Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vullende smoothies

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Apr 2017 17:46

Vullende smoothies

Hoi!

Ik heb van een vriend een magic bullet gekregen. (wat overigens heel hilarisch was toen ik hem een berichtje stuurde dat ik zo blij was met z'n magic bullet en me 2 minuten later realiseerde dat ie misschien niet eens weet dat z'n blender zo heet en het nogal pervers over kan komen).

Anyway.. ik heb vanochtend een smoothie van kwart avocado, 1 banaan, handje spinazie, amandelmelk en cacao poeder gemaakt en het smaakte naar chocoladevla! Heel lekker! Heb alleen nu wel weer een beetje honger.

Iemand recepten voor gezonde smoothies (dus niet alleen maar fruit) die ook nog een beetje vullen? Ik heb ook nog gemalen chiazaad maar vind dat heel vies want het smaakt naar bittere vis. Wellicht hele chiazaadjes kopen maar ik heb het idee dat die niets doen voor je lichaam? Ik zal ook nog wat lijnzaad kopen al vind ik structuur niet zo lekker in m'n smoothie.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Apr 2017 18:05

Re: Vullende smoothies

Met groente smoothies kan ik je niet helpen, want daar hou ik niet van.

Je kan er havermout of iets doorheen doen. Hele chiazaadjes kan idd ook, wel snel opdrinken anders wordt het jelly achtig.

Ik maakte zelf vaak een smoothie van avocado, blauwe bessen, beetje verse jus, banaan en yoghurt. En als ik meer calorieën en vetjes wilde dan deed ik er een scheut room door.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Apr 2017 18:22

Re: Vullende smoothies

Magere yoghurt, beetje melk, banaan en een eetlepel pindakaas. Die vult bij mij altijd goed.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 04 Apr 2017 22:15

Re: Vullende smoothies

klinkt lekker die 'chocoladevla', die combi ga ik ook eens proberen.

ipv havermout gebruik ik liever een schep brinta als vulling. met havermout hou ik te veel stukjes in de smoothie maar dat kan ook aan mijn blender liggen.
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 06 Apr 2017 10:21

Re: Vullende smoothies

Ik doe er idd ook liever brinta door dan havermout, dat vind ik te grof om weg te drinken. Havermout gebruik ik alleen als ik het met een lepel eet.
Je hebt ook lijnzaadolie, als je de structuur van de zaadjes niet prettig vindt zou je dat er ook door kunnen doen.

Pindakaas met banaan vind ik overigens ook een lekkere en fijne vullende combinatie en daar maak ik liever een shake van dan van groentes en fruit.

En meer avocado erin? Ik maak voor mijn man de shake vaak met minimaal een halve maar ook wel met een hele avocado, maar hij valt te snel af dus heeft dat ook echt nodig als tussendoortjes, weet niet of dat voor jou ook een optie is?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 06 Apr 2017 16:11

Re: Vullende smoothies

Oja, die olie is wellicht ook een goed idee al voelt dat dan weer slecht ofzo haha..

Ik kan wel 10 kilo kwijt dus ben een beetje bang dat een hele (zelfs een halve) avocado me te dik gaat maken. Ik had er gisterochtend één van bevroren bosvruchten, banaan, avocado, spinazie en amandelmelk.. was ook erg lekker maar had wel weer echt trek om 11 uur (had smoothie rond 7u).
<<

Anoniem202

Bericht 06 Apr 2017 18:55

Re: Vullende smoothies

Feline schreef:Oja, die olie is wellicht ook een goed idee al voelt dat dan weer slecht ofzo haha..

Ik kan wel 10 kilo kwijt dus ben een beetje bang dat een hele (zelfs een halve) avocado me te dik gaat maken. Ik had er gisterochtend één van bevroren bosvruchten, banaan, avocado, spinazie en amandelmelk.. was ook erg lekker maar had wel weer echt trek om 11 uur (had smoothie rond 7u).


Van alleen die avocado ga je niet dik worden natuurlijk. Ik weet niet wat je verder nog per dag eet, maar als je verder gewoon een normaal eetpatroon hebt zul je door avocado's te eten niet dik worden.
Het voordeel van de avocado toevoegen aan de smoothie is dat het vullender wordt en je dus langer volzit, waardoor je misschien een tussendoortje kunt skippen of minder snaaitrek gaat krijgen. Waardoor je dus minder snel zult aankomen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 07 Apr 2017 02:20

Re: Vullende smoothies

Ja, daar heb je ook wel gelijk in Phoebe. Ik heb op dit moment echt een heel onregelmatig eetschema omdat ik ongelooflijk veel buiten de deur heb gegeten en gefeest. Al m'n vrienden zijn sinds vandaag vertrokken dus komende weken kan ik daar verandering in aanbrengen.

Ik ontbijt nu vaak om 7u met havermout, banaan, rode vruchten en amandelmelk. Dan lunch ik rond 12u met 2 boterhammen met een halve avocado en dan moet ik rond 4u avond eten omdat ik om 5u weer naar werk moet dus dan eet ik vaak een curry of zelfgemaakte verse springrolls met spinazie,groente, gerookte tofu en de andere helft van de avocado. En dan eet ik vaak om 9.30 als ik thuis kom nog iets.. wat nootjes of een boterham. Over 2 weken heb ik niet meer zulke vreemde werktijden dus hopelijk kan ik dan wat minder eten zo laat.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 19 Apr 2017 20:12

Re: Vullende smoothies

Om meer te verzadigen zou ik meer eiwitten zoals kwark en/of vezels zoals speltvlokken, haver of lijnzaad toevoegen. Verder zou ik zelf ook echt om 10 uur alweer trek hebben als ik om 7 uur een smoothie heb gehad. Ik eet dan een eitje of een cracker met kipfilet.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 19 Apr 2017 22:58

Re: Vullende smoothies

Mijn dietiste raadt (dagelijks) fruitsmoothies af omdat je al snel teveel fruit, (dus ook suikers) binnen krijgt en omdat je het pureert hoeft je lichaam veel minder te werken om het te verwerken en je zit ook er veel minder lang vol van daardoor.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers