Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

<<

Anoniem247

Bericht 22 Jan 2018 12:57

Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten?
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz)
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin)
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Jan 2018 13:06

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Oh jeetje.

Eens kijken:
Minstens een keer per maand denk ik wel.
waar? Hangt volledig af met wie. Maar een griek is voor mij geen uit eten maar gewoon vlees schuiven. Ik ga gewoon naar leuke restaurantjes toe, en dat kan vanalles zijn. Niet specifiek één keuken.
Met wie: Vriendinnen, familie, vrienden, collega.
Lunchen: doe ik soms nog liever uit ergens dan 's avonds uit eten. Maar dat is ook wel minstens een keer per maand denk ik.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Jan 2018 13:16

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Vroeger gingen we eens per maand. Meestal naar het restaurant hier op de hoek, ik weet niet hoe je dat omschrijft, beetje eetcafé/bistro-achtig, niet heel chic, gewoon gezellig. Af en toe gingen we Argentijns of Indisch eten. En af en toe met dochter naar een kindvriendelijk restaurant dat we zelf ook heel leuk vinden.

Tegenwoordig gaan we een heel stuk minder, heeft te maken met minder vangnet door (hopelijk tijdelijke) omstandigheden. Ik denk dat we nu een paar keer per jaar gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Jan 2018 13:25

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik noem alles wat niet (bij iemand) thuis eten is uit eten. Ik zie Caro typen dat naar de Griek voor haar niet 'uit eten' is, maar wat is het dan wel? Je eet toch ergens anders, dus je bent toch feitelijk uit eten? Of dat nou bij de Mac is of bij de Librije.

Ik denk dat wij gemiddeld één keer per maand ergens iets eten. De ene keer is dat op koopavond ergens in de stad een snelle hap, de andere keer naar zo'n all you can eat ding en de andere keer gewoon naar een leuk eetcafé. Die hele culinaire dingen zijn aan ons niet echt besteed, ik waardeer het eten niet genoeg om daar zoveel geld aan uit te geven, ik heb liever een lekker biefstukje dan een Michelinsterwaardig 10 gangenmenu.
Meestal gaan wij samen of met onze zoon erbij (dan gaan we meestal naar een pannenkoekenrestaurant, een all you can eat ding of iets in die trant, in ieder geval iets kindvriendelijks), maar we gaan ook regelmatig met vrienden, familie of collega's.

Lunchen doe ik regelmatig met mijn moeder als we even gaan winkelen. Dit doe ik ook vaak met mijn man of met vriendinnen.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jan 2018 13:32

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Vaak. Ik denk zo'n 20 keer per jaar. Gemiddeld 1 keer per 2 weken ongeveer. Waarheen is verschillend, maar gezellige eetcafés vinden we in elk geval leuk. Maar ook Italiaans, tapas, sushi, Oosters, net hoe het uitkomt. Het hoeft in elk geval niet altijd superuitgebreid, maar dat zal bij ons ook deels met de frequentie te maken hebben. Maar het gaat ons ook om de gezelligheid in ieder geval, het samen er even uit zijn.
Daarnaast gaan we als we op vakantie zijn ook vrijwel elke dag uit eten, dus dat zal ook zo'n 20 keer zijn. En dan ligt het er net aan waar we zijn en wat we tegenkomen wat het wordt.
Ik ga vaak met mijn man, maar ook wel met vriendinnen en familie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Jan 2018 13:35

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Elliot schreef:Ik noem alles wat niet (bij iemand) thuis eten is uit eten. Ik zie Caro typen dat naar de Griek voor haar niet 'uit eten' is, maar wat is het dan wel? Je eet toch ergens anders, dus je bent toch feitelijk uit eten? Of dat nou bij de Mac is of bij de Librije.


Eens. Maar als het alleen telt als je naar een exclusief restaurant gaat dan is het antwoord op de vraag dus: nooit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Jan 2018 13:46

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik ga bijna elke week wel een keer uit eten, soms (zoals deze week) zelfs twee keer per week. Dit kan zijn met m'n vriend, maar ook met vriend(inn)en of familie. Mijn vriend(inn)en wonen verspreid door het land en bijna alle afspraken die ik met ze maak gaan gepaard met een etentje. Nooit in luxe restaurants, daar houd ik helemaal niet van. Gewoon een gezellig (eet)café of iets dergelijks vind ik veel gezelliger.

Ik ben me er wel van bewust dat dit straks met baby een stuk lastiger gaat worden, dus ik geniet er nog maar van zolang het kan. :)

Uit lunchen ga ik ook regelmatig, ook gewoon in m'n eentje als ik toevallig rond lunchtijd in de stad ben.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2018 13:47

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten?
Hmm, ik denk 1 a 2 keer per maand, dus 12-24 x per jaar.
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz)
heel verschillende, maar de drie voorbeelden die je noemt juist nooit. Ik eet graag bij (Franse) bistros, Thais, Vietnamees, Koreaans, Italiaans - best heel veel verschillende dingen eigenlijk. Ik hou niet van biefstuk met friet, ook niet van tapas. We zijn de afgelopen jaren best veel naar echt goede restaurants gegaan, met Michelin sterren. Dat doen we nu ff iets minder.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin)
Meestal eens per maand met mijn vriend, als de kinderen uit logeren zijn. En alle overige keren met vrienden.
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen?
Niet zo heel vaak meer als vroeger, ik denk eens per maand ofzo? Ik ben tegenwoordig meer van het uit ontbijten gaan, dat vind ik leuk! En op een thuiswerkdag ga ik ook best weleens een kom ramen noodles eten in m'n eentje.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jan 2018 13:54

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Oh ja, lunchen doe ik ook vaak. Ook zeker wel 20-25 keer per jaar.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 22 Jan 2018 14:07

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten?
Gemiddeld gaan we 1-4 keer per maand uiteten.

En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz)
Wisselend maar vaak iets van al you can eat (sushi), tapas of gewoon een leuk eetcafé.

En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Met partner en onze kinderen, alleen met partner, met familie of met verschillende vriendinnengroepjes.

En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Lunchen is sinds we kinderen hebben iets minder geworden. Voorheen ging ik nog wel eens met vriendinnen lunchen, maar dat komt met de slaapjes van de kids niet zo handig uit dus we gaan vaker ergens uitgebreid koffie drinken 's morgens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 22 Jan 2018 14:10

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik denk ongeveer een keer of zes, en dan nog een keer of vijf uit lunchen.
Niet zo vaak, en ik zou best wat vaker willen, want ik vind het leuk. (ik heb niet zoveel geld en weinig vrienden en ik durf niet alleen) Wat mij betreft is uit eten bij alles wat eetcafé of restaurant heet, vrienden van me gaan regelmatig 'uit eten' bij een soort snackbar om de hoek, dat vind ik dan weer niet echt uit eten, maar zij wel en dat is prima.

Ik houd enorm (echt ENORM) van sushi dus ik mag wel graag af en toe sushi gaan eten. Verder ben ik vorig jaar twee keer naar een all you can eat geweest (waar sushi was dus je hoort mij niet klagen) maar dat heeft niet mijn voorkeur, alleen met die vrienden van hierboven is het wel handig want dan kunnen zij alles eten wat gefrituurd is en ik andere dingen. Vorige week ben ik uit lunchen bij een Foodhall geweest, dat vond ik ook heel erg leuk. (ik at een pokébowl)

Ik ga wel graag naar een speciaal restaurant, maar dat gebeurt echt zelden. Maar daar kan ik dan wel heel erg naar uit kijken. En in december ga ik altijd een keer naar een pannenkoekenrestaurant, dat is een traditie, en vind ik ook heel leuk voor n keer.
<<

Anoniem252

Bericht 22 Jan 2018 14:15

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Voorheen gingen we ongeveer 3x per maand denk ik, dan vooral naar Goedkopere gelegenheden. Bijvoorbeeld een bistro, la cubanita, sushi eten enz. Nu onze dochter er is zijn we pas 1x wezen koffie drinken haha. Ik weet niet zo goed hoe ik met mijn dochter in een restaurant moet zitten. Zou bang zijn dat ze gaat huilen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2018 14:52

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Wij gaan eigenlijk niet eens zovaak uiteten. Voorheen misschien iets vaker dan nu met kind maar toen gingen we ook niet persé maandelijks ofzo. Ik houd het op een paar keer per jaar. En dan liever kwalitatief goed in een goed restaurant dan in een eetcafé. Niks mis met dat laatste want ik vind een kip sateetje ook lekker. Maar ik zie dat meer als een hapje eten dan echt uiteten, in die zin snap ik Caro wel.
Ik denk dat we per jaar bij één a twee sterrenrestaurants eten, een aantal keer bij goede restaurants zonder ster (net niveau eronder, Bib Gourmand bijv), een aantal keer per jaar een restaurant van een bepaalde keuken (Italiaans, Mexicaans, Vietnamees) en op vakantie vrijwel dagelijks uiteten.

Uit lunchen doe ik vaak in m'n eentje, dat vind ik leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jan 2018 14:53

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Gemiddeld 1-2x per maand. Leuke kleine restaurantjes, eetcafeetjes of all you can eat, ik vind het allemaal leuk. Meestal met vrienden, soms met m'n vriend samen.

Lunchen doe ik minder vaak, maar vind ik wel erg leuk. Dus dan zeg ik; paar keer per jaar en dat is meestal met vriendinnen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2018 15:12

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten?
Gemiddeld 1x per maand maar dat is dan heel slecht verspreid.
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz)
Sushi vind ik lekker, maar er zit hier ook een restaurant met kleine hapjes dat vind ik ook leuk.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin)
Dit verschilt heel erg. De ene keer met vriendinnen dan met mijn vriend of met familie.
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Zeker wel elke 2 weken. Vind het heerlijk. Mijn vriend en ik lunchen regelmatig als J bij mijn ex is even met zijn tweeen ergens.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Jan 2018 15:13

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ik heb geen idee van een gemiddelde. Soms bijna 2 maanden niet en een andere keer 4x in een maand. Ik vind uit eten naar middelmatige restaurantjes wel steeds minder leuk, omdat ik vaak vind dat ik dan zelf lekkerder kook :eyes:. En om nou regelmatig naar een goed restaurant te gaan, hebben we geen geld voor (over). Daardoor gaan mijn vriend en ik samen wel minder uit eten nu, maar vaker is het met vrienden. Ik vind niet een soort restaurant per se heel leuk, alle soorten keukens kan ik wel wat lekkers in vinden.
Lunchen doe ik regelmatiger en dat vind ik ook bijna leuker dan 's avonds uit eten. Gezellig met een vriendin lunchen, koffie drinken en bijkletsen, heerlijk. Of met mijn vriend als we even samen weg zijn en dan in een onbekend plaatsje.
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 15:33

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Ava schreef:Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? ik ga bijna nooit meer uiteten. Ik denk dat ik vorig jaar misschien 3x uiteten ben geweest. Vroeger ging ik 3x per maand.
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) restaurants waar je een goed 4-gangen verrassingsmenu krijgt. De categorie die in de Lekker staat bijvoorbeeld. Tapas, Grieks en grill vind ik bijvoorbeeld zonde van het geld. Dat vind ik niet echt lekker.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Familie of vrienden.
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Dat doe ik vaker. Dat doe ik weleens met de kinderen, maar ook weleens alleen als ik in de stad werk. Ik denk 2x per maand.
<<

Anoniem298

Bericht 22 Jan 2018 15:44

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? 'Vroeger' gingen we 1-2 keer per maand uit eten, nu misschien 1x per kwartaal als dat lukt. Deze week gaan we twee keer ivm onze trouwdag en de goede uitslag van onze dochter, maar dat kan toevallig omdat we vorige maand een (financieel) extraatje hebben gekregen van een familielid.
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) Met de kinderen gaan we naar een kindvriendelijk restaurant zoals De Beren, Happy Italy of een wereldrestaurant hier in de buurt met een speeltuin erbij. Als we samen uit eten gaan eten we tapas. Sinds we een half jaar geleden de tapasbar hier vrijwel om de hoek een keer hebben geprobeerd zijn we verkocht. Daar gaan we nu graag heen samen.
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Met partner alleen of met de kinderen erbij. Soms met (schoon)ouders, een of twee keer per jaar met vriendinnen
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Weinig. Misschien 3-4 keer per jaar. Met een vriendin ging ik maandelijks wel lunchen, maar nu halen we om de kosten te drukken zelf broodjes en eten we dat gezellig thuis op.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2018 16:12

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Wat goed dat je het zegt Jet, mijn kinderen zijn ook dol op Happy Italy, daar ga ik weer eens met ze heen!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Jan 2018 16:28

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Wij gaan best vaak uit eten. Zeker minimaal 2x in de maand. Waarheen verschilt steeds. De ene keer iets makkelijks, de andere keer all you can eat, eetcafé, Italiaan. We proberen steeds iets anders uit. We hebben als traditie dat we elk jaar op de dag dat we wat kregen uit eten gaan bij een chique/duurder restaurant. Dat houden we er in.
Sinds kort zit Proeflokaal Bregje hier en daar kan je voor 12.50 euro 3 gangen eten. Ben er nu 4x geweest in korte tijd, maar ben nu even Bregje moe.

Lunchen doe ik ook regelmatig. Als we weg zijn samen, of zoals afgelopen zaterdag met mijn ouders in het dorp.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 16:28

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Happy Italy heb ik ook weleens met de kinderen gedaan. Dat was ook een succes. Ben ik vorig jaar misschien toch 4x uiteten geweest :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2018 16:48

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Is Happy Italy ook een beetje leuk met een ondernemende peuter?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 16:53

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Nee. Kleine tafeltjes en geen speelhoek. Het eten komt wel snel. En die van mij vinden pizza wel lekker. Ik ga binnenkort uiteten met de hele familie en vijf (klein)kinderen bij de Leemerhoef, daar hebben ze een speelhoek met oppas.
<<

Anoniem298

Bericht 22 Jan 2018 18:57

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hier is de speelhoek bij de Happy geschikt voor kinderen vanaf een jaar of twee.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Jan 2018 19:19

Re: Hoe vaak gaan jullie per jaar uit eten?

Hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit eten? We gaan elke week uiteten, soms meerdere keren per week. Meestal in het weekend. Dus ik denk toch wel zo'n 60 keer per jaar
En naar welke restaurants ga je dan graag? (tapas, Grieks, Grill enz) We gaan graag naar tapas restaurants, sushi restaurants, luxe restaurants en sowieso waar je lekker vega kunt eten
En met wie ga je het vaakst uit eten? (met je partner, een vriendin) Ik ga het vaakst met mijn vriend. Het is voor ons echt een hobby om nieuwe restaurants te ontdekken. Ook gaan we regelmatig uiteten met een vriend van ons.
En hoe vaak per jaar ga je ongeveer uit lunchen? Ik ga elk weekend uit lunchen en vaak ook nog doordeweeks met vriendinnen. Dus sowieso vaker dan 52 x per jaar

Ik ga veel uiteten en ook vaak uit lunchen. Dit komt ook omdat we midden in de binnenstad wonen en nog geen kinderen hebben. Uiteten gaan is ook echt een hobby van ons samen. Wij geven ons geld echt voor het grootste gedeelte uit aan eten en borrelen.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers