Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen?

<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 30 Nov 2017 23:47

Wat te doen?

Ik werk ondertussen alweer twee jaar bij een bedrijf in de horeca waar ik het redelijk naar mijn zin heb, het is onwijs gezellig maar, de werkdruk is ondertussen sinds eigenlijk begin dit jaar onwijs toegenomen, er zijn mensen weggegaan en er is niemand voor in de plaats gekomen, dus het komt op het personeel neer wat er nog is. Ik begin doordeweeks om 18.00 uur tot ca 2.00uur wat soms ook wel eens later wordt omdat ik mede de roosters maak en het iedere week weer puzzelen is met het personeel wat we hebben, er wordt ook gewoon niemand aangenomen. Ik begon met drie dagen vast, de dinsdag, donderdag en op zondag de lunch dan, maar ondertussen heb ik de zondag geruild met de vrijdag. Wat in mijn geval betekent dat wel mijn wekker doordeweeks om 6.45 gaat omdat de kinderen naar school gaan. Nu omdat we personeels tekort hebben draai ik om de woensdag de vrijdag erbij en ook is het de zaterdag of zondag iedere keer raak, je wilt je collega's niet de shit in laten draaien. Dus van eigenlijk 24 uur ben ik de laatste tijd naar 40+ uur gegaan met partijen en catering erbij. Ik merk aan mezelf dat ik het best zat ben, ik word door mijn werkgever ook in een leidinggevende positie gezet die ik op papier niet eens heb, we zitten met een tekort en meneer is zelf thuis.
Ik heb mezelf nu op dit moment ook even op "rust" gezet, want ik ging de laatste weken echt met tegenzin heen omdat ik gewoon weer niet wist wat ik aantrof, reserveringen klopte niet, dubbele boekingen, reserveringen die missen, nou ja noem maar op. Maar ik mocht alles op gaan lossen, omdat mijn werkgever er geen zin in heeft.
Doordat ik er nu even niet ben voel ik me eigenlijk wel schuldig, maar aan de andere kant denk ik ook, zoek het maar een keer uit, ik was iedere keer de lul om op te komen draven en ga ondertussen over de 100 overuren heen en merk aan mezelf dat ik het echt zat ben en ik vertik het om door mijn werk straks echt naar de klote te zijn. Plus er komt nog bij dat ik iedere maand achter mijn loon aan moet bellen, om gek van te worden.
Maar goed, mijn schoonzusje werkt als zzp'er in de horeca en die zei ook tegen mij, ga voor jezelf beginnen er zijn zat mensen nodig en je kunt gewoon je eigen dagen bepalen bij die opdrachtgevers (ik weet dat ik daar zo terecht kan).

Nu is het ook zo dat mijn vriend ook als zzp'er werkt en we eigenlijk binnen een jaar een huis willen kopen en nu heb ik een vast contract, wat dus gunstiger is voor een hypotheek en heb geen slecht loon, want dat ga ik nooit meer ergens anders krijgen.

Wat zouden jullie doen? Nog een jaar doorbijten of toch voor jezelf kiezen?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Nov 2017 23:55

Re: Wat te doen?

Altijd voor jezelf kiezen! Dat doet een werkgever namelijk ook, die kiest ook voor zichzelf.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 01 Dec 2017 00:05

Re: Wat te doen?

Girli schreef:Altijd voor jezelf kiezen! Dat doet een werkgever namelijk ook, die kiest ook voor zichzelf.


Dat is echt een feit ja.. Een paar weken geleden had ik een vijf gangen diner op locatie voor 200 man en mijn werkgever gaat gewoon op vakantie. Terwijl er ook nog een restaurant gedraaid moet worden met 70 man reservering.

Het is onderling met mijn collega's echt super leuk en ook leuke dankbare gasten. Maar sommige dingen..
Ik heb het met ambulanten (oproep) al, die willen niet werken omdat ze het zat zijn.
<<

Anoniem245

Bericht 01 Dec 2017 06:48

Re: Wat te doen?

Ohh pff dat klinkt echt we heel heftig, en ik vind het schandalig dat jouw werkgever jullie zo laat zitten. Kun je geen gesprek met hem aan gaan?
Ik zou wel voor mijzelf kiezen als ik jou was. Dat je veel verdient is natuurlijk heerlijk maar denk ook aan jezelf. Je bent nu al op, laat staan als je nog even (een jaar of langer) doorgaat.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Dec 2017 08:17

Re: Wat te doen?

Dit lijkt me geen werkbare situatie, als je nou nog waardering en steun kreeg is het al een heel ander verhaal. Ik heb het idee dat een gesprek aangaan met je leidinggevende ook niet veel nu heeft, anders zou ik dat adviseren.

Ik heb er ook wel eens over nagedacht maar me er nooit echt in verdiept en ik ken veel mensen die zzp'en in de horeca, zij komen naar eigen zeggen om in het werk. Mits je ervaring hebt in een leidinggevende functie en een goed netwerk is dit een prima optie, maar dat zit bij jou wel goed geloof ik. Ik snap wel dat je het een risico vind, je moet ook een gezin draaiende houden.. Lastig. Ik geloof dat ik in jouw geval toch voor vastigheid zou kiezen en er is genoeg werk te vinden in de sector. Ik denk ook dat je als zzp'er in bepaalde periode bizar veel werk hebt maar in rustige periode weinig tot niets, wij werken bijvoorbeeld ook veel met zzp'ers maar zij komen toch op de laatste plaats in een rustige maand. Dat moet je ook maar net willen.

Ik Amsterdam zit trouwens een bureau wat als tussenpersoon fungeert tussen opdrachtgever en zzp'er, ik sprak laats iemand die daarvoor werkt alleen ik weet niet hoe het heet. Wellicht is zoiets ook een optie.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 01 Dec 2017 13:36

Re: Wat te doen?

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik inzie dat het eigenlijk niet normaal is.

Ik heb inderdaad een gezin draaiende te houden, dus dat is ook wel belangrijk. Ik moet ook gewoon leren nee zeggen in plaats van, oh doe ik wel joh.
Ik heb inderdaad genoeg leidinggevende ervaring om die functie aan te gaan, maar vaak zijn die fulltime en dat wil ik gewoon niet.
Die bedrijven die jij bedoelt Toet, zijn dat die soort uitzendbureau's? Want dat is vaak echt voor studenten en ik daarvoor ben ik ook wel een beetje te oud. Er is zat werk in de horeca te vinden, dat is een feit en ik ben de laatste maanden al redelijk vaak gevraagd of ik ergens anders wilde komen werken, maar daar lever ik dan gewoon 5 a 6 euro bruto per uur in.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2017 13:47

Re: Wat te doen?

Wat een lastige situatie zit je in!
In eerste instantie zou ik zeggen; ga met je werkgever in gesprek en geef oa aan dat je je strikt aan je contracturen gaat houden. Door jouw loyaliteit houdt je de situatie ook in stand. Maar ik vraag me wel af in hoeverre dat je daadwerkelijk wat op gaat leveren bij deze werkgever..
Eigenlijk zou je inderdaad gewoon weg moeten gaan, maar zoals je aangeeft heeft dat ook aanzienlijke nadelen.
Moeilijk hoor!
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 01 Dec 2017 13:52

Re: Wat te doen?

Ik ben een paar weken geleden al met mijn werkgever in gesprek gegaan en alles zou goed komen, nou niet dus.. Het is gewoon geen ondernemer die man. Nu mis ik ondertussen ook al van twee maanden een deel loon, nu kwam hij met een of andere achterlijke constructie, maar ik heb volgende week een afspraak met de boekhouder want dit slaat gewoon nergens op.
Het is de pest dat ik alles binnen het bedrijf kan, dus overal word ingezet waar nodig is, dus de ene keer sta ik gerechten uitvragen, de andere keer doe ik de wijnen, weer een andere keer sta ik in de keuken, dan moet ik opeens op locatie. Waardoor je gewoon eigenlijk niet eens weet waar je aan toe bent, want dat klopt meestal niet met wat er in overleg is gegaan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 01 Dec 2017 13:55

Re: Wat te doen?

Daarom schreef:Ik ben een paar weken geleden al met mijn werkgever in gesprek gegaan en alles zou goed komen, nou niet dus.. Het is gewoon geen ondernemer die man. Nu mis ik ondertussen ook al van twee maanden een deel loon, nu kwam hij met een of andere achterlijke constructie, maar ik heb volgende week een afspraak met de boekhouder want dit slaat gewoon nergens op.
Het is de pest dat ik alles binnen het bedrijf kan, dus overal word ingezet waar nodig is, dus de ene keer sta ik gerechten uitvragen, de andere keer doe ik de wijnen, weer een andere keer sta ik in de keuken, dan moet ik opeens op locatie. Waardoor je gewoon eigenlijk niet eens weet waar je aan toe bent, want dat klopt meestal niet met wat er in overleg is gegaan.


Jakkes echt heel irritant hoor. Kun je niet afdwingen weer terug te gaan naar je dinsdag, donderdag en zondag? En dan alles wat niet gebeurt en niet jouw taak is ook niet doen? Dus alles in de soep laten lopen min of meer?
In de praktijk zul je dat misschien niet over je hart kunnen verkrijgen, dat zou mij in ieder geval ook niet lukken.
Dat van dat loon kan ook eeeeeeeeeeecht niet. Kom op jij hebt ook gewoon een gezin te onderhouden, huur te betalen etc. Daar zou ik echt woest om worden.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 01 Dec 2017 14:05

Re: Wat te doen?

Ik vanmiddag even met mijn collega overleggen waarmee ik de roosters maak, iedereen loopt op zijn tandvlees daar.
En denk dat ik mijn vrije dagen op ga maken nu, want normaal zijn we altijd dicht na kerst voor zeker 1,5 week, nu hoorde ik van de week dat we gewoon open blijven. Dus nog geen vakantie anders, het is wel een keer een goeie met ze.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 01 Dec 2017 14:36

Re: Wat te doen?

Oh wat een dilemma! Als je niet een huis zou willen kopen, zou ik zeggen ga als ZZP'er aan de slag, of iig ergens anders. Je levert misschien geld in maar voor mij persoonlijk verdien ik liever minder als mijn werkomgeving maar wel leuk is en ik niet steeds over mijn grenzen heen moet.

Maar.... ik weet ook hoe moeilijk banken kunnen zijn met ZZP'ers. Is je vriend al lang ZZP'er en zou je op zijn salaris alleen ook iets kunnen kopen wat jullie willen?
Lastig hoor, de werksituatie waar je nu in zit is gewoon niet normaal en ik denk ook niet dat je dat nog een jaar gaat volhouden. Wat zou er gebeuren als je je verantwoordelijkheidsgevoel opzij zou zetten en gewoon alleen de uren zou werken uit de contract en alle leidinggevende functies laat voor wat het is? Aangezien je er toch niet voor betaald krijgt... Je voelt je dan misschien lullig naar de andere collega's, maar als je het uitlegt snappen ze het vast wel. En wellicht dat je baas dan ook meer gaat doen want die vindt het nu wel lekker makkelijk zo dat jij alles regelt en oplost. En als een gesprek niets oplost met hem, moet hij het misschien maar een keer voelen. Uiteindelijk zal hij vast niet willen dat zijn zaak een puinhoop wordt dus zal hij vast wel inspringen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Dec 2017 14:44

Re: Wat te doen?

Nee dat bureau is geen studenten uitzendbureau, het richt zich echt op het koppelen van opdrachtgevers aan zzp’ers dus je bent ook niet in dienst bij ze.
Als jullie zelf de roosters maken, kunnen jullie dan ook niet gewoon zelf een vacature uitzetten? Is er trouwens geen bedrijfsleider? Wie is aanspreekpunt op de vloer?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Dec 2017 23:36

Re: Wat te doen?

Dit klinkt als een leidinggevende/eigenaar die het allemaal wel best vindt. Jij doet het werk toch wel. Een vast contract is echt niet alles. Daarnaast, stel je krijgt een goede hypotheek en je verandert alsnog van baan, dan moet je nog steeds de hypotheek betalen. Je geluk is echt belangrijker dan een uurloon.
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 12 Jan 2018 15:48

Re: Wat te doen?

Nou, ondertussen zit ik met een burn-out thuis, erg feestelijk. Not!
Ik heb gelukkig genoeg en veel ruimte gekregen voor herstel en zijn nu opeens wel heel meelevend en oprecht geïnteresseerd. Dus nu moet ik wel rustig aan gaan doen. Ik ga deze periode ook zeker benutten over wat ik straks wil en ga doen, dit met hulp van een psycholoog en mijn vriend.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jan 2018 15:54

Re: Wat te doen?

He, wat rot voor je, Daarom! Stom ook dat ze nu ineens wel heel meelevend zijn, beetje laat. Maar zolang het inderdaad oprecht is is dat wel fijn natuurlijk. Neem je tijd om alles op een rijtje te zetten. Veel sterkte!
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 12 Jan 2018 15:57

Re: Wat te doen?

Dankjewel, ja alles bij elkaar is gewoon een beetje teveel geworden. Ik moest al janken als ze naar me gingen wijzen, dus dat ging echt goed mis.
Ik ben inderdaad blij dat het nu opeens allemaal wel besproken worden, ik moet mijn kerstpakket nog ophalen, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten.
<<

Anoniem231

Bericht 14 Jan 2018 06:04

Re: Wat te doen?

Sterkte! Stom dat het zo heeft moeten gaan.

Laat jouw vriend het kerstpakket halen. Jij moet gewoon even afstand nemen van jouw werk. En anders vragen of iemand het kan brengen als je goed contact hebt met een collega.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers