Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Part-time: welke (vaste) dag vrij

Welke vaste dag zou jij vrij willen?

maandag
4
7%
dinsdag
3
5%
woensdag
24
41%
donderdag
6
10%
vrijdag
22
37%
 
Aantal stemmen : 59
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Nov 2017 15:56

Part-time: welke (vaste) dag vrij

Lang verhaal kort: ik werk 31 uur over 4 dagen. Momenteel ben ik op de vrijdag vrij, maar overweeg om deze vaste dag te verplaatsen naar woensdag.

Ons HR beleid is duidelijk; doe wat jij prettig vindt en regel het met je leidinggevende.

Als ik wil wijzigen, dan krijg ik dat wel voor elkaar met mijn leidinggevende. Maar de twijfel slaat uiteraard toe. Dus ik zoek naar ervaringen.

(Mijn overwegingen zijn: mini-weekend midden in de week en straks meer tijd voor sport/clubjes voor schoolgaande kleuter en daarmee ook rustpunt voor hem)
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2017 16:04

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb ouderschapsverlof op woensdag. Op donderdag ben ik sowieso vrij. Ik heb dus een midweekend :) Dit heb ik tijdens het verlof van de oudste gedaan en nu dus weer en het bevalt me erg goed.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Nov 2017 16:05

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 36 uur in 4 dagen en ben de maandag vrij. Ik vind dit heerlijk, altijd lekker lang weekend. Moet ook zeggen dat ik al 10 jaar niet anders heb.
Ik denk dat het snel went, welke dag je ook vrij hebt. Als ik kinderen zou krijgen zou ik misschien ook wel de woensdag vrij willen met als reden net wat jij zegt.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Nov 2017 16:08

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben op woensdag en vrijdag vrij. Dit gedaan met oog op het naar school gaan straks.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 08 Nov 2017 16:12

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 24 uur verdeeld over 4 dagen. Ik ben de woensdagmiddag, donderdag en vrijdagmiddag vrij.

Hiervoor werkte ik 24 uur verdeeld over 3 dagen. Toen was ik altijd de woensdag en vrijdag vrij.

Inderdaad met het oog op de vrije middagen van de kinderen, tot groep 5 zijn ze hier op vrijdagmiddag ook vrij.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Nov 2017 16:17

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb vrijdag gestemd, maar ben woensdag en vrijdag thuis. Mijn vriend op maandag. Reden voor deze keuze was dat J. het heel erg naar haar zin heeft bij het kdv en alles bij elkaar kletst. Dan gaat ze niet twee dagen achter elkaar en kan ze even tot rust komen. Van thuiszitten komen de muren ook een beetje op me af, dus daarom de woensdag, meeste kans dat er dan iets leuks te doen is. Clubjes enzo zijn hier nog niet aan de orde.
<<

Anoniem306

Bericht 08 Nov 2017 16:37

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 3 dagen in de week en ben de woensdag en vrijdag vrij. De woensdag heb ik gekozen omdat ze met school de woensdagmiddag vrij zijn (mits je geen continurooster hebt). En ik vind het ook fijn de vrijdag vrij te zijn, aangezien de oudste ook de vrijdagmiddag vrij is.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Nov 2017 16:47

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben altijd de maandag en vrijdag vrij en heb nu tijdelijk ook nog ouderschapsverlof op woensdag. Qua dingen die er te doen zijn hier in de buurt maakt woensdag of vrijdag niet zoveel verschil en mijn dochter is op woensdag- en vrijdagmiddag vrij (de hele basisschooltijd op deze school). Maar ik kan me voorstellen dat een dag midden in de week ook wel lekker is. Al vind ik de vrijdag ook altijd wel lekker, fijn een lang weekend.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 08 Nov 2017 16:52

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik op dinsdag altijd vrij & straks de donderdag ook waarschijnlijk. Ik vind steeds dag werken / dag vrij lekker!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem236

Bericht 08 Nov 2017 16:55

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk onregelmatig en stem mijn rooster af met dat van mijn man. Maar ik denk dat ik acht van de tien weken woensdag en vrijdag vrij heb. Sowieso altijd de vrijdag. De kleuters zijn hier op vrijdag vrij en ik heb dan geen oppas mogelijkheden. Hem naar de bso doen en daarvoor een hele dag betalen terwijl hij andere dagen tot drie uur op school is vind ik zonde.
De woensdag omdat hij de middag ook vrij is, maar die werk ik soms dus wel en dan passen mijn ouders op.

Toen zoon nog niet naar school ging was ik doorgaans maandag en vrijdag vrij. Ook heerlijk een lang weekend. Maar merk nu door alle drukte binnen het gezin en geregel dat ik het na twee dagen werken ook lekker vind om een dag vrij te zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Nov 2017 17:14

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik zou dan twijfelen tussen de woensdag en de vrijdag. De vrijdag vrij vond ik altijd heerlijk, maar vrijdag is vaak ook de leukste dag op het werk. De woensdag lijkt me lekker omdat het de week doormidden breekt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 08 Nov 2017 17:25

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb de woensdag en mijn vriend de vrijdag. De woensdag is fijn omdat het inderdaad de week breekt en omdat het voor veel ouders een zorgdag is, dus je mist weinig qua overleggen. We hadden het er laatst wel over dat als beide kinderen straks op school zitten, mijn vriend wel vet in het voordeel is qua vrije tijd, hij heeft dan tot 15h de dag aan zichzelf en ik 'maar' tot 12:30. Misschien dat we tzt wel iets anders verzinnen, bv beiden 5 om 4 werken en dus afwisselend de woensdag thuis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Nov 2017 17:39

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Toen ik vier dagen werkte, was ik de woensdag altijd vrij. Heerlijk! Kan ik iedereen aanraden! Het breekt zo lekker de week.

Nu werk ik drie dagen en ben ik juist de maandag en vrijdag vrij. Lekker lang weekend dus, maar ik vind die drie dagen achter elkaar soms best pittig (vooral nu ik zwanger ben).
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Nov 2017 19:55

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik wilde graag de vrijdag vrij, omdat in mijn omgeving vriendinnen ook vrij zijn. Daarnaast is het heerlijk om het weekend alvast te starten. De maandag ben ik ook vrij. Het is voor mijn werk het handigste om aaneengesloten te werken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem286

Bericht 08 Nov 2017 20:22

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb de vrijdag tegenwoordig vrij, erg lekker. Als ik in het weekend niet hoef te werken ben ik dus 3 dagen aaneengesloten vrij. Bevalt prima. Hiervoor (andere baan) had ik de woensdag altijd vrij, vond ik ook wel oke maar de vrijdag bevalt beter.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Nov 2017 20:32

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb de maandag vrij, heerlijk! In het weekend moet er niets (qua huishouden) want daar heb ik maandag de tijd voor. Helemaal nu F. naar de peuterspeelzaal gaat.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem317

Bericht 08 Nov 2017 20:37

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Mijn vriend en ik werken beide 4 dagen per week en zijn beide op vrijdag vrij. Ik vind het heerlijk om lang weekend te hebben.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Nov 2017 21:00

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Mijn vaste vrije dagen zijn nu maandag en donderdag. Helemaal prima voor nu, ook lang weekend. Maar met oog op school wil ik dit straks wel graag veranderen. Het liefst woensdag en vrijdag vrij. Al weet ik nog niet helemaal welke dagen de oudste straks naar 'school' gaat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Nov 2017 21:21

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Woensdag vrij is echt het allerfijnst wat mij betreft. Ik heb echt op maandag al het idee: ohhh ben al bijna vrij :D en na woe is het zo weekend. Op vrijdag werken vind ik ook heerlijk. Zo rustig en je kunt echt goed doorwerken. Helaas mis ik op mijn huidige werk wel echt veel op de woe.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 08 Nov 2017 21:32

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Niemand donderdag ? ;).
Ik heb namelijk standaard donderdag vrij en vind dit eigenlijk best wel plezierig. 3 dagen werken 1 dag vrij dan nog 1 dagje werken en weer 2 dagen vrij best fijn eigenlijk. Als je vrijdag of maandag vrij hebt dan heb je maar 1 keer vrij in mijn ogen dit voelt fijner. Als f over een paar jaar naar school gaat verander ik misschien wel zien we dan wel weer.
<<

Anoniem284

Bericht 08 Nov 2017 22:10

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben de enige die donderdag heeft ingevuld zo te zien. Donderdag is mijn vaste vrije dag en ik vind dat echt top. Drie dagen werken en dan een dag vrij met het vooruitzicht dat het weekend al bijna is. Op die dag doe ik het huishouden etc. Dan werk ik vrijdag nog een dagje en dan ga ik lekker het weekend in.
<<

Anoniem284

Bericht 08 Nov 2017 22:11

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Oh, toch niet de enige! Lees nu jouw reactie, sanskie.

Ik vind het trouwens wel prima dat zoveel mensen de woensdag en vrijdag vrij willen. Die dagen is het veel rustiger op de weg ;).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Nov 2017 22:15

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 32u in 4 dagen en ben op woensdag vrij. Een heerlijke break zo midden in de week.
Soms werk ik wel op woensdag een paar uur thuis, dit compenseer ik dan door op vrijdag eerder naar huis te gaan.
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 09:53

Bericht 08 Nov 2017 22:24

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Donderdag! (Ik werk 32 uur) Inderdaad het gevoel van twee keer vrij zijn.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 09 Nov 2017 06:55

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Toen de oudste geboren is heb ik de maandag als vaste vrije dag gekozen omdat ik toen geen oppas had, nu na 6 jaar is dat nog zo, ook omdat de jongste op die dag naar de psz gaat en ik voor de rest een onregelmatig rooster heb. Dat bevalt prima, alleen in het begin liep ik er vaak tegenaan dat de winkels dan pas laat open zijn.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron