Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Domme werkproblemen topic

<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 09:29

Domme werkproblemen topic

Naar aanleiding van Elliots probleem, wat ik overigens helemaal niet zo suf vindt, hier een topic voor de echte 'domme' probleempjes.

Okee, ik heb een collega die is doof aan 1 kant, sneu natuurlijk, maar als hij iemand iets vraagt dan steekt hij op 1 of andere manier z'n hoofd op een gekke manier naar voren om het antwoord beter te horen. En dat ziet er zo enorm dom uit. :laughcry:
Soms, in bepaalde tijden van de maand, kan ik me echt dood ergeren aan dat trekje. :laughcry:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 09:34

Re: Domme werkproblemen topic

HAHA ik vind het nu al een top-topic!

Ik heb dus een kamergenoot die heel leuk is, echt een hele aardige man. Alleen een beetje van het type 'Haagse Harry', op het randje van ordinair. Hij maakt best vaak flauwe/ordinaire grapjes. Vind ik helemaal niet erg, maar op de één of andere manier word ik dan telkens heel snel rood. Hij ziet dat dan en dan zegt hij: Je hoeft niet rood te worden hoor! En dan word ik nog roder. ZO irritant. Dat is mijn echt suffe werkprobleem :P

♥♥
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jul 2017 11:29

Re: Domme werkproblemen topic

Elliot, enige wat helpt is op het zelfde niveau grappen / opmerkingen terug maken. Ik werk in een mannenwereld, humor niveau type bouwvakkers. Heb in de loop van de tijd wel geleerd om terug te reageren op hetzelfde niveau. Ik werd er eerst ook ongemakkelijk van als grappen sexueel getint waren, nu maak ik ze net zo makkelijk zelf ook.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 11:30

Re: Domme werkproblemen topic

Hoe ouder ik word hoe meer in zulke grapjes ongepast vind eigenlijk. En echt classy vind ik het ook niet om zo terug te reageren.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 19 Jul 2017 11:32

Re: Domme werkproblemen topic

Heeft niks met wel of niet classy zijn te maken. Het is gewoon van je "afbijten" wanneer nodig. Of ze voor zijn door de opnerking zelf al te maken, is de lol er snel af voor ze.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 11:33

Re: Domme werkproblemen topic

Ah. Ja, van me afbijten gaat me ook wel af zonder sexueel getinte grappen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 11:43

Re: Domme werkproblemen topic

Oh maar het zijn geen foute, seksueel getinte grappen hoor. En ik ben ook echt niet op m'n mondje gevallen, van me afbijten gaat mij ook goed af.
Om even een voorbeeldje te noemen, wij hebben altijd de radio aan. Laatst was dat liedje van Blof erop, 'Wat zou je doen'. Ik zat een beetje mee te neuriën en zei ineens: Ja Henk (fictieve naam), wat zou je doen?
Maar precies op dat moment kwam dit zinnetje in het liedje:
Wat zou je doen,
als ik je gezicht weer in mijn handen nam?
Wat zou je doen,
als ik met mijn mond dichtbij de jouwe kwam?
Wat zou je doen, als ik dat deed?

Dus kamergenoot kijkt op en zegt: Nou, dat zou ik wel raar vinden hoor.
BAM, ik meteen rood natuurlijk.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Jul 2017 11:48

Re: Domme werkproblemen topic

Hahaha dat vind ik wel humor, Elliot. Dat blozen, daar is weinig aan te doen volgens mij. Gewoon een beetje zelfspot kweken: "ja hoor, je hebt het weer voor elkaar: weer een rood hoofd!". Zoiets.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jul 2017 12:06

Re: Domme werkproblemen topic

Hahaha! Wat een lekker topic :)

Ik heb twee bijzondere collega's: de conciërge en de schoonmaakster.

De conciërge is altijd heel chagrijnig en praat constant over alles waar hij zich aan irriteert. Leerlingen die door de gang lopen en wat modder onder de schoenen hebben bijvoorbeeld. Dat is toevallig altijd nadat hij al heeft geveegd.
Hij heeft standaard te weinig tijd voor zijn taken, maar neemt wel zeer uitgebreid de tijd om in elk lokaal even te spuien over hoe weinig tijd hij heeft.
Gelukkig mag hij mij wel, dus ik kan hem alles vragen. Maar dat heeft weer een keerzijde; laatst zei hij, in het bijzijn van meerdere collega's, dat hij blij was dat ik er op vrijdag was, want dan had hij in elk geval iets had om naar uit te kijken.... Okeeeee, klapperende oortjes! Haha!

Onze schoonmaakster is net een rat. Ze ruimt alle kruimels op en schooit op een soort verkapte manier om traktaties. 'Is er iemand jarig geweest?'... En dan hoopt ze dat iemand zegt dat ze wel iets mag pakken. De koelkasten pluist ze ook regelmatig even na. Dan zijn producten toevallig bijna over de datum en dan 'ruimt ze dat wel even op' (in haar tas, mee naar huis). Ze is slechthorend, praat vrij onverstaanbaar en die handicap gebruikt ze gigantisch. Ze komt ook regelmatig een gesprek binnenvallen, schrikt zich dan zogenaamd rot, maar neemt dan tóch nog even ruim de tijd om te vertellen wat ze kwijt wilde. Zo van 'Oh sorry hoor! Ik wist niet dat jullie in gesprek waren. Excuses! Maar...' en dan volgt er oeverloos gezwets.

Nou ja, tot zover mijn werkprobleempjes.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Jul 2017 12:57

Re: Domme werkproblemen topic

Heerlijk topic!

Mijn probleem is dat ik altijd met de trein naar het werk moet. En mensen verliezen al hun manieren in de trein.

Appel eten.
Perzik eten.
Iets zoeken in een plastic tas.
Nagels knippen.
Gaan staan vijf minuten voor het station.

Ik zit altijd met oordopjes met muziek in de stilte coupe want ik kan echt niet tegen geluiden van andere mensen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 12:59

Re: Domme werkproblemen topic

Oh heb nog een collega die soms weken achter elkaar iedere ochtend 2 paracetamols komt vragen. Neem dan asjeblieft die dingen mee van huis. Ik vind dat echt aso.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Jul 2017 13:01

Re: Domme werkproblemen topic

Ik had op m'n vorige werk iemand die zachtgekookte eieren slurpte. Zonder gêne. Ik word weer woest als ik er aan denk.

Oké dit is geen werkprobleem, ik heb gewoon een probleem haha
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem316

Bericht 19 Jul 2017 13:08

Re: Domme werkproblemen topic

Ik zou daarvan dus echt moeten kotsen Spencer. Ik kan het me gewoon indenken.. brrrr.
O inderdaad Cotton. Ik zou hem een doosje geven en een euro terug vragen :P.

Ik heb een onwijs kinderachtige collega. We moeten de kamer opnieuw indelen en diegene wil alleen maar op een bepaalde plek zitten. Nouja prima (of eigenlijk niet maar oke), dus wij daar rekening mee gehouden. Was het weeeeer niet goed en moest het van haar weer anders. Weer andere opstelling en nog is ze niet blij en worden ik en mijn collega de hele dag al genegeerd. Terwijl wij 2 echt de meeste kutte plekken krijgen straks. Ik trek zulks vrouwengeneuzel niet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Jul 2017 13:14

Re: Domme werkproblemen topic

Om sommige problemen moet ik lachen, maar ze zouden mij waarschijnlijk ook irriteren als ik het zelf mee zou maken.
Ik heb een leuke, passende vacature gezien bij een leuk bedrijf... Waar een ex van mij ook werkt... Maar dat is toen jaar geleden en was niet eens serieus.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 14:19

Re: Domme werkproblemen topic

Net ging mijn gekke collega van tegenover me heel hard 'PFIEEEETTT PFIEEEEEET' hardop doen. Als een soort kruising tussen een aangespoelde zeehond en een ambulance. Echt waar.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 19 Jul 2017 15:05

Re: Domme werkproblemen topic

Ik werk in de zorg en ons gebouw heeft een plat dak, is smoorheet en heeft geen airco of klimaatbeheersing (en dat terwijl het gebouw maar 5 jaar oud is) en ze hebben overal drempels gelegd. Handig met rolstoelen, ahum!
<<

Anoniem210

Bericht 19 Jul 2017 16:36

Re: Domme werkproblemen topic

Bij ons op het werk heeft iedereen een eigen postvakje. Deze staan allemaal op elkaar. Nu hebben de korte mensen een postvakje bovenin en de lange mensen onderin. Omdat dit niet zo logisch was heb ik al een aantal omgeruild maar 1 lange collega wil dus echt het onderste postvakje houden terwijl een korte collega nu elke keer een stoel moet pakken om bij haar postvakje te kunnen. En niet dat het heel erg is maar wel heel onhandig. De stoel moet wel steeds uit een andere ruimte gehaald worden wat in totaal wel 2 minuten in beslag neemt. En de vraag waarom hij perse zijn postvakje beneden wilt kan hij niet beantwoorden.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 16:46

Re: Domme werkproblemen topic

Hahahha dat is echt dom!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 19 Jul 2017 16:50

Re: Domme werkproblemen topic

Haha ik denk dat ik een keer een stoel zou pakken en mijn bakje onderin zou zetten en die van hem helemaal bovenaan.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem210

Bericht 19 Jul 2017 17:08

Re: Domme werkproblemen topic

Pippa schreef:Haha ik denk dat ik een keer een stoel zou pakken en mijn bakje onderin zou zetten en die van hem helemaal bovenaan.


Heb ik toen ook gedaan. Bakje is weer terug gezet naar de oorspronkelijke plaats. :palm:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jul 2017 19:04

Re: Domme werkproblemen topic

Ik vind dit topic echt hilarisch. :smile:
<<

Anoniem316

Bericht 19 Jul 2017 20:57

Re: Domme werkproblemen topic

Die collega van hierboven is ook diegene die precies bijhoudt hoelaat iemand binnenkomt en weg gaat en er vervolgens iets van zegt als je 10 minuten eerder weggaat. Ze vergeet blijkbaar elke keer dat zij onterecht plus uren loopt te schrijven. En de leidinggevende zegt er niks van..
<<

Anoniem249

Bericht 19 Jul 2017 21:05

Re: Domme werkproblemen topic

Oh Dee daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Meestal is dat nu juist de persoon die tot op de minuut nauwkeurig werkt en nooit de extra mile loopt. Mega frustrerend.

Die collega van dat postvakje spant echt de kroon. Wat een vreselijk gefrustreerd leven moet je dan hebben om niet je postvakje met iemand om te willen wisselen?!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Jul 2017 21:32

Re: Domme werkproblemen topic

Haha, Lennox, wat een vastgeroeste collega. Tijd voor verplichte mobiliteit?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Jul 2017 06:08

Re: Domme werkproblemen topic

Ik heb een collega die tus te lief en te correct is. O, echt heel erg dat ik me daar aan stoor, maar ik kan ed gewoon niet tegen. Ik zie hem gewoon graag wat assertiever en van zich afbijten ipv altijd maar proberen hoe hij kan helpen. En het ergste vind ik dat hij dus zijn werktijd tot op de seconde bijhoudt. Niet dat hij niet langer wil blijven, want dat doet hij regelmatig om het werk af te krijgen, maar elke minuut wordt bijgehouden en later dan weer als voor tijd opgenomen. Wat hij vervolgens keurig doorgeeft aan leidinggevende en in de agenda noteert. Nou ja, zoals het hoort dus wel maar het maakt mij kriegel.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers