Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bbq 30 personen

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 01 Okt 2017 15:13

Bbq 30 personen

Binnenkort organiseren wij een bbq voor ongeveer 30 personen. Ik heb met een kleine bbq altijd al veel te veel in huis dus ben benieuwd hoeveel jullie zouden maken/kopen :)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Okt 2017 16:27

Re: Bbq 30 personen

Wij hebben toevallig pas een bbq voor ongeveer hetzelfde aantal personen gehouden en hadden ook echt veel te veel gekocht. Ik zou ongeveer 3/4 stukken vlees per persoon rekenen, de één eet wat meer en de ander wat minder.
Qua brood hadden we hamburgerbolletjes en 6 (grote) stokbroden, dat was te veel. Een schaal pastasalade en een grote schaal rundvleessalade, dat was wel op. Verschillende soorten saus, niet allemaal op, maar wel allemaal gebruikt.
Drinken reken ik altijd ruim, het restant zet ik gewoon in de voorraad en dat komt later wel op.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 01 Okt 2017 16:37

Re: Bbq 30 personen

Ik was laatst bij een grote bbq met ongeveer net zoveel mensen, degene die dat regelde had gewoon bij de slager aangegeven: ik regel een bbq voor zo en zoveel personen en daar wil ik graag vlees voor hebben. Zij hebben vervolgens per persoon vier-vijf stukken vlees klaargemaakt. Ik vond het overigens wel irritant dat iedereen dan hetzelfde had, ik vind hamburgers en saté lekker maar dingen als worstjes weer totaal niet. Dan moest je weer helemaal gaan 'ruilen' (zo werd dat ook gebracht, wil je iets anders, dan moet je ruilen :laughcry: ). Dus ik zou een beetje inventariseren wat iedereen lekker vind en dan even bij de slager gaan informeren wat er mogelijk is.

Overigens was er bij die betreffende bbq alleen een huzarensalade als bijgerecht, en gemengd fruit. En dan stokbrood. Terwijl ik de bijgerechten vaak minstens zo lekker vind. Ik miste echt een groene salade, pastasalade, dat soort dingen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Okt 2017 17:32

Re: Bbq 30 personen

Ik vind dat ze bij de slager vaak ook te veel vlees geven. Ook al geef je aan dat het voor zoveel personen is. 3 a 4 stukken vlees op is volgens mij echt wel genoeg. Ja salades wordt vaak wel veel van gegeten. Stokbrood vind ik ook moeilijk in te schatten. Maar als Taede zegt dat 6 te veel is. Zou ik 4 stokbroden doen.
2014 2016
<<

Anoniem249

Bericht 01 Okt 2017 17:48

Re: Bbq 30 personen

Jeetje wat veel vlees per persoon. Ik eet wel vlees, maar ook weer niet zoveel. Ik eet bij bbq's altijd het liefst salades, groentenspiesjes, gevulde champignons, een stukje zalm, lekkere kaasjes en dipjes etc.
<<

Anoniem278

Bericht 01 Okt 2017 18:01

Re: Bbq 30 personen

Ik vind dat ook echt veel vlees, maar als ik kijk naar de BBQ's waar ik bij ben geweest valt dat wel mee. Ik vind de tip van Poutine sowieso wel een goede om een beetje naar je gasten te kijken met de keuze van de gerechten.
Zelf ben ik ook wel van de lekkere bijgerechten. Diverse frisse salades, misschien naast simpel wit stokbrood ook donker stokbrood en/of turks brood, lekkere sausjes en/of dips.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Okt 2017 22:41

Re: Bbq 30 personen

Eens met Poutine en Quizzle, even kijken wat je gasten willen.
Wat ik altijd doe is kippendij halen bij de Turkse slager. Gewoon een paar kilo inslaan, kost bijna niks. Dat zijn niet zulke grote stukken dus iedereen kan zo veel pakken als ie wil. Je gooit heel die kip in de marinade en het is super lekker mals van de barbecue. Veel lekkerder dan zo'n kansloos worstje (die blijven toch altijd over?) of droge kipspies. Dan heb je niet zo'n 4 stuks per persoon principe. Speklapjes kun je bijvoorbeeld ook halveren. Ik maak ook altijd kleine hamburgertjes (soms van lamsgehakt, ook van de Turkse slager).

Goed, je vraagt hoe veel je moet halen.
Stel je gaat voor die kippendij, zou ik voor 2,5 KG halen, dan heb je in principe voor iedereen een stuk van 80 gram
Qua gehakt/burgers hetzelfde, 80 gram zijn prima burgertjes.
15 speklappen, allemaal door de helft, heb je er voor iedereen een.
Ik zou zelf nog iets van vis halen bijvoorbeeld een groot stuk zalm of een gamba's en daar spiesjes van maken.
Ohhh je kunt ook nog een groot stuk (2kg) Bavette of Picanha halen en die in z'n geheel barbecuen, daarna in plakjes snijden voor iedereen maar dan ben je wel meteen 40 euro kwijt voor een stuk vlees. Wel erg lekker!

Verder inderdaad lekkere bijgerechten. Ik maak bijvoorbeeld vaak couscous salade, kost niks, je hebt echt een mega schaal uit een pak couscous. Qua brood zou er hier op een groep van 30 personen wel een stuk of 10 (Turkse) broden doorheen gaan.
Ik maak meestal ook nog tomaatjes, champignons en aubergine van de barbecue maar voor zo'n grote groep zijn spiesjes denk ik makkelijker.

Hmm oke misschien moet je even aangeven wat je precies wil, dan kan ik beter met je meedenken! Wil je alles bestellen of ga je het zelf maken? En wat is je budget?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 02 Okt 2017 05:18

Re: Bbq 30 personen

Zo bedankt voor het meedenken allemaal! Ik reageer vanavond even uitgebreid :)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Okt 2017 09:31

Re: Bbq 30 personen

Als kraamborrel voor de vriendengroep ter ere van de geboorte van onze jongste hadden we ook een barbecue voor ongeveer hetzelfde aantal mensen.

Ik had zelf rijst,- pasta,- en Grieksesalade ( met spinazie) gemaakt en voor de kinderen nog spiesjes met poffertjes druiven en aardbeien. We hadden nog een watermeloen in stukken gesneden en wat losse aardbeien staan en ik had 4 Turkse broden gehaald waar we kruidenboter bij hadden, we hadden satesaus, kruidenroomboter en sambasaus.

Het vlees hadden we bij de slager besteld maar wij wilde inderdaad geen standaard pakket omdat bij ons niemand worstjes eet en een enkeling maar speklapjes bijvoorbeeld. Dus we hadden hamburgers, grillworstspiesjes en gewoon satestokjes, ik geloof 3 stukjes vlees per persoon.

We hadden mini cornetto's en waterijsjes na. Alle boodschappen hadden we door Albert laten brengen, de slager bracht het vlees en de barbecue die we ook weer vies mee terug mochten geven ( huur kostte 25 euro). Dus ik heb alleen de salades gemaakt, poffertjes spiesjes en brood gehaald :thumbup:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem223

Bericht 02 Okt 2017 13:39

Re: Bbq 30 personen

Ik ga ook altijd naar de slager. Je kunt verschillende pakketten kiezen, dus dan neem ik van alle soorten een paar. Zelf eet ik geen vlees dus neem ik 1 vegetarisch pakket. Vis wordt minder gegeten dus die neem ik dan ook minder. Bij onze slager zit alles erbij, diverse salades, sausjes, brood, kruidenboter en fruit.
Lekker handig, je kunt vaak de bbq en de borden er ook bij huren, maar ik neem altijd plastic bordjes en bestek.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Okt 2017 20:22

Re: Bbq 30 personen

Eindelijk even tijd voor een reactie! Fijn dat jullie allemaal zo meedenken :)

We gaan zoals het er nu naar uitzien voor 4 stuks vlees per persoon en ik haal 4 stokbroden.
Dan een rundvleessalade, aardappelsalade en een pastasalade. Ik zet er apart perziken en ananas bij.
Dan nog sausjes en kruidenboter. Verder zorg ik nog wek voor wat afbakbroden, mocht ik dan stokbrood te weinig hebben komt dat wel goed.
Drinken komt niet zo krap zoals Taeda al zei, dat komt hier ook wel op.
We hebben niet echt een budget maar ik wil het meeste wel zelf maken, gewoon omdat ik dat leuk vind :)

Poutine, wat vreselijk dat jullie vlees moesten ruilen! Wij willen niet van alles evenveel halen, op is op.
Toet, wat een uitgebreide reactie! Dat van die kippendijen is een goed idee, dat ga ik doen :ja: Zalmspiesen kunnen we ook nog wel maken voor de liefhebbers.
Minoessepoes, aten ze die poffertjes gewoon koud?
Ik ga ook voor weggooiservies, lekker makkelijk!
Laatst gewijzigd door Emma op 03 Okt 2017 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Okt 2017 20:30

Re: Bbq 30 personen

Hoeveel satesaus zouden jullie halen?
<<

Anoniem252

Bericht 03 Okt 2017 20:48

Re: Bbq 30 personen

Ik vind 4 stokbroden stiekem best weinig voor 30 mensen! Mijn man en ik eten samen al een stokbrood op als we bbqen :palm:
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Okt 2017 20:51

Re: Bbq 30 personen

Daarom zorg ik ook dat ik genoeg afbakbroden achter de hand heb, dan hoef ik ze alleen even af te bakken als het hard gaat :smile:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Okt 2017 12:43

Re: Bbq 30 personen

Ja hoor, poffertjes en pannenkoeken kan je prima koud eten, zeker in combinatie met fruit. Er stonden ook heel veel volwassenen van te eten!
Wij hadden inderdaad ook voor 2 personen vleesvervangers, dat was wel netjes afgepast, verder kwam het vlees niet zo precies. Wij hadden brood over, maar dat komt denk ik ook omdat als we gewoon barbecuen we al brood eten als we op het vlees wachten. En nu ging het vlees heel snel ( barbecue op gas) en stonden er ook meer salades op tafel, dus werd er in verhouding veel minder brood gegeten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Okt 2017 13:30

Re: Bbq 30 personen

Atelier Madame schreef:Ik vind 4 stokbroden stiekem best weinig voor 30 mensen! Mijn man en ik eten samen al een stokbrood op als we bbqen :palm:

Haha wij ook, met zeezout boter! :yes:
<<

Anoniem328

Bericht 05 Okt 2017 14:10

Re: Bbq 30 personen

Wij ook! En dan hebben we het over zo'n groot bakkersstokbrood.
Die kleine afbakstokbroden daar eten we er wel 1 p.p. van :smile:

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers