Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hap & Stap

<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 18 Dec 2017 07:00

Hap & Stap

Hoi meiden,

Wij hebben met 8 stellen een datum geprikt om te gaan Happen & stappen. De bedoeling is dat iedereen een hapje of coctail etc maakt. Het moet niet teveel zijn omdat we natuurlijk 8 plekken hebben . Hebben jullie leuke ideeen voor mij?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 18 Dec 2017 08:32

Re: Hap & Stap

Ik heb meer info nodig. Hoe werkt het precies? Is het bij iemand thuis? Is er afgesproken wie wat maakt? (drankje of hapje) En wanneer is het?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Dec 2017 08:41

Re: Hap & Stap

Ik snap 'm ook nog niet helemaal. Soort running dinner maar dan met kleine hapjes en veel alcohol? Worden er ook echt 8 cocktails geserveerd? Is dat niet wat veel?

Ik zou sowieso kijken of je bij de cocktail een leuk bijpassend hapje kunt maken. Dus een piña colada (mierzoet) met een fris pittig tropisch hapje om te balanceren, een margarita met een taco tubje met gekruid gehakt en paprika, een dark & stormy met pittige kipkluifjes.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Dec 2017 08:42

Re: Hap & Stap

Toet schreef:Ik heb meer info nodig. Hoe werkt het precies? Is het bij iemand thuis? Is er afgesproken wie wat maakt? (drankje of hapje) En wanneer is het?


Same! Het is op 8 plekken, als in jullie gaan bij iedereen langs voor een hapje en een drankje? Maar je hoeft dus zelf niets mee te nemen en alleen als iedereen bij jou is snel en cocktail en/ of hapje op tafel te zetten? Of om en om hapje en drankje? Is er nog een thema of dieet? Lijkt me best veel trouwens, 8 plekken op 1 avond maar dat terzijde.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 18 Dec 2017 14:00

Re: Hap & Stap

We zijn inderdaad op 8 plekken. Iedereen woont in hetzelfde dorp en vlakbij elkaar.
Het is niet de bedoeling en een hapje en een cocktail het is of of . Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Oh en er zit geen thema aan of dieet.
Het is een soort walking diner.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Dec 2017 14:03

Re: Hap & Stap

Wordt er ook een bepaalde volgorde aangehouden? Zodat 1 persoon voor de amues zorgt, de andere voor een spoon, dan iets van een soep, tussengerecht, hoofdgerech, nagerecht, kaasplanken, koffie/thee met likeur.

Ik noem maar even iets.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Dec 2017 14:09

Re: Hap & Stap

Huismus schreef:We zijn inderdaad op 8 plekken. Iedereen woont in hetzelfde dorp en vlakbij elkaar.
Het is niet de bedoeling en een hapje en een cocktail het is of of . Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Oh en er zit geen thema aan of dieet.
Het is een soort walking diner.


Hmm. Ik zou dat toch beter onderling gaan afspreken. Anders gaat iedereen straks toch een cocktail maken en zit je lam aan de laatste tafel. Acht cocktails zonder hapjes lijkt me niet handig.
Ik zou echt even structuur erin aanbrengen en daarna pas gaan nadenken over wat je wilt gaan maken.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Dec 2017 16:09

Re: Hap & Stap

Marin schreef:
Huismus schreef:We zijn inderdaad op 8 plekken. Iedereen woont in hetzelfde dorp en vlakbij elkaar.
Het is niet de bedoeling en een hapje en een cocktail het is of of . Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Oh en er zit geen thema aan of dieet.
Het is een soort walking diner.


Hmm. Ik zou dat toch beter onderling gaan afspreken. Anders gaat iedereen straks toch een cocktail maken en zit je lam aan de laatste tafel. Acht cocktails zonder hapjes lijkt me niet handig.
Ik zou echt even structuur erin aanbrengen en daarna pas gaan nadenken over wat je wilt gaan maken.


Dan wordt het vast een vrolijke boel :smile:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 18 Dec 2017 22:25

Re: Hap & Stap

Marin schreef:
Huismus schreef:We zijn inderdaad op 8 plekken. Iedereen woont in hetzelfde dorp en vlakbij elkaar.
Het is niet de bedoeling en een hapje en een cocktail het is of of . Hopelijk is het nu wat duidelijker.
Oh en er zit geen thema aan of dieet.
Het is een soort walking diner.


Hmm. Ik zou dat toch beter onderling gaan afspreken. Anders gaat iedereen straks toch een cocktail maken en zit je lam aan de laatste tafel. Acht cocktails zonder hapjes lijkt me niet handig.
Ik zou echt even structuur erin aanbrengen en daarna pas gaan nadenken over wat je wilt gaan maken.

Heb vanavond gehoord dat we bij 3 dames voor hoofd en nagerecht eten ( klein dan ) nu mogen we onderling zelf afspreken wie wat wil, ik heb gestuurd dat ik een klein gerechtje/hapje wil maken
<<

Anoniem231

Bericht 20 Dec 2017 02:34

Re: Hap & Stap

Dan zou ik voor een voorgerecht gaan.
Een trio van zalm?
Of een cocktail (kip of zalm bv) met een knipoog naar de cocktails.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Dec 2017 10:31

Re: Hap & Stap

Het Voor, Hoofd en nagerecht worden al gemaakt.
Weet je al op welke positie je dan zit qua ronde?

je zou voor een heerlijke spoom kunnen gaan. Iets lekker fris tussendoor om even de smaakpupillen weer wat rust te geven. Een fris bolletje sorbet ijs met wat mousserende witte wijn er over.
Qua ijssmaken hou je het dan bij ene citrussmaak en die kan je natuurlijk afstemmen op de omliggende gerechten. Serveren in een hoog champagne glas met een stukje fruit op de zijkant en het ziet er al gelijk feestelijk uit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers