Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we - de paaseditie

<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1020

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 30 Mrt 2024 18:03

Wat eten we - de paaseditie

Wat gaan jullie eten/maken dit paasweekend? 🐣🐰

Mijn broer en zwager komen morgenmiddag rond lunchtijd en blijven ook logeren! Heel veel zin in. Ik denk dat we teveel eten in huis hebben maar dit gaan we ongeveer eten (alles lactosevrij ivm m’n broer):

Paaslunch borrelplank zondag:
• zelfgemaakte hartige paasstol met pistachepesto, honingtomaten en pittige tomatenboter
• paashaasvormige bladerdeegbakjes met ei ragout
• kaasjes, crackers, uien chutney
• vegan champignon crème soep
• druiven, cashewnootjes, zoute stokjes

Avondeten
Kaasfondue, blijkt in die kant-en-klare Emmi heel weinig lactose te zitten, nooit geweten! M’n broer heeft het al dik 20 jaar niet meer gegeten 😉

Om te dippen hebben we sweet chili tortilla chips, druiven, verschillende soorten brood/desem, garnalen, ananas, tomaatjes, paprika, broccoli, champignons

En ijs als toetje.

Paasbrunch maandag
• cruffins met blauwe bes/vegan roomkaas/lemon curd
• havermout cups gevuld met yoghurt en fruit
• broodjes met smeersels
• frambozen/citroen smoothie
• mini paasstolletje
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 30 Mrt 2024 18:53

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij gaan niet ergens heen en ontvangen ook geen bezoek. Morgen gezellig paasontbijt met het gezin met lekkere broodjes, croissants en gekookte eieren.

's Avonds gaan we gourmetten met zijn vijven.
En voor 2e paasdag hebben we asperges, met lekker vlees wat mijn man bereid en aardappelkroketjes erbij.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 30 Mrt 2024 19:42

Re: Wat eten we - de paaseditie

Morgen gaan we paasbrunchen bij mijn vader en zijn vrouw. In de avond thuis gewoon een HF.
Maandag heb ik een paasbrunch thuis met afbakbroodjes en luxe beleg. En in de avond heb ik gereserveerd bij de pannenkoekenboerderij
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Mrt 2024 19:55

Re: Wat eten we - de paaseditie

Niks bijzonders. We zitten op de camping dit weekend en ontbijten, lunchen en eten net als anders.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 30 Mrt 2024 19:57

Re: Wat eten we - de paaseditie

Klinkt heerlijk Ginny! En veel werk ook wel.

Morgen brunchen we bij mijn ouders en daar eten we ‘s avonds ook. We doen maar een simpel ontbijtje anders wordt het zo veel!

Maandag doen we wel een paasontbijt met z’n vijven. ‘s avonds bestellen we een 3 gangen diner bij een restaurant in de buurt. Dat eten we als de kinderen op bed liggen. Zij eten een AVG’tje.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1020

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 30 Mrt 2024 20:58

Re: Wat eten we - de paaseditie

Gezellige en lekkere plannen 🤩

Teun, eigenlijk is alleen die hartige paasstol redelijk veel werk en die heb ik alvast gemaakt net 😉 Die ei ragout is heel snel klaar, paashaas bakjes zijn van de AH en de soep komt uit zak, haha.

Bij het ontbijt gaan m’n man en/of m’n zwager vast even meehelpen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Mrt 2024 21:55

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wat heerlijk allemaal Ginny! Ze worden lief ontvangen bij jullie 🤩

Lekker vooruitzicht dat luxe diner Teun!

Wij staan op een camping op de Veluwe. Morgenochtend komen mijn stiefvader en moeder voor de hele dag, zin in! We hebben een simpel ontbijtje maar wel Paas-erig met sowieso matses want die hadden de jongens op school gegeten en wilden ze weer. Suikerhaantjes, lekker brood, eitjes, sapjes etc. Rest van de dag is er qua eten niet iets bijzonders behalve paaskoekjes en paaseitjes 🐣
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mrt 2024 22:19

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij zijn op een Landal-park en gaan morgen uit eten bij de brasserie hier. Maandag is m'n man jarig en bestellen we patat, daar wordt hij nogal blij van 🤣

En we ontbijten twee dagen uitgebreid. Vanaf dinsdag weer op rantsoen. 🤐
Laatst gewijzigd door Bliss op 30 Mrt 2024 23:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
❤ 7 juni 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Mrt 2024 22:51

Re: Wat eten we - de paaseditie

Morgen gaan we uitgebreid lunchen in een restaurant. Daarvoor eet ik gewoon zo weinig mogelijk. Avondeten slaan we in principe over (als de kinderen honger hebben krijgen ze een boterham en wat rauwkost). Mochten we nog trek hebben als de kinderen op bed liggen dan hebben we wat kaasjes, toastjes en tapashapjes.
Maandag een wat uitgebreidere lunch met paashaasbroodjes, croissantjes en eitjes. 's Avonds wilden de kinderen hapjes eten. Ik heb wat kant- en klare tapashapjes, pasteitjes met ragout, bladerdeeghapjes, hamkaas hapjes, stokbrood en carpaccio. Mocht dit niet genoeg zijn hebben we ook nog soep.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 705

Geregistreerd: 11 Okt 2022 21:24

Bericht 30 Mrt 2024 23:32

Re: Wat eten we - de paaseditie

Klinkt heerlijk Ginny.

Pasen is voor ons eigenlijk alleen ontbijt of brunch. Morgenochtend maak ik een paasontbijt, maar van te voren eerst de door de kinderen geverfde eieren zoeken in de tuin en dat ontbijten met gekookte eieren, croissants, paasbrood, broodjes, gerookte zalm, ander beleg en sapjes. En een feestelijk gedekte tafel. En op tweede paasdag doen we dit met de hele familie bij mijn ouders maar dan met brunch. Verder dan qua avondeten niets bijzonders.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Mrt 2024 23:52

Re: Wat eten we - de paaseditie

Morgen ontbijten we bij mijn ouders, zal wel neerkomen op broodjes, eieren, paasstol en crackers etc. Morgenavond eten we ook daar, maar geen idee wat.
Maandag ontbijt ik thuis met mijn zoontje. Ik twijfel nog tussen gewoon pap (want lekker snel) of de paashaasbroodjes die ik gekocht heb. We moeten dan op tijd in de auto zitten voor een lunch bij familie aan de andere kant van het land. Dat zal wel flink uitgebreid zijn. Die avond eten we bij mijn ouders, gezien de reistijd zal dat wel wat simpeler zijn.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4997

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 31 Mrt 2024 08:23

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij zijn op vakantie met de familie op een bungalowpark in Drenthe.
We hebben straks in ons huisje een brunch met croissants, harde broodjes, mini paasstolletjes (in plakjes), kleine matzes, aardbeien, eieren en lekker beleg.

Vanavond eten we een paasdiner.
We deden daar gister einde van de dag pas boodschappen voor en de AH in het dorp leek wel geplunderd🤭
We vonden nog net een rollade, hamburgers voor de kids met salade en friet uit de airfryer.

Morgen brunch in het andere huisje, laat mij verrassen!
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1020

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 31 Mrt 2024 08:28

Re: Wat eten we - de paaseditie

Heerlijk al die uitgebreide ontbijtjes! En wat gezellig, nog zoveel mensen die echt op vakantie zijn dit weekend.

Eigenlijk ken ik ook alleen het paasontbijt hoor, maar wanneer m’n broer en zwager komen logeren dan eten we/koken we sowieso een stuk uitgebreider. Vind het altijd leuk om dan een beetje uit te pakken en om recepten te testen. Vooral leuk omdat mijn broer heel vaak bepaalde dingen in restaurants/uit de winkel niet zomaar kan eten ivm de lactose. Vind ik leuk om dan lactosevrije varianten op te bedenken.
Laatst gewijzigd door Ginny op 31 Mrt 2024 10:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 31 Mrt 2024 08:32

Re: Wat eten we - de paaseditie

Mijn oma en ouders komen straks hier brunchen. Vroeger deze deden we dat altijd bij mijn oma (en opa). Ik heb ook haar (spuuglelijke 😆) paasservies gekregen. Vind die tradities zo leuk ♡
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mrt 2024 08:35

Re: Wat eten we - de paaseditie

Klinkt allemaal heel gezellig inderdaad!

Wij hebben gisteren O's verjaardag gevierd. Dus we aten veel taart, cake pops en heel veel lekkere borrelhapjes. Ik had er een soort paas borrel van gemaakt met allemaal lekkere hapjes van de Albert Heijn. Die croissant krans uit een verspakket was makkelijk te maken en echt heek lekker! En de Paas salade met bloemetjes, blauwe bessen en feta was heel lekker fris. Was wel een succes dus.

Vandaag rustig aan, we eten alleen wat restjes denk ik en ik zit nog lekker in bed met kopje koffie terwijl O en m'n man samen aan 't lego'en zijn (en M slaapt nog, zo moe van gisteren).

Morgen Paas brunch bij m'n schoonouders en dan is m'n schoonvader jarig (en O ook echt) en s avonds dus weer borrel daar.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15960

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Mrt 2024 09:31

Re: Wat eten we - de paaseditie

Mijn post komt wel wat zuur over als ik hem zo teruglees 😅. Allesbehalve hoor. Ik vind het juist heel leuk om te lezen hoe iedereen lekker uitpakt! Maar ik ben ook elk jaar heel blij dat wij er niet echt iets aan doen, het scheelt me altijd veel stress.

Lekker eten allemaal deze dagen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3608

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 31 Mrt 2024 10:32

Re: Wat eten we - de paaseditie

Ik doe ook niets bijzonders hoor, Lady.
Wel leuk om het van de anderen te lezen inderdaad.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Mrt 2024 10:43

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij hebben vandaag paasbrunch

Wat heb ik op tafel staan:
Melkbroodjes met chocola
Krentenbrood
Kukelbrood (brioche met chocola en kaneel)
Afbakbroodjes in haas en bloemvorm
Eieren
Verschillende soorten vleeswaren
Verschillend zoet beleg
Smoothie met mango en rode vruchten
Optimel

Vanavond eten we daarom simpel een geroosterde tomatensoep (verspakket) en daarbij Benfica dat is een kaas kruidenbrood. Echt heel erg lekker.

Morgen is voor ons een gewone dag qua eten.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mrt 2024 11:04

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij hebben vandaag een paasbrunch bij mijn ouders. Mijn ouders eten altijd vrij simpel (als er brie op tafel staat is het al bijzonder) dus ik heb zelf eiersalade gemaakt als extra beleg.
Morgen doen we thuis een uitgebreid ontbijtje.
Ik kan zelf niet zoveel eten door mijn zwangerschap dus geen overdadig pasen hier 😁
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 31 Mrt 2024 12:23

Re: Wat eten we - de paaseditie

Lekker uitgebreid ontbijt met matzes, afbak broodjes, croissantje, smoothie, frui, geverfde eieren enz, voor beide ochtenden. Vanavond uit eten bij pannenkoeken restaurant & morgen carpaccio, kiprollade met oven groente, aardappel kroketjes & paas haas ijstaart toe.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 31 Mrt 2024 18:34

Re: Wat eten we - de paaseditie

Helemaal niets bijzonders, had er geen zin in. Maar nu ik hier al die ontbijtjes/lunches lees baal ik er een beetje van haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 31 Mrt 2024 19:16

Re: Wat eten we - de paaseditie

Normaal doen we eieren zoeken en brunchen met opa en oma erbij, maar omdat we vorig weekend al verjaardag van de jongste hadden doen we thuis niks aparts.

Vanmorgen bij een lunchroom in het dorp ontbeten (was meer een brunch, zat de hele middag vol!) en de kinderen konden eieren zoeken in de tuin.

Vanavond aspergesoep, asperges, aardappelkroketjes en zalmfilet/vissticks.

Morgen gewoon ontbijt met gekookte, gekleurde eieren die ik toch nog in de tuin verstop met 2 chocolade hazen 😊
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Mrt 2024 22:58

Re: Wat eten we - de paaseditie

Wij gingen gisteravond al bowlen en uit eten met familie. En vanavond zijn we door m’n ouders mee uit wokken genomen. Genoeg gegeten daardoor, dus voor morgen heb ik alleen nog maar een wat uitgebreider ontbijtje voor de kinderen geregeld. Heb de tafel net alvast gezellig gedekt voor ze met inkleur placemats enz. Bak wat mini pistoletjes voor ze en heb appel kaneel bolletjes. Man en ik doen weer gewoon normaal. Betekend voor mij geen ontbijt, normale lunch en s’avonds maak ik voor ons een carpaccio salade en voor de kinderen bak ik pannenkoeken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Mrt 2024 23:03

Re: Wat eten we - de paaseditie

Ik heb wel het idee dat Pasen de laatste jaren steeds meer een hype wordt. Ik heb er zelf niks mee eigenlijk, maar een goede reden voor een lekker ontbijt sla ik niet af. En m'n dochter is wel helemaal into eieren zoeken, dus ik ontkom er niet aan. Maar paasdiners gaan me te ver, dat deden we vroeger thuis ook nooit, dus ik ben het niet gewend. Jullie wel?

Ik ben sowieso niet van de feestdagen met familie, het liefst ben ik dan op vakantie met m'n gezin.
❤ 7 juni 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 01 Apr 2024 16:49

Re: Wat eten we - de paaseditie

Zaterdag hebben we gegourmet
Gister was het ivm voetbal simpel bij de grillroom shoarma schotel met aardappelschijfjes en salade.
Vandaag paasbrunch bij m’n ouders en vanavond Chinees.
Juli 2019
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers