Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bananen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2017 08:50

Bananen

Na de peren nu ook een bananenvraag.

Ligt het aan onze keuken of zijn de bananen van tegenwoordig zoveel slechter? Wij hebben tegenwoordig áltijd bananen die openscheuren. Ze worden echt supersnel bruin, dat is nog tot daar aan toe, maar ze splijten ook open. Daar hadden we eerder nooit last van, is echt iets van de laatste maanden. Nou is het wel warm geweest, zou dat het zijn? We hebben het al op verschillende plekken in huis geprobeerd en verschillende supermarkten, maar ze splijten steeds. Wie weet is dit net een ander ras of andere importeur/land ofzo dan eerst.

Hebben jullie dat ook?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Sep 2017 08:53

Re: Bananen

He, ja dat heb ik ook! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik voor ik moeder was zelden bananen kocht en nu elke week. Dus misschien was het vroeger ook al zo maar dan wist ik dat niet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2017 08:54

Re: Bananen

Nou een paar maanden geleden bij ons nog niet! Dus ik vind het een vreemd mysterie.
Let's discover the world together.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 13 Sep 2017 09:04

Re: Bananen

Ik doe dagelijks een banaan in mijn shake maar merk het eigenlijk niet. Ik leg ze altijd in de koelkast, dan blijven ze naar mijn idee langer goed. Heel af en toe zit er wel eens een tussen die bruine plekken krijgt maar meestal blijven de laatsten gewoon zo'n 5 dagen goed, openscheuren heb ik ook geen last van. Ik koop ze bij de AH in zo'n zak of bij de Aldi.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2017 09:31

Re: Bananen

Ik koop er altijd maar 2 of 3 tegelijk, want zodra ze te geel zijn hoef ik ze niet meer. Bruin worden ze dus zeker niet bij ons.

Mijn bananen komen van de Lidl.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Sep 2017 09:36

Re: Bananen

Oh ja! Dat heb ik heel toevallig ook. Ik had zelf nog geen verband gelegd en gewoon het voor lief aangenomen. Maar nu je het zegt!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Sep 2017 09:45

Re: Bananen

Ja hier ook regelmatig. Die nu op de schaal liggen zijn wel goed. Die zijn van AH. 2 weken terug van de Jumbo hadden we het wel.
2016
<<

Anoniem252

Bericht 13 Sep 2017 09:50

Re: Bananen

Het viel mij ook al op, bananen gaan zo hard achteruit ineens. De gewone van de Ah zijn wel iets beter dan die uit een zakje. Maar alsnog barsten ze vaak open.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Sep 2017 09:54

Re: Bananen

Cotton schreef:Ik koop er altijd maar 2 of 3 tegelijk, want zodra ze te geel zijn hoef ik ze niet meer. Bruin worden ze dus zeker niet bij ons.


Dit heb ik ook ja! Als ze te rijp zijn, mag m'n vriend ze opeten haha. Maar ik wilde er vanmorgen dus één door m'n kwark doen, hij leek totaal niet overrijp ofzo, maar door de schil heen voelde ik dat ie van binnen gewoon helemaal zacht en rot was. Blegh. Weggegooid dus. Bij AH zie ik ook vaak opengespleten bananen liggen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 13 Sep 2017 10:00

Re: Bananen

Jakkes Bliss! Dat is echt zooooooo brrrrrrrrrrrr. Zachte banaan is echt vreselijk.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 13 Sep 2017 10:14

Re: Bananen

Ik koop bananen ook per 2 of 3 stuks tegelijk. Een tip die ik dikwijls voorbij zie komen is het afplakken van de bovenkant van de banaan (of de tros) met een stukje aluminiumfolie, dat zou de houdbaarheid goed doen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 13 Sep 2017 10:18

Re: Bananen

Ik koop ook regelmatig bananen (want bevatten veel calcium en is handig tegen kramp tijdens de zwangerschap), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze opensplijten. Toen het warmer was, werden ze wel sneller rijp en zacht.
Ik koop ze altijd bij de Jumbo, gewoon los en ik kijk dat er geen banaan vanaf is getrokken, want dat zorgt er volgens mij voor dat ze sneller rijpen.
Dat trucje van aluminiumfolie rondom de aanzet van de tros heb ik ook al eens voorbij zien komen, maar ik weet niet of dat werkt.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 13 Sep 2017 10:24

Re: Bananen

Haha wie opent het appels-topic? ;)

Hier zijn ze nog nooit opengespleten (zal nu vast binnenkort eens gebeuren haha), maar zijn ze wel heel snel bruin. Nog sneller als er ander fruit bij ligt trouwens. In de koelkast blijven ze wel langer goed, maar koude banaan vind ik niet zo'n succes. Koude peer wel btw!
<<

Anoniem328

Bericht 13 Sep 2017 10:29

Re: Bananen

Het is mij nog niet opgevallen.
Ik koop er meestal een stuk of 6 tegelijk maar dan wel van 2 verschillende trossen. Dus 3 die al redelijk rijp zijn en 3 die nog niet rijp zijn. Ik heb ze eigenlijk nooit in de koelkast liggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Sep 2017 10:51

Re: Bananen

Ze worden inderdaad wel redelijk snel bruin. Soms gebruik ik ze om te bakken bij een Indische maaltijd, dan vind ik het niet erg, maar als ik ze koop om mee te geven naar school dan is het minder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 13 Sep 2017 11:19

Re: Bananen

Hier zijn ze de laatste tijd ook al geregeld opengespleten! En dat had ik eerder helemaal niet. Echt vreemd! Verder eten wij best veel bananen, dus meestaak worden ze verder niet snel te rijp ofzo. Maar dat splijten is vreemd!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Sep 2017 11:20

Re: Bananen

Ik heb daar nooit last van eigenlijk. Ik koop steeds maar een paar bananen per keer. Soms bij de Lidl, soms bij AH.
<<

Anoniem231

Bericht 13 Sep 2017 13:32

Re: Bananen

Het schijnt aan het weer te liggen in het land van herkomst. Stond op een briefje bij de ah.
Ik koop ze nu een tijd niet. Gaat dan ook zo stinken!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Sep 2017 18:17

Re: Bananen

Ik heb er eigenlijk nooit veel last van. Meestal koop ik er 4 tegelijk en daar doe ik dan een week mee. Ik laat ze wel altijd in een plastic zakje zitten zodat ze het andere fruit niet raken. Ik heb altijd de fairtrade bananen van de AH. Ik let er wel altijd goed op dat ik geen te rijpe bananen pak.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 13 Sep 2017 19:53

Re: Bananen

Marin schreef:Na de peren nu ook een bananenvraag.

Ligt het aan onze keuken of zijn de bananen van tegenwoordig zoveel slechter? Wij hebben tegenwoordig áltijd bananen die openscheuren. Ze worden echt supersnel bruin, dat is nog tot daar aan toe, maar ze splijten ook open. Daar hadden we eerder nooit last van, is echt iets van de laatste maanden. Nou is het wel warm geweest, zou dat het zijn? We hebben het al op verschillende plekken in huis geprobeerd en verschillende supermarkten, maar ze splijten steeds. Wie weet is dit net een ander ras of andere importeur/land ofzo dan eerst.

Hebben jullie dat ook?


Nu heb ik het beeld van bananen op jullie toilet voor ogen :thumbup:

Het is mij trouwens nog niet opgevallen.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2017 19:58

Re: Bananen

Hahaha goede dag voor de beeldvorming vandaag he Saga.

Ik bedoelde natuurlijk woonkamer en keuken haha. Gek dat een deel van de mensen er wel en een deel geen last van heeft.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Sep 2017 20:02

Re: Bananen

Wij hebben dat ook. Gekke bananen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Sep 2017 21:00

Re: Bananen

Hier ook van die gekke bananen! Ik neem ze nu al een tijdje niet mee, ik moet steeds de helft weggooien en dat vind ik ook weer zonde. Maar ik ben er juist wel gek op, misschien moet ik er dan inderdaad maar 2 of 3 kopen steeds.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Sep 2017 21:38

Re: Bananen

Ik koop ook wekelijks bananen maar heb nog niet voorgehad dat ze opensplijten ofzo.
2012 & 2016
<<

Anoniem316

Bericht 13 Sep 2017 21:44

Re: Bananen

Ik heb juist dat de chiquita bananen zo hard zijn in het midden van de banaan. Kan hem ook makkelijk in vieren delen. Dat is heel gek.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers