Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom werk jij?

<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 10:24

Waarom werk jij?

Vertel!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 10:27

Re: Waarom werk jij?

Ik werk, omdat het werk dat ik doe me een bepaalde voldoening geeft. Het bevredigt mijn honger naar zowel persoonlijke als naar professionele ontwikkeling. Ik heb twee kinderen en ben ook graag thuis, maar ik heb een balans nodig van zorg en regelmaat én ontwikkeling en uitdaging.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Nov 2020 10:28

Re: Waarom werk jij?

Hahaha ja goede vraag! Nou, ik zal hem maar eerlijk beantwoorden: puur voor het geld ? Ik weet niet of ik me zou vervelen als ik niet zou werken, maar als ik niet voor het geld zou moeten werken zou ik iets heel anders gaan doen. Vrijwilliger bij het dierenasiel of wandelen met bejaarden o.i.d.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Nov 2020 10:30

Re: Waarom werk jij?

-Ik vind mijn werk erg leuk
-Ik ben een leukere moeder omdat ik werk en dus ook de helft van de week wat anders doe dan zorgen. Dit zou overigens net zo goed vrijwilligerswerk kunnen zijn en dat wil ik misschien later ook wel nog doen.
-Ik wil ook graag bijdragen aan het gezinsinkomen

-En ook niet onbelangrijk. Ik wil graag ook eigen boontjes kunnen doppen mocht ik m'n vriend ineens helemaal zat zijn. ?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Nov 2020 10:33

Re: Waarom werk jij?

Voor mijn eigen ontwikkeling en om me niet te vervelen. Ik heb ooit 3 jaar thuisgezeten, eerst met een burn-out en aansluitend door het krijgen van een kind. Toen de oudste 1,5 was ben ik weer gaan werken. Er kwam toen weer iets op mijn pad. Ik was er zo aan toe. Ben gewoon niet gemaakt om hele dagen thuis te zitten. Ben een leukere moeder en vrouw als ik wel werk.

Het geld is mooi meegenomen en geeft ons nog iets meer vrijheid, maar in principe zouden we het makkelijk kunnen redden zonder mijn inkomen. Dit is dus voor mij niet het allerbelangrijkste punt om aan het werk te zijn.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 05 Nov 2020 11:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kira

Bericht 05 Nov 2020 10:34

Re: Waarom werk jij?

Om geld te verdienen.
Als ik geen werk nodig zou hebben omdat ik multimiljonair zou zijn zou ik m'n dagen denk ik heel anders indelen, ik kan genoeg dingen bedenken die ik leuk vind om te doen. Maar ik ben geen multimiljonair dus zal ik moeten werken.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5348

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 05 Nov 2020 10:51

Re: Waarom werk jij?

Voor het geld.
Maar nu ik al zo lang thuis zit door de sluiting van het restaurant door corona merk ik wel dat mijn wereldje heel klein is nu.
Ik geniet op mijn werk echt wel van de sociale contacten. En ik vind mijn werk echt ontzettend leuk om te doen.
10.04.17
<<

Geel

Bericht 05 Nov 2020 10:51

Re: Waarom werk jij?

Exogenesis schreef:Ik werk, omdat het werk dat ik doe me een bepaalde voldoening geeft. Het bevredigt mijn honger naar zowel persoonlijke als naar professionele ontwikkeling. Ik heb twee kinderen en ben ook graag thuis, maar ik heb een balans nodig van zorg en regelmaat én ontwikkeling en uitdaging.

- Bovenstaande reden boven alles.
- Zonder werk mis ik structuur, contact en uitdaging, en zak ik snel(ler) af richting depressie.
- Om een bijdrage te leveren aan de samenleving.
- Voor het geld.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Nov 2020 11:00

Re: Waarom werk jij?

Ik heb een studie gevolgd in een richting die ik ontzettend leuk vind, en heb ook op dat vakgebied een baan gevonden. Ik werk dan ook omdat ik het leuk vind, ik houd van mijn baan. Uiteraard werk ik ook om geld te verdienen. Ik wil graag financieel onafhankelijk (kunnen) zijn. Verder is m’n werk ook een vorm van sociaal contact. Ik heb hele leuke en gezellige collega’s.

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1685

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 05 Nov 2020 11:05

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik het fijn vindt om iets voor mezelf te hebben buiten mijn gezin. En ik vind het werk wat ik doe heel erg leuk.
En dan natuurlijk ook wel voor het geld. We zouden prima zonder mijn inkomen kunnen maar het maakt het wel makkelijker.
Laatst gewijzigd door Lexi op 05 Nov 2020 11:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010 2012
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 05 Nov 2020 11:05

Re: Waarom werk jij?

- omdat het goed verdient
- omdat ik het fijn vindt om iets voor mezelf te hebben buiten de deur
- omdat ik het contact met collega's heel leuk vind
- omdat ik weinig stress heb in deze baan en het goed kan combineren met ons gezin

Ik zou graag nog een keer ontdekken wat mijn 'droombaan' zou zijn en waar ik echt heel erg blij van zou worden. Voor nu vind ik het zo wel prima en heeft dat niet m'n prioriteit om daar veel tijd en energie in te gaan steken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Nov 2020 11:34

Re: Waarom werk jij?

Om heel veel verschillende redenen eigenlijk. Persoonlijke en professionele ontwikkeling, intellectuele uitdaging, sociale contacten, geld. Ik werk in een internationale organisatie en dat verbreedt mijn wereldbeeld, verbeterd mijn sociale vaardigheden en begrip voor andere culturen. Dat vind ik ook een grote toegevoegde waarde.
<<

Anoniem326

Bericht 05 Nov 2020 11:39

Re: Waarom werk jij?

- om zelfstandig te zijn
- voldoening
- bijdrage maatschappij
- zelfstandig zijn als voorbeeld voor kinderen


Als ik niet zou hoeven werken (in de zin dat ik zelfstandig zou zijn door flinke erfenis ofzo en dus niet door het inkomen van mijn partner of uitkering), dan zou ik minder werken. En misschien ook ander werk doen. Dat heeft niet te maken met mijn rol als moeder/ of mijn vrouw zijn. Dan zou ik willen bijdragen aan een stichting en daarnaast nog willen studeren. Dus mijn keuze voor mijn huidige werk en het aantal uur is ingegeven door de drijfveer om zelfstandig te zijn/ mijn eigen boontjes kunnen doppen.
<<

Anoniem300

Bericht 05 Nov 2020 11:40

Re: Waarom werk jij?

Omdat ik mijn werk leuk vind
Omdat ik daar niet de moeder van ben.
Omdat ik graag ook mijn eigen geld wil verdienen (en daarvan met gezin lekker van opvakantie kunnen paar keer per jaar).
Ik denk oprecht dat ik een leukere moeder ben als ik werk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 05 Nov 2020 11:45

Re: Waarom werk jij?

Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, maar voornamelijk voor de centen.
Persoonlijke ontwikkeling vond ik in mijn begin van mijn carrière belangrijk, maar nu niet meer. Destijds heb ik ook jaren lang 40 uur of zelfs meer gemaakt. Niet veel uitgegeven zodat ik nu 32 uur kan werken. Heerlijk een extra dag vrij. Werken geeft mij nauwelijks voldoening meer. Waar ik ook werk, ben al zo vaak van baan gewisseld in de hoop dat wel ergens te vinden dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik die voldoening waarschijnlijk nergens zal gaan vinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25010

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Nov 2020 11:45

Re: Waarom werk jij?

Geel schreef:- Zonder werk mis ik structuur, contact en uitdaging, en zak ik snel(ler) af richting depressie.


Dit is voor mij wel de voornaamste reden eigenlijk. Ik ben nu een maand werkloos en dat gaat met ups en ook best wel wat downs. Ik mis gewoon een doel in m'n leven ofzo. Klinkt dramatisch, maar ik heb de structuur en vastigheid gewoon wel nodig.

Daarnaast werk(te) ik ook voor het geld, we kunnen niet zonder mijn inkomen, en voor mijn persoonlijke ontwikkeling.
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3470

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 05 Nov 2020 11:46

Re: Waarom werk jij?

- omdat er geld verdiend moet worden
- het uitdaging geeft

Maar ik vind de 28u die ik werk in combinatie met gezin wel altijd ballen in de lucht houden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem301

Bericht 05 Nov 2020 11:46

Re: Waarom werk jij?

om zelfstandig te zijn en voor mijn dochter en mezelf financieel te kunnen zorgen
omdat ik mijn dochter het voorbeeld mee wil geven dat ze later ook goed voor zichzelf kan zorgen
omdat ik er plezier en voeldoening uit haal
om mezelf te blijven ontwikkelen
vanwege het contact met andere mensen/collega's
een andere omgeving dan thuis
vanwege de beweging (ik fiets ernaartoe, 10km enkele reis. Wil liever ook niet dichterbij werken, zodat ik deze beweging nog heb, heerlijk)
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 05 Nov 2020 12:43, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem325

Bericht 05 Nov 2020 11:48

Re: Waarom werk jij?

Voor het geld en om bezig te zijn en mezelf nuttig te kunnen maken. De baan die ik nu heb is niet mijn droombaan, maar ik ben aan het werk en ik heb geweldige collega’s waarmee ik zoveel lol heb dat het voor nu prima is.

Na de bevalling ga ik verder kijken voor een baan in mijn eigenlijke vakgebied, ik denk dat ik een leukere moeder ga zijn als ik gewoon blijf werken in plaats van dat ik hele dagen thuis zit (aangezien ik daar sowieso geen leuker mens van word, denk ik dat het ook voor het gezin beter is als ik werk). Ik ga wel minder werken dan nu als dat mogelijk is, maar dat moeten we nog even precies kijken.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 11:51

Re: Waarom werk jij?

Fred schreef:Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, maar voornamelijk voor de centen.
Persoonlijke ontwikkeling vond ik in mijn begin van mijn carrière belangrijk, maar nu niet meer. Destijds heb ik ook jaren lang 40 uur of zelfs meer gemaakt. Niet veel uitgegeven zodat ik nu 32 uur kan werken. Heerlijk een extra dag vrij. Werken geeft mij nauwelijks voldoening meer. Waar ik ook werk, ben al zo vaak van baan gewisseld in de hoop dat wel ergens te vinden dat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik die voldoening waarschijnlijk nergens zal gaan vinden.


Zou best kunnen hoor. Ik vond de vraag op dit moment mooi aansluiten bij dat andere topic over thuisblijvende moeders en de daaruit voortkomende discussie over emancipatie en de beweegredenen van werkende moeders.

Even een vraag over jouw stukje: Waarom vind je persoonlijke ontwikkeling nu niet meer zo belangrijk?
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 11:52

Re: Waarom werk jij?

Kira schreef:Om geld te verdienen.
Als ik geen werk nodig zou hebben omdat ik multimiljonair zou zijn zou ik m'n dagen denk ik heel anders indelen, ik kan genoeg dingen bedenken die ik leuk vind om te doen. Maar ik ben geen multimiljonair dus zal ik moeten werken.


Vind je je werk wel leuk dan?
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 11:55

Re: Waarom werk jij?

Harrison schreef:Om heel veel verschillende redenen eigenlijk. Persoonlijke en professionele ontwikkeling, intellectuele uitdaging, sociale contacten, geld. Ik werk in een internationale organisatie en dat verbreedt mijn wereldbeeld, verbeterd mijn sociale vaardigheden en begrip voor andere culturen. Dat vind ik ook een grote toegevoegde waarde.


Het laatste dat je noemt, het verbreden van het wereldbeeld en begrip voor andere culturen, vind ik voor mezelf ook een belangrijke. Nu is ons werk niet te vergelijken, dus voor jou zal dit een nóg breder begrip zijn, maar ik herken het wel. Helemaal nu ik in een managementfunctie zit en er meer 'boven' moet hangen.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2020 11:57

Re: Waarom werk jij?

HollyGolightly schreef:- om zelfstandig te zijn
- voldoening
- bijdrage maatschappij
- zelfstandig zijn als voorbeeld voor kinderen


Als ik niet zou hoeven werken (in de zin dat ik zelfstandig zou zijn door flinke erfenis ofzo en dus niet door het inkomen van mijn partner of uitkering), dan zou ik minder werken. En misschien ook ander werk doen. Dat heeft niet te maken met mijn rol als moeder/ of mijn vrouw zijn. Dan zou ik willen bijdragen aan een stichting en daarnaast nog willen studeren. Dus mijn keuze voor mijn huidige werk en het aantal uur is ingegeven door de drijfveer om zelfstandig te zijn/ mijn eigen boontjes kunnen doppen.


Denk je dat je dit in de toekomst nog zou kunnen waarmaken? Wanneer de kinderen ouder en zelfstandiger zijn bijvoorbeeld?
<<

Anoniem331

Bericht 05 Nov 2020 11:57

Re: Waarom werk jij?

Simpel? Ik moet werken anders kan ik niet leven, maar; ik hou van mijn werk. Ik ben helemaal in mijn element ik mijn werkdagen, ik kan me geen mooiere baan bedenken en mijn werk voelt nooit als werken. ‘Mijn’ bewoners voelen vaak als familie, waar ik graag de dag mee door breng. Dat ik ze kan bieden wat ze verdiend hebben op hun oude dag, maakt me gelukkig.
Qua financiën voelt het alsof het moet, maar als ik niet zou moeten werken dan deed ik het alsnog. Gewoon omdat ik daar kijk voldoening uit haal.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 05 Nov 2020 12:01

Re: Waarom werk jij?

Ja kan ik me voorstellen Exo!
Goeie toevoeging Carrie, lichaamsbeweging. Dat mis ik nu ook echt, met alleen maar thuis werken. Even lekker fietsen, frisse lucht, hoofd leegmaken.

Ik vind het goed hoor dat vrouwen noemen dat ze werken omdat ze financieel onafhankelijk willen zijn, dat wil ik zelf ook, maar toch vraag ik me af of mannen dat ooit zo zouden zeggen.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers