Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reistijd

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 19 Feb 2019 14:22

Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu?
Hoe bevalt dat?
Hoe reis je?

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Feb 2019 14:56

Re: Reistijd

Van deur tot deur ben ik zo'n 40 minuten onderweg.
In het verleden heb ik veel langer gereisd voor werk (2 uur enkele reis zonder vertraging) maar nu ik kinderen heb is dit wel de max.
Ik reis 3x per week met de trein. Dat duurt 25 min. Na de trein fiets ik nog 10 minuten en vanaf huis is het 5 minuten lopen naar het station.

De maximale reistijd hangt voor mij niet samen met het aantal keren dat ik per week moet reizen.
Het is vooral dat ik snel thuis wil zijn als er iets is met de kinderen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2019 15:06

Re: Reistijd

Op mijn vorige werk: 20 minuten enkele reis.
Nieuwe baan (vanaf 1 maart): 7 minuten enkele reis.

Opzich vond ik 20 minuten ook prima, maar nu ik zo dicht bij huis kan gaan werken vind ik dat ook wel erg lekker moet ik zeggen.
Vooral in de winter, aangezien ik alleen een motor tot mijn beschikking heb.
10.04.17
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2019 15:07

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 5 minuten.
Hoe bevalt dat? Prima natuurlijk.
Hoe reis je? Auto. Heel soms met de fiets. HEEL SOMS.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?
Ik vind een half uur echt de maximum reistijd, maakt niet uit hoe vaak ik die reis moet maken per week.
<<

Anoniem269

Bericht 19 Feb 2019 15:13

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? Half uur heen en half uur terug.
Hoe bevalt dat? Nee. Ik moet over de A2 en soms sta ik in de file, ik vind op de snelweg rijden niet zo prettig en ik werk gewoon liever dichter hij huis. Ik heb hier toen ook niet voor gekozen maar ben een jaar geleden plotseling overgeplaatst.
Hoe reis je? Met de auto.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken? Half uur.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Feb 2019 15:21

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 20-40 minuten. Als ik met de auto ga ben ik er binnen 20 minuten als er geen file staat. Op de fiets 40 minuten en met de trein een uur omdat dat niet aansluit op mijn werktijden.
Hoe bevalt dat? Prima! Als het lekker weer is (en dan bedoel ik droog en geen harde wind) dan ga ik altijd op de fiets, beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad.
Hoe reis je? Fiets, auto of heel soms met de trein.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken? Is voor mij afhankelijk van de manier van reizen. Ik zit liever 40 minuten op de fiets dan 15 minuten in een stampvolle trein.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Feb 2019 15:40

Re: Reistijd

Ongeveer 45 minuten, ik fiets naar het station wat een minuut of 7 is maar inclusief fiets op slot zetten e.d. inchecken, perron op lopen neem ik er zo'n 12 minuten voor. Dan is het 20 minuten in de trein en vanaf dat punt pak ik weer een fiets en fiets ik nog eens ruim 10 minuten.
Ik vind het prima te doen zo, wel lekker om een stukje te fietsen, dat maakt mijn hoofd altijd wel leeg. Het enige frustrerende vind ik dat de treinreis de helft korter kan omdat de trein 10 minuten stil staat op station tussen mijn in,- en uitstap station in en mijn treinreis daardoor dus dubbel zo lang wordt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 19 Feb 2019 15:54

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 5 minuten met de auto, kwartiertje fietsen.
Hoe bevalt dat? Prima!
Hoe reis je? Ik zou willen zeggen fietsend.. maar de realiteit is dat ik al maanden met de auto ga hahaha.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?

Ik heb jaren veel reistijd gehad (30-45 min enkele reis) en nooit problemen mee gehad. Nu ik dichter bij werk merk ik pas hoe fijn dat is. Meer thuiswerken is voor mij geen optie (onderwijs) dus in dat opzicht kan ik je vraag niet beantwoorden. Ga voor jezelf na wat je fijn vindt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Feb 2019 16:15

Re: Reistijd

Ik ben ongeveer 20 minuten onderweg. Met de auto. Als ik met de scooter ga ben ik er een paar minuten, want kan dan vaak zo door rijden waar ik met de auto even stil zou staan.
Denk dat ik een half uur wel de maximale reistijd zou vinden.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem308

Bericht 19 Feb 2019 16:55

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? Kwartier ongeveer, 10 km
Hoe bevalt dat? Heel fijn ik reisde voorheen minstens 50 min met ov 50 km. Dus dit voelt enorm luxe.
Hoe reis je? Met de auto of de fiets.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Feb 2019 17:09

Re: Reistijd

45 min, fiets en boot. Ik vind het niet zo lang, het is in dezelfde stad als waar ik woon en dat vind ik fijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Feb 2019 17:24

Re: Reistijd

Misoe schreef:Hoeveel reistijd heb je nu?
Hoe bevalt dat?
Hoe reis je?

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?

5 minuten auto en 13 minuten fietsen. Perfect!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

VinoTinto

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 12 Feb 2019 16:37

Bericht 19 Feb 2019 17:26

Re: Reistijd

Met de auto zo'n 20 minuten (in de spits langer), maar ga tegenwoordig vaker op de fiets, dat is 40 minuten. Beide is goed te doen, kijk per dag wat voor dienst ik heb en wat de weersvoorspelling is. Bij regen en wind pak ik net zo makkelijk de auto haha.

Een acceptabele reistijd in jouw situatie vind ik lastig. Reis je in de spits of file? Met het ov of rijd je zelf auto? Moet je op tijd thuis zijn voor bijvoorbeeld kinderopvang?
Denk dat ik zelf voor die 2 dagen max 45 minuten zou willen reizen, incl evt file.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Feb 2019 18:01

Re: Reistijd

Misoe schreef:Hoeveel reistijd heb je nu?
Hoe bevalt dat?
Hoe reis je?

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?



Ik heb enkele reis, zonder files, 45 minuten reistijd.
Helaas heenweg sinds een tijd elke dag file waardoor ik per dag 2 uur reistijd heb.

Laatste tijd ga ik dat wel steeds vervelender vinden, het is dat ik mijn werk zo leuk vind anders had ik het er niet voor over.
<<

Anoniem279

Bericht 19 Feb 2019 18:41

Re: Reistijd

15-20 minuutjes op de fiets. Als we straks een auto hebben dan zal ik die vaker pakken uit gemakzucht denk ik, maar sneller ben ik er niet oer definitie mee, als ik alle verkeer/stoplichten/brug/spoorwegovergang mee heb, zal het zo’n 10-12 minuten met de auto zijn.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Feb 2019 20:31

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 20-25 minuten.
Hoe bevalt dat? Prima!
Hoe reis je? Met de auto, andere optie is er niet.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken? Ik werk maar twee dagen en vind 30 minuten echt de max. Ik moet ook regelmatig terugkomen, dus dan vind ik het vervelend als ik langer dan 30 minuten zou moeten reizen.
2011 2012 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Feb 2019 20:37

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 20 minuten.
Hoe bevalt dat? Prima.
Hoe reis je? Met de auto.

Drie kwartier is wel mijn max qua reistijd. Langer zou ik niet fijn vinden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 19 Feb 2019 20:41

Re: Reistijd

Mijn reistijd is, zonder vertraging, volgens Google maps 37 minuten (65km) met de auto. Met het openbaar vervoer is geen optie en met de fiets duurt het me veel te lang :laughcry:
Door files doe ik er vaak 45-50 minuten over. Soms ook meer dan een uur als ik echt pech heb.

Mijn maximale reistijd zou 1 uur zijn.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 19 Feb 2019 21:04

Re: Reistijd

Misoe schreef:Hoeveel reistijd heb je nu?
Hoe bevalt dat?
Hoe reis je?

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?


Ik rij in zo'n 20 minuten naar mijn werk, kippeneindje. Ik vind het heerlijk, kan even mijn hoofd leeg maken na het werk maar hoef niet lang te rijden. Ik zit veel op de weg voor mijn werk en vind dat een fijne afwisseling bij het kantoor zitten. Ik reis altijd met de auto bij spoed/crisis moet ik snel op pad kunnen.

Ik vind een half uur de max voor 2 dagen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 19 Feb 2019 21:07

Re: Reistijd

Mijn reistijd is een half uur met de auto. Ik vind dit prima, zou niet langer onderweg willen zijn.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Feb 2019 21:10

Re: Reistijd

45min in theorie, in praktijk ongeveer een uur, afhankelijk van de dag. Op dinsdag soms 1u45 en op vrijdag vaak 50min. Naar huis is altijd een uur, ongeacht de dag.
Voor 3 dgn vind ik het prima om zo lang in de auto te zitten. Voor 2 dgn zou ik nog wel een beetje verder willen maar iets van 5 kwartier incl file zou wel m'n max zijn denk ik.
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 19 Feb 2019 21:45

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 50 minuten enkele reis. Vaak staat er file en ik zit meestal 1 uur en een kwartier in de auto na een werkdag.
Hoe bevalt dat? Het reizen op zich bevalt niet zo goed, maar de baan is erg leuk en ik kom nooit leerlingen tegen in mijn woonplaats. Het hoort bij deze baan, maar als ik opnieuw zou mogen kiezen, kies ik iets dichterbij.
Hoe reis je? Altijd met de auto. Met het ov doe ik er 2 uur over, inclusief 2 overstappen.

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?
Geen idee. Voor veel mensen is mijn reis tijd niet acceptabel, maar het is maar net wat jij er van vind.
<<

Anoniem284

Bericht 19 Feb 2019 22:15

Re: Reistijd

Hoeveel reistijd heb je nu? 3 minuten :smile:
Hoe bevalt dat? Heel goed
Hoe reis je? Ik fiets

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken? Dan zou ik er wel een uur reistijd met de auto voor over hebben.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 19 Feb 2019 23:02

Re: Reistijd

]Hoeveel reistijd heb je nu?
8 minuten fietsen
Hoe bevalt dat?
Perfect, vroeger onwijs veel reistijd en files gehad. Wat een heerlijkheid is dit, zoveel tijd over om aan leuke fijne dingen te besteden.
Hoe reis je?
Met de fiets enkele keer met de auto ivm afspraken

Wat vind jij een acceptabele reistijd als je enkel op donderdag en vrijdag hoeft te werken en de andere 2/3 dagen thuis kan werken?

Max 25 minuten, nu ik heb gemerkt hoeveel energie erover blijft, als je weinig reistijd hebt.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2019 23:07

Re: Reistijd

Als ik standaard maar 2 dagen naar kantoor zou hoeven, zou ik er anderhalf uur reistijd enkele reis voor over hebben. Ik zou dan naar vacatures in de randstad kijken en dat doe ik nu niet echt. Als ik daar nog zou wonen, zou ik denk ik voor max een uur gaan.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers