Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vegetarische week 9 tm 15 maart

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Mrt 2020 18:31

Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik zocht een topic en stuitte toen op een topic met dit onderwerp van vorig jaar van cbl..
Heb toen opgezocht wanneer de vegetarische week dit jaar is en dat is dus volgende week.
Nu eet ik thuis sinds een tijdje helemaal vegetarisch, dus ik doe mee. Wie nog meer?!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mrt 2020 19:09

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Bij ons doet het bedrijfsrestaurant op het werk mee. Thuis weet ik het nog niet.
❤ 7 juni 2018
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 02 Mrt 2020 19:25

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik doe automatisch mee als vegan! :smile:
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 02 Mrt 2020 20:13

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik doe ook mee! Ik eet sowieso sinds 1 jan. Weer vegetarisch dus ik doe vooral mee voor de inspiratie voor lekkere gerechten.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Mrt 2020 20:50

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Mijn dochter is vegetarisch, ik hou er dus voor haar rekening mee, maar de rest eet niet vegetarisch.

Als iemand nog een paar vegetarische recepten heeft dan lees ik die graag misschien eten wij in die week als gezin dan wat meer vegetarisch.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem307

Bericht 02 Mrt 2020 23:06

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Mijn man gaat stuiteren als ik hem vijf van de zeven dagen geen vlees voorzet. Dus wij doen niet mee. Behalve vandaag, want we hadden vegetarische paddenstoelen orzo. Dat leverde al een vraag op of hij er spekdobbels door mocht doen, maar de vraag wat hij zelf dacht was voldoende. :palm:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Mrt 2020 23:17

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik eet thuis sowieso al maanden geen vlees meer, wat in een gemiddelde week neerkomt op vijf van de zeven dagen vegetarisch, dus dat hou ik in die week ook gewoon aan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 02 Mrt 2020 23:46

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Wij breiden het vegetarisch eten steeds meer uit, inmiddels 3-4 dagen per week. Vleeswaren halen we niet meer in huis en de avonden dat we vlees eten, proberen we de hoeveelheid te minderen. Ik ga volgende week niks in huis halen!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 03 Mrt 2020 00:11

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ja ik eet vegetarisch en de avond maaltijd is bijna altijd vegan. Dus ik doe automatisch mee.
2010 2012
<<

Anoniem277

Bericht 03 Mrt 2020 07:21

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Nee ik doe niet mee. Hadden in een restaurant gereserveerd en die doen mee blijkbaar. Heb ze maar afgebeld.
Die 1x in het jaar dat we uit eten gaan, wil ik eten wat ik wil. Dus dan maar verzet want wil wel naar dat restaurant.
Thuis doen we ook niet mee, ik eet veel vlees en kan/wil echt niet zonder.
Dat recept isles, dat is zeker van hello fresh? Is hier echt favoriet, zelfs de kinderen eten daar 2 borden van (moet al blij zijn als ze andere keren 1 bord leeg eten). Maar wij hebben daar dus ook spekblokjes aan toegevoegd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 03 Mrt 2020 19:16

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ja, ik doe ook mee maar ik eet al anderhalf jaar geen vlees meer. Leuk initiatief! Hier in België is het deze maand ProVeg VeggieChallenge (30 dagen minder vlees eten).
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Mrt 2020 20:37

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik eet thuis (bijna) geen vlees meer. Dus ik ga zeker mee doen volgende week.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Mrt 2020 08:57

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Mijn vriend en ik eten sowieso vegetarisch :) Als jullie lekkere recepten zoeken, op de site van chickslovefood staan behoorlijk wat vega recepten die ook nog makkelijk te maken zijn.

Ik vraag me altijd af waarom je zou denken niet zonder vlees te kunnen, zoals bijvoorbeeld Anelisan en Isles zeggen? Je kunt prima zonder vlees, alleen wil je het waarschijnlijk niet. Dat zit echt helemaal tussen je oren, waarschijnlijk het plaatje dat vlees ‘erbij hoort’ oid? Vaak zijn het ook mannen die dit denken omdat het anders niet stoer zou zijn.
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 05 Mrt 2020 09:04

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Wij doen mee! Eten thuis sowieso minder vlees dan een tijd terug. Met de kinderen gaan we juist uit eten ivm een vega kaart bij hun favoriete restaurant.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2020 09:09

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Nee wij doen niet mee, daar wordt bij ons thuis niemand blij van.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Mrt 2020 09:40

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Yes, wij doen ook mee. Eet sowieso wel regelmatig geen vlees, maar toch elke week 2 a 3 dagen wel.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 05 Mrt 2020 09:41

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Wij doen wel mee.
Mijn jongste dochter en ik eten sowieso al vegetarisch.
Dus dan mag de rest ook een keer een weekje meedoen.
💜💜💙💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2020 10:06

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Wat leuk dat er zoveel mensen meedoen! Ik las ook dat er de afgelopen vier jaar 23 miljoen kilo minder vlees verkocht is ?.

Scandic ik ben het met je eens hoor, je kunt best zonder vlees, het is een keuze natuurlijk of je het eet of niet. En om ook niet af en toe niet zonder vlees te kunnen/willen eten vind ik ook wel wat raar.
Maar ik vond het nog best moeilijk om thuis helemaal vegetarisch te gaan eten. Dat kon ik niet van de een op andere dag, maar heeft vier jaar geduurd. Mijn vriend was zo'n typische vleeseter en hij is hier helemaal in meegegaan, top wel.
<<

Anoniem279

Bericht 05 Mrt 2020 10:12

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik eet de laatste tijd veel vaker zonder vlees en ik mis het echt totaal niet bij de maaltijd. Ik Heb ook het idee in m’n hoofd geprent dat minder vlees ook veel gezonder is, vlees zit ook vol met (groei)hormonen en ik vind het geen fijn idee om dat dagelijks maar in m’n lijf te hebben, alleen door elke dag vlees te eten. Helemaal zonder vlees wordt moeilijker maar dat ligt vooral aan m’n vriend die graag vlees eet. Apart koken zie ik nog niet zo zitten. De middenweg die ik nu heb is dat ik op de dagen dat hij niet mee eet, wel vega probeer te eten en koken. Draag ik toch m’n steentje bij. En ik voel me er op die manier al een stuk prettiger bij.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Mrt 2020 10:26

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Vorig jaar hebben we wel meegedaan en dat beviel eigenlijk prima.
Denk dat ik het dit jaar ook wel weer wil proberen!
Heb dan wel nog even wat recept inspiratie nodig, haha. Hier thuis ook nogal vervend vleeseters, dus alleen het vlees weglaten wordt vaak niet zo goed ontvangen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2020 10:31

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Heeft weinig van bolognese vind ik, maar heerlijk is ie wel: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/vega-bolognese
https://chickslovefood.com/recept/spagh ... colipesto/

Iets met rijst/mihoen, groenten, ei en pindasaus

Andijviestamppot
https://www.boodschappen.nl/recept/andi ... -en-noten/

Chili sin carne
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 05 Mrt 2020 10:50

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Ik eet vaak rendang met gekookte eieren in plaats van vlees, en dan gewoon rijst en sperzieboontjes erbij en eventueel nog zoetzure komkommer;
Pasta met broccoli in kaassaus;
Lasagne met groente in plaats van gehakt (meestal aubergine en courgette maar ik pak ook wel eens een zakje voorgesneden groente, dat is dan meestal champignons, paprika en prei);
Vegetarische curry, daar kan van alles in, bloemkool, zoete aardappel, aubergine, sperziebonen, wat je lekker vindt. Ik neem vaak zo'n verspakket voor madras bij Albert Heijn en in plaats van kip voeg ik dan nog wat eitjes toe, of ik eet het gewoon alleen met de groente.
Een salade van veldsla, druiven, Roquefort en appel/honingdressing, is eigenlijk een bijgerecht, maar ik vind het zo lekker dat ik het ook gewoon als maaltijd eet als anderen iets met vlees eten.
Gado gado (heb ik trouwens al een hele tijd niet gemaakt, wordt wel weer eens tijd)
Pasta met champignons in roomsaus, eet ik vaak als Albert Heijn zo'n aanbieding heeft van verse pasta en verse pastasaus (zoals nu), dan neem ik dus de paddenstoelensaus en koop er zelf nog een grote bak kastanjechampignons bij.


Op makkelijke dagen: patat met vegetarische snacks, bijvoorbeeld groenteloempiaatjes, kleine kaassoufflétjes of vegetarische kroketten/bitterballen.
Op zéér makkelijke dagen: een diepvriespizza zonder vlees.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Mrt 2020 12:17

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Arwyn schreef:Vorig jaar hebben we wel meegedaan en dat beviel eigenlijk prima.
Denk dat ik het dit jaar ook wel weer wil proberen!
Heb dan wel nog even wat recept inspiratie nodig, haha. Hier thuis ook nogal vervend vleeseters, dus alleen het vlees weglaten wordt vaak niet zo goed ontvangen..

Dat is hier ook geweest, maar inmiddels zijn we een jaar verder en is vriend ook om. Die (vroeger echt een vleeseter was) zegt soms al zelf wel eens dat het ergens niet in hoeft.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mrt 2020 12:58

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Voor de mensen die mee gaan doen: eten jullie die week dan ook geen vis? Vroeg ik me gewoon af! Vroeger heette dit toch ook week zonder vlees ipv vegetarische week, of heb ik dat verkeerd onhouden? Ik vind dit wel een betere benaming denk ik.

Ik weet nog niet of wij mee gaan doen en of ik eraan ga denken. Wij eten al weinig vlees en vis (gemiddeld 3-4 keer per week bij het avondeten), en als we het wel eten vaak maar heel weinig (1 kipfilet in een gerecht voor ons drietjes bijvoorbeeld). Dat vind ik eigenlijk voor ons wel prima zo.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Mrt 2020 13:00

Re: Vegetarische week 9 tm 15 maart

Het heet inderdaad nationale week zonder vlees:
https://weekzondervlees.nl/
Ik eet dan ook geen vis.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers