Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou jullie blij maken op kantoor?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Dec 2018 10:38

Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Hi,

Ik ben benieuwd of jullie goede ideeën hebben om je werkplek nog fijner/leuker te maken. Ons bedrijf groeit hard (van 40 naar 100 in het afgelopen jaar en eind volgend jaar is de verwachting 185 mensen) en ik ben aangenomen om het allemaal goedlopend te krijgen.

Gaat dus om inrichting (ben al aan het schilderen) maar ook dingen om het personeel te pamperen. We hebben verse bonen koffiemachines maar bijvoorbeeld weer niets speciaals qua thee (dat ben ik nu aan het uitzoeken). Verse munt e.d. is niet te doen met zoveel mensen + we hebben meerdere verdiepingen en keukens dus dingen worden al snel kostbaar als ik het voor 3 keukens moet bestellen.

Had bijvoorbeeld net plaatje gezien van cornflakehouders, daar kan ik dan M&M's/nootjes/dropjes in doen. Dat soort dingen vind ik heel leuk en blijft betaalbaar. Mijn voorganger maakte altijd 1 keer per week smoothies voor iedereen maar ik zie dat nu niet meer gebeuren.

We hebben sowieso al elk kwartaal bedrijfsfeest en elke vrijdag borrels.

Ben benieuwd of jullie leuke ideeën hebben of dat er bij jou op kantoor vergelijkbare dingen zijn! Kortom, wat zou jij graag zien als je op je werk komt?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 10:45

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Waar ik blij van zou worden is kannen met (citroen)water en clipper thee. En fruit! Genoeg koelkastruimte voor m'n lunch, en een magnetron.

Bij een vriend op het werk, werken ze ook aan zulke dingen waar jij mee bezig bent. Maar dat is een veel kleiner bedrijf en zij hebben bv elke dag verse jus. Maar dat lijkt me voor jullie niet haalbaar.
Laatst gewijzigd door Joey op 06 Dec 2018 11:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 10:50

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Inrichting; veel planten. Word ik blij van. Verder zijn die open werkplekken nu helemaal hip, maar ik zou juist genoeg ruimte willen hebben om rustiger te kunnen werken.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 06 Dec 2018 10:52

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Vers fruit inderdaad. Als ik zie hoe veel dat bij ons door het personeel wordt gegeten (horeca).
Misschien kun je dan bij een groenteboer ook verse sappen en/of smoothies bestellen?
10.04.17
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Dec 2018 11:00

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Ja, ben al bezig met thee onderzoek. Het wordt inderdaad of Clipper of losse theeblaadjes in dispenser.
Fruit heb ik ook over nagedacht maar voor 100 man vind ik dat best lastig inschatten. Overigens zou dan ik dan wel weer smoothies kunnen maken met fruit wat niet opgaat.

Kannen water met een smaakje is lekker maar niemand heeft zin om zich daar verantwoordelijk voor te voelen en ik kan niet elk uur naar 3 verdiepingen om dat aan te vullen. Het moet dus vooral efficiënt zijn.

Blijft gewoon echt lastig met 3 keukens. Mensen van de 4e hebben dan weer geen zin om naar beneden te lopen om fruit te pakken maar elke dag alles checken is ook niet handig.

Overigens zitten we in een oude loods dus 3 x één grote ruimte.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Dec 2018 11:05

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Hou op met die open werkplekken. Ik vind het vreselijk, je hebt nul rust en de concentratie is ver te zoeken. Dus zorg iig voor ruimtes waar men privé kan bellen (en dat je dan ook echt niks hoort). Stilte-zones is ook nog een optie.

Wij hebben ook iedere dag vers fruit en groentes liggen. Magnetrons en koelkasten zijn ook erg fijn om te hebben.

Je kan ook nog nadenken over een fitness abbo tegen gereduceerd tarief. Of een keer per week bootcamp lessen in groepsvorm oid.
Fruit kan je eenvoudig regelen met 'fruit op het werk'. Bij ons komen ze gewoon 2x per week, halen de kratjes weg en zetten nieuwe neer met vers fruit. Dit was goedkoper dan de lokale fruitboer, en de kwaliteit is echt meer dan prima.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 11:12

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Fruit zou ik gewoon bij de ingang zetten.
<<

Anoniem248

Bericht 06 Dec 2018 11:12

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Waarschijnlijk totaal niet haalbaar maar ik heb het idee dat Coolblue een enorm fijne werkgever is, met allerlei gekke dingen die het werken net wat relaxter maken. Heb daar wel eens een filmpje van gezien en ik vond het er erg tof uit zien.

Verder werk ik niet op kantoor dus wat dat betreft geen input, maar ik ben wel erg gevoelig voor prikkels. Ik word gek van te fel licht, maar te donker vind ik ook vervelend. Zelfde met geluid. Ik kan niet tegen herrie, maar heb graag de radio zacht aan. En soms vind ik totale stilte juist weer heerlijk. En ik vind contact met m’n collega’s fijn maar ik vind het vervelend als ik geen momentjes zou hebben dat ik in stilte, zonder tussenkomst van anderen kan werken.
<<

Anoniem252

Bericht 06 Dec 2018 11:17

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Frisdrank en chipjes op vrijdagmiddag?
Is er al lunch van de zaak, cup a soup automaten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Dec 2018 11:18

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Wij hebben tegenwoordig ook twee keer per week vers fruit bij de ingang staan, het loopt echt super hard en ik ben er ook echt blij mee. Als aanvulling daar op staan er hier ook altijd mini komkommers, paprika en kerstomaatjes, dat pak ik ook graag. En misschien makkelijker realiseerbaar door het dus bij de ingang neer te zetten zodat iedereen bij binnenkomst al iets kan pakken?

En misschien wat meer out of the box en ik weet niet of je zoiets ook zoekt maar wij kunnen ook tijdens werktijd naar de sportschool, nou werk ik voor een heel groot bedrijf waar gewoon een sportschool bij in zit maar mijn man heeft bij zijn vorige werkgever toen een abonnement gehad bij een sportschool vlak bij kantoor waar hij korting van de baas bij kreeg en dan gingen ze vaak met collega's in de lunchpauze bijvoorbeeld sporten.
Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is en hoe de bedrijfscultuur is maar bij ons zijn ook voetbal,- airhockey tafels te vinden op de werkvloer, wordt door mijn collega's ook wel echt gebruik van gemaakt om even te ontspannen maar ook over werk te praten in net even een andere setting.

Bij ons zijn dingen zoals een kerstpakket ed allemaal weg bezuinigd, ook voor de Sint niks gehad. Is allemaal geen ramp maar ik merk wel dat die kleine dingen toch leuk zijn om te krijgen en je het gevoel geven dat er aan je gedacht wordt of zo.
Mijn man kreeg bij zijn vorige werkgever altijd iets voor Sint, kerst, Valentijnsdag, een persoonlijk cadeautje met zijn verjaardag, bleu monday iets om je op te vrolijken enz. Dat soort kleine dingen zijn wel echt leuk zo af en toe.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 06 Dec 2018 11:22

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Nu vind ik het fijn dat ik mijn kerstboompje naast mij heb staan op de kast :kerst:
Verder vind ik het gewoon heel fijn dat ik ook de optie heb om staand te gaan werken. (ik kan mijn bureau omhoog zetten)

Wat ik vooral belangrijk vind is dat ik mijn meegebrachte eten en drinken gekoeld kan houden. Nu werken wij maar met 2 en ik heb dus eigenlijk de koelkast voor mijzelf. Maar zoiets lijkt mij bij een groot bedrijf ook fijn.
En ik vind mijn wc ook fijn. Er ligt vochtig toilet papier, het normale papier is niet van dat karton, er staat lucht vervrisser etc. Misschien stom, maar dat soort dingen maakt het wel fijn als je ergens 40 uur per week bent.

Fruit op het werk lijkt mij echt een super aanvulling voor jullie bedrijf. Zoals caro ook al zegt, hier kun je gewoon een ander bedrijf voor inschakelen die dat regelt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Dec 2018 11:26

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Vers fruit idd. Dat kan makkelijk via bijv Fruitful office, die brengen het en halen ook de manden weer op.
Verschillende smaken thee idd, voor mij zouden zakjes prima zijn.
Ook kun je miss 1x per maand ofzo een foodteuck laten komen of zo'n barista truck.
Verder fijne zeepjes in de toiletten en een fijn hoekje waar je even kan pauzeren.
Planten vind ik ook fijn op een werkplek.

Magnetron, koelkast, grillijzer ook allemaal fijn in de keuken.
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2018 11:32

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Ze hadden hier eerst alleen die kruidenthee.. Denk aan steranijs, munt etc... Dat vond ik vreselijk.
Inmiddels heb ik geregeld dat we verschillende thee fruitsmaken hebben (denk aan aarbijen, tropische vruchten... etc..).
Wat denk je? Deze smaken lopen veel harder dan die kruiden smaken... :smile:

Dus mijn aanbeveling is kies voor fruitsmaken voor de thee.

Koelkast is trouwens ook erg fijn. Blijft het vlees beleg op mijn brood lekker goed etc.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 06 Dec 2018 11:37

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Siroop!

En vrijmibo's.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 06 Dec 2018 11:48

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Waar ik heel blij van word op kantoor:
- Verse snackgroenten en fruit
- Sowieso gezonde tussendoortjes, ik word helemaal gestoord van al het snaai dat er steeds is. Er komen elke dag wel collega's uit het buitenland en die denken dan altijd allemaal dat ze iets van chocola mee moeten nemen uit land van herkomst. Super lief, maar ik wil dat niet allemaal eten hahaha
- Water met komkommer/citroen/limoen/basilicum/verzin iets
- We doen met een groepje elke dag een workoutje van 4 minuten
- Planten
- Het is hier vaak een zooitje omdat er veel mensen meer even zijn en hun shit niet opruimen, ik word blij van een opgeruimd kantoor
- De klant waar ik nu zit geeft werkelijk om elk succes(je) een borrel/etentje/feestje en ik vind dat heel gezellig maar te veel is ook niet goed. Dus ik zou de vrijmibo gewoon heel laagdrempelig houden.
- We hebben stressballen liggen die we ook vaak gebruiken om even over te gooien, we hebben hiernaast ook een cafe waar we kunnen tafelvoetballen en poolen op vrijdagmiddag
- Stabureaus
- Er zit een gym naast ons kantoor waar de korting op krijgen, ik vind dit ideaal omdat ik dan meteen na werk even ga sporten

En eigenlijk vind ik vooral dat al die extra's zoals stressballen leuk zijn maar dat ik het belangrijker vind dat de basis goed is, dus voldoende ruimte om prive te kunnen bellen, een goede lunch of gelegenheid om je eigen lunch te maken/mee te nemen, goede koffie en thee, gezonde snacks, zelf je agenda mogen inrichten zodat je even kunt wandelen etc.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2018 12:09

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Ik werkte ook op zo'n hip kantoor met een open floor plan en flex plekken (wel per afdeling verdeeld ivm software). Dat vond ik prima, maar ik was niet iemand die constant sociaal wilde doen, laat me af en toe lekker in m'n bubbel zitten. En wij hadden van die glazen kantoortjes waar je even kon bellen of gefocust kon werken als je dat nodig had. Wij hadden inderdaad ook sta bureau's en van die yoga ballen om op te zitten. De afwisseling is gewoon heel fijn en de mogelijkheid.

De koffieruimtes waren heel fijn, met een prettige sfeer. Goede hoekjes om je af te zonderen in van die heerlijke grote schommelstoelen (heel wat dutjes daarin gedaan), maar ook gezellig aan een grote tafel zitten wanneer je daar behoefte aan had.

Een goede kantine vind ik heel belangrijk, met veel variatie en gezonde opties. Wij hadden altijd Fries Friday, dat was dan wel erg leuk, doordeweeks gezond en op vrijdag in elk geval de mogelijkheid tot frietjes (overige dagen ook warme maaltijden mogelijk, maar ook saladebar, smoothies, fruit etc).

Goede koffie vind ik ook echt zooo belangrijk. Geen bocht aub.

Er was ook een sportteam etc. Niet mijn interesse maar wel goed dat het er was.

Sociale evenementen, borrels, goede kerstfeesten, ook erg leuk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 06 Dec 2018 13:12

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Dingen waar ik op mijn werk blij van word:
- Het restaurant met gezonde producten, saladbar, verse maaltijden, yoghurtbar, etc.
- Een koffiebar (moet je wel betalen, maar redelijke prijzen en echt veel betere en luxere koffie dan uit de automaat)
- Fruitkistjes
- Watertappunten
- Sta-bureaus, skippyballen, loopbanden, fietsbureau's, etc., zodat je gevarieerd kan zitten/staan
- Overwerkmaaltijden zijn goed gefaciliteerd (er wordt dan vers gekookt)
- Veel planten
- Stilteruimtes
- We hebben bedrijfsclubjes voor hardlopen, fietsen, zwemmen, etc. Je wordt dan ook gesponsord in je wedstrijden (moet je wel in bedrijfstenue).

Wat ik minder leuk vind:
- Ze zijn hier een beetje doorgeslagen in gezonde dingen. De snoepautomaat is weg, frisdrank is niet meer te krijgen, witte broodjes niet meer, granola's niet meer (alleen droge muesli). Dat had wel iets genuanceerder gemogen. Soms wil ik wel gewoon een vette Snickers met een blikje cola.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2018 13:31

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Open kantoor of flexplekken zou ik zelf irritant vinden. Geef mij maar liever een vaste werkplaats en bureau. Dat kan ik dan meer eigen maken en mijn spullen waarmee ik bezig ben kan ik dan laten liggen.

Nog een must! Radio op de werkplek en dan het liefst op Radio 2 (meest diverse zender in mijn optiek, Q-music of 538 zou ik zelfs gek van worden zo eentonig zijn die zonder enige rockmuziek bijv.)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 06 Dec 2018 13:36

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Ik ben het helemaal met je radio keuze eens Fred! Waar ik werkte stond altijd Q music op, had ik niks mee. In een grote open ruimte zou dan liever een koptelefoon gebruiken om muziek mee te luisteren.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Dec 2018 13:43

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Wat veel reacties! Fijn zeg :) Ga ze zo allemaal even rustig doornemen.

We bieden inderdaad al gratis bootcamp aan elke week. Koffie is zover ik weet ook gewoon goed (ik ben er blij mee en ben nogal een koffiesnob).

Op mijn verdieping hebben we inderdaad een radio aan staan. Wel op Radio 10.. tot nu toe goede afwisseling qua muziek. Verder werken de meeste mensen met koptelefoons op.

We hebben dus sowieso elke vrijdag een borrel (en pool- en pingpongtafel), verder elk kwartaal een bedrijfsfeest, sinterklaasfeest, kerstfeest en gaan op skivakantie. En we hebben 2 kantoorhonden.

Oh, ik ben één van de oudste met m'n 31 jaar dus iedereen is erg jong.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 06 Dec 2018 13:51

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Wisten jullie dat je officieel moet betalen als er radio (of wat voor muziek dan ook) aan staat op werk? Je kunt hier ook boetes voor krijgen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Dec 2018 13:56

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Ik zou ook gewone theezakjes erbij doen, English Breakfast Tea zeg maar. Ik vind het altijd heel vervelend als ze ergens alleen maar van die speciale smaakjes hebben, want die vind ik echt niet lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Dec 2018 14:23

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Radio in een grote ruimte zou ik heel hinderlijk vinden. Maar ik vond het nóg hinderlijker wanneer er twee muziekjes opstonden, door elkaar heen. Zooo irritant. Dat je dan net op de grens zit en je aan de ene kant het ene hoort en aan de andere kant van de ruimte het andere.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem284

Bericht 06 Dec 2018 14:35

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Oooh, kantoorhonden! Dat is leuk! En wie laat die dan uit?
Ik wil mijn eigen hond mee naar kantoor!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Dec 2018 14:37

Re: Wat zou jullie blij maken op kantoor?

Kantoorruimtes van 2 tot maximaal 4 personen vind ik het fijnste werken.

Idd.. Buma, afzetters zijn dat... Hier wordt een klein beetje afgedragen volgens mij. Als je een winkel bent of zo betaal je denk ik veel meer aan Buma.

Radio 10 is ook niet verkeerd op zich. Dokter Pop is daar naar toe verhuist en nu zijn ze daar bezig met de top 4000.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers