Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Restschuld na scheiding

<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 15:44

Restschuld na scheiding

Wie is er na een scheiding blijven zitten met een restschuld?
Toen we destijds het huis kochten, hebben we dat afgesloten met NHG. Nu na tijden van bellen, informatie opgeven, nog meer bellen is het dus zover dat de NHG niks voor ons kan betekenen. Dit hadden we beide niet echt verwacht, en staan we nu voor het feit dat er een aardige Restschuld over blijft. Hoe hoog deze precies voor me uit zal vallen weet ik niet, maar ik hou er rekening mee dat deze tussen de 12 en 16.000 euro zal zijn. Best en hele hoop geld.
Ik heb geen idee in welk tijdsbestek ik dit zal kunnen afbetalen, en word daar best een beetje zenuwachtig van. Ik zou meer kunnen gaan werken, maar word ik dan niet juist weer gekort in bijvoorbeeld het KGB?
Ik baal er ook best van de we geld betaald hebben voor de NHG garantie, terwijl weer dus op geen enkele manier gebruik van kunnen maken. :laughcry:

Wie wil me wat informatie geven over haar eigen ervaringen hiermee?
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 19 Mei 2015 15:55

Re: Restschuld na scheiding

Waarom wordt deze schuld niet onder de NHG gedekt? Kan een van jullie de lasten in zn eentje dragen, volgens NHG? Scheiding is normaliter juist een reden voor vergoeding van een eventuele restschuld.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 15:59

Re: Restschuld na scheiding

Ja, dat is dus het gekke.
Normaal gesproken kun je ongeveer 4x je jaarsalaris lenen, met een herfinanciering kun je 6x je jaarsalaris lenen. En dat kan mijn ex met die 6x dus opbrengen.
We hebben gekocht net voor alles over de kop ging, en dus een veel hogere lening dan het huis waard is, waardoor er een verschil van 40.000 over blijft.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 16:02

Re: Restschuld na scheiding

Kijk, wanneer hij zou gaan verkopen, blijft dat restverschil er ook. Dus die schuld is er hoe dan ook. Wij hadden alleen ook gedacht dat we met die NHG uit de voeten zouden kunnen. feit dat dat niet kan valt me nog meer tegen dan dat ik een grote schuld heb straks.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 16:05

Re: Restschuld na scheiding

Maar je ex kan het dus betalen. NHG is bedoeld voor diegenen die de schuld niet kunnen betalen.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 16:10

Re: Restschuld na scheiding

Ja, maar wat wanneer ik mijn schuld niet kan betalen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Mei 2015 17:39

Re: Restschuld na scheiding

Welke schuld bedoel je dan Popcorn? Bedoel je het bedrag wat jij aan je ex moet betalen omdat je hem moet afkopen? Is dat bedrag hoger dan het bedrag wat je als je schuld hebt bij verkoop of niet?
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 17:55

Re: Restschuld na scheiding

Hij blijft er wonen, we hebben een hypotheek van 170, maar de waardebepaling kwam op 130 uit. Verschil van 40 dus.
Omdat hij opnieuw finacieert, is er die schuld van 40. Nu is er al een deel afgelost van de hypotheek, dus word die 40 iets minder, en dat word door 2 gedeeld. De helft is dan dus mijn schuld.
Nu is er opzich geen haast om het huis alleen op zijn naam te zetten, maar wat betreft het feit dat het huis nu een stuk minder waard is dat zal toch wel zo blijven. Dus die schuld zal ook ergens blijven 'hangen' .
Ik voel me zo'n leek met zulke dingen, dat ik niet snap hoe dat werkt met die schulden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Mei 2015 18:03

Re: Restschuld na scheiding

Hmm hoe dat zit weet ik ook niet helaas. Is het niet een goed idee om een afspraak te maken met een financieel adviseur? Misschien die waar jullie destijds ook de hypotheek hebben afgesloten? Die kan het vast wel uitleggen..
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 18:06

Re: Restschuld na scheiding

NHG keert niet uit omdat hij daar blijft wonen en dit ook kan betalen.
Je moet aan kunnen tonen dat je (of in jullie geval beide), financieel gezien, niet meer inje huis kunt blijven wonen, dan keert NHG uit en moet je dus ook verhuizen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem193

Bericht 19 Mei 2015 18:11

Re: Restschuld na scheiding

Wat sam zegt dus
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 18:13

Re: Restschuld na scheiding

Ben ik met je eens Sam. Maar dat is de afgelopen tijd verandert. Als je het niet helemaal op kunt brengen kan de NHG een deel van je hypotheek af betalen zodat je wel kunt blijven wonen, en er niet verkocht hoeft te worden.
Maar los van de NHG, ik heb straks een grote schuld, en vraag me af hoe ik die af moet gaan betalen. Vandaar dat ik vroeg wie er ervaring mee heeft, en hoe hij/zij dat uiteindelijk gedaan heeft.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 18:14

Re: Restschuld na scheiding

Maar schijnbaar is dat niet van toepassing.
Wat het niet minder shit voor jou maakt! Kun je een betalingsregeling treffen?

Edit: en zou je ex de schuld niet over willen nemen? Dat de hypotheek zo blijft?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 18:17

Re: Restschuld na scheiding

Nee is ook zo, maar we hadden daar wel op gehoopt, vandaar dat het nu even tegen valt.
Morgen krijgen we meer informatie, en weten we misschien beter over welke cijfers we het hebben.
<<

Anoniem154

Bericht 19 Mei 2015 18:20

Re: Restschuld na scheiding

Maar waarom zou ex haar schuld meenemen in zijn hypotheek...zou m.i. dom van hem zijn. Het gaat niet om kleine bedragen...
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 18:20

Re: Restschuld na scheiding

Ja dat snap ik. Tegenvaller zeg.
Hopen dat morgen jullie meer duidelijkheid geeft. Succes!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 18:21

Re: Restschuld na scheiding

Wolbol schreef:Maar waarom zou ex haar schuld meenemen in zijn hypotheek...zou m.i. dom van hem zijn. Het gaat niet om kleine bedragen...


Er zijn mensen die dat doen...
Ik zou het denk ik ook niet doen :eyes: maar het kan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem213

Bericht 19 Mei 2015 18:29

Re: Restschuld na scheiding

Wolbol schreef:Maar waarom zou ex haar schuld meenemen in zijn hypotheek...zou m.i. dom van hem zijn. Het gaat niet om kleine bedragen...

Misschien om te zorgen dat de moeder van zijn kinderen nog gewoon kan rondkomen.

Mijn vader heeft een tijd extra alimentatie betaald, zodat wij nog vijf jaar in ons huis konden blijven wonen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2015 18:51

Re: Restschuld na scheiding

Vind ik ook een goede reden June!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem154

Bericht 19 Mei 2015 19:53

Re: Restschuld na scheiding

Ok, maar dan zou ik wel een heel goede regeling op papier zetten, als man zijnde.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2015 21:27

Re: Restschuld na scheiding

Helaas is dat niet echt een optie. Dan blijft hij met net zulke hoge kosten zitten als nu, en dat is voor hem ook niet fijn.
Zal het er morgen eens met mijn ouders over hebben. Wellicht hebben die een andere kijk op de zaak. Toch bedankt voor het mee denken!
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 10:47

Bericht 20 Mei 2015 20:03

Re: Restschuld na scheiding

WIj hebben destijds voor onze restschuld een doorlopend krediet afgesloten maar ik weet niet of dit voor jou een optie is?

Het maand bedrag dat wij moesten betalen was redelijk laag want ik geloof dat we het in 10 mochten aflossen maar het voordeel is dat je ook extra mag aflossen zonder boete, dit hebben wij dus ook gedaan en waren er in een jaar vanaf.
De rente was wel erg hoog, hoe hoog weet ik niet meer
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 20 Mei 2015 22:25

Re: Restschuld na scheiding

Ik heb ook een restschuld van de woning, je mag pm sturen, heb het liever niet online staan verder.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem211

Bericht 21 Mei 2015 06:30

Re: Restschuld na scheiding

He? Hij kan het betalen en blijft daar wonen, maar jij niet en de nhg vergoedt niks? Wij zitten in een vrijwel identieke situatie maar ik heb als het goed is geen schuld hoor! De nhg gaat een stukje van de hypotheek omlaag brengen voor mijn ex zodat hij het op kan brengen en de bank gaf aan dat ik dan geen schuld meer heb.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Mei 2015 06:52

Re: Restschuld na scheiding

Wat ik begrijp is dat ex de hele hypotheek alleen kan opbrengen, dat dat niet het probleem is.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers