook niet echt een garantie.
2015 💙
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Mei 2017 21:21

Re: Kat in appartement

Ik heb eerder 2 katten vanaf kitten in een appartement gehad. Dat ging prima!
Daarna een huisje met een tuin waar ze wel buiten kwamen.

Mijn vriend heeft ook al jaren een kat op 8 hoog zonder balkon. Ook vanaf kitten.

Maar mijn rode kater had ik bij het asiel (hij was nog kitten) niet meegekregen als hij niet naar buiten had gekund.
Die staan bekend om hun teveel aan energie en binnen zou hij die niet kwijt kunnen.

(En dat was met verhuizingen en dus verplicht een paar weken binnen wel te merken)

Conclusie, vraag advies bij het asiel! Zij kennen vaak het karakter van een kat al een beetje of heel goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 01 Jun 2017 07:17

Re: Kat in appartement

Hier helaas een wat mindere ervaring wat betreft het asiel en de informatie die we hebben gekregen bij de aanschaf van de laatste twee katten.
1 van de 2 bleek doof te zijn. Dit merkte we pas in de eerste dagen dat we thuis waren. Toen we daarna contact met het asiel hadden opgenomen kregen we een raar antwoord van, oh ja dat zou best eens kunnen. Hij is ook wit he, daar is vaak iets mis mee. Dit terwijl hij echt echt doof is en niks hoort. Ook hadden ze gezegd dat het echte binnenkatten waren. We denken nu eigenlijk dat hij veel gelukkiger zou zijn als hij lekker op een boerderij of een groot erf zou wonen waar hij zou kunnen rennen, in bomen zou kunnen klimmen en zijn energie kwijt zou kunnen. Hij woont echter op een appartement en soms vliegen de muren hem echt aan.

Maar goed, mijn ene poes is echt een binnenkat en die doet het prima thuis. Het ligt dus echt aan het beestje. Ik vind het verder absoluut niet zielig, als hij/zij er zelf ook maar gelukkig mee lijkt.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers