Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hapjes avond

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 08 Nov 2018 17:21

Hapjes avond

Ik lees hier vaker dat jullie "hapjes avond" hebben en dus niet echt een maaltijd koken maar gewoon lekker allerlei hapjes eten. Dit lijkt mij zo leuk (en lekker) dat ik dit zaterdagavond ook wil gaan doen. Ik kan alleen nog wel wat (gezonde) inspiratie gebruiken.
Vertel, hoe ziet jullie hapjes avond er uit?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Nov 2018 17:33

Re: Hapjes avond

Leuk en lekker! Ik ben gek op borrelen en als we dat doen dan eten we de dag(en) daarna vaak restjes gewoon als avondmaaltijd.

Ik ben zelf gek op kaasjes dus daar zou ik er zelf altijd meerdere van halen. Er gaat voor mij niks boven een goede sterke blauwschimmel (Cabrales, Gorgonzola, Stilton, Roquefort), oh my life. Of een goede Parmigiano of pecorino. Of een scherp Alpenkaasje. Of een romige tripelcreme. Of een goed brokkelige stuk cheddar. Maar daar moet je wel van houden. Idem dito voor worstjes en andere vleeswaren, van die Italiaanse salumi of een goede iberico ham.

Ik houd zelf ook erg van verschillende soorten groenten (worteltjes, komkommersticks, bloemkool, broccoli, bleekselderij, allemaal gewoon gauw) met meerdere dipsausjes. Bijvoorbeeld een zelfgemaakte knoflooksaus van langzaam geroosterde knoflook met kwark, guacamole (evt met wat nacho chips er ook bij, het hoeft niet allemaal gezond), humus, maar net wat je lekker vindt. Onze Marokkaanse supermarkt heeft echt een scala aan lekkere dips zoals bijv een avocado-feta spread, dus daar kan ik m'n lol ook wel op. Ik houd ook zelf wel van die gevulde peppadews met roomkaas al zijn die wel machtig.

Je zou evt ook wat hele champignons kunnen bakken in wat knoflook boter, als je nog extra groenten wilt. Eet ook lekker als 't koud is.

Stokbroodjes met alle bovenstaande dips of juist lekker een Turks brood.

Wat druiven erbij vind ik ook erg lekker voor wat fris zoete afwisseling.

Als je echt wat meer hapjes zelf wilt maken kan je nog kijken naar leuke kleine bladerdeeghapjes, bijv met paprika en gehakt, of spinazie feta. Of dadels met brie erin en spek eromheen. Of van die mini muffin cups vullen met wat groenten en hamblokjes en met ei en wat kaas aftoppen, soort mini quiches. Of zelf bruschette maken van geroosterd stokbrood (even insmeren met een teentje knoflook als 't net warm uit de oven komt) met tomaten en basilicum.
Laatst gewijzigd door Marin op 08 Nov 2018 17:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Nov 2018 17:44

Re: Hapjes avond

Leuk!

Veel van wat Marin noemt wilde ik ook noemen. Ik heb meestal meer een soort van charcuterie/kaas/fruit/groenten plank met dipjes dan echt hapjes. Sowieso als er vijgen zijn liggen die er vaak wel op bij ons, lekkere kaasjes (burrata, een goede blauwschimmel, manchego etc.), wat Iberico ham, gedroogde worst, olijven, druiven, wat lekker brood en crackers, wat groenten (bijv. gegrilde asperges, geroosterde tomaatjes, gegrilde paprika, augurkjes etc.), nootjes.

En dan ziet het er ongeveer zo uit:
Afbeelding
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 09 Nov 2018 00:01

Re: Hapjes avond

Leuk! Wij doen dat ook regelmatig als we borrelen met vrienden.

Al het bovengenoemde, en wat ik ook weleens maak zijn kleine kipspiesjes, kleine gehaktballetjes, gamba's, spiesjes met cherrytomaatje-mini mozarella en blaadje basilicum, groene asperge omwikkeld met rauwe ham geroosterd in de oven, kleine carpaccio, rosbief rolletjes met rucola parmezaan en truffelmayonaise, blini met gerookte zalm en crème fraiche, verschillend bruchetta's/crostini's, etc etc...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Nov 2018 15:46

Re: Hapjes avond

Ja gezellig is dat, wij doen regelmatig een tapasavondje. Vanavond ook weer. Vaak hebben we wortels en komkommer en we zijn lui, dus kopen meestal kant-en-klare tapas in zo'n bakje van de versafdeling van AH. Bijvoorbeeld rolletjes salami met geitenkaas erin, dadels met spek eromheen en roomkaas erin, kleine gehaktballetjes of kipspiesjes. Verder Turks brood met smeersels, manchego (met kweeperencompote, lekker!), wrapjes, etc.

Veel plezier alvast!
❤ 7 juni 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Nov 2018 16:51

Re: Hapjes avond

Wij eten dan meestal brood, bijvoorbeeld stokbrood uit de oven of Turks brood, en dan met verschillende salades (zoals zalmsalade, garnalensalade, Surinaamse eisalade, momenteel is Kip Samba favoriet), zeezoutboter en kruidenboter, gerookte zalm, frituurhapjes, bijvoorbeeld vlammetjes, loempiaatjes, garnalen in filodeeg, of gewoon bitterballen en kleine frikadelletjes, andere warme hapjes zoals bladerdeeghapjes uit de oven of miniquiches, en dan nog een groene salade erbij. Het varieert een beetje, soms hebben we er ook pindasaus bij, of pizzapunten. Ik ben er gek op in elk geval.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Nov 2018 17:18

Re: Hapjes avond

Piccolini's zijn ook leuk erbij, vooral als er kinderen meedoen. Of kleine worsten- of saucijzenbroodjes.
❤ 7 juni 2018
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Nov 2018 11:48

Re: Hapjes avond

Uiteindelijk hadden we dit;

Turks brood met smeersels
Olijven
Kip kluifjes uit de oven/grill
Nacho's met guacamole
Toastjes met gerookte zalm en brie
Nootjes
Komkommer
Tomaatjes

Ik had ook nog gehaktballetjes en mini saucijzenbroodjes maar hier zijn we niet meer aan toegekomen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Nov 2018 11:49

Re: Hapjes avond

Bliss schreef:Piccolini's zijn ook leuk erbij, vooral als er kinderen meedoen. Of kleine worsten- of saucijzenbroodjes.


Die had ik inderdaad ook nog in de vriezer liggen :palm: maar het was dus al veel te veel dus die bewaren we dan maar voor een andere keer.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 11:56

Re: Hapjes avond

Ja het is lekker maar vult wel! Vanavond de rest?
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Nov 2018 12:35

Re: Hapjes avond

Marin schreef:Ja het is lekker maar vult wel! Vanavond de rest?


Ja, vanmiddag nog maar een kleine herhaling van dit feest denk ik maar niet zo heel uitgebreid dan. Voor vanavond staat er ook nog kipfilet met mozzarella, tomaat en omwikkeld met rauwe ham uit de oven op het menu :P
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 12:43

Re: Hapjes avond

Ook lekker!
Tip voor een volgende keer: Minder kopen (maar dat lukt toch nooit haha) of voor de dag daarna soep eten zodat je de restjes er bij kan eten!
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Nov 2018 13:01

Re: Hapjes avond

Marin schreef:Ook lekker!
Tip voor een volgende keer: Minder kopen (maar dat lukt toch nooit haha) of voor de dag daarna soep eten zodat je de restjes er bij kan eten!


Probleem opgelost, ik heb mijn zus met gezin uitgenodigd :angel:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 13:07

Re: Hapjes avond

Hahaha gezellig!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 11 Nov 2018 15:27

Re: Hapjes avond

Ik ben geïnspireerd door jullie.

Ik heb net, samen met mijn oudste zoon, allerlei lekkere hapjes gekocht die we vanavond, met formule 1 op tv, op gaan eten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 11 Nov 2018 16:03

Re: Hapjes avond

Marin schreef:Ook lekker!
Tip voor een volgende keer: Minder kopen (maar dat lukt toch nooit haha) of voor de dag daarna soep eten zodat je de restjes er bij kan eten!


Wij eten inderdaad vanavond soep met restjes van gisteren erbij!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem335

Bericht 11 Nov 2018 17:16

Re: Hapjes avond

Klinkt zo lekker, maar met mijn hongerlap zijn al die hapjes binnen 5-0 minuten op en dan gaat hij weer onrustig rondjes lopen. Dan mis je de gezelligheid. Sowieso zit hij niet zo snel vol met kleine hapjes. Brood erbij zou wel helpen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 18:10

Re: Hapjes avond

Katrien schreef:Ik ben geïnspireerd door jullie.

Ik heb net, samen met mijn oudste zoon, allerlei lekkere hapjes gekocht die we vanavond, met formule 1 op tv, op gaan eten.


:love:

Wat leuk! Dat wil ik later ook!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Nov 2018 18:18

Re: Hapjes avond

Het allerlekkerste op een hapjesavond vind ik als mijn moeder zelf een slaatje maakt. Dat vind ik zo veel lekkerder dan huzarensalade uit de winkel. Wij doen hapjesavond meestal bij mijn ouders, maar ik wil het thuis eigenlijk ook wel weer een keer doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 11 Nov 2018 18:48

Re: Hapjes avond

Ik wist gisteren niet zo goed waar ik zin in had om te eten en door dit topic heb ik gisteravond weer eens een hapjesavond gehouden. Had alleen veel te veel dus vanavond ga ik gewoon nog een keer haha. Ik heb komkommer, wortel, paprika, meloen, blokjes kaas, falafel, kipspiesjes, toastmix, turks brood en daarbij knoflooksaus, aioli en een aubergine/paprika spread.
<<

Patsy

Bericht 11 Nov 2018 19:11

Re: Hapjes avond

Marin schreef:
Katrien schreef:Ik ben geïnspireerd door jullie.

Ik heb net, samen met mijn oudste zoon, allerlei lekkere hapjes gekocht die we vanavond, met formule 1 op tv, op gaan eten.


:love:

Wat leuk! Dat wil ik later ook!


Hij zit ook te genieten, lekker eten, formule 1, zo mooi om te zien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Nov 2018 19:27

Re: Hapjes avond

Mijn mannen zitten ook tegen elkaar op de bank te kijken. Zo fijn.

Geniet ervan!
Let's discover the world together.
<<

Patsy

Bericht 11 Nov 2018 19:31

Re: Hapjes avond

Marin schreef:Mijn mannen zitten ook tegen elkaar op de bank te kijken. Zo fijn.

Geniet ervan!


Heerlijk, jij ook.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Nov 2018 12:52

Re: Hapjes avond

Oh, leuk, dit wil ik morgenavond met m'n oudste gaan doen als we alleen thuis zijn. Blauwschimmelkazen vallen nog niet binnen zijn smaakpalet, maar bv Hollandse garnaaltjes wel. Dus ik denk aan:

- rauwkost met guacamole en knoflooksaus
- nachos (ook met guac)
- tomaatjes gevuld met Hollandse garnalen
- mini-kaashapjes uit de oven
- vegaballetjes


En dan voor hem zo'n chemisch supermarkt-toetje en voor mij een glas wijn. Eten op het vloerkleed met een film op de TV.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Nov 2018 14:08

Re: Hapjes avond

Hier zijn blokjes brie wel echt favoriet bij de jongens en dingen zoals fuet of plakjes grillworst ook en olijven met stip op 1.
Mijn oudste is ook gek op haring, dus soms leg ik er ook een gesneden haring bij als we het echt als avond eten op tafel hebben staan. En voor ons maak ik vaak carpacciorolletjes met rucola er in, en wat truffeldressing en kaas er over heen. Ik zet altijd paprika en komkommer met een dipje er bij op tafel, vaak gewoon met heksenkaas bijvoorbeeld dat vinden de jongens ook lekker of ik vul daar kestomaatjes mee. En de jongste is gek op dippen haha, dus dan geef ik hem wat soepstengels en een schaaltje met een beetje roomkaas bijvoorbeeld. Vaak leg ik er dan nog wat druiven bij of deze tijd van het jaar partjes mandarijn, dat vinden de kinderen ook altijd lekker.

En dan inderdaad nog wat bladerdeeghapjes, mini pizza, mini groenten loempia's of een bittergarnituur er bij, altijd een succes!
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers