Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wassen na 20.00 voordeliger?

<<

caribbeanlover

Bericht 16 Sep 2016 11:12

Wassen na 20.00 voordeliger?

Heb dat wel eens gehoord. Is dat echt zo? Of alleen in bepaalde gemeentes en plaatsen?
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2016 11:22

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Je hebt een daltarief ja. Het verschilt per regio of dat om 2100 of om 2300 in gaat.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Sep 2016 11:23

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Cotton schreef:Je hebt een daltarief ja. Het verschilt per regio of dat om 2100 of om 2300 in gaat.


Dus zelfs een uur later of meer lastig, want wil wel op tijd naar bed.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Sep 2016 11:24

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Maar niet iedereen heeft dat toch? Wij hebben nu een dubbele meter, dus normaal tarief en daltarief, maar bij ons vorige huis maakte het geen ruk uit hoe laat we gingen wassen, want we hadden maar één tarief. Was in dezelfde gemeente en bij dezelfde leverancier.

♥♥
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 16 Sep 2016 11:44

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

dat kan inderdaad alleen met een dubbele meter. een meter voor overdag, en een voor snachts/weekend.

ik ken trouwens niemand die nog een dubbele meter gebruikt, het levert nog maar weinig op. mijn ouders hadden dit voorheen wel, de vaatwasser stond altijd savonds aan en wassen gebeurde op zaterdag. maar ook zij zijn weer terug naar de enkel tarief omdat het ivm zonnepanelen goedkoper is om overdag stroom te verbruiken.
Laatst gewijzigd door Elska op 16 Sep 2016 18:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 16 Sep 2016 12:00

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Na acht uur wassen is alleen voordeliger als je een dubbele meter hebt. Met een dubbele meter is het zelfs voordeliger om alleen in het weekend te wassen, omdat dan ook het daltarief telt. Wij hebben een enkele meter en geen verschillende tarieven. Het zou hier ook niet logisch zijn, omdat mijn wasmachine en droger in de slaapkamer staan. Je kunt niet wassen en slapen tegelijkertijd. Althans, ik niet.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2016 12:13

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Elliot schreef:Maar niet iedereen heeft dat toch? Wij hebben nu een dubbele meter, dus normaal tarief en daltarief, maar bij ons vorige huis maakte het geen ruk uit hoe laat we gingen wassen, want we hadden maar één tarief. Was in dezelfde gemeente en bij dezelfde leverancier.

Ja je moet inderdaad een dubbele meter hebben, haha. Was ik even vergeten.

Wij hebben een dubbele meter, maar het maakt bijna niets uit hoor. Tenzij je echt ALLES '`s avonds en in het weekend kunt doen. Maar apparaten zoals je koelkast etc. gebruiken ook gewoon stroom overdag, dus dat moet je wel 'inhalen' om goedkoper uit te zijn.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2016 12:19

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Als je een enkele meter hebt, kun je deze laten vervangen voor een dubbele meter.
Wij hebben enkel tarief, mijn moeder heeft wel dubbel tarief.

Mijn moeder vast daarom juist vaak 's nachts. Voor ons zou een dubbel tarief niet lonen.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem331

Bericht 16 Sep 2016 12:37

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Ik heb tegenwoordig een dubbele meter. Misschien eens kijken vanaf hoe laat dat ingaat.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Sep 2016 13:42

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Wij hebben slimme meters. Wat ook neerkomt op een dubbele meter. Wij wassen veelal in het weekend. De vaatwasser gaat aan na 21 uur. Wij merken wel verschil. Sinds we erop letten helemaal.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Sep 2016 15:01

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Wij hebben een dubbele meter en daarom wassen we ook alles 's nachts of in het weekend. Ik haal het er echt amper uit hoor.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 16 Sep 2016 15:23

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Wij halen het er wel uit, dal na 23:00 dus afwas en wasmachine gaan bij naar bed gaan aan. Over het algemeen wassen wij alleen maar in het weekend. Inderdaad ook een dubbele meter hier.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2016 15:35

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Highway schreef:Wij halen het er wel uit, dal na 23:00 dus afwas en wasmachine gaan bij naar bed gaan aan. Over het algemeen wassen wij alleen maar in het weekend. Inderdaad ook een dubbele meter hier.

Maar wat is je verschil dan op jaarbasis? Bij ons leverde 'extreem opletten' niet eens €10 op. Op een heel jaar duur.
Maargoed, ik kan natuurlijk moeilijk van m`n vriend verwachten dat hij alleen midden in de nacht de zaagmachine of slijptol gebruikt, dus in dat opzicht viel er nog wel wat te verbeteren, maar ik deed een tijd lang echt alle was en vaatwas in het weekend of na 23:00 uur en dat vond ik zo`n gedonder. Dat was me die €10 meer wel waard.
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 16 Sep 2016 18:24

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Ik heb wel een dubbele meter, maar slechts 1 tarief. Wat al gezegd wordt, het tarief verschil is het niet waard, bij mij was het in verhouding voordeliger om 1 vast tarief te nemen (dat lag tussen het normale en daltarief in).
<<

Anoniem249

Bericht 16 Sep 2016 19:19

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Lijkt me niet zo vriendelijk naar je buren toe als je de wasmachine altijd na 23:00 uur pas aanzet.
<<

Anoniem184

Bericht 16 Sep 2016 19:56

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Mijn wasmachine begon gisternacht rond 3:00 te draaien zodat ik bij het opstaan de was kon ophangen. Hier hoor ik wel wasmachinegeluid van de buren, maar nooit hinderlijk dus ik ga ervan uit dat mijn wasmachine ook niet hinderlijk klinkt voor de buren. Nooit klachten gehad in elk geval. Hier geen dubbele meter trouwens.
<<

Anoniem192

Bericht 16 Sep 2016 20:13

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Wij hebben een oud huis met houten vloeren en een jongetje van 3 onder de badkamer slapen, ik kan dus écht niet in de avond de wasmachine aanzetten als ik het zou willen..
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Sep 2016 20:57

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Claire**** schreef:Lijkt me niet zo vriendelijk naar je buren toe als je de wasmachine altijd na 23:00 uur pas aanzet.

Bij ons is het daltarief na 21 uur en in het weekend de hele dag. Bovendien staat ons wasmachine aan de andere kant van het huis dan waar we aan de buren vast zitten. En aan die kant hebben we geen buren want 2 onder 1 kap.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 17 Sep 2016 14:42

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Cotton schreef:
Highway schreef:Wij halen het er wel uit, dal na 23:00 dus afwas en wasmachine gaan bij naar bed gaan aan. Over het algemeen wassen wij alleen maar in het weekend. Inderdaad ook een dubbele meter hier.

Maar wat is je verschil dan op jaarbasis? Bij ons leverde 'extreem opletten' niet eens €10 op. Op een heel jaar duur.
Maargoed, ik kan natuurlijk moeilijk van m`n vriend verwachten dat hij alleen midden in de nacht de zaagmachine of slijptol gebruikt, dus in dat opzicht viel er nog wel wat te verbeteren, maar ik deed een tijd lang echt alle was en vaatwas in het weekend of na 23:00 uur en dat vond ik zo`n gedonder. Dat was me die €10 meer wel waard.


Spaarde jij serieus de vaat op van de hele week? Je hebt toch elke dag vaat dat die op den duur vol zit?
<<

Anoniem304

Bericht 17 Sep 2016 14:45

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

caribbeanlover schreef:
Cotton schreef:
Highway schreef:Wij halen het er wel uit, dal na 23:00 dus afwas en wasmachine gaan bij naar bed gaan aan. Over het algemeen wassen wij alleen maar in het weekend. Inderdaad ook een dubbele meter hier.

Maar wat is je verschil dan op jaarbasis? Bij ons leverde 'extreem opletten' niet eens €10 op. Op een heel jaar duur.
Maargoed, ik kan natuurlijk moeilijk van m`n vriend verwachten dat hij alleen midden in de nacht de zaagmachine of slijptol gebruikt, dus in dat opzicht viel er nog wel wat te verbeteren, maar ik deed een tijd lang echt alle was en vaatwas in het weekend of na 23:00 uur en dat vond ik zo`n gedonder. Dat was me die €10 meer wel waard.


Spaarde jij serieus de vaat op van de hele week? Je hebt toch elke dag vaat dat die op den duur vol zit?

'in het weekend of na 23:00 uur'.
<<

Anoniem184

Bericht 17 Sep 2016 14:46

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

In het weekend, óf na 23:00 :wink:
Edit: oh, spuit 11.
<<

Anoniem197

Bericht 17 Sep 2016 14:47

Re: Wassen na 20.00 voordeliger?

Staat toch bij of na 23.00 uur.

Maar het is alleen voordelig dus bij een dubbele meter. Maar dan nog lang niet altijd. Bij mij is het niet voordeliger, bij mijn ouders wel.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31