Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Mei 2017 15:38

Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik wil graag een nieuwe fiets!
Weet al precies welke, alleen weet ik niet waar ik hem moet kopen..
Veel zaken geven aan dat de prijs zo is omdat ik er dan onderhoudsbeurten bij krijg. Nou heb ik hier totaal geen verstand van, dus ik vraag me af of die beurten echt nodig zijn? Onderdelen en reparaties zijn alsnog voor eigen kosten, dus ik weet gewoon niet of en wat doe beurten nou toevoegen..
Iemand meer verstand hiervan?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2017 15:44

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik kreeg gratis 3 onderhoudbeurten bij een nieuwe fiets. Heb het wel gedaan, maar geen idee wat het toevoegt haha.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Mei 2017 15:47

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik kreeg op m'n 12e een nieuwe fiets en die heeft volens mij in al die jaren nooit een onderhoudsbeurt gehad. En fietste prima! Volgens mij is dat ook wel weer iets van dr laatste jaren. Dat een onderhoudsbeurt 'nodig' is. Ik weet niet, ik zie het nut niet zo.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 27 Mei 2017 15:49

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik heb de eerste onderhoudsbeurt wel gedaan, omdat bij een nieuwe fiets de schroeven sneller losgaan. Die hebben ze allemaal nagelopen en ze hebben er een nieuw achterlicht opgezet, omdat de batterij steeds maar een paar dagen meeging. Dat kostte trouwens niks. De tweede ben ik eigenlijk vergeten, omdat er na die eerste onderhoudsbeurt geen problemen meer waren.
<<

Anoniem316

Bericht 27 Mei 2017 15:54

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik heb hem bij fietsenwinkel.nl gekocht, zonder extra onderhoudsbeurt. Indien nodig ga ik wel naar de fietsenmaker maar 9/10 X kan mijn schoonvader het. Ik zou het inderdaad dus zonder doen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 27 Mei 2017 16:59

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe intensief je je fiets gebruikt. Bij mij is mijn fiets mijn enige vervoersmiddel en dan vind ik af en toe een onderhoudsbeurt wel fijn. Alles weer even gecheckt, gesmeerd e.d. Echt nodig zal het niet zijn denk ik trouwens.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Mei 2017 17:33

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ja zeker doen! Vooral de eerste, dan lopen ze alles events en als je nog dingen hebt die niet lekker lopen dan kunnen ze dat ook zo aanpassen.
2015 💙
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 27 Mei 2017 19:48

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

1 onderhoudsbeurt is dan wel handig denk ik?
Bij fietsenwinkel.nl is de fiets 700,-. 1e onderhoudsbeurt is daar 60,-
Bij een plaatselijke winkel is hij na inruil van een oude fiets 700,-, of 810,- zonder inruil. Dan zitten er 4 van die onderhoudsbeurten bij..

Vind het maar een lastige keuze, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Mei 2017 20:23

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Is je man niet handig daarmee?
Mijn man doet dat nl zelf.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Mei 2017 02:00

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Maar er zit toch ook gewoon garantie op een fiets? Waarvoor is zo'n onderhoudsbeurt dan nog nodig?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mei 2017 06:16

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

MIjn idee, de onderhoudsbeurt wordt niet voor niks aangeboden. Gewoon de fiets wegbrengen en hij wordt weer nagekeken.
Ik heb het wel laten doen, puur zodat even alle schroefjes en zo weer werden vastgezet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 28 Mei 2017 09:21

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Ik zou sowieso voor een plaatselijke fietsenwinkel gaan. Maar dat komt doordat ik echt geen zij heb om iets aan onderhoud van mijn fiets te doen. Voor elk wissewasje fiets ik bij de fietsenmaker langs, dus die kan ik maar beter te vriend houden. Scheelt uiteindelijk ook weer geld, omdat ik niet voor elk wissewasje hoef te betalen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Mei 2017 06:24

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Arwyn schreef:1 onderhoudsbeurt is dan wel handig denk ik?
Bij fietsenwinkel.nl is de fiets 700,-. 1e onderhoudsbeurt is daar 60,-
Bij een plaatselijke winkel is hij na inruil van een oude fiets 700,-, of 810,- zonder inruil. Dan zitten er 4 van die onderhoudsbeurten bij..

Vind het maar een lastige keuze, haha.


Ik was laatst bij de fietsenwinkel en de eigenaar werd stront irritant van de fietsen die hij kreeg voor reparatie die op internet waren gekocht. Puur omdat de fiets vaak onbekend is en hierdoor mankementen heeft die niet zo 123 zijn op te lossen.
Ik gad een kleine storing met mijn remkabels en dat fixte hij gratis, een fiets online gekocht daar vraagt hij geld voor.
In een winkel iets kopen geeft ookmgaak wat extra service.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 29 Mei 2017 08:04

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Fietsenwinkel heeft gewoon A merk fietsen, veel voordeliger. Ik heb mijn fiets dan gewonnen en die komt daar vandaan en werd bij de plaatselijke fietsenwinkel afgeleverd en daar heb ik hem ook netjes in onderhoud. Dus het is niet perse zo dat het via internet lastig(er) is of geld kost, ik ging laatst voor een tik in mijn versnelling en dat maken ze dan gratis.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Jun 2017 20:59

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Uiteindelijk heb ik de fiets toch bij een plaatselijke fietsenzaak besteld :)
Een andere dan waar ik eerder had geïnformeerd. Deze is dichterbij (fijn!) en kon er nog best een goede deal van maken inclusief accessoires (dingen voor de fietsstoeltjes, fietstassen ed). En ze bieden ook goede service, dat vind ik met zo'n dure aankoop toch wel zo fijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Linvi

Bericht 03 Jun 2017 19:09

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Mijn onderhoudsbeurten van mijn fiets zijn wel echt nodig geweest! Remmen was iets mee en ook van mijn achterwiel een bepaalde moer.

Veel rij plezier van je nieuwe fiets! Welke is het geworden?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 03 Jun 2017 19:22

Re: Onderhoudsbeurt nieuwe fiets, is dat nodig?

Een Sparta Amazone.
Ik ben over op de echte moekefiets, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers