Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Glutenvrij brood

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2024 13:18

Glutenvrij brood

Ik heb jaren terug geheel gv gegeten ivm buikproblematiek. Dat is helemaal goed gekomen icm grotendeels glutenarm eten.

Dat heb ik sinds mijn verhuizing losgelaten. Gv brood is zo duur. :-( Maar goed, het gaat niet goed met mijn buik. Nu had ik twee keer geluk bij AH met gv brood voor 50 cent (brood van gister).

Is er niet een goedkoper alternatief?

Yam brood van Jumbo valt af, die vind ik niet lekker en ook geen jumbo in de buurt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Feb 2024 18:42

Re: Glutenvrij brood

Een vriendin van mij heeft dezelfde zoektocht. Eerst had ze speltbrood van de Dirk, maar dat is inmiddels uit het assortiment.

Beste goedkope optie is momenteel zelf bakken.
08/2018
05/2021
<<

Maple

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 08 Dec 2023 15:17

Bericht 15 Feb 2024 19:41

Re: Glutenvrij brood

Zijn het echt álle gluten bevattende granen waar je buik op reageert, of zou je ook geholpen zijn door het eten van speltbrood?
Ik heb een tijd glutenvrij gegeten en uiteindelijk deed ik het daarna ook erg goed op speltbrood. Inmiddels kan ik ook weer gewoon volkorenbrood eten en heb ik vooral last als er extra toevoegingen in het brood zitten (meestal hoe donkerder het brood, hoe meer last). Bij mij speelt het vooral op met stress/spanning en dan schakel ik weer even terug naar spelt.

En anders een alternatief voor brood zoeken? Havermout/overnight oats?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2024 20:02

Re: Glutenvrij brood

Dat weet ik niet, maar kan het wel uitproberen natuurlijk. Ik heb de laatste tijd veel waldkorn gegegeten, dat is natuurlijk heel donker brood. Goede opmerking!

In de ochtend eet ik kwark met toevoegingen van noten ed. Op mijn werk wil ik eigenlijk gewoon een boterham naar binnen kunnen schuiven. Overnight oats vind ik overigens niks!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Maple

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 08 Dec 2023 15:17

Bericht 15 Feb 2024 20:10

Re: Glutenvrij brood

Waldkorn is bij mij ook één van de broodsoorten waar ik last van krijg inderdaad. Jammer want het is wel lekker brood!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Feb 2024 20:42

Re: Glutenvrij brood

Jip schreef:Dat weet ik niet, maar kan het wel uitproberen natuurlijk. Ik heb de laatste tijd veel waldkorn gegeten, dat is natuurlijk heel donker brood. Goede opmerking!

In de ochtend eet ik kwark met toevoegingen van noten ed. Op mijn werk wil ik eigenlijk gewoon een boterham naar binnen kunnen schuiven. Overnight oats vind ik overigens niks!


Niet elk speltbrood is glutenvrij, vandaar ook de zoektocht. Vriendin reageert op elke aanwezige gluut
08/2018
05/2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2024 22:01

Re: Glutenvrij brood

Ik heb geen coeliakie, gelukkig. Hoewel het destijds net niet geïrriteerd genoeg eruit zag van binnen, om het een naam te geven. Dus misschien dat speltbrood wel goed gaat. Ik zal morgen even kijken bij AH.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 15 Feb 2024 22:42

Re: Glutenvrij brood

Geen enkel speltbrood is glutenvrij.
Maar als je geen coeliakie hebt kan het zijn dan speltbrood wel goed gaat.
Al het echte glutenvrije brood is erg duur. Wij hebben thuis brood van bakker Leo.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Feb 2024 00:22

Re: Glutenvrij brood

Daar heb ik naar gekeken, maar aangezien ik de enige ben, is dat helemaal duur met verzendkosten.

Speltbrood maar proberen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Feb 2024 08:56

Re: Glutenvrij brood

MrsMath schreef:Geen enkel speltbrood is glutenvrij.
Maar als je geen coeliakie hebt kan het zijn dan speltbrood wel goed gaat.
Al het echte glutenvrije brood is erg duur. Wij hebben thuis brood van bakker Leo.

Wij oooook. En nu ook paar keer zelf broodjes gebakken met meel van Oerchef. Duurrrr maar nog nooit zulk lekker gv brood gehad!

Sorry Jip heb jij verder weinig aan 🙈

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers