Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pizzarette

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 27 Dec 2018 21:31

Pizzarette

Op oudjaarsavond gaan we voor het derde jaar op rij pizzaretten. Nu gebruiken we meestal de kant-en-klare bodempjes van de AH, maar een van de gasten krijgt buikklachten van gewoon pizzadeeg en heeft om volkoren deeg gevraagd. Nu ben ik bang dat gewoon deeg zo lang duurt, of valt dat wel mee?

En heeft iemand nog goede tips en trucs?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem247

Bericht 27 Dec 2018 21:36

Re: Pizzarette

Geen idee of het lang duurt maar je zou evt ook een pitabroodje als bodem kunnen doen? Of een bodem van bloemkool?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 27 Dec 2018 21:36

Re: Pizzarette

Wij gebruiken altijd gewoon deeg. Mijn schoonouders rollen ze normaal gesproken niet uit, maar dat doe ik liever wel, want gewoon plat duwen met je handen op een schep werkt slecht vind ik. Ik heb gisteren bij hen met kerst alles vooraf klaargemaakt en ze waren er heel blij mee, haha. Dus vooraf heb ik het deeg helemaal plat gerold met een deegroller en ik heb gewoon even gemeten welk bakje ongeveer even groot was als het schepje en daarmee vormpjes uitgestoken. Dan kun je ook meteen aan de slag. Heb je hier iets aan?
Edit: en dan met bakpapiertjes tussendoor zodat ze niet aan elkaar plakken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 27 Dec 2018 22:46

Re: Pizzarette

Misschien heeft de persoon met de klachten wel een goede tip voor je, waarbij ze klachten vrij blijft
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 27 Dec 2018 23:54

Re: Pizzarette

Pitabroodjes opensnijden. Wij deden het voorheen ook altijd met deeg maar hebben het de laatste keer met pitabroodjes gedaan. 20x gemakkelijker en net zo lekker!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 28 Dec 2018 09:15

Re: Pizzarette

Ik maak soms pizza op flatbread.. dan zit je niet zoveel brood te eten. Snijd je gewoon één grote in vieren ofzo.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 28 Dec 2018 11:54

Re: Pizzarette

Ik deed het meestal uitrollen, uitsnijden en zelfs al kort afbakken totdat ze half gaar zijn. Daardoor plakt het minder aan dat schepding en duurt het ook minder lang aan tafel.
<<

Anoniem286

Bericht 28 Dec 2018 13:30

Re: Pizzarette

Ik vind het niet langer duren dan dat je gewoon zo’n pizzapak bodem gebruikt. Evt voorbakken is idd een optie.
Plakken hebben wij trouwens nooit last van, klein kommetje met olijfolie op tafel en je pizzaschepje een beetje invetten helpt goed.
<<

Anoniem273

Bericht 29 Dec 2018 22:54

Re: Pizzarette

Ik vind pitabroodjes echt veel minder lekker dan echt pizzadeeg.
Zelf deeg maken is helemaal niet lastig, even wat meer geduld hebben terwijl je wacht tot het goed gerezen is.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 30 Dec 2018 13:51

Re: Pizzarette

Mij lijkt pita broodjes ook minder lekker.
Ik ga het gewoon proberen, ga een pak van koopmans gebruiken als ik dat kan vinden in de supermarkt.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem321

Bericht 02 Jan 2019 15:14

Re: Pizzarette

En hoe was de pizzarette?

Wij hebben ook gepizzaretted met oud en nieuw en wij hebben het met pitabrood gedaan. Het was een groot succes. Ik heb (nog) geen ervaring met pizzadeeg, maar dat lijkt mij eigenlijk lekkerder.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers