Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


willen verhuizen maar kan niet

<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 12 Mei 2021 09:47

willen verhuizen maar kan niet

hallo allemaal,

wegens verkeerde keuzes in ons verleden, zitten wij in een situatie waarbij wij helaas vast zitten in ons huis.
het is opzich geen klein huis (ruim 4 kamer appartement (100m2) met balkon (die zou iets breder mogen zijn) maar zou dolgraag willen verhuizen naar een ander appartement met ruimer balkon of en huisje met een tuin.
helaas zitten we vast hier en de komende jaren ook nog wel.
Het ene moment heb ik er vrede mee, het andere moment (als ik in mijn familie kring kijk waar men allemaal in een mooi huis woont) word ik soms wel eens verdrietig we verdienen genoeg en hebben al jaren een hypotheek dus in principe had het makkelijk gekund allemaal, maar door de (verkeerde) keuzes zitten we vast. ik geef me eigen continue de schuld had je maar niet zo stom moeten zijn, maar ja wat gedaan is kan je niet meer terugdraaien daar kan je alleen maar van leren. maar ik baal, het ene moment meer als het ander, ik irriteer me soms aan de vele studentenfietsen die beneden voor de deur staan, ik irriteer me als ik op me balkon zit en niet lekker de ruimte heb om te bbq-en of het is weer druk als alle auto's voorbij komen.

zijn er mensen in soortgelijke situaties die weg willen maar niet kunnen> en hoe accepteren jullie dit?
<<

Anoniem303

Bericht 12 Mei 2021 12:01

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik weet niet hoe je met je rentevaste periode met je hypotheek zit, en hoe hoog de boete zou zijn als je hem zou laten omzetten? Misschien is het dan mogelijk om met nagenoeg dezelfde lasten een verbouwing te financieren. Misschien dat dat íéts helpt in jullie woongenot.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 12 Mei 2021 14:16

Re: willen verhuizen maar kan niet

Vorig jaar konden we onze hypotheek zonder boete, dat hebben we gedaan en iets meer gefinancierd en de hele Keuken vervangen
Verder hoeft er nix aangepakt te worden
<<

Anoniem308

Bericht 12 Mei 2021 15:39

Re: willen verhuizen maar kan niet

Wat maakt dat er niets mogelijk is? Het woningaanbod of andere zaken?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 12 Mei 2021 17:16

Re: willen verhuizen maar kan niet

Andere zaken op financieel gebied, verkeerde keuzes gemaakt
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2021 17:28

Re: willen verhuizen maar kan niet

Misschien helpt het je te realiseren dat heel veel mensen op dit moment best zouden willen verhuizen maar niet kunnen. De woningmarkt is namelijk totaal verziekt. Ik begrijp dat de reden bij jullie anders is, maar jezelf daarover druk blijven maken verandert je situatie niet. Het is wat het is, en zo te horen is je huis niet slecht, alleen vergelijk je jezelf met anderen die het in jouw ogen beter voor elkaar hebben. Dat helpt je niet.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 13 Mei 2021 08:48

Re: willen verhuizen maar kan niet

Caulfield schreef:Misschien helpt het je te realiseren dat heel veel mensen op dit moment best zouden willen verhuizen maar niet kunnen. De woningmarkt is namelijk totaal verziekt. Ik begrijp dat de reden bij jullie anders is, maar jezelf daarover druk blijven maken verandert je situatie niet. Het is wat het is, en zo te horen is je huis niet slecht, alleen vergelijk je jezelf met anderen die het in jouw ogen beter voor elkaar hebben. Dat helpt je niet.


Dat snap ik wel, maar we hebben dit zelf veroorzaakt, als we niet zo stom waren geweest had het heel anders geweest, en druk maken heeft inderdaad geen zin
Maar het blijft wel in mijn kop zitten dat ik het zelf verpest heb. En daar ben ik teleurgesteld in
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 13 Mei 2021 08:53

Re: willen verhuizen maar kan niet

Tsja als je verkeerde keuzes hebt gemaakt in het verleden en daar nu last van hebt is dat inderdaad vervelend en ik snap helemaal dat het de hele dag door je hoofd spookt. Weet je omgeving ervan? Mijn ervaring is dat praten en eerlijk zijn echt helpt. Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is en dat hoeft ook niet. Hoe lang zit je op deze manier nog aan je huis vast? Zijn er manieren om het sneller te laten gaan?
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 09:11

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik ben wel benieuwd op welk punt jullie dan vinden dat jullie stom zijn geweest, mijn nieuwsgierigheid wordt een beetje getriggerd daardoor.

Wij hebben van de week een hypotheekgesprek gehad, voor aanpassing van de hypotheek mbt een verbouwing. Wij wonen ook in een appartement, willen hier helemaal niet weg maar dat zou voor ons ook niet eens (makkelijk) mogelijk zijn, in deze tijd. We kunnen met een enorme overwaarde verkopen. Onze taxatie moet nog gebeuren, maar er staan hier kleinere appartementen in hetzelfde gebouw te koop voor 235.000 en daar wordt uiteraard nog op overboden. Ons appartement is groter en ik kocht hem destijds voor 92.500. Qua hypotheek zouden wij met gemak 3 ton kunnen lenen. Reken maar uit wat we hadden gekund. Ware het niet dat we een leaseauto hebben, die trekt zo een ruime ton af van het maximale bedrag wat we kunnen lenen. Dat was wel even slikken...

Maargoed, we willen hier dus niet weg, maar ik herken het gevoel wat jij beschrijft wel van heel wat jaar terug. Toen was het gras ook altijd groener bij anderen. Mij heeft het geholpen te realiseren dat die anderen waarschijnlijk ook een heel stuk hogere woonlasten hebben dan wij. Wij zijn geen grootverdieners maar door onze lage woonlasten (die met hypotheekaanpassing nóg lager worden) hoeven we niet op het geld te letten, dat geeft juist een heel vrij gevoel. Nu hebben we een leaseauo, maar als dat contract over 3,5 jaar verloopt, kopen we gewoon een auto. En dan kunnen we nog eens zo enorm veel extra sparen bovenop wat we nu al doen. Ik zeg nu altijd: Ik steek geld liever in herinneringen dan in steen. Scheelt trouwens ook dat we in een super fijne buurt wonen, dat moet ik er wel bij zeggen.

Maar dat was dus even een zijstraatje over ons. Ik denk dat Caulfield wel een goed punt heeft. In deze tijd zit de woningmarkt zo vast dat het voor veel mensen sowieso niet eens mogelijk is om te verhuizen, zelfs al hebben ze alles nog zo goed op de rit. Ik zou jezelf de verkeerde keuzes dus echt niet teveel aanrekenen want zelfs al hadden jullie andere keuzes gemaakt, was er in deze tijd gewoonweg maar heel weinig mogelijk...
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 13 Mei 2021 09:54

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ooit begonnen met leningen en daar nu nog niet vanaf zijn. Wel aan het aflossen.
Daarnaast moet je tegenwoordig eigen geld hebben voor kosten koper. Maar als we nooit asn leningen waren begonnen, hadden we allang geleden kunnen verhuizen
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Mei 2021 10:40

Re: willen verhuizen maar kan niet

Misschien helpt het om te denken dat verhuizen nu sowieso heel moeilijk is. Jullie kunnen nu focussen op aflossen en daarna sparen. Als de markt dan weer minder hysterisch is, zijn jullie misschien ook in de positie wat te kopen.
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 13 Mei 2021 11:06

Re: willen verhuizen maar kan niet

Joey schreef:Misschien helpt het om te denken dat verhuizen nu sowieso heel moeilijk is. Jullie kunnen nu focussen op aflossen en daarna sparen. Als de markt dan weer minder hysterisch is, zijn jullie misschien ook in de positie wat te kopen.


Dan ben ik al over de 50 en mijn man tegen de 60
<<

Anoniem303

Bericht 13 Mei 2021 11:09

Re: willen verhuizen maar kan niet

Kun je niet extra aflossen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Mei 2021 11:20

Re: willen verhuizen maar kan niet

Als ik zo graag zou willen verhuizen zou ik idd kritisch kijken naar m'n inkomsten en uitgaven. Uitgaven reduceren en wat je overhoudt gebruiken voor aflossing en sparen.

Ik woon ook in een huis wat ik ontzettend stom vind. Locatie is gelukkig wel fijn maar het huis is gewoon stom.
Wij zijn nieuw op de woningmarkt maar hebben niet echt mega haast dus we kijken rond en sparen vooral veel. Het verschil aan hypotheek en huur sparen we inmiddels al extra zodat we daar alvast aan kunnen wennen en best wel wat extra sparen zo.
Verder er maar in proberen te berusten en kijken wat je nodig hebt om wat minder te balen. Ik doe ieder jaar een nieuw kleurtje op de muur 🙃
30-04-2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mei 2021 11:48

Re: willen verhuizen maar kan niet

Bedoel je dat je al over de 50 bent als die lening is afgelost? Tsja, dat is dan helaas niet anders, dat is een gevolg van de keuze die jullie gemaakt hebben om een lening af te sluiten. Enige wat jullie kunnen doen is zo snel mogelijk aflossen, evt. kijken of jullie de lasten kunnen verlagen en/of meer inkomsten kunnen genereren.
<<

Anoniem308

Bericht 13 Mei 2021 13:05

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:
Joey schreef:Misschien helpt het om te denken dat verhuizen nu sowieso heel moeilijk is. Jullie kunnen nu focussen op aflossen en daarna sparen. Als de markt dan weer minder hysterisch is, zijn jullie misschien ook in de positie wat te kopen.


Dan ben ik al over de 50 en mijn man tegen de 60

Luister bijvoorbeeld eens de podcasts van porterenee. Heel interessant over hoe zij met een schuld van 40.000 euro uiteindelijk tot 100.000 euro spaargeld kwamen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Mei 2021 13:27

Re: willen verhuizen maar kan niet

AMM schreef:
Fleur_1976 schreef:
Dan ben ik al over de 50 en mijn man tegen de 60

Luister bijvoorbeeld eens de podcasts van porterenee. Heel interessant over hoe zij met een schuld van 40.000 euro uiteindelijk tot 100.000 euro spaargeld kwamen.

En het is nooit te laat/je bent nooit te oud om daarmee te beginnen!
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 03 Jun 2021 06:37

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ene keer accepteer ik het wel, en ben ik blij hoe goed het nu allemaal verloopt, maar andere moment baal ik als een stekker, ben ik verdrietig etc. Teleurgesteld in me zelf omdat ik het zelf verpest heb.
Wetende dat het anders had gekund dat ik wel dat leuke benedenhuis met tuin had gehad.
Maar ja het is niet anders moet leren accepteren en dat valt niet altijd even mee. Even me verhaal kwijt en horen wat anderen er van vinden doet me dan meestal wel even goed.
Bedankt voor het lezen
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 03 Jun 2021 10:08

Re: willen verhuizen maar kan niet

Ik wilde je ook idd hetzelfde aanraden over versneld aflossen. Maak er een sport van zou ik zeggen. Ondanks dat ik geen verkeerde financiële keuzes gemaakt heb kan ik ook niet weg en ik woon te klein. Nu verdien ik eindelijk goed en kan ik eindelijk meer lenen, is de markt zo hysterisch geworden. Nu kan ik kopen wat ik al heb. Schiet dus niet op en maakt me met vlagen ook wel verdrietig moet ik zeggen. Ik probeer me te focussen op sneller aflossen, mooie reizen (hopelijk volgend jaar weer) en hopelijk een vakantiehuisje om toch wat meer ruimte/ vrijheid te creëren voor m'n gezinnetje. Je kunt je wel focussen op andermans huizen maar helemaal fair is dat niet. Je weet niet hoe gelukkig die mensen uiteindelijk zijn als de deur gesloten is en wat voor battles zij mee te dealen hebben.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem310

Bericht 03 Jun 2021 11:44

Re: willen verhuizen maar kan niet

Hoeveel werk je nu? Is er mogelijkheid om meer te werken of om er een baan bij te nemen, zodat je versneld van die schuld af kunt komen? En hoe zit dat bij je man.

Kunnen jullie ergens flink op besparen?

Zelf zou ik een paar jaar alles op alles zetten. Dan doe je er tenminste iets aan en kunnen jullie straks genieten van al het harde werk!
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 16 Jun 2021 12:22

Re: willen verhuizen maar kan niet

Eloise schreef:Hoeveel werk je nu? Is er mogelijkheid om meer te werken of om er een baan bij te nemen, zodat je versneld van die schuld af kunt komen? En hoe zit dat bij je man.

Kunnen jullie ergens flink op besparen?

Zelf zou ik een paar jaar alles op alles zetten. Dan doe je er tenminste iets aan en kunnen jullie straks genieten van al het harde werk!


Besparen hebben we al onder de loop genomen, extra werken zou niet weten wat en wanneer werk al 32 uur en mijn man 40+
Heb ook nog huis en gezin.
<<

Anoniem310

Bericht 16 Jun 2021 12:43

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:
Eloise schreef:Hoeveel werk je nu? Is er mogelijkheid om meer te werken of om er een baan bij te nemen, zodat je versneld van die schuld af kunt komen? En hoe zit dat bij je man.

Kunnen jullie ergens flink op besparen?

Zelf zou ik een paar jaar alles op alles zetten. Dan doe je er tenminste iets aan en kunnen jullie straks genieten van al het harde werk!


Besparen hebben we al onder de loop genomen, extra werken zou niet weten wat en wanneer werk al 32 uur en mijn man 40+
Heb ook nog huis en gezin.

Hoe doet je man dat dan nu met zijn 40+ uur? Hij heeft ook een huis en gezin, toch? Of komen de kinderen uit een vorige relatie en is het alleen jouw huis?
<<

Fleur_1976

Noob

Berichten: 79

Geregistreerd: 12 Mei 2021 09:25

Bericht 18 Jun 2021 09:33

Re: willen verhuizen maar kan niet

Wat bedoel je daarmee?

Het is ons huis en ons kind
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 18 Jun 2021 10:29

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:Wat bedoel je daarmee?

Het is ons huis en ons kind


Ze is weer aan het zuigen, niet op reageren
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 18 Jun 2021 10:40

Re: willen verhuizen maar kan niet

Fleur_1976 schreef:Wat bedoel je daarmee?

Het is ons huis en ons kind


Ze wil dat je even verantwoording aflegt waarom je man 40+ uur kan werken en jij niet :haha:
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers