Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat serveer jij bij een bbq?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Jun 2018 15:57

Wat serveer jij bij een bbq?

Over 2 weken geven wij een BBQ voor zo'n 20/25 personen.

Nu heb ik bij de slager een pakket besteld met 5 soorten vlees.

Wat serveren jullie er dan verder nog bij aan salades etc.?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2018 16:03

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Stokbrood met wat smeersels, en zelf maak ik vaak een Griekse salade (sla, tomaat, komkommer, feta, rode ui, azijn en olie) en/of een pastasalade, of bijvoorbeeld een aardappelsalade. Ook lekker erbij vind ik stukjes meloen of ananas.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jun 2018 16:10

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ik eet zelf nooit vlees bij een bbq. Ik maak salades (couscoussalade, laatst had ik een lekkere watermeloen/feta salade, een tomaten/basilicum/mozzarella salade etc), rooster maïskolven (echt easy, beetje boter en zout erop en klaar), ik rooster aubergine (lekker ingesmeerd met een olie met verde kruiden), ik maak zoete aardappel met een munt/yoghurt saus. Evt nog stukjes meloen met ham en dan is mijn bbq-creativiteit al weer op zn max.
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 17 Jun 2018 16:16

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Maiskolven en zoete aardappel pakketjes zijn hier ook altijd een hit. Daarnaast maak ik vaak groenten spiesjes (ui, paprika, tomaat, champignon of iets dergelijks), portobello met wat geitenkaas in een aliminium folietje, dat soort dingen. Dan vaak nog een simpele salade ernaast.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jun 2018 16:19

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Turks brood met smeersels
Fruitsalade
Pastasalade
Witlofsalade (rauwe witlof, walnoot, yogurtmayo dressing, stukjes appel, verse bieslook en citroensap)
Aardappelsalade (gekookte krielen, zalm, asperge gewokt met beetje knoflook, yoghurtmayonaise dressing)
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 17 Jun 2018 16:34

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Aardappelsalade / rundvlees salade
Sla met komkommer, tomaat, augurk enz
Stokbrood met smeersels
Meloen met ham
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jun 2018 16:44

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Naast dingen die hier al genoemd zijn ben ik erg fan van haloumi met aubergine, en spitskool. Die laatste in kwarten roosteren op de bbq en serveren met pindasaus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jun 2018 16:46

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Oh dat klinkt als een soort caveman gado gado, die spitskool! Ga ik ook eens doen.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jun 2018 17:32

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ik maak dan vaak een salade met watermeloen, feta en munt. Of nog simpeler: galiameloen met balsamico azijn en verse zwarte peper. Geleerd in Italië.
Wilde perziken op de bbq vind ik ook lekker.
Qua groenten houd ik van courgette, aubergine, paprika, champignons en pimiento Padron.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem317

Bericht 17 Jun 2018 20:16

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Verschillende salades (het ligt er een beetje aan wie er komt barbecuen), stokbrood, smeersels, fruit en sauzen.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jun 2018 21:02

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Tomaat met mozzarella (en eventueel wat kruiden) op de bbq.

Ik doe er altijd een simpele salade bij, met feta, tomaat, pijnboompitten e.d.
<<

Anoniem244

Bericht 17 Jun 2018 21:49

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Pastasalade
Stokbrood wit en bruin / Turks brood
Aoli / heksenkaas / Kruidenboter / smeerkaas / zoete peper dip
Komkommer
Paprika
Mozarella met tomaat
Huzarensalade
Aardappelsalade
Meloen met ham
Champignons gevuld met Kruidenboter
Courgette
Verschillende soorten fruit
Spekjes / marsmellows
Wadorfsalade
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Jun 2018 05:46

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Wat wij ook op de barbecue leggen zijn stukken banaan, omwikkeld met spek.
Laatst gewijzigd door Meg op 18 Jun 2018 05:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 18 Jun 2018 05:46

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Naast alle andere suggesties tortilla wrap gevuld met spinazie, geitenkaas, pijnboompitten en honing in aluminium folie en dan op de bbq.
<<

Linvi

Bericht 18 Jun 2018 07:55

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Oew.... Dit komt precies op het juiste moment. Wij hebben 30juni een bbq met een groep dus kan mooi wat ideetjes op doen!

Gelijk een vraagje, wij hebben 32 volwassenen en 8 kinderen tussen de 1 en 8. Hoeveel stokbrood zouden jullie doen?
<<

ChiQ

Bericht 18 Jun 2018 08:11

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Linvi schreef:Oew.... Dit komt precies op het juiste moment. Wij hebben 30juni een bbq met een groep dus kan mooi wat ideetjes op doen!

Gelijk een vraagje, wij hebben 32 volwassenen en 8 kinderen tussen de 1 en 8. Hoeveel stokbrood zouden jullie doen?


30 stokbroden. :smile: ik weet hoe dat gaat als zoveel mensen hongerig op vlees wachten. Dan gaat het hard met je brood.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jun 2018 08:16

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ja ik zou voor de volwassenen toch bijna zeker een heel stokbrood per persoon rekenen. Kinderen minder natuurlijk. Misschien zou ik er wel 35 doen voor de zekerheid.
Wij gaven laatst een feestje voor pakweg 20 a 25 volwassenen plus handje kinderen en toen zijn er 75 kadetjes (met hot dogs en pulled pork) door heen gegaan. 75!
Let's discover the world together.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 18 Jun 2018 08:25

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Wij hadden pasgeleden een barbecue voor 10 volwassenen en 4 kinderen en toen zijn er maar 2 broden doorheen gegaan. Wij vonden dat zelf ook wel heel weinig. Er was heel veel brood over dus.
Gisteren barbecue voor 4 volwassenen en 2 kinderen en toen gingen er ook 2 broden doorheen.
Ik zou zelf 1 stokbrood per 2 personen rekenen. Zeker als je daarnaast nog salades hebt
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 18 Jun 2018 08:38

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Wow Marin, daar is veel doorheen gegaan! Ik zou ook 1 brood voor 2p doen en verwachten dat er dan nog overblijft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Jun 2018 08:47

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Hangt heel erg af van het soort barbecue.

Als wij gewoon als gezin barbecueën dan doe ik vaak iets van brood/ aardappelsalade/couscoussalade bijvoorbeeld maar kies ik maar 1 van die dingen, vaak een maiskolf/ spiesjes met groenten ( kerstomaat, rode ui, champignon, paprika, courgette in olie met knoflook en rozemarijn gemarineerd) of geroosterde groenten uit de braadslee en een salade ( kan groenten of fruit zijn) en dat is het ( dus 1 keer koolhydraten, 1 keer warme groenten en 1 keer koude groenten (of fruit) en vlees of vis). Soms wel meerdere verschillende stukken vlees of vis maar vaak ook 1 wat groter ding zoals een kip of een beenham en dat is het.

Vorige week vierde we de verjaardag van de jongste en aten we met zo'n 17 mensen, toen had ik kipsatéspiesjes gemaakt met satésaus een grote schaal kroepoek en cassave er bij, gebakken uitjes, seroendeng, stokbrood, atjar zelfgemaakt en komkommer in zuur, toen had iedereen al veel taart en hapjes op dus een niet te grote zware barbecue en een beetje alles in 1 thema ( dat vind ik ook altijd makkelijk om er bijgerechten omheen te verzinnen).

En van het weekend aten we in totaal met 10 mensen van de barbecue en had ik pulled pork broodjes gemaakt. Coleslaw (zelfgemaakt), een groot stuk procereur gemarineerd en uren op de barbecue gehad en Turksbrood, met daarnaast nog een fruit salade ( 3 soorten meloen, citroenrasp, olijfolie en geitenkaas) en een gewone salade en geroosterde groenten ( artisjokken, kerstomaat, rode ui, champignons, paprika, courgette ed) met Provençaalse kruiden en verkruimelde feta.

Maar vorig jaar gaven we een kraamfeest en hadden we ook vlees van de slager ( heel standaard hamburger, spiesje, worstje) met een gasbarbecue er bij geleverd en iedereen kon zelf zijn vlees bakken, dat was toen ook voor meer dan 30 mensen. Omdat de barbecue met zoveel mensen vaak al snel vol ligt met alleen het vlees had ik geen groenten voor op de barbecue gemaakt. Ik had een rijstsalade ( rijst met kerrie, 3 kleuren paprika, lente-ui en rode ui en cashewnoten), pastasalade (fussili, lente-ui, rode pesto/citroensap/olie/knoflook, kerstomaat, pijnboompitjes ed), aardappelsalade en een Griekse spinazie salade ( rode ui, olijven, tomaat, komkommer, feta ed). En dan hadden we heel veel Turksbrood, saté-saus, knoflooksaus en een grote watermeloen in plakken gesneden liggen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Jun 2018 08:53

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ik doe vaak Turkse broden i.p.v. stokbrood, bij het kraamfeest had ik toen 6 van die grote broden en de helft was over. Maar wij hebben toen de schalen met eten zo lang mogelijk gekoeld gehouden dus de salades en brood ed. pas op tafel gezet toen de gasbarbecue ook al aan stond en daar is het vlees heel snel op gaar, dus toen aten mensen zich niet al vol aan stokbrood voordat het vlees klaar was.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem244

Bericht 18 Jun 2018 09:13

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ik reken vaak een half stokbrood voor 1 persoon
En doe er ook vaak een Turks brood bij
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jun 2018 10:40

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

En mocht je dan veel brood overhebben dan kun je er broodpudding van maken en wentelteefjes!
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Jun 2018 11:45

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Ligt ook echt aan de doorlooptijd. Zet je direct je salades neer mé tdaarnaast brood dan gaat het minder hard dan als je alleen begint met brood.

En anders zou ik echt op éé stokbrood pp rekenen. De kinderen van mijn vriend eten zo een stokbrood op als ze honger hebben hoor. Maar als je de kindermaagjes eert vult met andere dingen, dan talen ze er weer niet naar.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jun 2018 12:04

Re: Wat serveer jij bij een bbq?

Caro schreef:Ligt ook echt aan de doorlooptijd. Zet je direct je salades neer mé tdaarnaast brood dan gaat het minder hard dan als je alleen begint met brood.

En anders zou ik echt op éé stokbrood pp rekenen. De kinderen van mijn vriend eten zo een stokbrood op als ze honger hebben hoor. Maar als je de kindermaagjes eert vult met andere dingen, dan talen ze er weer niet naar.

Wat typ jij gek.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers