Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept gezocht voor veel mensen

<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 18:52

Recept gezocht voor veel mensen

Er komen dit weekend mensen eten bij ons thuis. We zijn in totaal met 8, waarvan 1 persoon niet van pasta houdt (CRAZY).
Wij moeten zelf die dag eten en ze komen tegelijkertijd met ons thuis (rond etenstijd). Ik ben dus op zoek naar een recept die of gemakkelijk/snel te maken is of goed voor te bereiden is. Wie heeft een goed idee?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 14 Okt 2019 18:58

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Hoe fancy wil je het hebben? Anders zou ik 2 pannen soep maken, lekker stokbrood, tapenade, een groene salade en een caprese salade. Of pastasalade, daar komt die ene niet pastaliefhebber (dat het bestaat!) vast wel overheen. Zoiets?
<<

Anoniem313

Bericht 14 Okt 2019 18:59

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Je kunt dus voorbereiden? Ik maak voor groepen vaak iets van chili met tortilla’s. Dan maak ik de chili vooraf. Ik bak ui, jalapeno, knoflook, paprika met gerookte paprikapoeder, komijn en oregano. Dan kidneybonen erbij en tomaat en dat wat laten pruttelen (met vlees kan ook maar duurt langer. Ik maak guacamole en dat serveer ik erbij, met aan tafel nog kaas, zure room, jalapenos uit zo’n potje, salsa, rauwe ui, sla, tomaten, koriander. En tortilla’s en nachos.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 14 Okt 2019 19:01

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Ik vind stoofvlees goed bij dit seizoen passen, geschikt voor veel mensen en het is natuurlijk top voor te bereiden.

Hartige taart met een salade vind ik ook altijd lekker en leuk om te maken voor grotere groepen.

Oh en een plank met brood en andere hapjes om mee te beginnen als jullie thuis komen. Wijntje erbij en relaxte het hoofdgerecht opwarmen en afmaken.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 19:02

Re: Recept gezocht voor veel mensen

We kunnen de dag van tevoren voorbereiden! Het moet wel enigszins feestelijk zijn want t is voor een verjaardag.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 14 Okt 2019 19:05

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Wij eten '3de kerstdag' altijd met de hele vriendengroep van mijn vriend samen, een man of 20 en hebben de laatste keer verschillende stamppotten gemaakt.
Niet chique of culinair hoogstaand, maar wel lekker en simpel. Veel werk ligt er vooral aan of je alle aardappels zelf gaat snijden.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Okt 2019 19:09

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Rendang? Dan kun je wat bij-gerechten maken en zet je van alles op tafel. Rijst, boontjes, groente in zuur, kroepoek, naan, sambal eitjes etc. Kun je allemaal een dag van te voren al maken en dan alleen nog opwarmen.
<<

Anoniem269

Bericht 14 Okt 2019 19:15

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Meneer de Uil schreef:Wij eten '3de kerstdag' altijd met de hele vriendengroep van mijn vriend samen, een man of 20 en hebben de laatste keer verschillende stamppotten gemaakt.
Niet chique of culinair hoogstaand, maar wel lekker en simpel. Veel werk ligt er vooral aan of je alle aardappels zelf gaat snijden.

Ohhh dat is wel heel slim! En makkelijk!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Okt 2019 19:28

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Een stampot, Mexicaanse gehaktschotel of kip jambalaya. Genoeg eenpansgerechten dat geen pasta is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Okt 2019 19:34

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Ik vind soep met een aangeklede salade(s) en lekker breekbrood, tapenades ed juist heel feestelijk altijd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Okt 2019 19:39

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Build your burger bar?
Lekkere zelfgemaakte hamburgers even aanbakken vooraf en op de dag zelf in de oven nagaren. En dan allemaal bakjes met bijvoorbeeld gekarameliseerde uien, cheddar, uitgebakken spek, tomaat, augurk, sla, komkommer, zowel hamburger broodjes als zachte puntjes en kaiserbroodjes en dan op het eind de sauzen met bijvoorbeeld ook truffelmayonaise.
Zo kan je natuurlijk heel veel variaties op dit thema doen oa met wraps/ taco’s, gekruide kip en gehakt, guacamole, zure room, mais, tomatensalsa, jalepenos, sla, paprika, kidneybonen, cheddar enz.
Je kan alle bakjes afgedekt met wat folie in de koelkast klaar zetten en op het moment hoef je het alleen op tafel te zetten.

Ik heb ook weleens een hele berg kipsate gemaakt en die op de dag zelf op de barbecue gelegd maar dat kan je nu natuurlijk ook even aanbakken in de pan en op de dag zelf garen in de oven. Toen had ik een grote weckpot vol met zelfgemaakte atjar, satesaus, komkommer in zuur, een hele grote schaal vol diverse smaken kroepoek en cassave en ook nog dingen zoals seroendeng en gebakken uitjes ed.

Twee verschillende goed gevulde soepen, charcuterie, stokbrood, olijven, bruscetta’s, eventueel nog hartige taart in kleine puntjes.

En afgelopen jaar had ik stokbrood, charcuterie, olijven, kaasjes, twee soorten lasagne en pasta pesto. Maar dat is niet handige voor de niet pasta liefhebber waarschijnlijk ( al zegt mijn schoonvader ook geen pasta te eten, maar eet hij wel lasagne ?)
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 15 Okt 2019 05:44

Re: Recept gezocht voor veel mensen

En iets met rijst? Nasi bijvoorbeeld? Doen we zelf regelmatig als de schoonfamilie komt. Dan zijn we ook met 8.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Okt 2019 07:14

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Oh een BYOB ga ik onthouden voor volgende week op vakantie met de familie, goeie Minoes!

Ik zou met dit weer lekker stoofvlees maken (al ben jij vegetariër toch, Claire?) of hazenpeper.
Of boeuf bourgignon of kippetjes uit de oven.

Chili con/sin Carne.

Of wat ik ook wil maken voor een grotere groep zijn van die echte Engelse pies, die mooie hoge met een dakje. Wel veel werk denk ik, en met name ook met vlees al zal je vast vega versies kunnen vinden online.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 15 Okt 2019 07:33

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Ik ga meestal voor salades en soepen. Maar op de winterse verjaardag van mijn tweeling heb ik ook weleens paddenstoelenragout gemaakt met pasteitjes erbij. En een salade. Dat was een succes.
<<

Anoniem277

Bericht 15 Okt 2019 12:25

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Pizza? Deeg alvast klaar maken en dan zelf beleggen. Evt pizzarette. Of zo'n rol dat je alleen hoeft te beleggen. In stukken snijden zodat iedereen alvast kan eten.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 15 Okt 2019 15:34

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Wat suggesties van wat wij onze visite op de verjaardagen van de kinderen hebben voor geschoteld:

Zelfgemaakte Chinese tomatensoep en verschillende warme hapjes van een kippiepan.
Erwtensoep met stokbrood en smeersels.
Pitabroodjes met gyros en tzatziki met een Griekse rauwkostsalade.
Aardappelsalade van mijn moeder met broodje kroket en eens broodje braadworst.
Broodjes hamburger met schaaltjes van alles om zelf te belegen met een rundvleessalade ernaast.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Okt 2019 17:25

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Er is al een boel genoemd maar mezze zou ook nog kunnen. Daar kun je bijna alles van te voren voor maken. Lekker hummus, labneh, babaganoush, groenten, platbrood, falafel, salade. Ottolenghi heeft een recept van in azijn gemarineerde, gegrilde, blauwe druiven, met venkelzaad en burrata. ZO lekker.

Vond dit linkje: https://www.maxvandaag.nl/sessies/thema ... y-heijden/
Deze recepten zijn allebei echt heel lekker.

En dan dit als toetje:
https://www.tajine.nl/recept/kunefe-turkse-zoetigheid/

Lekker!
Laatst gewijzigd door Harrison op 16 Okt 2019 10:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pitty

Bericht 16 Okt 2019 09:43

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Of gewoon een ovenschotel. Kun je de dag van te voren maken.

Edit: of twee verschillende soorten ovenschotels.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Okt 2019 11:02

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Voor grote groepen heb ik dit al eens gemaakt:

- (vega)hamburgers met zelf gebakken hamburger broodjes en allerlei bakjes en schalen om de burger mee te beleggen. Heb er toen wat patat van de snackbar bij gehaald met puntzakken, konden ze dat erbij pakken. En maïskolven gegrild, in kleinere stukjes gesneden op een schaal.

- wraps met in schalen allerlei soorten vullingen en sausjes. Zowel vega als vlees.

- Mexicaans: een grote pan met (vega) chilli en mini wraps om te dippen, kipkluifjes, tortillachips met dips, gevulde wraps uit de oven, maïskolven met Chili/parmezaan/koriander, guacamole, 3 layer dip (hele simpele, groot succes: goedkope zuivelspread op de bodem, tomatensalsa uit een potje erover en als topping koriander of peterselie).

- Een aantal grote plaatpizza’s (van tevoren voorbereid) en salades erbij.

- allerlei hartige taarten en zelfgemaakte soep met stokbrood.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Okt 2019 11:43

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Ik dacht bij veel mensen trouwens aan minimaal een stuk of 20 maar het viel mee haha.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Okt 2019 13:12

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Harrison schreef:Ik dacht bij veel mensen trouwens aan minimaal een stuk of 20 maar het viel mee haha.


Haha Ohja ik noem inderdaad eten op wat ik dan op verjaardagen of feestjes maak, voor ongeveer 20 personen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Okt 2019 15:36

Re: Recept gezocht voor veel mensen

Harrison schreef:Ik dacht bij veel mensen trouwens aan minimaal een stuk of 20 maar het viel mee haha.


Haha ja dat dacht ik ook!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers